Piastri, Leclerc, Russell i Sainz podržali odgodu VN Belgije

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 6 dana 2 min 44 komentara

Dok je Max Verstappen bio kritičan prema vodstvu utrke i njihovom čekanju sa startom današnje utrke, brojni vozači smatraju da su danas donesene ispravne odluke.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

“Mislim da smo u zadnjih par godina, posebice ovdje, FIA-i dali povratnu informaciju da bismo svakako radije bili na sigurnoj strani nego riskirali i mislim da smo to danas napravili”, rekao je pobjednik utrke Oscar Piastri.

“Mislim da smo, ako cjepidlačimo, možda mogli odraditi jedan formacijski krug manje. Ali, u globalu, ako je to jedan krug prerano, isplati li se? Ne.”

S Piastrijem se složio i trećeplasirani Charles Leclerc:

“Moram reći da na ovakvoj stazi ne možemo zaboraviti ono što se kroz povijest događalo. Iz tog razloga bih radije bio siguran nego da krenemo prerano.”

“To je stalna rasprava. Ljudima koji su donijeli ovu odluku ćemo vjerojatno dati povratnu informaciju da je ovo možda bilo malo prekasno, ali ja ne bih ništa mijenjao.”

Direktori Udruge vozača, George Russell i Carlos Sainz, također su pohvalili odgađanje utrke.

“Činjenica je da kad prolazite kroz Eau Rouge s preko 320 km/h i doslovno ništa ne vidite – isto je i da imate povez preko očiju – to nije utrkivanje, već samo glupost. Stoga, s obzirom na to da je bilo jasno da će od 4 sata nadalje biti suho, mislim da su donijeli ispravnu odluku”, rekao je Russell.

“Moje poštovanje trkaćem direktoru [Ruiju Marquesu], jer nam je nakon Silverstonea i nesreća u Silverstoneu rekao da će ovdje biti oprezniji i to je ono što je napravio. Zato je bolje biti siguran nego imati nesreću i žaliti”, dodao je Sainz.

Podsjetimo, na Spa-Francorchampsu su se dogodile dvije fatalne nesreće u posljednjih šest godina – 2019. je u F2 stradao Anthoine Hubert, dok je prije dvije godine u utrci FRECA-e poginuo Dilano van ‘t Hoff.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

44 komentara

  1. Bernie Ecclestone
    Dani Pretplatnik Prikaži

    Hubert je poginuo na suhoj stazi to je splet okolnosti. Isto se moglo dogoditi danas po suhoj stazi kada vozači više riskiraju i nemaju poštovanja jedni prema drugima.



    14
    14

    0
    • Mercedes
      Har Kl Prikaži

      Ovo je dobar komentar. Nije samo Hubert, nego i Senna i Ratzenberger. Nešto kad vrtim u glavi smrtne slučajeve, čini mi se da je više vozača poginulo u suhim uslovima nego u kišnim.
      Pa se nije razmišljalo da se zabrani utrkivanje, nego su se tražila rješenja kako da se poveća sigurnost vozača unutar kokpita i poveća sigurnost staza.



      1
      1

      0
      • Dan Gurney
        Crash Pretplatnik Prikaži

        Meni je to onako, mlako za usporedbu. Kod suhih uvjeta su nesrece bas to, nesrece u idealnim uvjetima za utrku ne uzimajuci u obzir koliko je uopce utrka vozeno po suhim uvjetima a koliko po mokrim.

        Kada pustis utrkivanje u uvjetima koji nisu suhi, ti si taj koji si odlucio da je veci rizik prihvatljiv za sve sudionike i danas se to secira i u slucaju se nesto i dogodi i u slucaju da se odgadja start kao jucer. Jeben si sta god bilo a nitko nece rec “dobra odluka” ni u jednom slucaju.



        1
        0

        1
    • Mercedes
      Har Kl Prikaži

      Baš si me zainteresovao sa tim komentarom …
      Provrtio sam kroz ChatGPT, (natezao se jedno 5 minuta sa njim)
      Nemam volje da provjeravam istinitost onog što je napisao, samo ću kopirati odgovor:

      Od početka Svjetskog prvenstva 1950. godine do danas 32 vozača izgubila su život tijekom službenog F1 vikenda (slobodni treninzi, kvalifikacije ili utrka). Pregledom navedenih nesreća i izvještaja o stanju staze dobivamo:
      Suho / pretežno suho: Chet Miller, Onofre Marimón, Manny Ayulo, Bill Vukovich, Keith Andrews, Pat O’Connor, Luigi Musso, Peter Collins, Stuart Lewis-Evans, Jerry Unser, Bob Cortner, Chris Bristow, Alan Stacey, Wolfgang von Trips, Carel de Beaufort, Lorenzo Bandini, Gerhard Mitter, Piers Courage, Jochen Rindt, Roger Williamson, François Cevert, Helmuth Koinigg, Mark Donohue, Tom Pryce, Ronnie Peterson, Gilles Villeneuve, Riccardo Paletti, Roland Ratzenberger, Ayrton Senna.
      Ukupno: 29 vozača
      Kišno / mokro: John Taylor, Jo Schlesser, Jules Bianchi
      Ukupno: 3 vozača



      2
      2

      0
  2. David Croft
    Frantic Prikaži

    E sad, jesu li ova četvorica prevelike 3.14čkonje ili su samo drukali za “set-up” na svom bolidu….? 🤔😆



    14
    13

    1
    • Rene Arnoux
      jozha Prikaži

      U ovakvim situacijama uvijek se sjetim Laude.Uvijek je lagodno osuđivat drugog s hladnim sikspekom u frižideru😉



      10
      10

      0
    • Jim Clark
      limitmaker1 Pretplatnik Prikaži

      …mislim da je ovo ‘no brainer’, lec je u sprintu uvidio da sa većim downforceom ne može ni pratiti vodeće, ergo skinuo je malo i dobio 3 mjesto na gridu, njemu kišna utrka nije nikako odgovarala što se vidjelo uživo i normalno da je drukao za odgodu, kod maxa uglavnom suprotno, dodao je malo više krila , očekujući ‘duže’ mokru utrku, čim se osušilo mogao je pratiti ferrari ali ispred teško, što se tiče mcl-a, kiša=nepredvidivo, suho=mi smo najbrži…ostale nisam baš popratio kako su stajali no ionako ispred ovih 5-6 naprijed se može samo u spletu okolnosti…da su mogli malo ranije pokrenuti, mogli su…da je trebalo odgoditi, trebalo je jer prvi formacijski krug je bio osim za landa teška muka od la source-a do malmedy-a…



      4
      4

      0
  3. Honda
    dzeno Prikaži

    Na šta je spao ovaj sport…Neka stave sve trke u pustinji i riješen problem, a tko zna možda im je to i cilj.



    8
    7

    1
  4. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Ja nisam imao problema sa odgodom.
    Vode je najvise bilo famo gdje su bolidi bili najbrzi, gdje su se ocekivale promjene strana zbog napada i obrane..
    Jedino smatram da je SC osta predugo ali kako rece covjek, krug sim-tam tak da razumijem i to.
    Iskreno, radije bi ovo danas nego ajmo krenut pa SC 5 krugova, krug-dva-tri utrke pa opet SC…. Imali smo nedavno.



    3
    3

    0
  5. ZX10R Prikaži

    Naravno da nitko normalan ne želi da se dogodi neka nesreća ili ne daj Bože da netko pogine ili teško nastrada,ali mi govorimo o formuli 1 ,o najboljim vozačima i bolidima
    Kada se sjetim nekih utrka prije i kakva kiša i uvijeti su bili ali su mangupi vozili ,na kraju pogledaj frajere i mangupe kako voze motore na Isle of Man i sve će ti biti jasno
    Ponoviti ću nitko od nas ne želi da bilo tko nastrada ali želimo gledati pravo utrkivanje ,ovo je smiješno u čega su se neki pretvorili ,pa ako te je frka i strah ne moj voziti ,odustani
    Izgleda mi da će u budučnosti bolide formule 1 voziti vozaći iz box u simulatoru ono na daljinsko
    Boldi su na startu a vozači u Boxu u simulatoru tako ne bi bilo nikakvog rizika po vozača ,u stvari ne moraju biti no u Boxu ,mogu biti doma ,sjesti u simulator u dnevnom boravku i ajmo peglaj
    Nažalost tako je kako je ,nikada nisam prihvatio potpuno ove bolide ,mogu oni biti puno brži ali kad čuješ V10,V8,V6 i V12 i kada si cijelu utrku naježen onda je to ono za što voliš f1 ,znaju oni koji su gledali u živo o čemu govorim,a danas a danas vozač ne smije ni opsovati ,to sve govori u čega se f1 pretvorila



    12
    12

    0
  6. Mercedes
    Har Kl Prikaži

    Poštujem činjenicu da se pri brzini od 320 km/h kroz Eau Rouge ne vidi ništa.
    Ono što mene muči je to da mogu i malo sporije proći kroz zavoj. Onoliko koliko ko smatra da smije nagaziti.



    12
    12

    0
    • Pastor Maldonado
      Widowmaker Prikaži

      I to je veliki problem, ako neko ide malo sporije od onog iza koji ne vidi da velikom brzinom sustiže nekog…



      5
      4

      1
    • Dan Gurney
      Crash Pretplatnik Prikaži

      Koliko manje spraya ima na 30/50 km/h na tim najbrzim dijelovima koji su i najmokriji?

      Kako im rec da je max brzina recimo 230 km/h bez nekog posebnog moda na motoru?



      2
      2

      0
      • Mercedes
        Har Kl Prikaži

        Nekad sam znao tačne podatke koliko izbacuje wet, a koliko intermediate pri određenoj brzini. Koga interesuje nije teško pronaći u specifikacijama Pirelli guma.
        Mislim da to nije bitan podatak, jer se on mijenja u zavisnosti od brzine bolida i visine vode koja se u tom trenutku nalazi na stazi.
        Ne bi ja njima ništa govorio, kao što se ni meni ne govori kojom brzinom da vozim u magli. Ostaviš im sve modove otvorene, a oni nek prilagode brzinu na onoliko koliko oni smatraju da je sigurno.
        Nešto kao što Kimi (ni)je uradio u SPA kad je proletio kroz dimnu zavjesu.
        https://www.youtube.com/watch?v=oXzcgSZZtr8&t=1s

        Ja sam uvijek bio za sigurnost vozača na stazi, među prvima sam na forumu podržao Halo, ili prekid utrke kad je jaka kiša da vidljivost bude blizu 0, ali ono jučer je bila po meni smijurija. Svi su vozači odmah stavili intermediate, jer su znali da će kružiti dok se staza ne prosuši.
        Koji će im onda klinac u garaži full wet gume?



        5
        5

        0
        • Dan Gurney
          Crash Pretplatnik Prikaži

          Ne bi usporedjiva tvoje prilagodjavanje uvjeta na cesti u osobom automobilu sa bolidima F1 u uvjetima utrke, to mi je predaleko za usporedbu.

          FullWet gume ne treba uopce uzet u obzir iz nekoliko razloga danas jer i nije samo do guma.

          Interice su jucer bile ok za utrkivanje i ranije nego je direkcija pustila utrku, tu se svi slazemo. Prekid meni osobno nije bio sporan.


          0
          0

          0
        • Mercedes
          Har Kl Prikaži

          Nije to bila usporedba. Ja se za razliku od njih ne trkam, jer vozim troje djece. Poenta je da mi ne treba niko govoriti koliko cu voziti, nego sam ja taj koji procjenjuje kojom cu brzinom voziti.
          Da su start utrke ponovili nakon što je kiša prestala padati, mislim da bi 90% vozača uzelo full wet. Onako se čekalo da se direkcija uvjeri da je kiša stvarno prestala, vozači su znali da ce SC kruziti dok se staza ne prosuši pa su svi odabrali inter. To za mene nije ispravno.
          Crash i prije su se ljudi utrkivali, bilo je manje spreja, ali je bilo i utrka sa puno više kiše i smanjene vidljivosti.
          Meni se više sviđalo da se utrkuju, nego da gledaju odakle se vedri. Sad kad se prisjećam nekih utrka iz davne prošlosti, većinom su to bile kišne utrke. Sad više nema te draži …

          Što se tiče prekida, meni je onako pola pola. Više naginjem Maxovom komentaru, gdje je rekao da su ih trebali pustiti pa onda procijeniti da li da prekidaju. Vjerovatno bi se prekid desio nakon 3-4 kruga kad je kiša pojačala, ali do tad bi vidjeli dosta akcije na stazi.



          1
          1

          0
        • Dan Gurney
          Crash Pretplatnik Prikaži

          Start nije trebalo ponavljat jer ga nije bilo.
          Nema full weta na autima, nece to nitko ni stavit a isto tako onda i nemamo prave kisne utrke. Ne znam zasto su svi jucer iznenadjeni, nije od jucer problem.
          Ja ne naginjem Maxu jer bi bas onda to bilo, prekinuta utrka usljed incidenta ili vise njih. Jedina akcija bi bila od redara koji bi cistili stazu.


          0
          0

          0
  7. Renault
    Renault_F1_team Prikaži

    Ljudi, ako se ikad u životu budete osjećali potišteno i neskorisno, samo se sjetite da Pirelli ima plave full wet gume.



    14
    14

    0
    • Pirelli Intermedium
      crofessional Prikaži

      … i da se ne zaboravi …. Pirelli već godinama projektira, proizvodi, isporučuje i naplaćuje (od FIA-e pretpostavljam) setove full wet guma koje se nikad neće upotrijebiti. Očito ništa sporno u tome za F1 novinare.



      8
      8

      0
  8. Renault
    zd1400rt Pretplatnik Prikaži

    Uvijek iste priče nakon kišne utrke s odgodom ili prekidanjem…

    Najsmješnije su i ove objave: “Ne želim da itko pogine, ali…” Ali što? Ili želiš ili ne želiš.

    Nije problem voziti po mokrom, problem je vidljivost zbog vodenog spreja. U mokrim uvjetima velika je mogućnost da se netko izvrti i da vozač iza ništa ne vidi i fino sa 200-300 km/h probije ovoga što stoji na stazi. Nije mi jasno kako netko to ne razumije i onda ista ekipa piše kako su suci i FIA u banani i kako su to dopustili. Komedija od ljudi i komentara.

    Dizajn ovih bolida je trebao donijeti revoluciju u smanjenju prljavog zraka i bliske borbe u zavojima. Rekao bi Brad Pitt – bolidi za combat 😂. Zbog dupinjanja ništa od toga, a s druge strane smo dobili da zbog ground effecta izbacuju više vode nego ikad. Stavi još na to full wet gume i stvorio si ruski rulet iza sebe.

    Kome nije jasno, nikad ni neće što god netko rekao i objasnio. Tako da vitezovi i vikinzi, veliki goršatci iz kauča, samo komentirajte. Možda naraste još koja dlaka na prsima od muškosti i hrabrosti. 😂



    6
    6

    0
  9. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Što se desilo s onim blatobranima koje su predlagali pred neko vrijeme koji bi se instalirali na bolide u kišnim uvjetima, a s ciljem smanjenja spreja iz bolida?



    1
    1

    0
  10. Mika03 Prikaži

    Kišne gume, kakva uzaludna potrošnja resursa.



    2
    2

    0
  11. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Godinama je nažalost tako. Naravno, onaj tko nije pobijedio se najviše buni.


    0
    0

    0
  12. Kimi Raikkonen
    Zeus69 Prikaži

    Najbolje onda da donesu odluku da se ko NASCAR ne vozi po kiši i da onda znamo u startu da se neće vozit… 😡



    3
    3

    0
  13. Ferrari
    renato2107 Prikaži

    Treba u ovakvim uvjetima staviti obaveznu uporabi kišnih guma na startu, staviti ekstra gorivo npr 10 kg, i voziti iza SC bez odbrojavanja krugova 5-10 krugova i onda nastavak utrkivanja. Bolidi bi vremenu iza 15 h (skoro stala kiša) sami očistili stazu par krugova, ipak njih 20 projuri 150-200 po pravcu, a ne oni traktori i usisavači.
    Dobili bi malo zanimljivije utrkivanje, više vožnje po kiši, a opet na siguran način.


    0
    0

    0
  14. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Odlican odgovor Leclerca. Ovi sto pisu djetinjaste/krkanske komentare ga vjerojatno nisu u cijelosti ni procitali. Covjek je izgubio 2 bliska prijatelja na stazi a odgovorio je na ovo pitanje izuzetno zrelo i iskreno.



    1
    1

    0
  15. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Prvo gadi mi se F1 gdje se bitka vodi na svim frontovima, a ne samo na stazi.

    Drugo, bio sam na licu mjesta i tvrdim da ne postoji sportski događaj uključujući i motosport kiji bi bio odgođen u jučerašnjim uvjetima kad je prvi put Safet izašao na stazu. Kiša koja je nakon toga pala je bila lagani pljusak koji da se dogodio unutar trke ne bi nikoga trznuo. Svi krugovi nakon prvog iza Safeta su bili nepotrebni.



    6
    6

    0
  16. avalon Prikaži

    isti ili slični kur u različitim stavovima ka kad je u pitanju bilo uvođenje halo – a . onda je jedan od “mudana” bija hulkenberg koji je izjavija da halo izgleda glupo i da nije potreban . posli krša baš u belgiji kad je Mcl alonsa poletija zrakom i “aterira” na sauber leclerca halo je dokaza da je itekako koristan . da ga nije bilo ko zna bi li sad gledali leclerca na gridu . tada je i hulkenberg prizna ( iako nevoljko ) da halo podiže sigurnost vozača .. sjećam se da su mnogi ovde negirali halo jer eto neče dobro vidit vozače/kacige , prepoznat svoje fanove .
    sad je ovde u spa “mudan” max , a “negativci” i pi*kice su ispali leclerc , russell , carlos , piastri jer oni ne bi riskirali ?!?!?!? a zašto kad imaju full wet koji se ni ne koristi , a moga bi ? naša sam podatak da FW u sekundi “izbaci” 80 l vode = u 12 s izbaci kubik vode , a toliko vode prosječno potroši osoba misečno ;) već i korištenjem inter guma vozači ulaze u rizik jer “zelene” u odnosu na FW “izbacuju” zek 30 l i treba im nešto više od 30 s da izbace onoliko vode koliko FW izbaci u 12 s . mislim da bi svi koji misle da se vozači trebaju “muški” utrkivat , d aodgode ili start pod SC nije potreban bi prominili svoje mišljenje kad bi ih neki vozač u bolidu dvosjedu provoza po stazi ka šta je bija spa u nedilju . mislim da od straha ne bi bili ni sposobni izač iz bolida nego bi ih trebali iznositi :) :) nije da ljudi vole gledanje tragedije (a) ali nije da baš ne vole . jučer sam napisa da je najlakše pi*dit gledajući iz fotelje ili sa kauča dok se vozači “grče” na stazi
    po meni najzreliji komentar je napisa zd1 400rt i potpisa bi sve napisano .
    ne znam koliko je trka održano kroz povijest F 1 ali uzimam ka referetnu točku ferrari koji je tu od samih početaka pa onda neka je bilo 1111 ( u toliko trka je ferrari starta) , a neko je napisa kako su samo 3 vozača poginula na mokrim stazama (malo je teško provjeriti zar ne ? ) , više njih na suhim … a koliko je bilo “mokrih” koliko suhih trka od tih 1111? i činjenica …. može bit da je jedna od prvih vozača pi*kica bija lauda jer u japanu 1976. j etrka startala “pod” jakom kišom i lauda je odusta ,objasnija da je smatra nesigurnim nastavit trku u takvim uvjetima . ma pi*kica ….a mislili smo da je vozačina .


    0
    0

    0
  17. Mika03 Prikaži

    Što mislite bi li se danas održala ova utrka?
    A kakva je to bila majstorija Schumachera.
    https://youtu.be/ehQeRDLb740?si=AxYV7GY1ZkLmtvGD



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.