Drugi dio sezone započinje na jednoj od najlegendarnijih lokacija u svijetu Formule 1. Spa-Francorchamps vraća se od 25. do 27. srpnja kao domaćin 13. utrke sezone i ponovno će sve oči biti uprte u nepredvidivu stazu u srcu Ardena.
Ovo će biti treći vikend u 2025. koji se vozi po Sprint formatu, nakon ranijih izdanja u Šangaju i Miamiju. Petak donosi jedini slobodni trening, nakon čega odmah slijedi Sprint kvalifikacije. U subotu se vozi Sprint utrka u 15 krugova, a zatim klasične kvalifikacije za nedjelju. Glavna utrka, na rasporedu u nedjelju, vozi se u 44 kruga, kao i prethodnih godina. Spa je ovaj format već ugostila 2023.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Petak, 25. srpnja
FP1: 19°C // Sprint kvalifikacije: 20°C
🌧️🌥️Kišni početak dana, moguće rosulje i lagana kiša u jutarnjim satima. Poslijepodne se očekuje djelomično razvedravanje, ali ostaje šansa za pljuskove. Vjerojatnost kiše: 60%
Subota, 26. srpnja
Sprint: 19°C | Kvalifikacije: 20°C
🌤️🌦️Djelomično oblačno s mogućnošću kratkotrajnih pljuskova u drugom dijelu dana. Vjerojatnost kiše: 20%
Nedjelja, 27. srpnja
Start utrke: 21°C
⛅🌦️Mješavina oblaka i sunčanih razdoblja. U drugom dijelu dana postoji mogućnost kratkih pljuskova, ali ništa ozbiljno. Vjerojatnost kiše: 20%
Pirelli za Belgiju ove godine donosi neuobičajenu kombinaciju – C1 kao Hard, C3 kao Medium i C4 kao Soft. Ovakav skok između komponenti posljednji put smo vidjeli još u Australiji 2022., i on sugerira moguću raznovrsnost strategija, ali i dodatnu neizvjesnost u upravljanju trošenjem guma kroz vikend.
Zbog Sprint formata, na raspolaganju će biti 12 setova guma po vozaču (6 Soft, 4 Medium, 2 Hard), uz obvezne smjese za Sprint kvalifikacije: Medium za Q1 i Q2, Soft za Q3.
Simulacije sugeriraju kako bi dvostruko zaustavljanje u glavnoj utrci moglo biti preferirano, ali s obzirom na vremensku prognozu – intermediate i Wet gume također bi mogle imati svoju ulogu. Spa je poznat po lokalnim pljuskovima i promjenama uvjeta iz sektora u sektor, čak i usred ljeta.
Duljina kruga: 7,004 km
Broj krugova: 44
Ukupna duljina utrke: 308.052 km
⏱️Najbrži krug staze: 1:41.252 (Lewis Hamilton, 2020.)
⏱️Rekord kruga u utrci: 1:44.701 (Sergio Perez, 2024.)
Spa-Francorchamps je jedna od onih staza koje ne treba posebno predstavljati. Prisutna je još od prve F1 sezone 1950., a i danas ostaje najduža staza u kalendaru (7,004 km) i jedna od tehnički najzahtjevnijih.
Staza je podijeljena u tri sektora s potpuno različitim karakteristikama:
Balans bolida ovdje je ključan, jer setup koji briljira u jednom sektoru često kompromitira drugi. Prošlogodišnje asfaltiranje donijelo je više prianjanja i manje abrazivnosti, što je smanjilo trošenje guma i rezultiralo bržim krugovima.
Prošlogodišnja Velika nagrada Belgije donijela je intenzivnu borbu u samom vrhu poretka, ali i kasnodnevnu dramu – George Russell je prošao ciljem prvi i donio Mercedesu prividnu dvostruku pobjedu, no ubrzo je diskvalificiran zbog premale težine bolida. Time je Lewis Hamilton naslijedio pobjedu, svoju drugu u sezoni, potvrđujući Mercedesovu taktičku nadmoć na Spa-Francorchampsu. Utrka je bila iznimno tijesna – prva tri vozača završila su unutar 1.1 sekunde, a ključni trenutak dogodio se kada je Hamilton u jednom odlučnom manevru prešao Charlesa Leclerca, koji je startao s pole positiona.
Dok se karavana seli u Ardene na 13. utrku sezone, McLarenovi vozači Oscar Piastri i Lando Norris nastavljaju borbu za naslov unutar iste garaže. Australac vodi sa 234 boda, ali razlika u odnosu na Britanca iznosi samo osam – tek jedna kriva odluka ili mehanički peh može sve okrenuti. Dosadašnji dueli (poput kontakta u Kanadi) sugeriraju da njihov suživot postaje sve napetiji. Spa-Francorchamps sa svojim visokim brzinama i poznatom nestabilnom prognozom mogao bi postati ključni test za njihovu međusobnu dinamiku.
Ferrari i Mercedes vode tihu borbu za drugo mjesto u poretku konstruktora. Leclerc je od dvojca u crvenom pokazao više dosljednosti, ali Hamilton još uvijek traži pravu formu u crvenom bolidu. Mercedes s druge strane oscilira – od Russellove pobjede u Kanadi do neprepoznatljivih nastupa tjedan kasnije. S obzirom na Ferrarijeve najavljene nadogradnje i test stražnjeg ovjesa u Mugellu, vikend u Belgiji mogao bi dati odgovor na pitanje tko će se učvrstiti na drugoj poziciji.
Red Bull, nekada nedodirljiv, sada traži identitet. Samo dvije pobjede Verstappena, i smjena Christiana Hornera ostavili su duboke tragove. Trenutno četvrti u poretku, s bodovno osjetno slabijom formom, Spa je šansa za povratak ili nova potvrda da se njihova era bliži kraju.
U sredini poretka, Williams je iznenadio s petim mjestom, ponajviše zahvaljujući konstantnim vožnjama Alexa Albona. Carlos Sainz, i dalje bez konkretnih rezultata, gubi korak, ali kišni uvjeti Spa mogu izvući neočekivane junake. S druge strane, Sauberov podij s Hülkenbergom na Silverstoneu pokazuje koliko se brzo stvari mogu promijeniti. Racing Bulls, Haas i Alpine – svi traže stabilnost, no za sada više nalikuju na lutanje nego na napredak.
Poredak vozača | Bodovi | Poredak konstruktora | Bodovi |
Oscar Piastri | 234 | McLaren | 460 |
Lando Norris | 226 | Ferrari | 222 |
Max Verstappen | 165 | Mercedes | 210 |
George Russell | 147 | Red Bull | 172 |
Charles Leclerc | 119 | Williams | 59 |
Lewis Hamilton | 103 | Sauber | 41 |
Kimi Antonelli | 63 | Racing Bulls | 36 |
Alexander Albon | 46 | Aston Martin | 36 |
Nico Hülkenberg | 37 | Haas | 29 |
Esteban Ocon | 23 | Alpine | 19 |
Isack Hadjar | 21 | ||
Lance Stroll | 20 | ||
Pierre Gasly | 19 | ||
Fernando Alonso | 16 | ||
Carlos Sainz | 13 | ||
Liam Lawson | 12 | ||
Yuki Tsunoda | 10 | ||
Oliver Bearman | 6 | ||
Gabriel Bortoleto | 4 | ||
Franco Colapinto | 0 |
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 31 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Za ekipu koja ugovara utrke ta Spa je velika nula. Mala staza na kojoj će se voziti svakih par godina. Naravno, treba ostaviti mjesta za Las Vegas, Miami, Baku, Monaco, kasnije Madrid, London i slične urbane idiotarije, s jedne strane, a s druge strane staze u bezveznim pustinjama svijeta. Klasične euro ruralne lokacije nisu cool, ali urbana središta i sinovi pustinje imaju ono nešto (money).
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ti do bola želiš samo ono na što si se naučio. A kako su te staze postale legendarne? Tako što su tada imale utjecaj i novac.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teško da će Miami, Baku i Džeda i slične staze ikada postati legendarne, kada prestanu plaćati nestati će i biti zaboravljene za tjedan dana.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da prije ima veze s tim sto urbana sredista nisu onomad htjeli organizirati dogadaj koji je opasan i ometa im svakodnevni zivot. Izuzetak je Monte Carlo, naravno.
Kakve novce je imao Silverstone, bivsa RAF-ova baza? Pa Silverstone je prije 10ak godina jedva ostao u kalendaru pod prijetnjom izbacivanja iz kalendara ukoliko ne uloze ozbiljan novac u infrastrukturu na i oko staze.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa to i kažem nekad su bili utjecajni i imali novac. Sada nemaju i jedva opstaju. Što se Spa tiče onaj “legendarni dio” seže u doba kada je bilo fatalnih nesreća i bila je poznata kao opasna. Toga odavno nema. Danas je kao i svaka moderna staza.
Meni je ona super. Ja sam također naučio gledati te staze jer kada sam ja počeo pratiti F1 to su bile “prve staze”. Razlika je što razumijem da je i tada to bilo iz razloga koje navodim. Tako da ne kukam ako neke staze nema jer bih gledao F1 da se vozi i u Sjevernoj Koreji.
Najbolji primjer “legendarnosti” je Monaco. Svima glupa staza i utrka do bola, a svi je hvale kako je to najvažnije – utjecaj i novac.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jedini problem šume u Belgiji je da nema kasina i hotela. I dalje ljudi dolaze gledati, plate kartu i zauzmu sve sjedalice. U pustinjama barem 50% mjesta ostane prazno, nema zanimanja, ali arap šeik ima pare da ih baci na stol. Ljudi u Europi najviše vole F1, ljudi vole legendarne staze. Nije narod kriv što Las Vegas mafija može baciti 100 milja godišnje na stol, a ruralna Europa ne može.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kasino u spa je drugi najstariji na svijetu. ;)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Spa je nastala kao utrka između dva sela – Malmedyja i Stavelota (po kojima se i zovu zavoji 7 i 14). Teza da je Spa financirala svoj “opstanak” u Grand Prixu ignorira povijesne činjenice i način na koji se Spa mijenjala kroz godine kao cestovni objekt.
Osim toga, Spa nije postala premijerna staza među profesionalcima (a i entuzijastima) samo zbog svojih korijena i utrka koje su oblikovale povijest automobilizma, već zato što se objektivno, i gotovo bez iznimke, radi o najboljem toboganu za sportske automobile na svijetu, što će bilo koji vozač na gridu trezveno potvrditi.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bio sam 23 će.
Kada s o parkirali na livadi i vidis tamo onu uzbrdicu na pravcu bas se ono najezis.
Sta je.mene iznenadilo organizacija bas i nije bila ok,peilazi stazi katastroffa,gacas po blatu kao pas.
Stavili neke amatere da regulisu parking.
Organizacija u Austriji za Belgiju je drug dimenzija.
0
0