Španjolski vozač Carlos Sainz Jr. koji ove godine vozi za ekipu Williamsa gostovao je u podcastu kanala High Performance u kojemu se osvrnuo na “vrlo intenzivnih” posljednjih godinu i pol dana svoje karijere. Prije svega, Sainz je dao svoje viđenje napuštanja Ferrarija te pregovora sa svojom aktualnom ekipom kojoj se pridružio početkom ove godine. Također, govorio je o tome zašto se nije pridružio Red Bullu te koliko intenzivno je zapravo bilo njegovo rivalstvo s četverostrukim svjetskim prvakom Maxom Verstappenom u trenucima dok su skupa vozili za Toro Rosso.
Nakon tri solidne sezone u bojama Ferrarija, gdje je u svojoj prvoj sezoni čak završio ispred Charlesa Leclerca u ukupnom poretku, početkom 2024. godine kao bomba je odjeknula vijest kako će Ferrari Carlosa Sainza zamijeniti Lewisom Hamiltonom.
“Bio sam usred priprema za sezonu 2024. te sam se nadao kako će Ferrari te godine imati konkurentan bolid. Pregovori s Ferrarijem su se na neki čudan način počeli odugovlačiti. Od listopada smo govorili o produljenju ugovora, no stalno su odgađali točku u kojoj smo trebali potpisati ili doći do sporazuma. Nisam bio sumnjičav, mislio sam da su zauzeti nečim drugim te nikada nisam dobio dojam da do toga [sporazuma, op. a.] neće doći. Svaka povratna informacija koju sam dobio išla je u smjeru toga da ćemo potpisati ugovor i nastaviti suradnju.”
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
“S tim na umu otišao sam na zimske pripreme. No, odjednom sam sredinom siječnja dobio poziv u kojem su mi rekli “vijest”. Čuo sam se i s prijateljem koji mi je to potvrdio te sam bio u potpunom šoku. Od ideje da ću ostati u Ferrariju još neko vrijeme, došao sam do zbilje u kojoj sam na izlaznim vratima Ferrarija. Nikada nisam niti pomislio da će se to dogoditi. Bio sam u potpunom šoku te mi je trebalo tjedan dana da to prihvatim.”
Ono što je uslijedilo bila je najbolja sezona za Carlosa Sainza u karijeri. Upravo je ulazak u 2024. godinu bio zaista jak kada je u prve tri utrke u kojima je nastupio (Saudijsku Arabiju je propustio zbog operacije slijepog crijeva) u sve tri završio na postolju te još upisao onu impresivnu pobjedu u Australiji. Ukupno je 2024. godine upisao devet postolja, a pobjedi u Australiji pridodao je i onu u Meksiku. Uostalom, Sainz i sam potvrđuje kako mu je Ferrarijeva “pedala” dala dodatni motiv:
“To mi je zadalo priličan udarac te mislim da me učinilo boljim sportašem i boljim vozačem. Ono što je izašlo iz mene u ožujku, travnju i svibnju bilo je vjerojatno moje najbolje trkaće izdanje do danas.”
Na pitanje novinara koliko je osobna bila pobjeda u Australiji, odgovor je bio sljedeći:
“Bilo je vrlo lako postati negativan u tim trenucima, no nakon što sam se vratio s operacije mislim da je do te pobjede došlo upravo zbog pozitivnog stava koji sam imao.”
“Ta pobjeda bila je izuzetno osobna. Od četiriju pobjeda koje imam, ta je bila osobna.”
Španjolac je objasnio kako je to izgledalo iznutra kada je tražio novu ekipu. Na samom početku intervjua dao je do znanja kako se ponudio praktički svim ekipama u paddocku, no nakon operacije to je izgledalo nešto drugačije:
“Bio sam dio svih razgovora do srijede ako je riječ o trkaćem vikendu. Jasno sam dao do znanja da me od srijede do nedjelje puste na miru te da tada ne razgovaramo o ugovorima, ekipama ili budućnosti do nedjelje poslije utrke. Nakon što bih se vratio u Monaco, odradio bih poziv u kojemu bih se raspitao što se sve događalo u paddocku prethodna četiri dana.”
“Rekao bih da mi je takav pristup omogućio prilično dobar fokus na utrke. No, onda bih poslije utrke bio zatrpan pozivima i razgovorima o idućim koracima, idućim ekipama, strategijama, pregovorima, a ta strana sporta mi se svidjela.”
Na pitanje novinara zašto nije potpisao za ekipe poput Mercedesa ili Red Bulla odgovor je bio sljedeći:
“To je bilo frustrirajuće i postojao je nekakav osjećaj koji nikako nisam mogao staviti sa strane. U jednom trenutku sam shvaćao da se ništa od toga neće dogoditi te sam mogao razumjeti i zašto, ali u istom trenutku nisam vjerovao da će se sve izjaloviti. Jedan od razloga zašto sam svoju odluku donio dosta kasnije jest u tome što sam se još uvijek nadao kako bih mogao imati kompetitivan bolid u 2025. godini. Jedna od stvari koje sam zaista želio jest ponovno pobjeđivati u 2025. kako bih svima dokazao da još uvijek ovdje pripadam.”
“Kroz ta tri ili četiri mjeseca ponekad bih se ponadao da je jedna od tih dviju ekipa mogućnost, ali zatim su pregovori došli u faze uspona i padova. Za vikende bih vozio za Ferrari u Monacu ili u Španjolskoj, a između utrka bih pregovarao s drugim ekipama. Bilo je to vrlo stresno.”
Potegla se rasprava o razlozima nepotpisivanja za Red Bull. Na pitanje je li riječ o povijesti između Sainza i Verstappena i toga da ga Max ne želi u ekipi, pojašnjenje je:
“To je ono što su ljudi zaključili. Jedino što mogu reći jest da o tome pitate Christiana [Hornera, op. a] ili koga god već smatrate prikladnim da bi mogao odgovoriti na to pitanje.”
“Jedino što mogu reći jest da se dobro slažem s Maxom. To je ono što ljudi ne vide izvana. Imali smo rivalstvo u našoj prvoj godini u Formuli 1 u Toro Rossu, ali bilo je to relativno zdravo rivalstvo. Sada smo u dobrim odnosima, no ukoliko je to razlog, tada ne razumijem zašto me ne bi željeli pored Maxa jer bismo tada bili izuzetno jaki.”
“Smatram da je svima jako izazovno biti Maxov timski kolega. No, mogu reći da meni nije bilo toliko izazovno biti Maxov timski kolega dok smo vozili zajedno. Bio sam nevjerojatno iznenađen koliko je brz i koliko je lud vozač. Mislim, ostat će zapamćen kao jedan od najboljih u povijesti, ukoliko ne i najbolji. Ali ta prva sezona dala mi je uvjerenje da se mogu natjecati s bilo kim.”
Međutim, prilikom pronalaska ekipe, ono što je najvažnije bila je puna potpora ekipe, što možda i ne bi bio slučaj s Red Bullom. Sve to dobio je od Williamsa.
“Da bi neki sportaš uspio, mora biti u ekipi u kojoj se osjeća voljenim na neki način ili da svi stoje iza njega. Ukoliko pogledate Lewisa u Mercedesu, Maxa u Red Bullu, Charlesa u Ferrariju, Sebastiana u Red Bullu, svi veliki uspjesi dolaze iz okruženja u kojemu svi stoje 100% iza vas. Smatram da smo u Williamsu uspjeli ostvariti takvu situaciju u kojoj smo i Alex i ja jedno te da kao ekipa idemo prema naprijed. Mislim da je to jako moćno te da je to slučaj u kojemu obično dolazi do uspjeha u Formuli 1.”
Sainz je priznao da mu je šef ekipe Williamsa James Volwes prišao još u prosincu 2023. godine, dok je još vozio za Ferrari te prije nego je Lewis Hamilton potpisao za ekipu iz Maranella.
“Znao je da mi ugovor s Ferrarijem traje još jednu godinu te mi je rekao: “Znam da ćeš, ukoliko sve prođe u redu, vjerojatno obnoviti ugovor s Ferrarijem, ali, samo da znaš, Williams i ja smo tu i želimo te”. To je na mene ostavilo snažan dojam jer je u meni vidio nešto što drugi nisu.”
Španjolac je ovdje pojasnio kako smatra da su njegove najveće kvalitete analitičnost, posvećenost detaljima te sposobnost da unaprijedi ekipu. Primjeri koje je dao za to su McLaren i Ferrari prije i nakon njega. Istaknuo je i što najviše cijeni kod šefa Williamsa:
“James je veoma iskren i otvoren s ljudima. Možemo činiti greške, a da nismo kažnjeni za to. U takvom radnom okruženju se osjećaš sigurnim. Ne postoji kultura krivnje i upiranja prstom kada u nečemu pogriješiš. James je jako dobar u tome da se ljudi osjećaju dobro kada učine pogrešku, dok god tu grešku ne ponove dvaput. Jednom kada napravimo pogrešku, naučimo iz nje i idemo dalje.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 32 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Budi prvi koji će napisati komentar!