Redovito krpanje ili pravi preokret? Ferrari će ovaj tjedan na Mugellu odraditi promotivni dan, ali pod blještavilom kamera krije se nešto važnije, a to je dugo očekivana nadogradnja stražnjeg ovjesa na SF-25. Ako test prođe kako se nadaju u Maranellu, ova intervencija mogla bi biti posljednja velika tehnička karta Ferrarija prije potpunog zaokreta prema bolidu za 2026.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Zamjenik šefa momčadi Jérôme d’Ambrosio tijekom GP vikenda u Silverstoneu istaknuo je kako fokus tima više nije na sirovoj sili potiska (downforcea), već na balansu.
“Definitivno pokušavamo unaprijediti balans bolida kako bismo pomogli vozačima, jer tu leži performansa. Ali teško je predvidjeti koliko će točno donijeti,” rekao je Belgijac.
Po njegovim riječima, Austrijski GP i novo dno – revidirana podnica i difuzor – dobro su se poklopili s onim što je pokazivao zračni tunel, ali još ima prostora za napredak.
“Balans je kombinacija brojki i osjećaja. Postoje stvari koje su osobne kao stil vožnje, preferencije. Ali na kraju, postoji objektivna točka koja momčadi donosi vrijeme na stazi,” dodao je d’Ambrosio.
Drugim riječima nije cilj ugoditi Leclercu ili Hamiltonu, već naći stabilnu i predvidivu platformu koju obojica mogu iskoristiti. U dosadašnjem dijelu sezone, SF-25 je prečesto “živčani partner” koji u jednom zavoju grize asfalt, a u drugom pleše preko limita.
Promjene na stražnjem ovjesu usmjerene su na gornji prednji krak (front upper arm), čija je nova geometrija zahtijevala izmjenu točke prihvata na kućištu mjenjača, odnosno redizajn prednjeg dijela gornje poprečne vilice (wishbone). Cilj je postići veću kontrolu vertikalnih gibanja i bolju stabilnost bolida pod opterećenjem.
“Simulator daje obećavajuće rezultate, ali tek će stvarnih 200 kilometara na Mugellu pokazati koliko optimizma Ferrari zaista smije imati.” – poruka je iz Ferrarija.
Test dolazi u idealnom trenutku: dovoljno blizu Spa-Francorchampsa da se podaci analiziraju i iskoriste, a dovoljno rano da eventualni neuspjeh ne iznenadi inženjere pred utrke koje slijede.
Prema neslužbenim informacijama, potencijalni dobitak iznosi oko desetinke po krugu. Ali ono što bi moglo biti važnije od sirove brzine je nova mogućnost setupa za promjenjive uvjete.
“U Silverstoneu smo patili jer nismo mogli pogoditi balans u kiši. Ova promjena bi mogla otvoriti vrata većoj fleksibilnosti,” rekao je izvor blizak timu.
Drugim riječima – manje kompromisa, više kontrole. Ferrari nije imao luksuz “prilagođavanja” kao McLaren kad su uvjeti iznenadili.
S McLarenom koji gotovo pa sigurno osvaja oba naslova, Ferrari zna da mu preostaje borba za ono što je trenutno najviše realno – drugo mjesto. Mercedes puše za vratom, donesu li promjene u Red Bullu određenu konsolidaciju, tada bi se pad koncentracije u Ferrarijevom tehničkom stožeru skupo platio.
Za Leclerca i Hamiltona ova sezona polako postaje vježba damage limitationa i gradnja mosta prema 2026., kad F1 ulazi u novu eru.
Jer da parafraziram d’Ambrosija: brojke su jedno, ali osjećaj iza volana je sve.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 32 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo si me izbacio sa ovim
i
:zubo:
Nekad prihvatis te strane rijeci pod normalno da uopce ne razmisljas o prijevodu.
Optimizam u Ferrariju je beskonacan
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Toliko muke za 0,1s? Nešto tu ne štima. žali bože novaca i vremena ako je tako. Bolje da su to preusmjerili na bolid za 26.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadam se da su uboli. Jedna pobjeda ove sezone je minimum.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Miriše na downgrade.
0
0