Pirellijev novi C6 izaziva podjele: Brža guma, ali previše osjetljiva

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 6 dana 4 min 3 komentara

Pirellijeva nova C6 guma izazvala je podijeljena mišljenja otkako je s velikom pompom predstavljena na Velikoj nagradi Emilije-Romagne prošlog mjeseca, no dobavljač guma za Formulu 1 ostaje dosljedan ideji da ima šest komponenti za suhe uvjete na raspolaganju.

Ipak, priznali su da se neke performanse C6 gume moraju doraditi – posebice vremenska prednost koju daje u odnosu na C5, koja je dosad bila najmekša guma u ponudi.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

“Rekao bih da je [C6] komponenta obavila svoj posao,” rekao je Mario Isola, Pirellijev direktor za motosport. “Pogotovo u Kanadi, po mom mišljenju imali smo jako dobar kvalifikacijski rezultat.”

“C6 je vrlo blizu C5, ali se ponaša drugačije. Timovi se muče u potpunosti razumjeti C6. C5 im je puno poznatiji – ona daje više samopouzdanja vozaču. No performanse C6 su blago bolje. Ako uspijete pronaći vrhunac performansi C6, možete imati prednost. No ponekad je to teško.”

Ideja iza C6 bila je da postane svojevrsna kvalifikacijska guma za vikende na kojima se koristi, dok bi se u samoj utrci koristile tvrđe i srednje komponente. Budući da su C5 i C4 ranije bile najmekše gume, Pirelli je očekivao da će timovi biti prisiljeni na strategije s dva zaustavljanja u boksu, jer je C5 rijetko trajala dovoljno dugo prošle godine.

Pirelli je također odgovorio na povratne informacije vozača, koji su smatrali da su gume preosjetljive i da žele imati mogućnost jačeg pritiskanja duže vrijeme, umjesto da se fokusiraju na čuvanje guma. Smanjenjem toplinske degradacije kod ovogodišnjih komponenti, otvorena su vrata za strategije s jednim zaustavljanjem.

Nekoliko utrka zbog toga je postalo prilično monotono, a paralelno se C6 pokazala problematičnijom nego što se očekivalo. Prvi put kada se koristila, nekoliko timova je ustanovilo da nije brža od C5 jer nisu mogli doseći njen vrhunac performansi – ili bi taj vrhunac vrlo brzo nestao i uslijedio bi nagli pad u performansama.

Drugi su izvijestili da su se njihovi vozači osjećali nesigurno zbog povratne informacije koju su dobivali od automobila dok su se C6 gume zagrijavale i površina previše mijenjala. Zbog toga su neki odlučili koristiti poznatiju C5 u kvalifikacijama za Imolu, a potom i u Montrealu prošlog vikenda.

“U Kanadi su neki timovi i vozači radije koristili C5 u kvalifikacijama jer su se osjećali ugodnije s tom gumom,” rekao je Isola. “To je stvorilo drugačiju situaciju, kao i činjenica da su timovi došli na utrku s više srednjih i tvrdih komponenti.”

“Jer inače, kada se mora koristiti samo soft u kvalifikacijama, to znači da moraju birati između jednog tvrdog i dva srednja seta, ili dva tvrda i jednog srednjeg. A to im ne daje punu fleksibilnost strategije ako žele koristiti tvrdu i srednju gumu u utrci.”

“Dok su u Kanadi, zahvaljujući činjenici da su neki kvalificirali na srednjoj komponenti, donijeli i više srednjih u utrku. I tako smo imali različite strategije.”

Dakle, iako C6 ne donosi očekivani učinak, ipak ima neki utjecaj – i to dovoljno značajan da ga Pirelli vidi kao uspjeh. Ipak, Isola je potvrdio da će Pirelli vjerojatno odustati od prethodnog plana da C6 donese u Singapur.

“Kao i uvijek, simulirat ćemo i pronaći kombinaciju koja omogućuje najveći broj strategija s malom razlikom u ukupnom vremenu utrke,” rekao je.

“Nisam siguran ostajemo li pri ideji da je koristimo u Singapuru, jer Singapur ponekad može biti malo agresivniji. Vidjet ćemo želimo li je koristiti tamo. Još uvijek postoji mogućnost za Vegas, gdje je vrlo hladno.”

Kako bi C6 ispunila Pirellijevu viziju da razlike među strategijama postanu manje očite, a utrke s jednim zaustavljanjem manje atraktivne, mora biti manje osjetljiva – i, što je još važnije, osjetno brža u jednom krugu od C5.

“Za budućnost bih želio C6 s većom razlikom u odnosu na C5,” rekao je Isola. “Trenutno je ta razlika oko dvije desetinke sekunde, a trebali bismo imati barem pola sekunde.”

“Dakle, još agresivnija s razinom degradacije sličnom onoj koju sada imamo – kako bismo omogućili različite strategije. Za iduću godinu radimo na C6 s tim ciljem.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

3 komentara

  1. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Imamo 3 kandidata za naslov. Imamo 4 različita pobjednika iz 3 tima.

    Ova sezona je super.


    0
    0

    0
  2. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Možda da dobiju balone pa nek voze pola kruga….užas! Zašto nije fokus utrkivanje i pritiskanje kroz cijelu trku a ne samo par krugova prije nego što gume odu u pm. …..? Ja jedva čekam kraj trke da vidim kolko ko ima gume pa da vidim jel ima još kakvog utrkivanja ili je onih prvih 5 krugova bilo sve… A oni sad uvode c6….



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.