Leclerc, Ferrari i izgubljene prilike: Alesi se prisjeća vlastitog puta

Izdvojeno

Povodom tridesete obljetnice svoje prve i jedine pobjede u Formuli 1 Francuz Jean Alesi prisjetio se utrke koja se održala u Kanadi na stazi Gilles Villeneuve 11. lipnja 1995. godine. Uz nekoliko riječi o svom trijumfu na stazi koja će biti poprište nove utrke u nedjelju, Alesi je dao svoj pogled na stanje u Ferrariju, ponašanje ekipe pod vodstvom Freda Vasseura, ali i o svojim sličnostima s Charlesom Leclercom.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Tog dana Alesi je prvi prošao ciljem ispred Rubensa Barrichella i Eddieja Irvinea koji su vozili za legendarni Jordan. Alesi je poseban naglasak stavio na potporu koju je dobio od Michaela Schumachera:

“Dobro sam otvorio sezonu, a taj dan jednostavno sam morao pobijediti.”

“Bio je [Schumacher, op. a.] sretan zbog mene, zagrlio me u zatvorenom parku i rekao da sam bio dobar. Uvijek sam imao divan odnos s njim i zato se nisam ljutio kad me sljedeće godine zamijenio u Ferrariju.”

Alesi je dao svoje viđenje Ferrarijevih Tifosa, vojske navijača koja ih prati diljem svijeta na svim utrkama te je svoju situaciju usporedio s onom Charlesa Leclerca:

„Navijači su me gurali jer su željeli naslov. S vremenom su shvatili da bolidi koje sam vozio nisu mogli osvojiti prvenstvo. No, dao sam svoju dušu, svaku kap znoja da se borim koliko god mogu – i to su itekako cijenili.“

„Pomalo me podsjeća na mene. Nije imao bolid za borbu do kraja prvenstva. No, za mene je on i dalje najtalentiraniji vozač na gridu. Nadam se da će u budućnosti dobiti pravu priliku.“

Također, Alesi je dao svoj pogled na aktualnog Ferrarijevog šefa Freda Vasseura i usporedio ga s još jednim, puno uspješnijim, Francuzom Jeanom Todtom pod čijom je dirigentskom palicom Ferrari godinama dominirao Formulom 1:

„Vasseur nema moć kakvu je imao Todt. Nije stvar u njegovim odlukama, nego u ljudima koji danas žele upravljati Ferrarijem, a nisu kompetentni.“

Konačno, upitan o slabim i neuvjerljivim rezultatima Lewisa Hamiltona, Alesi je optimistično zaključio:

„Mislim da se uskoro može vratiti na stare razine – sve je stvar prilagodbe bolidu.“


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

6 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Za mene Jean Alesi nije bio tako dobar vozač kako su ga mediji predstavljali ili najavljivali.
    Ne kažem da je bio loš. Nije imao previše sreće niti sa bolidima.
    Ali sve zajedno zbrojeno za mene je bio prosječan vozač ako gledamo gornju polovicu vozača po kvaliteti. Uvijek je bio među njima negdje u sredini.
    Leclerc mi djeluje kao (za sada) malo kvalitetniji vozač od njega.
    Da li će napraviti još jedan iskorak i biti puno kvalitetniji……?


    0
    0

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Leclercu za iskorak treba bolid za borbu za naslov jer sa ovakvim Ferrarijem niau iskorak radili ni najbolji vozači zadnja dva desetljeća. Prošla au vremena bolida kada je vozač radio puno veću razliku. Danas su od najboljeg do najlošijeg male razlike po krugu. A ako je itko na gridu talentiran i pokazao da vrijedi kontra dva prvaka sa 11 titula to je Leclerc. Ne može ni jedan vozač nadonaditi pola sekunde po krugu svaku sesiju jer je to nemoguće.


      0
      0

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Ok ti to gledaš tako.
        Za Leclerca nisam rekao da nije najbolji zato jer nema najbolji bolid. Nema ga ni Verstapen ali je i dalje najjači vozač.
        Jasno mi je i napisao sam da Alesi nije imao ni sreće sa bolidima.
        A glede kvalitete vozača.
        Po meni ta se stvar ne mijenja.
        Imaš loše vozače kojima nakon 1-2 sezone završi karijera, prosječne vozače koje uzimaju momčadi koje ne mogu (financijski niti sa bolidom) konkurirati za naslov i ono što sam nazvao gornjom polovinom vozača koji se ističu po kvaliteti u odnosu na druge.
        A to sa bolidima je vječna tema.
        Kada je Williams devedesetih smislio nove amortizere – elektronsko podešavanje visine svakog kotača u trenutku dodira da grbom /rupom, sve do današnjega ABS-a…
        isto se govorilo da vozači ne mogu više utjecati kao prije, a ispostavilo se da mogu.
        Kako je to lijepo Schumacher objasnio. Možeš imati ABS a sve jedno se prekočiti.
        Svrstao sam Leclerca u gornju skupinu vozača – kvalitetniju s mogućnošću daljnjeg napretka.
        Uz sve njih postoje vozači koji se pojave jednom u 10 godina kao Senna, Schumaher, Alonso…danas Verstapen.
        p.s. Danas su male razlike po krugu samo na kvalifikacijama.
        Kada dođe utrka opet dio momčadi zaostaje za cijeli krug.
        Jedinu šansu imaju na stazama na kojima nema pretjecanja kao Mote Carlo…
        Ali zato nas očekuje niz od četiri utrke za redom na kojima ima pretjecanja i vozačke kvalitete u slično jakim grupama bolida dolaze do izražaja.


        0
        -1

        1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Pero daj vozaču kao Leclerc bolid kao RB ov ili Mercedesov zadnjih godina i kolegu ala Botas i Perez i on će nizati titule. Ima ih još koji bi to ladno odradili. Jedino u li la sezonama kao 21 ne znam kakvi bi bili. Eto Lando se labi nije baš snašao. No dok ne dobiju priliku ne znamo od čega su. No u bolidu koji je ove sezone 3/4 po brzini ne možeš očekivati neki veliki iskorak.


          0
          -1

          1
  2. Jordan Forever Prikaži

    Gospodin Alesi dobio je priliku u smiraj karijere voziti kultni Benson & Hedges Jordan-Honda EJ11 bolid.



    3
    3

    0
  3. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Iako nisu od 2007. vozački prvaci navijači im ne okreću leđa. U tih isto toliko godina uništene su karijere mnogih vozača u drugim timovima. Očito je odlično biti vozač “uništene karijere” u Ferrariu.

    Siguran sam da bi svoju karijeru primjerice Hulk mijenjao odmah za Leclercovu “muku”.



    3
    3

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.