Tehnički direktor Aston Martina Bob Bell: Rezultati neće doći preko noći

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 dana 3 min 1 komentara

Bob Bell iz Aston Martina otkrio je kako izgleda transformacija F1 momčadi uoči 2026. godine, kad nova tehnička pravila dolaze zajedno s potpuno novim objektima u tvornici, promjenom dobavljača motora i preuzimanjem nekoliko segmenata razvoja.

Tim Lawrencea Strolla uložio je sredstva u potpuno novo sjedište u Silverstoneu, uključujući i nedavno pušten aerodinamički tunel najnovije generacije.

Naizgled, ti novi alati, uz ključna nova pojačanja poput dizajnerskog maga Adriana Neweya, trebali bi omogućiti Aston Martinu da ostvari Strollove velike ambicije i bori se za naslov svjetskog prvaka u novoj eri tehničkog pravilnika.

No Bob Bell, bivši veteran Renaulta i sadašnji tehnički direktor Aston Martina, objašnjava zašto pretvaranje svih tih ulaganja u stvarne rezultate neće ići preko noći.

“S obzirom na to gdje se nalazimo u našem razvoju, promjena pravila 2026. godine je možda veći izazov za Aston Martin nego za ostale timove. Imamo mnogo dijelova slagalice koje moramo spojiti kako bismo bili spremni za 2026.”, rekao je Bell.

“Mi smo gotovo potpuno nova momčad – neprepoznatljiva u odnosu na ono što smo bili kada se Aston Martin vratio u F1 2021. Broj zaposlenih se značajno povećao, prelazimo u status tvorničke momčadi, a imamo i fantastične, vrhunske nove objekte… ali sve to moramo pokrenuti.”

“Ti sustavi moraju se fino podesiti, optimizirati, ukloniti svi problemi. To zahtijeva vrijeme i puno truda. Nije dovoljno samo upaliti uređaje i početi raditi.”

Taj proces finog podešavanja razlog je zašto je nastavak razvoja bolida za 2025. toliko koristan za momčad – ne samo kako bi poboljšali trenutnu formu (koja je, čini se, dobila poticaj nadogradnjama u Imoli), nego i kako bi se usavršili razvojni procesi koji su ranijih sezona predstavljali slabost Aston Martina.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Paket nadogradnji predstavljen u Imoli razvijan je djelomično u starom, a djelomično u novom aerodinamičkom tunelu. Informacije prikupljene tijekom trostrukog GP vikenda dodatno su pomogle kalibrirati novi tunel.

“Do nedavno smo koristili Mercedesov aerodinamički tunel u Brackleyju, nekoliko milja od našeg AMR tehnološkog kampusa u Silverstoneu,” objasnio je Bell.

“Taj je tunel izgrađen prije mnogo godina, potpuno je optimiziran, bez grešaka i radi na vrhuncu svojih mogućnosti. Dovesti naš potpuno novi tunel na tu razinu u kratkom roku bit će vrlo teško. A sve to se događa paralelno s razvojem bolida za 2026.”

Osim toga, partnerstvo s novim proizvođačem motora Hondom te prekid suradnje s Mercedesom znače da će bivša momčad Force India/Racing Point po prvi put nakon 16 godina ponovno sama proizvoditi vlastite mjenjačke kutije.

“Postoje novi dijelovi paketa koje ćemo sada morati sami proizvesti. Na primjer, mjenjač – posljednji put smo razvili vlastitu mjenjačku kutiju 2008.”, rekao je Bell.

“Razvijat ćemo i novi stražnji ovjes, vlastitu opremu za bokseve, razne softverske sustave… Mnoge komponente koje smo dosad dobivali od Mercedesa kao kupac sada moramo sami proizvoditi.”

“Filozofija je jasna – nećete pobijediti nekoga ako koristite njegovu opremu, jer će on uvijek imati prednost. No, priprema za status tvorničke momčadi golem je izazov – ali i ogromna prilika. Priprema za 2026. znači daleko više od ‘samo’ izgradnje novog bolida. To je tek vrh ledenog brijega. Ono što je ispod površine – to je prava veličina posla.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

1 komentar

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    A oni to kao stvarno “nastavljaju” razvijati bolid za 2025 g?
    Ili je tata Stroll rekao “Oops, malo sam se zaletio”?



    1
    1

    0

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.