Zamjenik tehničkog direktora Mercedesa, Simone Resta, vjeruje da momčadi Formule 1 neće biti iznenađene promjenama pravila koje dolaze 2026., unatoč nekim ranije izraženim zabrinutostima.
Podsjetimo, sljedeće godine F1 uvodi nova pravila za motore i aerodinamiku, čime započinje nova era svjetskog prvenstva. Naglasak će biti na ukidanju MGU-H sustava, većem oslanjanju na električnu energiju, aktivnoj aerodinamici te smanjenju težine bolida.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Nakon što je prije godinu dana otkriven puni okvir novih pravila, momčadi su počele detaljno proučavati propise, a pojavila se i zabrinutost da bi bolidi mogli ostati bez električne energije na pravcima na nekim stazama koje zahtijevaju puno snage.
Iako su neki iskoristili tu zabrinutost u političke svrhe, što je nakratko potaknulo zagovaranje povratka V10 motora (ideje koja je u konačnici odbijena) – Formula 1 ostaje čvrsto uz pravila za 2026., a momčadi blisko surađuju s F1 i FIA-om kako bi se riješile sve sumnje.
Nakon početnih strahova, momčadi sada u pravilima vide prostor za inovacije. Slavni dizajner Adrian Newey, koji nadgleda pripreme Aston Martina, istaknuo je da propisi dopuštaju „više prostora za inovacije i različite pristupe nego što se čini na prvi pogled“.
Iako će se pravi rezultati vidjeti tek kad sezona 2026. krene, Resta je uvjeren da će rad momčadi s FIA-om omogućiti rješavanje problema i zatvaranje svih pravnih rupa na vrijeme.
“Mislim da je FIA trenutačno vrlo aktivna u prikupljanju informacija od svih momčadi kako bi zatvorila sve rupe u pravilima”, rekao je Resta za Motorsport portal u Imoli.
“Ne mislim da će biti iznenađenja – pravila se čine prilično definirana. Siguran sam da ćemo vidjeti vrlo različite projekte u pokušaju da se napravi razlika. FIA izgleda da je odradila dobar posao: pripremili su kompletan paket pravila koji ostavlja mnogo slobode momčadima. Sada je vrijeme za rad, a ne za priču – vrijeme je da se napravi razlika.”
Resta nije potpuno isključio potencijalne probleme s baterijom na stazama poput Monze, ali smatra da njihov utjecaj neće biti značajan.
“Možda će biti određenih problema koje ćemo trebati razumjeti ovisno o stazi na kojoj se utrkujemo, [ali] na mnogim stazama taj problem neće biti očit”, rekao je.
“Vjerojatno ćemo ga vidjeti u Monzi, no već će postojati prilagodbe u korištenju pogonske jedinice; iskreno, ne mislim da će to biti veliki problem. Vidjet ćemo.”
Kako su momčadi od siječnja mogle usmjeriti fokus na 2026., Resta vjeruje da su pravila sada stabilna, uz samo manja definiranja u dijelu aerodinamike, što je omogućilo momčadima da se ozbiljno posvete razvoju.
“Pravilnik je prošao kroz snažnu evoluciju i trenutno je postignuta stabilnost”, objasnio je.
“Mislim da je prilično zreo, iako se aerodinamički dio još finije podešava – no u osnovi, pravila su definirana. I to je pozitivno. Od početka siječnja sve su momčadi mogle raditi razvoj u tunelu i u CFD-u, kako bi iz prve ruke vidjele kako ti bolidi funkcioniraju: započeli smo razvoj i počeli vraćati izgubljeni downforce.”
“Mislim da su pravila za 2026. sada stabilna i kako timski tehničari sve bolje razumiju kako bolidi funkcioniraju, naći ćemo se pred jednom od najvećih promjena u povijesti Formule 1, jer se sve događa istovremeno.”
“Imat ćemo potpuno novi motor, bez MGU-H, ali s održivim gorivima. No, to nije sve – dolazi i nova aerodinamika, bez ground effecta, dakle vraćamo se unatrag. Bit će tu i nova elektronika, manje gume, te bolidi koji će biti 50 kg lakši od sadašnjih. Dodajmo i nove sigurnosne zahtjeve, što znači izmjene na šasiji zbog homologacije.”
“To će značiti da će se i svi mehanički dijelovi morati revidirati – novi mjenjači, promjene na ovjesu, kočnicama, a pojavit će se i aktivna aerodinamika. To je pomalo kao savršena oluja – sve dolazi odjednom, dok su se u prošlosti takve promjene uvodile postepeno.”
“Izazov je vrlo kompleksan, ali pruža priliku, jer će postojati više mogućnosti da se napravi razlika. Recimo da će ova pravila pred momčadi staviti veći rizik od pogrešaka nego što je to sada slučaj.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Možda Alonso zapjeva tebe čuvam za kraj..
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iskreno, ne dopada mi se ta ideja dva motora. Benzin, struja, pola pola.
Ostalo je dobro došlo.
Doduše, smanjenje težine bolida za koliko? 20 dkg parizera? Ali ima i ostalih dobrih stvari oko aktivne aerodinamike….
Jedino me malo strah da to ne završi ponovo nemogućnošću prilaska bolidu ispred sebe na manje od sekunde. Vjerojatno su mislili na to pa neće biti problema.
A Mercedes: Ne bediraj nas unaprijed prije nove sezone.
Saka veća promjena pravila donosi malo kaosa, bar u prvoj sezoni.
Više mi se čini da se unaprijed izvlače nemogućnošću pronalaska jednog vozača ekstra klase odlaskom Hamiltona u mirovinu.
Ako je to, to im je bez veze. Imaju dva dobra potencijala.
Oba su mladi. Jedan je rooki.
Pokazali su da mogu u nizu odvesti dobre utrke ako im staza odgovara. Bar Russell.
Neka ih peglaju za dogodine i hrane sirovim mesom.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala Bogu da se riješavaju ground efekta. Aktivna aerodinamika baš i ne zvuči dobro.
0
0