Izgubljene F1 staze: Utrke koje su nestale iz kalendara

Kolumna

x2
x2

Formula 1 u sezoni 2025. ima rekordni broj utrka na svim krajevima svijeta, ali usput gubi neke tradicionalne lokacije. Romantici će reći – ono što čini dušu ovog sporta. Dok se bolidi natječu pod reflektorima novih blještavih staza, neke od najvoljenijih postaja ispadaju iz rasporeda.

Imola – legendarna talijanska staza koja je kroz povijest svjedočila tragičnim i slavnim trenucima – više nema mjesto u kalendaru. Čak je i sudbina Monaka, dragulja krune F1, donedavno visjela u zraku prije nego je produžen ugovor do 2031. (nakon mnogo neizvjesnosti). U Španjolskoj, kultna Barcelona-Catalunya, domaćin još od 1991., nalazi se pred zalaskom – od 2026. Velika nagrada Španjolske seli se u Madrid, ostavljajući Barcelonu (zasad) bez F1 spektakla.

Sve su to znakovi vremena u kojem se postavlja pitanje: je li tradicija u Formuli 1 postala tek sporedna žrtva neumoljivog širenja kalendara?

Karta sjećanja: Staze koje su nestale iz F1

Nije prvi put da F1 raskida veze s kultnim poprištima svojih utrka. Povijest je puna staza koje su nekad bile sinonim za sport, a danas žive samo u sjećanjima navijača i prašnjavim arhivama. Donosimo pregled nekih od najvećih klasika koje je kalendar “progutao” – svaka od tih staza bila je posebna na svoj način, a nestale su zbog spoja financijskih izazova, političkih odluka ili promjena fokusa sporta.

Hockenheim: Između nostalgije i stvarnosti

Nekoć dom Velike nagrade Njemačke, Hockenheimring je utjelovljivao brzinu i strast njemačkih navijača. Staru konfiguraciju – dugačke pravce kroz crnogoričnu šumu – šezdesetih su obilježavali urlik motora dok bi bolidi jurili kroz drvorede, a modernija skraćena verzija zadržala je čuveni stadionski dio gdje su tisuće fanova u crvenom slavile pobjede Michaela Schumachera.

Ova je staza bila poprište povijesnih događaja, od prvih pobjeda njemačkih vozača do dramatične kišne utrke 2019. koja je, ispostavilo se, bila labuđi pjev Hockenheima. Te godine je posljednji put održana F1 utrka na toj stazi, nakon čega Njemačka više nije imala svog Grand Prixa. Razlozi su bili surovi: izostanak financijske potpore i rastući troškovi organizacije. Unatoč bogatoj tradiciji i činjenici da se upravo u Njemačkoj nalaze proizvođači poput Mercedesa i Audija, bogata baština više nije bila dovoljna da zadrži utrku. F1 je krenula dalje, u potrazi za unosnijim destinacijama, ostavljajući Hockenheim (i Nürburgring) kao relikvije minulih vremena.

Afrika bez traga: Kyalami i neostvareni povratak

Velika nagrada Južne Afrike na stazi Kyalami nekad je donosila miris savane u svijet F1. Još od 1960-ih Kyalami je bio egzotična i izazovna destinacija – brza staza na visokoj nadmorskoj visini, gdje su pobjede odnosile legende poput Jima Clarkea i Alaina Prosta. No, političke okolnosti prekinule su tradiciju: zbog aparthejda F1 je prekinula održavanje utrka sredinom 1980-ih. Nakon okončanja aparthejda, F1 se nakratko vratila u Južnu Afriku 1992. i 1993. – posljednji GP održan je 1993.

Bilo je to vrijeme nade da će Afrika ponovno imati stalno mjesto u prvenstvu. Kyalami je pružao jedinstven pejsaž i predstavljao vrata F1 prema cijelom jednom kontinentu. Ipak, nakon 1993. godine staza je ispala iz kalendara, ponajviše zbog financijskih poteškoća i nedostatka domaće podrške da se nose s visokim zahtjevima Formule 1. Planovi za oživljavanje utrke često su se pojavljivali – posljednji put ambiciozno se govorilo o povratku 2024., no ti su planovi propali.

Kyalami danas živi u sjećanju kao simbol jednog izgubljenog kontinenta u F1 cirkusu, podsjećajući da je Afrika i dalje jedini kontinent bez Grand Prixa.

Sepang: Monsunski adrenalin, uspon i pad tropske utrke

Kada je krajem 1990-ih Sepang ušao u kalendar, bio je vjesnik nove ere globalizacije F1. Smješten usred tropske džungle blizu Kuala Lumpura, Sepang International Circuit dizajniran je kao moderna pista širokih zavoja i dugih ravnina, s impresivnom infrastrukturom.

Od debija 1999. do oproštaja 2017., malezijska Velika nagrada pružala je neke od najdramatičnijih prizora: monsunske kiše koje bi preokrenule poredak, nesnosne vrućine koje su testirale granice izdržljivosti i dvostruke zavojite ravnine koje su vozači obožavali zbog mogućnosti pretjecanja. Sepang je bio poseban i zato što je doveo F1 u jugoistočnu Aziju, približivši sport potpuno novoj publici.

Ipak, iza sjajne fasade počeli su se nazirati problemi – troškovi održavanja utrke i rastuće naknade koje je tražio vlasnik komercijalnih prava jednostavno više nisu bili održivi za domaćine, pogotovo uz pad posjećenosti posljednjih godina.

Malezijska vlada 2017. odlučila je da se više neće kandidirati za nastavak ugovora. Utrka 2017. bila je emotivan oproštaj od Sepanga: jednom od najuzbudljivijih modernih autodroma, čije su prazne tribine nakon odlaska F1 ostale kao nijemi svjedok ekonomskih realnosti sporta.

Istanbul Park: Zavoj 8 i duh istoka – Dragulj koji nikad nije zasjao do kraja

Kada je 2005. otvoren Istanbul Park, mnogi su ga odmah prozvali jednim od najboljih modernih autodroma. Staza je vijugala brežuljcima na azijskoj strani Istanbula, prelazeći preko raznolikog terena i nudeći spektakularni zavoj broj 8 – četverostruki lijevi zavoj tolikog g-sile da je postao legendaran i strašan među vozačima.

Turska Velika nagrada donijela je F1 duh Orijenta i jedinstvenu mješavinu istočne i zapadne kulture; bila je to utrka na pragu dvaju kontinenata. Gledatelji i vozači hvalili su konfiguraciju – pružila je niz klasičnih trenutaka poput sudara timskih kolega Webbera i Vettela 2010. ili Hamiltonovog osvajanja naslova na skliskoj kiši 2020.

Ipak, unatoč kvaliteti staze, posjećenost lokalne publike i financijska održivost bili su upitni. Nakon 2011. F1 se povukla iz Turske zbog nesuglasica oko novca – jednostavno rečeno, domaćini nisu mogli ispuniti financijske zahtjeve Bernieja Ecclestonea. Istanbul Park je godinama zjapio tih, tek povremeno korišten za lokalna natjecanja, sve dok ga pandemija 2020. nije nakratko vratila u kalendar kao zamjensku utrku.

Taj privremeni povratak samo je podsjetio koliko je staza izvrsna – ali također i koliko je Formula 1 odmakla od svojih nekad redovitih destinacija čim se financijska računica nije slagala.

Buenos Aires: Fangio, Reutemann i izgubljeni dom Južne Amerike

Prije sedam desetljeća, Buenos Aires je ispisao povijest kao prva F1 utrka u Južnoj Americi – davne 1953. masa od stotine tisuća ljudi nagurala se uz stazu Autódromo Oscar y Juan Gálvez kako bi vidjeli domaćeg heroja Juana Manuela Fangija.

Tijekom godina Argentina je bila poprište epskih scena: od Fangiovih pobjeda po nesnosnoj vrućini 1955., do burnih 1970-ih kada je domaći as Carlos Reutemann nosio nadu nacije. Nakon pauze osamdesetih zbog političkih nestabilnosti i ekonomske krize, Velika nagrada Argentine vratila se sredinom 1990-ih.

Utrke od 1995. do 1998. bile su kratko oživljavanje stare slave – podsjetnik na strastvenu južnoameričku publiku. No, do kraja 1990-ih Argentina je ponovno zapala u gospodarske teškoće koje su se reflektirale i na F1 projekt. Organizatori su 1998. upali u financijske probleme, te je te godine održana posljednja utrka za VN Argentine.

Provukla se karirana zastava za Michaela Schumachera, a odmah potom i jedna era je okončana. Od 1999. naovamo, Argentina više nikada nije ugostila Formulu 1. Razlog nije bila nezanimljiva staza – naprotiv, tradicionalna južnoamerička gostoljubivost i strast uvijek su bili tu – ali novca i političke volje nije bilo. Danas samo Brazil ostaje kao južnoamerički domaćin u F1 kalendaru, dok se Buenos Aires spominje tek u nostalgičnim razgovorima o izgubljenim tradicijama sporta.

Brands Hatch: Engleski klasik u sjeni Silverstonea

Legendarna britanska staza smještena u Kentu, bila je domaćin 14 F1 utrka između 1964. i 1986., ostavivši trag kroz nezaboravne duele i slavne pobjede domaćih vozača poput Jima Clarka i Nigela Mansella.

Zahvaljujući prirodnom terenu i uzbudljivom rasporedu zavoja, uživala je veliku popularnost među navijačima. Ipak, zbog infrastrukturnih i sigurnosnih ograničenja, kao i političke prednosti Silverstonea, Brands Hatch je ispao iz kalendara nakon 1986. godine.

Pokušaji povratka nikad nisu zaživjeli, dodatno otežani urbanizacijom i ograničenjima buke. Danas staza i dalje živi kroz domaće utrke i moto-priredbe, ali F1 je napustila tu autentičnu destinaciju.


Naravno, ovo je samo dio staza koje su izazivale “drugačije” emocije kod navijača — miris povijesti, glasne tribine, zavoje koji su nosili karakter. A koje su to staze vama ostale pod kožom? Koje vas još uvijek prođu trnci kada ih se sjetite?

Nova era: Što ostaje u sjeni blještavila

Današnji F1 kalendar zamijenio je mnoge od tih klasika utrkama na potpuno novim, blještavim lokacijama. Pod sjajem vatrometa u Saudijskoj Arabiji ili neonskih reklama Las Vegasa, lako je zaboraviti staze poput Spa, Monze ili Suzuke – ali one još odolijevaju, za sada.

U samo posljednjih nekoliko godina dodani su događaji u zaljevskim zemljama i Sjedinjenim Državama: ulična noćna utrka u Džedi, glamurozni spektakl u Las Vegasu, drugi američki Grand Prix u Miamiju, povratak Katara – sve redom destinacije poduprte značajnim ulaganjima i interesima koji nadilaze čistu ljubav prema sportu. Istovremeno, povijesne staze se guraju u kalendarsku izlogu, neke na rotaciju svake druge godine, a neke u potpuni zaborav.

Naravno, širenje Formule 1 donijelo je i pozitivne aspekte: globalna popularnost sporta je na vrhuncu, a nove publike od New Yorka do Rijada dobile su priliku uživo vidjeti najbrži cirkus na svijetu. No, ta ekspanzija dolazi uz cijenu. Profit je preuzeo volan, pa se tako utrke održavaju ondje gdje se može ispuniti tražena cijena, ne nužno ondje gdje srce sporta kuca najsnažnije.

Posljedica takvih odluka je kalendar u kojem se sve više vozi po blještavim ulicama novih metropola, dok istovremeno nema mjesta za najveću ekonomiju Europe, Njemačku – zemlju koja je dala sedmerostrukog prvaka i ima ogromnu bazu fanova.

Usporedba s drugim sportovima nameće se sama od sebe. Tenis nikada ne bi izbacio Wimbledon. Formula 1 je, međutim, u opasnosti da zaboravi vlastiti Wimbledon. Zamislimo scenarij: jednog dana kultna staza poput Monze ili Spa više nije u kalendaru, a zamjenjuje je neka blještava novotarija u pustinji ili megalopolis iz marketing odjela. Za istinske ljubitelje, to bi bilo kao da je tenis napustio travu All England Cluba – nezamislivo i tužno.

Tradicija kao temelj: Ne zaboravimo gdje smo krenuli

Na kraju, ostaje gorko-slatka spoznaja: tradicija Formule 1 nije puki sentimentalni teret kojeg se treba riješiti radi “napretka”, nego čvrsti temelj na kojem je sport izgrađen. Emocije koje navijači vežu uz Imolu, Hockenheim ili Kyalami nisu nostalgija za prošlošću koja koči budućnost, već su dio čarolije koja je F1 učinila više od običnog natjecanja brzine.

Ako se te veze prekinu, F1 riskira da postane bogatija financijski, ali siromašnija u identitetu. Čak i Max Verstappen priznaje: “Upravo su te stare staze razlog zašto sam zavolio utrkivanje.”

Formula 1 može rasti i mijenjati se, ali ne bi smjela zaboraviti odakle je potekla. Tradicija nije lanac koji sputava, već sidro koje drži sport povezanim s onim zbog čega ga ljudi obožavaju. Ako F1 presiječe to sidro, izgubit će kompas koji joj je desetljećima pokazivao put i veliko srce koje kuca ispod karbonskih vlakana i komercijalnih ugovora.

U vremenu novih tržišta i tehnologija, vrijedi se prisjetiti: korijeni, makar zakopani duboko, drže stablo uspravno. Bez njih, sva blještavila svijeta neće spriječiti da se magija raspline. Formula 1 ne smije zaboraviti svoje korijene – jer u njima leži njena neponovljiva čarolija.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

14 komentara

  1. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Objektivno Monaco nikada nije bio ugrozen niti ce ikada biti.

    Neshvatljvo mi je da nemamo Sepang. Fenomenalna staza. Zamalo da je Perez vec tada pobjedio. Takodjer Turska.

    Mislim da je bitno stvarno shvatiti temelje f1. Ona se bazira na pokusaju kreiranja rizika (adrenalina) iz ratnih dana, pilota. Moderna f1 je samo sjena svojih temelja. Sama cinjenica da je Maxov potez izazvao ovoliko cmizdrenja dovoljno govori o tome kako je ovaj sport izgubio smisao kao tradicija.

    Dolaze nova vremena “strucnjaka” i bezmudnjaka. Posebno ovih drugih.

    Svaka cast na clanku!



    14
    14

    0
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      Što više ima sudaca i pravila, to se više gubi ona sirovost. Ne smijem niti reći koliko sam pokupio minusa zbog činjenice da bi f1 bila 1000 puta bila popularnija da je sigurnost minimalna, a smrtnost na maksimumu. Čovjek se nikada nije promjenio. Utrke kočija u Rimu je gledalo 150 000 ljudi. Za vrijeme rane F1 ljudi su gedali sa drveća, iz graba pored ceste. Nitko nije rekao “da barem ja mogu voziti F1”. Zašto? Jer su se divili ljudima koji su spremni umrijeti, vozačima koji su se zarekli da će umrijeti da budu prvi. Ljudi su uživo vidjeli nebrojene smrti, a onda na iduću utrku dođe duplo više ljudi. Za vrijeme B grupe u reliju ljudi je bilo više nego ikada. Nisi mogao vidjeti cestu koliko ih se natiskalo.
      Sažetak: manje urbanih sredina, manje modernog čistog sporta. Iskreno dajte onu nečistu F1 u zamazanim garažama, kada su mehaničari jeli ručak s tanjurima na bolidu, kada su se postavke namještale “od prilike”, a ne zato što je računalo vidjelo 0,00000001 km/h ako se nešto pomakne za 0.0002 stupnja. Dajte stare utrke po poljanama i šumama. Dajte one polugole curice, vratite cigare, alkohol i ukinuti svaki oblik PR nastupa vozača uz dopuštenu komunikaciju bez ikakvih filtera. Jedinu vrstu komunikacije koju treba ukinuti je prijenos live komunikacije vozač – pitwall jer bi to trebala biti privatna komunikacija. Kada vozači izađu van iz bolida slobodno im dajte da kažu što žele, da se potuku ako treba.


      0
      -1

      1
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Mrzim sve ulične gradske utrke, bilo stare, bilo nove. Maknuti Hockenheim ili Sepang je sramota. Staviti SPA u svaku drugu ili treću sezonu je sramota. Bez obzira na neke osobe na ovom webu i dalje bih izbacio Monaco bez ikakve grižnje savjesti, a s istim mogu u crnu rupu i Singapur, Baku, Las Vegas, Miami i sve buduće idiotske ideje F1 menadžerije. Već vidim GP London, GP Paris, GP Madrid….



    5
    5

    0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Pretplatnik Prikaži

      Treba vratiti stari Hockenheim. To je bila prava staza.



      3
      3

      0
      • Racing Point
        BatteryVolttas Prikaži

        Da… kroz šumu , predobro gas samo ..
        kad mi je tata kupio F1 1999 igricu, iz nekog razloga sam obožavao derat tu stazu,valjda jer sam kao klinac bio blento pa samo gas,ali ostala mi u sjajnom sjećanju…
        Čista romantika što bi se reklo..
        I Rubens pobjedio prvu utrku na toj stazi ako se ne varam,kroz maglu mi ostalo, gledao sam tu utrku .. znam da je plakao i da je bilo nešto iznenađujuće da će on pobjedit


        0
        0

        0
    • Racing Point
      BatteryVolttas Prikaži

      Još sam jedino onu Valenciju mogao progutat jer su bile čak vrlo zanimljive utrke a oni izbace to i ostave dosadni Monaco , još dosadniji i bezličniji Miami. i ovaj Las vegas je meni .. ne sjećam se baš ničega s tih staaza.. gledao sam te utrke,ali kao da gledamneke niže serije, toliko mi je nebitno kad dođe vikendu Miamiju ili LAS Vegasu.. Baku mi je još okej i Singapore ajde zato jer spada već u tradiocionalne staze.. mislim ipak se vozi tamo od 2008


      0
      0

      0
  3. David Croft
    Frantic Prikaži

    Prvo da se osvrnem na “novopečene” (ok, neke već imaju po 20 i više godina staža, neke su već i izbačene).
    Kod Las Vegasa jedino što će ostati upamćeno nekada, kada se možda na toj stazi ne bude više vozilo, je činjenica da svojim layout-om podsjeća na svinju Homera Simpsona koja visi na plafonu kao Spider-Man (Spider-Pig). Ajde, to je još makar i dobar meme.
    Kod Miamija će pak ostati upamćena PVC marina sa maketama jahti, što smatram da je trenutno (i još uvijek) ubjedljivo “low point” vezan za F1 staze (mislim za za onaj “ne trkaći” dio F1 staza).
    Opet, pomenute staze uopšte ne bi bile loše u jednom malo prirodnijem (šume, livade….), okruženju, sa pješčano-šljunčano-travnatim izletnim zonama i na njima se može ifno utrkivati.
    Singapur je dno-dna, za mene. Uvijek bio i uvijek će i ostati. Dojam mi je još naglašeniji jer je Ferrari na toj stazi (još je bila i inauguralna utrka u Singapuru) možda i ostao bez (posljednje) vozačke titule. A još je kasnije namještanje utrke i izašlo na vidjelo, a još mnogo kasnije se izašlo u javnost da se znalo za namještanje trke na vrijeme (za poništenje iste). Bez obzira na to, da (mi) je staza dobra, reko bi dobra je (bez obzira na događaje iz 2008.), Ali nije, brate. Krš. Barem za mene.
    Bahrein mi je dobra staza, među boljim u trenutnom kalendaru.
    Baku, Jeddah – ajd, li-la
    Losail je MotoGP staza i uopšte nije za F1 bolide i vrlo rado bi je izbacio.
    Shanghai je sasvim OK.
    Yas Marina – smeta me što je zadnja, nije loša za utrkivanje. Ima i tamo onaj svijetleći hotel, koji ima zanimljiv tlocrt, vrlo karakterističnog oblika. I to je jedan od “low point” detalja, nevezanih za sam trkaći dio staze.
    COTA – pod ruku s Bahreinom. Ne micati iz kalendara, po mogućnosti.
    Za Buddh, Yeongam, Valenciu i Sochi mi nije uopšte žao što ih nema u kalendaru.
    Slažem se sa autorom za Istanbul i Sepang. Dvije odlične staze. Istanbul – lijevi krug, zavoj br. 8, pa zadnji “pravac” sa onim blagim prelamanjem. Sepang, 2 velika pravca, promjenjivo vrijeme, pljuskovi “iz vedra neba”, mada su i suhe VN Malezije bile dobre.
    Ne znam da li sam koju fulao.
    Albert Park je tu skoro 30 godina, par godina manje od Catalunye (a bila je VN Australije i ranije) pa je ne bi stavljao u “nove”.
    Što se tiče starih, naravno, nedostaje Hockenheim, pa makar bio i skraćeni, za razliku od npr. Zandvoort (nije pomenut, nema ga više), kao i Paul Ricarda. Ali smatram da bi Francuska trebala/morala imati trku.
    Hockenheim može i u rotaciji sa Nurburgringom, nemam ništa protiv.
    Catalunya će mi nedostajati ponajviše iz razloga što se na toj stazi najbolje vidi “kakav je odnos snaga među ekipama”.
    A imam i osjećaj da će staza u Madridu biti krš. Vidjećemo.
    Imola, kakva god bila, je ipak vozačka staza i nedostajaće u kalendaru.
    Možda sam previdio u tekstu, ali vidim da se nije dotaklo i Portugala, koji takođe ima šta za ponuditi.
    Nisam ni protiv rotacija nekih staza, s tim što bi ostavio “core” u vidu Spa, Silverstone, Interlagos (po mogućnosti ostaviti da bude zadnja trka), RB Ring, Monza (iako su teže preticanja, bez obzira na konfiguraciju), Suzuka (još teža preticanja), Monako (praktično nemoguća preticanja), COTA, Bahrain, Yas Marina, Hungaroring (što da ne), Albert Park (da otvara sezonu), Meksiko (ako ništa zbog one publike), ostalo neka rotira. Rotacija može biti i unutar jedne te iste zemlje, ako ima više staza (Njemačka, Francuska, Španija, Portugal, ta druga trka u SAD – jednom Miami, drugi put Vegas), ili između dvije zemlje (može se tu ubaciti Portugal, da neka njihova staza rotira sa Turskom, zatim Losail / Jeddah, ili npr. Sepang / Marina Bay, iako su meni te dvije staze nebo i zemlja…., ali blizu su, geografski).



    1
    0

    1
  4. Bepi Prikaži

    Pitanje je vremena kad ce ispast Monza i Silverstone,a neki s turbanom predstavljat nove staze u pijesku sa svojim berberskim plemenom…Loši krojači sudbinu kroje. Autoru teksta sve pohvale,naročito ono “Lanac/Sidro” 👍👍👍👍



    3
    3

    0
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Izgrađena nakon 2.000g Turska Istambul Park.
    Sama staza je toliko obećavala i baš to. Nije dobila dovoljan broj godina da postane legendrana.
    Hebo ih sve Berenie i financijska računica.
    Danas bi bila puna kao šipak, a pola publike bi došlo iz drugih država.
    Financijska zarada na sve strane.
    Od lokalnih kebaba, preko avio kompanija, turističkih agencija, hotela……
    Pa ne može sama staza zaraditi novac ako nije u državama proizvođačima automobila i vozača.
    Kako tamo industrija (nafta/auti) / država / privatni interesi….. financiraju staze?
    Turska mi je neprežaljena staza.



    1
    1

    0
    • Ferrari
      Mrgud Prikaži

      “… Pa ne može sama staza zaraditi novac ako nije u državama proizvođačima automobila i vozača…” – tako je, zato Njemacka i Francuska već godinama imaju po dvije utrke godišnje u kalendaru.
      Majko Božja, ja zaista ne znam odakle ti čupaš ovakve, etalonske, zaključke.


      0
      0

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Pogledaj kalendar utrka i reci mi koliko utrka nije u državama proizvođačima nafte i automobila.
        Odgovor je SPA!!!
        Mrgude ne traži dlaku u jajetu ako si ćelav ili se još ne briješ.


        0
        0

        0
        • Ferrari
          Mrgud Prikaži

          Njemacka i Francuska su dvije (po)najvece europske i svjetske autoindustrije. Obrazloži onda na temelju svoje pretpostavke zasto one nemaju vec godinama samoodrživu utrku Formule 1?
          U svom prvom komentaru nisi spominjao naftu, nego proizvođače automobila tako da nemoj mijenjati i dodavati sada kako ti paše.


          0
          0

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Pretplatnik Prikaži

          Dosadan si. Meni nedostaje utrka u Turskoj a ti vadi dlake iz jajeta.
          p.s. A zašto piše (nafta auti) ? Pa jedno je vezano s drugim pupčanom vrpcom.
          Ili si mislio reći da sam naknadno upisao?
          Mislim da i to možeš nekako provjeriti ili ne možeš na ovom portalu.
          Ne znam. Ne zanima me.
          I da Mrgud.
          Šaraj malo.


          0
          0

          0
  6. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Vrijeme u kojem ostajemo bez staza koje su utkane u DNA ovog sporta, vrijeme u kojem se i ovo malo legendarnih staza optimizira prema karakteristikama modernih bolida. Totalno van svake pameti.

    Njemacka kako je ostala bez staza vrlo uskoro bi mogla u doglednu buducnost ostati i bez vozaca tako da sam se s gubitkom tih staza vec davno i pomirio.

    U onom crnilu korone jedina je svjetla tocka bila vidjeti povratak nekih od najboljih europskih staza. Prizor bolida, ma kakvi god da su, na asfaltu Nurburgringa, predivnog Portimaoa, Imole, Istanbula i Mugella je neprocjenjiv. Ipak, meni zauvijek neprezaljen ce ostati gubitak Sepanga. Ta je staza ziva umjetnost kada se zbroje svi faktori. Cak bi i ove danasnje grdosije od bolida vjerojatno jako dobro lezale na tako sirokoj stazi. Od svih navedenih imam osjecaj da je povratak Sepanga najizgledniji ako se organizatori odluce na to.


    0
    0

    0

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.