Piše: zekohonda
Konačno je ove godine i F1 Imola je došla na red. Naime, prvo sam tamo bio 2015. u mrtvi ponedjeljak – malo vidio stazu, muzej, park, Sennin spomenik, pa 2022. na Pearl Jam koncertu i onda još 2023. putovao na otkazanu utrku da ne propadnu letovi/rezervacije.
Za ovu utrku sam povukao prvi potez u studenome prošle godine i kupio Vueling povratnu avio kartu Dubrovnik-Rim, polazak u subotu popodne – povratak u ponedjeljak navečer –ne može kraće. Kod izbora karte za utrku nisam htio kao u Monzi uzet najjeftiniju general admission jer su pregrozne. Izbor je pao na drugu najjeftiniji opciju – Prato Tosa ili Rivazza. To su bolje livade, na koje samo vlasnici tih karata mogu pristupit. Pogledavši sve moguće slike i clipove odlučio sam se za Tosu.
Ostali putnici su se dosta brzo priključili – vjerni suputnik Vlaho, onda Vukas koji je bio s nama u Monzi i Šax koji zadnji put s nama bio daleke 2010. u Turskoj. Tomiju Imola nije odgovarala, nadam se da ću uspjet poći u Austriju koju je zagovarao. Prvotni plan je bio da spavamo dvije noći u Rimu, ali smo zbog poremećaja u želježničkom prometu odlučili u nedjelju prespavati u Bolonji…I bolje da je tako. Već sam pisao da sam omatorio, ne želim se truckat u autu, hoću brzo i jednostavno stići do odredišta, pa makar to značilo i višu cijenu. Svezi toga prilikom prijašnjih posjeta Italiji ‘navukao’ sam na talijanske brze željeznice. Tu imate dvije opcije – državne Frecciarosse (crvene strijele) ili privatni Italo. Vjera mi brani da putujem sa Ferrarijevim partnerom, pa sam odabrao Italo. I tako je malo jeftiniji, bolji je sajt za bukiranje i na logu je zec. Lucu di Montezemola opraštam. U Rimu sam bukirao apartman blizu Terminija (glavni želježnički kolodvor), a u Bolonji hostel isto blizu glavnog kolodvora (Bologna Centrale). Vlak za Bolonju (380 km) u nedjelju ujutro, povratak za Rim u ponedjeljak poslijepodne. I još nam treba običnim vlakom 45 km do Imole i nazad.
Za informacije sam koristio standardne izvore: službeni sajt https://www.autodromoimola.it/en/ , fb grupu https://web.facebook.com/groups/155120515140059 i https://www.reddit.com/r/GrandPrixTravel/. Opet sam nosio foto aparat pa su slike s utrke solidne, a van utrke su svi dali svoj obol pa čak i Goofy koji je opet pohodio Imolu u svojstvu službenog fotografa.
Sletili predvečer, Leonardo express vlakom do Rima, dočekao nas gazda u apartmanu, posjet supermarketu, večera u blizini pa metrom u laganu šetnju gradom na potezu: Španjolske stube – fontana Trevi – Panteon. Tu je uvijek veselo, ima puno turista, prodavača, restorana, kafana, slastičarni. Nekakva curica se kod stuba pola sata slikavala s duck faceom. Promatrali smo je i umirali od smijeha i (naravno) prihvatili njenu grozomornu facijalnu ekspresiju. Kod fontane je najveća gužva. Tu su vrtili 3D mapping projekcije promovirajući ATP teniski turnir koji se upravo odvijao. Doma u normalne ure na spavanje bez nepotrebnog opijanja i igranja karata.
Buđenje oko 6 i doručak dok naš cocktail majstor Vlaho priprema par litara omiljenog pića: gemišta. Čerga se ukrcala u 7 na vlak i malo poslije 9 stižemo u Bolonju. Kratak đir do hostela gdje ostavljamo stvari i malo odmaramo. Nazad na kolodvor gdje je podnošljiva gužva za vlak do Imole. Komentari s neta kako sve kasni, ogromni redovi, kaos ni da nas dirnu. Oko 11 stižemo u Imolu lagani ko porezna reforma. Najljepši dio puta je šetnja od 2 km kroz centar grada do staze. Cijeli grad je okićen, festivalska atmosfera, po ulicama i trgovima raznorazne f1 memorabilije, bolidi, fotografije, zastave. Glavni trg Piazza Matteoti je centar zbivanja van staze: tu je bina za dj-eve, raznorazni Red bullovi bolidi, mijenjanje guma, štandovi sa hranom i tako…Pohvalno je da cijelim putem ima dovoljno kemijskih wc-a i kanti za smeće. Čak je i jedan mali market radio pa smo tu obavili nadolijevanje goriva. Blizu staze, naravno, poklonio sam se kod spomenika… palom heroju/partizanu! A na koga ste Vi mislili? 🙂
Preko mosta ulazimo na stazu na glavni ulaz isto bez problema i velike gužve – naravno većina je već ušla prije nas. ;) Security djevojka s blaženim pogledom gleda 6-7 politrenki gemišta i govori kolegama kako smo se dobro opskrbili vodom. Ako ništa, barem su ljudima oduzimali kamperske stolice. Hi, hi. Prolazimo kraj postera Ferraija, Vlaho: ajde me slikaj Zeko, ali da se ne vidi Hamilton. 🙂 Idemo lagano prema Tosi i propuštamo zadnji dio programa – historic bolide koje samo čujemo u daljini. Vrijeme predivno, sunčano ali ne prevruće. Sax i Vukas biraju mjesto visoko gore u hladu, a Vlaho i ja niže kraj prolaza s odličnim pogledom na Villeneuve šikanu, Tosu i naravno cijeli grad u pozadini. Ekipa sjedi, jedino svi ustaše (pun intended) kad je svirala himna. Možda je ipak malo prestrmo. Security bezuspješno čisti ljude iz prolaza. Kad je krenuo krug za zagrijavanje upaljena je pirotehnika, lijep prizor.
Utrka zanimljiva: Maxov start za pamćenje, Norris se bori, Hamsta nadire, VSC, SC… Prošetao sam cijelim Pratom i ušao na tribinu Tosa 2, tj. pustila me ljupka dama na skaline ispod tribine da slikam malo. Slike s fotoaparatom u sljedećem nizu:
Već oko 4 krećemo prema podiju istrčat što prije. Mali iz securitiya nas krivo upućuje da idemo lijevo s druge strane rijeke Santerno. Koji promašaj po više osnova: duži put, ne vidimo što se događa na utrci i šećer na kraju – izašli smo van granica staze pa smo opet morali ući na glavni ulaz. Na tom ulazu smo izgubili barem 15 minuta (talijani debili), ali srećom utrka se odužila (SC) pa smo opet bili unutra dok su se čuli bolidi. Moja ekipa je bila ispred, ali ja nisam bio predaleko od njih – 100-jak metara, konačno otvorili vrata i kontam sad ćemo mi brzo na stazu, tu smo blizu. Ovi moji ušli za 15ak minuta, ja za uru vremena. Popizdio, red jako sporo ide, a ljudi s druge strane hoće izać van staze i stvorio se čep. Gore nego u Monzi prošle godine. U 5ipo sam tek bio na stazi, ovi moji već otišli prema fan zoni. Na stazi nas je zabavljala DJ-ica iz Vojkovih stihova: ”Totalno bi’ puka’, iša’ bi’ u vojsku, Deborah De Luca, dira’ bi’ joj dojku”.
Publike naravno najviše kod Ferrarijevog boksa, a najbolja atmosfera kod Alpinea gdje su ludi Argentinci čekali Colapinta. Sve u svemu nastavlja se porast odlaska na utrke mlađe ekipe i ljepšeg spola što mi je jako drago za vidit. Nisam odavno: hvala Liberty, umri Bernie!
Poslikavao malo pa za ekipom u fan zonu gdje DJ-evi puštaju popularne dance hitove. Vlaho se slikao s DJ Adminom i sjetio se da je on isto bio u Monzi. I Goofffy se ukazao. DJ-evi kriminalno kratko puštaju jednu pjesmu do refrena i cut, to mi je baš dno. Ali nije mi to previše smetalo: prva utrka koju pohodim a da je Honda dobila. Aaaaaaa! I Hajduk dobio Jadranski derbi… Fakjea! Euforija mode ON!
Fan zonu napuštamo oko 7 i po i krećemo prema gorespomenutoj Piazzi Matteoti. Na kružnom toku gdje je partizan Nizozemci su poveli vlakić uz skandiranje Du-Du-Du-Du Max Verstappen! I tako 20x. S naše strane Šax je urla ‘Leclerc’ , Vlaho ‘Ferrari’, a ja mašem japanskom zastavom uz neartikulirane povike. Na Piazzi gužvovito, veliki redovi za hranu, muzika bolja nego u fan zoni, atmosfera vesela. Poziv ‘Ajmo tamo’ (ispred bine) Vlaho je protumačio kao pokret prema stanici i sam se uputio… Blaženih pola sata mira. Bilo kako bilo, sa svom tom zabavom mudro smo izbjegli gužve na stanici za povratak u Bolonju. Na putu za stanicu pojeli po kebab i oko 10ipo-11 bili nazad u Bolonji.
Ujutro kafa u hostelu, check out i lagana šetnja po Bolonji do glavnog trga. Vidili poznata dva tornja pa na putu nazad odmorili u parku Montagnola, igrali frizbi, popili malo. Fora mi je bilo vidit u izlogu raznorazne vrste talijanskih karata. Na kolodvoru Spar market na kojem svaka piva od pola litre ima zaštitu protiv krađe… Prokleti alkosi! Vlak i povratak u Rim, ručak u uvijek odličnom Mercato Centraleu pa vlak do aerodroma. Let nam umjesto u 8 pomakli za 9 navečer pa smo bili prisiljenio pit/jest u Eataly (odličan naziv i izbor) na aerodromu, let za doma i finito.
Iznimno zadovoljan putovanjem i utrkom 9,5/10. Karte treba kupiti što prije, mada ne puštaju sve tribine odjednom, nego postepeno. Nikako general admission. Mudro smo izbjegavali odlazak i povratak na stazu kad je najveća gužva.
Uglavnom ekipa iz Hrvatske ide u Imolu autom, tako da im nemam ništa pametno za komentirat.
Osim Bolonje ima dosta gradova za smještaj – najviše su ljudi birali Ravennu i Rimini koji preporučam ako volite more i kupanje. Emilia Romagna je https://www.motorvalley.it/en/ tako da ako imate vremena možete posjetiti raznorazne legendarne tvornice, muzeje, staze…
Nadam se da ovo neće bit zadnja F1 utrka u Imoli.
Plus: Atmosfera, pogled sa Prato Tose, jeftine karte, dobra zabava na stazi i u gradu, solidna organizacija
Minus: Osim problema sa istrčavanjem na stazu ništa za prijavit
Čitamo se opet uskoro.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dok nisi na Imolu upao kao lokalac preko ograde bez karte nisi bio na F1 utrci 😎
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zakon ! Lijep putopis
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo za putopis i za slike!
Posebne pohvale idu za Super Aguri majicu i bolid Scuderia Italije iliti Dallare u pozadini jedne fotografije. 🙂
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ja ih pamtim kao bms pa sam malo zasto kad si napiso scuderija italija. :) bilo je dosta historic bolida koje nisam vidio. a u nedjelju nakon utrke većina ih je već bila spakovana u kamione ili barem pod ceradom spremna za transport.
btw., slika tyrella sa 6 rota je goofyeva od četvrtka.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Volim Ferrari, mrzim sve navijače tifose, bilo za Ferrari ili Hajduk. Čemu dim, vatra i slične gluposti?
0
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
primarno radi vizualnog dojma.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlicno zeko.
Svaka Vam cast svima 🍻
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Super, čini se da je bilo zabavno! Bravo :)
0
0