Piastri osvojio VN Španjolske ispred Norrisa; Leclerc i Russell u kontroverznim duelima prošli naknadno kažnjenog Verstappena

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 5 dana 5 min 98 komentara

Oscar Piastri obranio je najbolju startnu poziciju i stigao do pete ovosezonske pobjede na Velikoj nagradi Španjolske u Barceloni. Njegov timski kolega Lando Norris uspio se vratiti na drugo mjesto nakon gubitka pozicije na startu, a treće mjesto pripalo je Charlesu Leclercu nakon kontroverznog prolaska Maxa Verstappena prilikom kasnog restarta utrke.

Između njih dvojice došlo je do kontakta na pravcu, a zatim je George Russell pokušao iskoristiti priliku i proći Verstappena na kočenju za prvi zavoj. Verstappen je skratio zavoj, a zatim je poludio na savjet ekipe da prepusti poziciju Russellu. Činilo se da ga pušta u petom zavoju, no onda je Nizozemac, u svom stilu kad mu stvari ne idu po volji, pustio bolid u Britanca. Kasnije u krugu ga je propustio, a za namjerno guranje je dobio samo 10 sekundi vremenske kazne koja ga je bacila na 10. mjesto, što pokazuje da je odlučno kažnjavanje Russellovog namjernog kraćenja staze u Monaku bila samo iznimka.

U sjeni pobješnjelog Maxa ostao je fantastičan nastup Nice Hulkenberga koji je sa Sauberom došao do petog mjesta nakon što je u pretposljednjem krugu prošao Lewisa Hamiltona u Ferrariju. Iza njih slijede Francuzi Isack Hadjar i Pierre Gasly te Fernando Alonso koji je pred domaćom publikom napokon stigao do prvih bodova sezone.

Soft guma bila je odabir svih 18 vozača koji su kretali u utrku s grida, dok je Yuki Tsunoda iz boksa startao na mediumu. Piastri je zadržao prvo mjesto na startu, dok je drugi McLaren u Norrisovim rukama pao iza Verstappena koji je prošao s vanjske strane prvog zavoja. Oba Ferrarija dobrim su se startovima smjestili ispred dva Mercedesa, a najveći napredak u uvodnim krugovima ostvario je Hulkenberg koji je do trećeg kruga zaradio pet mjesta.

U devetom krugu Leclerc je pritisnuo Hamiltona koji mu je zatvorio vrata prilikom napada u prvom zavoju, no u idućem krugu ga je Britanac morao propustiti zbog naredbe ekipe. Norris je u 13. krugu vratio ranije izgubljenu poziciju od Verstappena, a Piastri je dotad već otišao na četiri sekunde prednosti. U istom krugu Alonso je imao izlet u šljunak kod zavoja 5, što ga je koštalo dvije pozicije.

Verstappen se odlučio za agresivniju strategiju od ostatka konkurencije te je već u 14. krugu otišao po novi soft. McLareni su svoje prve promjene guma odradili osam, odnosno devet krugova kasnije kada su stavili medium gume i tada ih je Verstappen preskočio s pet sekundi ispred Piastrija.

U 24. krugu došlo je do duela između Alexa Albona i Liama Lawsona u kojem je Albon obranio realno izgubljenu poziciju kraćenjem prvog zavoja. Lawson je u idućem krugu prošao s vanjske strane, pri čemu je došlo do kontakta u kojem je Albon ostao bez dijela prednjeg krila. Tajlanđanin je dobio 10 sekundi kazne za prvi incident, nakon čega je ekipa odlučila povući bolid u garažu – kaznu su odradili pro forma, odnosno da se ne prenese na iduću utrku. Bio je to vikend za zaborav za Williams s obzirom na katastrofalnu utrku i za Carlosa Sainza koji nije puno napredovao nakon užasnih kvalifikacija. Ekipa je tako po prvi put nakon Bahreina ostala bez ijednog boda.

Svoje drugo zaustavljanje u boksu Verstappen je odradio u 30. krugu kada je prešao na medium, što je značilo da ga do kraja čeka još barem jedno, dok je ostatak vodećih ciljao na jedno zaustavljanje manje. On i McLareni odradili su ta zaustavljanja između 48. i 50. kruga, a promjene na kraju nije bilo – Verstappen je bio blizu Norrisu nakon odrađenih boksova, no Britanac se ubrzo odvojio, a Piastri je imao mirnih 3.7 sekundi ispred Norrisa.

Završnicu utrke zakuhao je drugi kvar u posljednja tri vikenda na bolidu Andree Kimija Antonellija. Talijan je bio šesti, odmah iza kolege Russella, a onda mu je 55. krugu otkazao bolid i morao je stati u šljunku kod zavoja 10. To je izazvalo prvi i jedini izlazak sigurnosnog automobila kojeg je većina vozača iskoristila za prelazak na soft. Jedina iznimka bio je Verstappen koji je ostao šokiran odlukom da ga se stavi na hard.

Utrka je nakon poduže intervencije nastavljena u 61. od 66 krugova i čini se da je hard koštao Verstappena na restartu. Imao je veliko proklizavanje na izlazu na startno-ciljni pravac, čime je otvorio vrata Leclercu. Između njih je došlo do kontakta na pravcu, a zatim je na kočenju imao kontakt i s Russellom koji je želio iskoristiti priliku. Ishod toga bio je već spomenuti izljev bijesa prvaka koji je za to dobio 10 sekundi kazne.

Piastri i Norris izbjegli su sav kaos te mirno priveli utrku kraju. Australac je došao do pete ovosezonske i svoje ukupno sedme pobjede u karijeri, čime je povećao prednost u prvenstvu na 10 bodova ispred Norrisa. Sezona se nastavlja za dva tjedna kada je na rasporedu VN Kanade u Montrealu.

Rezultati

P#VozačKonstruktorZaostatak
181Oscar PiastriMcLaren Mercedes1:32:57.375
24Lando NorrisMcLaren Mercedes+2.471s
316Charles LeclercFerrari+10.455s
463George RussellMercedes+11.359s
527Nico HulkenbergKick Sauber Ferrari+13.648s
644Lewis HamiltonFerrari+15.508s
76Isack HadjarRacing Bulls Honda RBPT+16.022s
810Pierre GaslyAlpine Renault+17.882s
914Fernando AlonsoAston Martin Aramco Mercedes+21.564s
101Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT+21.826s
1130Liam LawsonRacing Bulls Honda RBPT+25.532s
125Gabriel BortoletoKick Sauber Ferrari+25.996s
1322Yuki TsunodaRed Bull Racing Honda RBPT+28.822s
1455Carlos SainzWilliams Mercedes+29.309s
1543Franco ColapintoAlpine Renault+31.381s
1631Esteban OconHaas Ferrari+32.197s
1787Oliver BearmanHaas Ferrari+37.065s
12Kimi AntonelliMercedesodustao
23Alexander AlbonWilliams Mercedesodustao

10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

98 komentara

  1. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Daj mičite ovu plačipičku iz Ferrarija više. Hulkenberg mu održava vozačke lekcije, VAN SVAKE PAMETI, goni se u pm. Kakvi su retardi u ovome Ferrariju i u što su oni gledali svih zadnjih godina pa im je palo na pamet da uopće dovode tipa kojeg je Russel raskomadao na komadiće. U što gledaju svi ti slijepci više!!. Ne mogu vjerovati kakvi antitalenti i kakvi idioti su u toj ekipi.



    10
    -15

    25
  2. Formula1
    f1zd Prikaži

    Maxa smatram možda i najboljim vozačem u povijesti, al nekad stvarno izvodi nepotrebne gluposti…a i nije mi jasno zašto su uopće išli u box ako već nemaju guma??
    Ferrari kreteni ko i obično, a Hamilton neka ide sam, sramota da te Sauber prođe na kraju



    5
    -8

    13
  3. Fia
    Realista Prikaži

    Zanimljiva utrka i bez Safety Cara. Na kraju dodatan kaos kao slag na tortu.
    10/10



    9
    9

    0
  4. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Prva pobjeda McLarena u Barceloni nakon 2005…. bravo dvojcu McLarena..
    Max.. odlična utrka do safety cara,a onda……. tvrde gume ?
    I zašto uvijek radi gluposti poput udaranja Georgea..iskreno,mislim da na krau može biti sretan samo sa 10 sekundi kazne i nek se poklopi ušima i čeka Kanadu za 2 tjedna..
    Eto Alonso prvi bodovi konačno… Hamilton’??? LOOOOŠE moj Lewise.. .



    5
    1

    4
    • dejan_s Prikaži

      I zašto uvijek radi gluposti

      Zar morate baš svaki put odmah krenuti sa neodmjernim i bizarnim izjavama? Verstappen radi vjerojatno najmanje grešeka od svih vozača na gridu.
      Red Bull takođe rijetko griješi, no ovo danas je čisti promašaj bilo je bolje da nisu Verstappena pozvali u box. Max je u trenutku odlaska na bijele gume imao 10 krugova u crvenim gumama.



      4
      0

      4
  5. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    HULK!!!!!! Svaka cast ispred jednog Ferrarija. Ferrari ocajan nazalost. Treba napustiti ovu sezonu. Maxu se trebala dati teza kazna.



    9
    5

    4
  6. Ferrari
    sfzd Pretplatnik Prikaži

    kontroverzni prolazak? lol



    2
    2

    0
  7. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Žalio se da se Leclerc zabio u njega, a on skrenuo u Leclerca,šupak



    4
    -15

    19
  8. Lance Stroll 18
    lance_troll Pretplatnik Prikaži

    Da moj imenjak mora izostat iz utrke da bi mu kolega do bodova doša…



    20
    20

    0
  9. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Eto Leclercov dodatni soft set guma se isplatio 😂 Bravo Charles!



    7
    6

    1
    • Racing Point
      BatteryVolttas Prikaži

      Da je znao prije vikenda da će izać SC, onda sigurno ne bi sačuvao jer eto… to je Leclerc i to je Ferrari.. više sreće nego pameti danas XD


      0
      -1

      1
    • Ferrari
      sfzd Pretplatnik Prikaži

      Battery ja i dalje čekam da nam Lewis pokaže kako Charles ne zna iskoristiti potencijal bolida…kako si nam lijepo tumačio cijelu pauzu pred sezonu



      5
      5

      0
      • Racing Point
        BatteryVolttas Prikaži

        Potencijal postoji,ali Lewis ga nije otključao iz raznoraznih razloga… jedna od mojih pretpostavki je da se kao Britanac ne osjeća najjugodnije u talijanskom društvu…
        Pa neću ja bit odvjetnik LHa, ja sam samo smatrao da će biti puno bolji od Leclerca, očito sam pogriješio… ispričavam se svima , evo .



        1
        0

        1
    • Jim Clark
      limitmaker1 Pretplatnik Prikaži

      …Charles nije imao dodatni set softa, već 2 nova mediuma…u fp3 je potrošio jedan soft više umjesto mediuma računajući da će bolje proći u utrci…nadalje u q3 nije prvi krug išao na korištenom softu čuvajući ga od još jednog ‘heat cycle-a’…teoretski mu je to trebalo donijeti prednost u utrci no u razgovoru s piastriem i landom poslije utrke čuo sam ga kako je rekao da mu je drugi medium bio jako loš dok je prvi bio sjajan, također posljednji soft na oba bolida nije funkcionirao…



      5
      5

      0
  10. Max Verstappen 1
    Kuko11 Prikaži

    Bravo Piastri i Hulk , što se tiče Maxa apsolutno nedopustivo onako udariti Rusella.
    Nije opravdanje za Maxa , ali šta mu već godinu dana radi pit wall , kakvo puštanje Rusella za incident u prvom zavoju , kakve hard gume. Williams mi se čini da je najviše izgubio sa novom direktivom i da nemaju treće krilo za utrku.



    3
    1

    2
  11. Ferrari
    GRID.N01 Prikaži

    Max je onoliko dobar koliko je dobar i auto, a još jednom je pokazao da je dno dna od sportaša.
    Nikad od njega šampion poput Schumachera ili Senne, čak ni Hamilton ne plače ovako puno.
    Kakvo dno dna od čovjeka.



    3
    -25

    28
  12. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    A po osobnom misljenju, Max je preslabo prosao za ono… onaj namjerni sudar u Georgea je mozda zasluzio i diskvalifikaciju. Potpuno namjerno i bezobrazno.. nije mi jasno razmisljanje Maxa..



    8
    3

    5
  13. Michael Schumacher
    ZJ11 v2 Prikaži

    Oscar rutinski danas nakon odlicnih kvala.

    Lando opet slab start.

    Bravo Hulk, kakva voznja danas.

    Alonso napokon u bodovima, he fought like a lion.

    Max danas totalni idiot i svaka cast sucima na brzoj kazni.

    Ferrari je uzaludno bacio novce na Hamiltona koji je ponovno pokazao da je imao postene srece kada je 2012e odlucio otic u Mercedes. Izgubit peto mjesto od do jucer najslabijeg bolida sezone je apsolutna sramota.



    7
    1

    6
  14. Excisys Prikaži

    Da je pravde nervozni verstapen treba dobit diskvalifikaciju i zabranu sljedeću utrku. Drugo je namjerno se laktarit u utrci za poziciju drugo je izvršavat namjerne sudare iz svog bijesa.



    8
    -6

    14
  15. Rolex
    petar8 Prikaži

    Zašto se Alonso nije pojavio kao vozač dana? Što je radio to je nevjerojatno!



    12
    12

    0
  16. Fia
    Cale od Lewisa Prikaži
    x1

    Nevjerovatno što FIA radi!
    Leclerc namjerno udari Maxa – bez kazne. Russell napravi isto – opet ništa. A onda Max slučajno blokira kotač, jedva dotakne Russella, vrati mu poziciju, i dobije 10 sekundi kazne?!
    Gdje je tu logika, gdje je dosljednost? Pravila očito ne vrijede jednako za sve. Kad drugi voze prljavo, ništa se ne dogodi, a kad Max napravi i najmanju grešku – odmah kazna.
    Stvarno je za ne povjerovati kako FIA upravlja ovim sportom. Ako žele show, neka ga naprave fer, a ne ovako.



    9
    -19

    28
  17. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Solidna utrka , max izgoretina kad si je dopustia da ga frustracije povedu a inace je pametan ,dobro ga nisu diskvalificirali jer ono je totalno supacki bilo , hulkenberg teski kralj a za hamiltona je upitno sta mu se dogodilo nakon sc restarta



    6
    5

    1
  18. Ferrari
    bore1989 Prikaži

    Solidna utrka… Pitwall Ferrarija opet Leclerca koštao 4,5 sekundi, umjesto da odmah zamijene pozicije… Dovoljno da ti cijela utrka krene nizbrdo…smanjit ego i radit u interesu ekipe… Kaj reć za Maxa? Sam si upropastio utrku iako su možda mogli ostati i na softu, pa kako bilo…



    4
    4

    0
  19. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Svaka cast McLarenu na prve dvije pozicije.
    LH dosta los ovu sezonu,CL vuce sam ekipu i trenutno kakav bolid vozi i sto radi sa njim mozda je najbolji na gridu.
    FV rekao da bez CL nebi bili tako dobri.
    Ostali manje vise ok,Max zasluzija diskvalifikaciju.
    Lako je bilo vozit brzi bolid od ostalih,ovako nisko mi se cini da se jos nitko nije spustio.



    4
    -2

    6
  20. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Hulkenberg u shitboxu P5, Alonso P9. – vozači dana.

    Čestitke Piastriju, Leclercu. Hamilton opet nigdje.

    Redbull i Max su pokušali nešto drugačije. Neko vrijeme je čak izgledalo zanimljivo.
    Što se incidenata tiče, ne mogu ništa komentirati, dva udarca u Maxa i Maxov u Russella, različite sudačke odluke. Biti će zanimljivih izjava. :)

    Najveće enigma mi je Norris. Piastri lagano skuplja pobjede i prednost, približava se naslovu prvaka, a ovaj se smije od uha do uha, ono boli ga briga… Mislim, i u poziciji je za to, ima milijune, uživa na najvišem nivou, možda ga naslov ni ne opsjeda toliko kao neke.



    11
    11

    0
  21. Mclaren
    BNL_McLaren Prikaži

    Oscar bome rutinski, a Lando rutinski kiksa start. Makar i da je Lando prošao na prvo mjesto na startu mislim da bi se Oscar vratio. Bio je brži jednostavno.
    Ne kužim kako Hamilton bar ne pokrije unutarnju protiv Hulkenberga. Kao da je zaspao il jednostavno nije vjerovao da će se Hulk odvažit na preticanje? Hulku svaka čast i Alonsu čestitke na prvim bodovima napokon. Još kod kuće.
    A Max je danas prekipio. Počelo je sa Lawsonom i Bearmanom, pa sa hard gumama i onda SC restart. Kolko sam vidio iz zraka Leclerc je skrenuo u njega. Max je držao volan ravno i pratio zavjetrinu, al nije Max izgubio ništa vremena zbog tog kontakta. Ne razumijem baš zašto mu je GP rekao da pusti Russella. Na vrhu zavoja su bili kotač uz kotač. Možda je Max malo pre lako odustao od zavoja i time lakše zadržao poziciju?
    Ovo što je Max nakon toga napravio je dosta sramotno i može bit sretan sa 10 sec. Mogao bi svašta još reć o tome, al nema smisla. Sve je jasno.



    11
    10

    1
  22. Nelson Piquet
    stefGNX Pretplatnik Prikaži

    Evo iskreno, za vas koji ste gledali prijenos preko Sky-a, nisu mi jasni komentari Rosberga i Crofta za kontakt Leclerca i Maxa. Iako je LEC bio u boljoj poziciji na ravnini, puno prerano je skrenuo lijevo u Verstappena. Čista Leclercova greška, a ovi se smiju i govore kako Max priča gluposti. Da vidim kaj mislite :)



    7
    7

    0
    • Dan Gurney
      Crash Pretplatnik Prikaži

      Lec/Max – bas nista.
      Smeta jedino kad si butthurt kao Max dns jer je vec puko zbog H guma



      6
      6

      0
    • Ferrari
      sisavac Pretplatnik Prikaži

      Mislim ds to vuce korijene jos iz Austrije i 2020-neke kad ga je Max par puta izgurao u zavoju na misice pa je Leclerc rekao da ok, da sad zna kako se utrkuju.
      Leclerc je isao lagano u lijevo go granice, pa cak i malo preko. Max je isao ravno.
      Ali opet, ne treba pretjerivati i kaznjavati svaki kontakt. Ocita je razlika izmedju tog i onog izmedju Maxa i Zorza danas. Max je tu kaznu zasluzio ali ova zazivanja drakonske kazne poput dsq su pretjerana.



      5
      5

      0
      • Dan Gurney
        Crash Pretplatnik Prikaži

        Uopce ne treba spominjat tu situaciju. Hrpu puta se dogodi ali se drugi bolid malo izmakne pa je sve ok. I sam Max je dns tako Landa cimno al je Lando reagira. Uopce nema mjesta ikakvoj raspravi.



        7
        7

        0
        • Nelson Piquet
          stefGNX Pretplatnik Prikaži

          Slažem se, ono što mi nije bilo jasno je kompletno prebacivanje krivnje na Verstappena, zato me i zanimalo drugo mišljenje jer su te situacije stvarno marginalne. Mala je razlika između ovoga danas i Vettel/Webber u Turskoj 2010…



          2
          2

          0
        • Dan Gurney
          Crash Pretplatnik Prikaži

          Prebacuje se krivnja jer je lik kurcevit. Gubis poziciju, na hardu si, prihvati to, odi par cm lijevo i to je to. Eto, zato mislim da su ga oprali.
          A malo i da se makne oko sa Russella i njegovog uletavnja



          1
          1

          0
      • James Hunt
        Jozuka Prikaži

        Ne bi ni ja nikada dao kaznu za ovo što je Leclerc napravio, ali činjenica je da je kriv.
        Ljudi se opet vode emocijama umjesto mozgom, evo prvi mlitavi Rosberg i britanci na Skysportu. Kskve budalaštine sve nećeš pročitati.



        2
        0

        2
    • James Hunt
      Jozuka Prikaži

      Kreteni obojica.
      Inače Leclerc “opravdava” to skretanje jer nije želio da vozi po prljavom dijelu staze. Pajdo, to te ne opravdava da skreneš u nekoga na sred pravca. Naravno da je kriv i naravno da je Max tu u pravu. I bio je itekako solidan kontakt i sva je sreća da se netko nije spinao. I Leclerc je toga svjestan. Moraš biti retard da to ne vidiš.
      Ali to isto tako ne umanjuje činjenice da Max nije trebao napraviti ono što je. Da, Lećair ga je tu zajebao i da, ni u ludilu Russelu nije trebao vraćati poziciju, ali svejedno NE SMIJE onako reagirati. Izgubio je sve bodove skoro.
      Inače Rosberg je tip koji je poznat i pome što je vodio ženu na 50 nijansi sive i postao hit tu sa izjavama isto, uglavnom feminizirana plačipička koja se ulizuje britancima već dugo. Frajer koji si je umislio da je povukao Boga za bradu jer je Hamiltonu uzeo naslov, istom Hamiltonu koga šamara tko god stigne.



      8
      8

      0
    • David Croft
      Frantic Prikaži

      Leclerc – Max
      Nema tu ničega posebnog za raspravljanje.
      X puta viđena situacija na startovima, na restartovima, pa i standardnim preticanjima u toku trke.
      Bolid (vozač) koji stiče prednost i pretiče, malo ide na ovoga kojeg pretiče.
      U 95% slučajeva se ovaj drugi pomakne, u preostalih 5% se ne pomakne (nisam ni sumnjao da se Max neđe pomaknuti).
      Od 5 slučajeva gdje se taj ne pomakne, 4 prođu bez štete, 1 prođe sa štetom i eventualnim kaznama.
      Tjt…

      Bravo Hulk, bravo Hadjar, čestitke i djedu Ferdi za bodove.
      Papaya dvojac izhendlao 1-2 do kraja.
      Hamilton loš, brate
      Benzovi nešto vrlo nepouzdani u zadnje vrijeme.



      6
      6

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Ma postoje pravila….. A svo gurkanje do ruba pravila su vozački incidenti bez posljedica (ako su uopće incidenti)
        Što bi trebalo? Staviti im žmigavce?
        Naravno da će trznuti konkurenta i zapaprit mu pretjecanje koliko god može do granice kazne.
        Inače čemu kazne?


        0
        0

        0
  23. Sebastian Vettel
    battery992 Pretplatnik Prikaži

    Max odvozio vrhunski do SC-a… Ali kad sam vidio da su ga stavili na H gume, nekako sam očekivao da će puknuti, pogotovo s obzirom na to koji su vozači iza njega… Mislim da je RB pogriješio tome što su tražili da pusti Russella, mislim da nije morao… Ali eto, to su one njegove epizode i zato je Mad Max…
    Utrka dobra, McLaren odličan, pogotovo Piastri, bez greške.



    2
    2

    0
  24. Ferrari
    sisavac Pretplatnik Prikaži

    Za Barcelonu odlicna utrka.
    Oscar kao stari rutiner, dok Landover place iznutra i lagano puca. Osmjeh kao kod Jokera.
    Alonso i Hulk odlicni danas, Leclerc takodjer. Hamsta razocarao.
    A Max, pukao ko kokica nakon hard guma i poruke iz boxa da pusti Zorza. Nije tako zabavno dok tebi netko radi sto si ti radio godina, je li? 😄



    2
    0

    2
  25. Mclaren
    raca Prikaži

    Jako puno toga mogu shvatiti, ali Ferrari nikako. Max, da je ostao na softu, bio bi treći, ovako ne razumijem ni RB. Piastri, taktički, odvezao savršenu utrku. Niko mu nije mogao ništa ko ni žaba lješnjaku. McLaren, već i u najavama, taktički savršen. Prebolio dječije bolesti što Ferrari, još uvijek, nije



    1
    1

    0
  26. Max Verstappen
    Kenzo Pretplatnik Prikaži

    Max me podsjetio na Michaela protiv Villeneuvea, ali tada je ulog bila titula svjetskog prvaka. 😊 možda je danas ipak blokirao kotač…


    0
    0

    0
  27. Formula 1
    gosuasus Prikaži

    Ne razumijem zašto se ova procedura “izašao sa staze, nije vratio poziciju” uzima zdravo za gotovo i ne stavlja u kontekst situacije. Jer, za Verstappen-Russell incident u T1, eventualna kazna može postojati jedino za Russella, koji je nakratko izgubio kontrolu nad bolidom i napravio kontakt s Verstappenom, dovoljno značajan da a) Verstappen glavom udari u headrest bolida, i b) mora naglašeno alternirati liniju.

    Dodatno, stupić na izlazu iz T2 postoji upravo zato da, ako vozač iza njega prođe, poništi nenamjerno kršenje granica staze. Dakle, nema nikakvog temelja da Verstappen bude pod istragom za ovaj incident.

    Nejasno je stoga zašto bi FIA uopće obustavila istragu, koja ne samo da ne bi trebala biti usmjerena prema Verstappenu, nego ima kompletno drugog krivca za sporni potez. Još je manje onda razumljivo zašto bi se cijela istraga obustavila nakon drugog, i očito odvojenog incidenta u zavoju T5.

    Za ribanje točkova s Leclercom na koje se Verstappen požalio, rekao bih da Leclerc nosi veću odgovornost s obzirom da se njegov bolid na pravcu lagano pomicao u Verstappenovu putanju, ali da takve situacije spadaju u onu kategoriju “nespretnih” incidenata koji se apsolutno nikada ne uzimaju u obzir, čak ni u slučaju katastrofalnih okolnosti, tipa dvostruki DNF.



    10
    10

    0
  28. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Već vidim hrpu videa gdje se gleda tko je kako pomicao volan.



    1
    1

    0
  29. Mclaren
    BNL_McLaren Prikaži

    Jel itko čuo/vidio Hornera nakon utrke? U post-race showu na F1TV kažu da su ga mnogi novinari tražili, ali se vješto skriva. Baš me zanima komentar.



    3
    3

    0
  30. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Pametovali su sa novim gumama “c” ovo “c” ono.
    Unatoč obrazloženjima ne starta se više sa crvenima preteški su bolidi…premala je razlika između guma (istina žutih i bijelih koji god im novi “c” stavili”)
    Vratili su stare gume i gle čuda.
    Start sa crvenima. Pokušaj bijega. Dva zaustavljanja. OK i mali Kimi koji je sve na kraju zapaprio.
    Bar sam uživao, a nisam očekivao. Španjolska utrka mi nekako ne leži.
    Ali zato slijedeće četiri mi ne leže nego stoje. Pola ih gledam stoječki.
    Daj daj daj….
    Jedino kaj mi ide na živac. Safety car i beskonačno čekanje, prvo da se svi poredaju iza njega, pa puste radnike zbog sigurnosti, onda beskonačno čekanje da traktori odvuku bolid pa tek onda puštanje bolida zaostalih za krug.
    Izgube 5-6 krugova.
    Tu moraju nešto riješiti.
    Pa nije svaka utrka Japanska i s monsunom iznad glave (jako pokoj mu duši)
    I gdje su nestale dizalice? Skupo?



    2
    2

    0
  31. Toyota
    Toyota F1 Prikaži

    Kao navijaču Lewisa Hamiltona bilo je bolno gledati kako ga “ispodprosječni” Hülkenberg pretiče na stazi. Inače, taj isti Hülkenberg, koji je nekoć pokazivao potencijal za velike stvari u svojoj karijeri, nema nijedno postolje, a jednom kada je bio nadomak istog, zabio je bolid u ogradu u Bakuu. Hülkenberg je oduvijek bio konzistentan, solidan u brzom krugu, pa ostaje enigma zašto ga nikada nisu prepoznali kao potencijalnog drugog vozača u nekoj od vodećih ekipa. U posljednje vrijeme omiljeni hobi pojedinaca postalo je podcjenjivanje Lewisa Hamiltona, i ako pratite Formulu 1 od 2022. do 2025., to je donekle opravdano. Neki čak tvrde da ga je Russell deklasirao, a zanimljiv je podatak koji tome ide u “prilog”: Lewis je u tom razdoblju osvojio 697 bodova, dok je Russell skupio 695. Russell ga je ipak “deklasirao” u kvalifikacijama s omjerom 39 prema 29, dok ga je u utrkama totalno “rasturio” s “čak” jednom pobjedom više. No, maknimo sarkazam na stranu – Russell je osvojio pet pole pozicija, a Lewis samo jednu. Meni to govori da je Hamiltonov zenit bio između 2016. i 2020., što ima smisla jer je 2016. imao 31 godinu, bio na vrhuncu fizičkih sposobnosti, a iskustvom i porazom od Rosberga imao je još dosta elana da radi na svojim greškama.
    Vratimo se sada na Hamiltona u njegovom najboljem izdanju, ali prije toga podsjetimo se njegove najbolje sezone u Formuli 1. Osobno smatram da je to bila njegova prva sezona, 2007. Kao 22-godišnjak, Hamilton je uspio parirati Fernandu Alonsu, koji se nalazio u svom zenitu ili blizu njega. U svojoj debitantskoj sezoni “izludio” je Alonsa, koji je godinu dana ranije uzeo titulu, možda čak i najvećem vozaču svih vremena, i to u bolidu koji je u drugom dijelu 2006. bio sporiji od Ferrarija. Sezona 2007. bila je za mene posebna jer je to bila i moja prva sezona Formule 1 koju sam popratio u cijelosti. Ne moram ni govoriti da je upravo Lewis Hamilton razlog što se ta ljubav nastavila do danas.
    Sada malo o Lewisu koji je, prema trenutnim rezultatima, kanta od vozača – i ovo pišem bez navodnika jer stvarno vjerujem da ako vas Hülkenberg onako pretekne u Barceloni, spadate u tu kategoriju. No, podsjetimo hejtere tko je bio Lewis Hamilton i kako ćemo ga pamtiti, prije svega kao prvog tamnoputog vozača u sportu koji je oduvijek bio pomalo rezerviran za bogatu, pretežno bijelu elitu. Ovo je dijelom nebitno, ali ide u prilog kozmičkoj providnosti koja je uspostavila balans u ovom sportu, često rezerviranom za djecu bivših vozača, bogate “tatine sinove” ili vozače s jakim sponzorskim imenima.
    Da se razumijemo, Lewis izvan staze svakako nije “moj tip”, ali njegovi rezultati i statistika trenutno najvećeg vozača ikada govore sami za sebe: 103 pobjede, 104 pole pozicije, Silverstone 2008., Fuji 2007., Brazil 2021., Njemačka 2018., Bahrein 2014., Spa 2008. Nikada nije tražio tretman prvog vozača, kakav su imali Schumacher, Alonso, Vettel ili Verstappen, a da ga je imao 2016., sada bismo pričali o osam naslova. Osim ovih trka, pružio nam je mitske duele na stazi, natječući se protiv prvaka svijeta u njihovim zenitima – Vettela, Räikkönena, Alonsa, Rosberga, Buttona. Danas, primjerice, Max nema više takvu konkurenciju: Alonso i Lewis su pred mirovinom, a ostali vozači imaju nula naslova, iako bi se to od ove godine moglo promijeniti. Dakle, Hamilton nikada nije tražio tretman kakav su imali Schumacher ili danas Verstappen, a ipak je osvojio sedam naslova i ostavio nam neprežaljenu najbolju sezonu jednog debitanta, a možda i vozača općenito – 2007. Eto navijamo i dalje da ispratimo ciklus ovog velikog šampiona!


    0
    0

    0
    • Jean Alesi
      BandoBoris Prikaži

      Max nema takvu konkurenciju zato sto je svojom vožnjom druge vozace napravio takvima (osim Leclerca), dok je Hamilton imao obrnuto efekt gdje je vozace kao Bottas i Rosberg pretvorio u svjetske prvake (Rosberg) ili vozace s dvozanemkastim brojem podija i pobjeda (Bottas), a u taj rang uopce ne pripadaju.



      3
      3

      0
      • Toyota
        Toyota F1 Prikaži

        Verstappen vs. Ricciardo: 7 prema 3 u pobjedama u korist Ricciarda. U kvalifikacijama Ricciardo ima dvije pole pozicije u Monaku, više postolja, a bodovno su vrlo izjednačeni, s tim da je Ricciardo 2018. imao sezonu sa nekoliko značajnih pehova, što daje malu bodovnu prednost Verstappenu. Pritom je postojalo nezadovoljstvo jer je Verstappen očito htio status vozača broj 1, što se kasnije pokazalo istinitim Riccardovim odlaskom. Istina, Hamilton je Rosberga “učinio” prvakom, ali isti taj Rosberg svojevremeno je nadmašivao i samog Schumachera. Bottas nikada nije bio loš vozač, ali niti približno na razini Hamiltona, što potvrđuju njegovi rezultati u dvoboju s Lewisom: 84 prema 20 u utrkama, 78 prema 20 u pole pozicijama. Nisam htio da moj post postane usporedba Maxa i Lewisa jer smatram da je Max brži vozač i prije bih se kladio na njega u njegovom najboljem izdanju nego na Hamiltona. Poanta je da je Lewis legenda nešto starije generacije, iz koje je izašao kao pobjednik kada su sve oči bile uprte u Vettela, pa čak i Alonsa. Nakon nekoliko lošijih sezona, ostvario je neočekivani povratak i trenutno se smatra najvećim svih vremena. I dalje ponavljam da bi Lewis, da je od početka imao “bogovski” tretman u Mercedesu, kapitalizirao još jedan naslov 2016. godine. Također, osim Kovalainena, uvijek je imao vrhunske timske kolege, dok su Maxu dodjeljivali neizgrađene vozače iz vlastitog pogona te Pereza, koji je oduvijek bio solidan, ali prosječan vozač.



        1
        0

        1
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Prikaži

      Hamilton je vozac s najvecim nesrazmerom između statistike i onog sto je u karijeri pokazao na stazi, ponajprije zahvaljujuci naj dominantnijem (+naj dugotajnijem) bolidu ikad, ali i medijskoj pažnji i ljubavi koju je dobivao od svojih britanaca koji su svaki njegov prdac uporno pokusavali predstaviti kao božanstven i neviđen, i tako uzastopnih 7 god. dok netko nije dobio realnu polušansu (2021.generalno malo slabiji bolid gledajuci cijelu sezonu) i pokazao kako se to radi.
      Tu ti je negdje razlog “hobija podcjenjivanja”…
      Da ne bude zabune, dosta dobar je on vozac, cak i kao lik (malo priglup, ali vjerojatno dobra srca) i nije kriv sto je F1 tako izgledala u to vrijeme zbog politike, pravilnika i ostalog zbog ceg mozda nije ni mogao pokazat vise…



      6
      6

      0
      • Toyota
        Toyota F1 Prikaži

        Vettel je 2018 dobio polušansu, a Max 2021 pravu šansu, a naslov je mogao otići na obje strane, a krajnji rezultat je bio potvrda tome. Govoriti o osobi koju ne poznaješ da je “priglupa, ali dobrog srca” je u ovom kontekstu nepotrebno i glupo.



        3
        3

        0
  32. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Bravo Leclerc i bravo Ferrari. U potpunosti zaaluženo postolje. Idemo sad u drugi dio sezone kao ekipa broj dva i ganjanje McLarena.


    0
    0

    0
  33. Vw
    F1fan001 Prikaži

    Bravo Piastri…drago mi je da je on brzi vozac Mclarena…

    Max je legenda…



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.