TD018H je FIA-ina tehnička direktiva uvedena 2025. kao dio pojačanog nadzora nad fleksibilnošću aerodinamičkih elemenata, prvenstveno prednjeg i stražnjeg krila. Iako fleksibilni aerodinamički elementi postoje odavno, ova direktiva konkretno cilja na one „skrivene“ deformacije koje se nisu lako otkrivale tradicionalnim statičkim testovima.
Moderne F1 momčadi postale su sve sofisticiranije u dizajniranju krila koja se na legalan način mogu savijati pod određenim uvjetima — npr. pri većim brzinama, čime se:
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Iako se takve prakse formalno nisu kosile s pravilima (jer su prolazile FIA-ine testove savijanja), nova direktiva nastoji zatvoriti sivu zonu.
Sedam momčadi donijelo je izmijenjena prednja krila kako bi zadovoljili novu regulativu, dok se među iznimkama ističe vodeći McLaren, zatim Mercedes i Alpine – s time da je McLaren jedini tim koji u Barceloni nije prijavio nijednu nadogradnju.
McLaren je bio glavni osumnjičeni da koristi prednost takozvanih “flexi-wings”. Nisu donijeli nove nadogradnje u Barcelonu jer su svoju novu verziju prednjeg krila već predstavili na treningu u Imoli.
Ta komponenta već je prošla FIA-inu verifikaciju i omogućila timu da se ranije pozicionira u odnosu na konkurenciju. Koristi identičan geometrijski dizajn, s tek sitnim vizualnim razlikama, a riječ je o novim metalnim spojnicama i drugačijem nosaču za podešavanje elemenata. Iako je vizualno sve gotovo identično, moguće je da se prava razlika skriva u unutarnjoj strukturi karbonskih slojeva koji sada bolje podnose nova točkasta opterećenja.
Mercedes u Španjolsku donosi tri ključne nadogradnje:
Red Bull donosi novo prednje krilo, gdje su prvi i drugi elementi modificirani po pitanju poprečnog presjeka. Ove izmjene zahtijevale su dodatne korekcije u dizajnu flapa i vrhova krila kako bi cijela struktura zadovoljila FIA-ine testove savijanja.
Ferrari dolazi u Barcelonu s opsežno redizajniranim prednjim krilom. Novi dizajn uključuje promjene u raspodjeli opterećenja duž uzdužne i poprečne osi krila, a nadogradnje se protežu i na endplate dijelove, kao i na vanjske završetke krila.
Cilj je poboljšanje aerodinamičke učinkovitosti, usklađenost opterećenja, te zadovoljavanje nove tehničke direktive.
Na stražnjem dijelu, Ferrari koristi specifičnu konfiguraciju stražnjeg krila za ovu stazu uključujući nova rješenja na outboard tipu i završecima flapa kako bi se prilagodili zahtjevima staze.
Williams je prednje krilo prilagodio novim standardima savijanja. Flap element je dobio novu geometriju, a endplateovi imaju konzervativniji vanjski profil i izmjene u zakrivljenosti.
Na stražnjem dijelu promijenjen je dizajn izlaza kočionih kanala radi poboljšanog hlađenja, a novi panel s povećanim brojem velikih otvora dodatno pomaže u toplinskom upravljanju. A to dolazi kao odgovor na probleme s pregrijavanjem koje je Albon imao u Monaku.
Haas se fokusirao na mehaničke prilagodbe prednjeg krila kako bi zadovoljili nova ograničenja u pogledu savijanja. Uz bolju strukturnu čvrstoću, nadogradnja nosi i određene aerodinamičke benefite, osobito u uvjetima kvalifikacija.
RB donosi složen paket nadogradnji što predstavlja kompletnu rekonstrukciju prednjeg kraja bolida:
Prednje krilo dobilo je precizne nadogradnje u području spojeva između elemenata krila i endplateova, čime se postiže stabilniji zračni tok. Oblik glavnih sekcija također je revidiran kako bi zadovoljio zahtjeve tehničke direktive TD018H.
Alpine je fokusiran na nadogradnje poda: novi dizajn podnih ograda omogućava učinkovitije stvaranje vrtložnih strujanja, dok promjene na tijelu poda poboljšavaju konzistentnost protoka zraka ispod bolida – sve s ciljem povećanja prijanjanja i balansa.
Sauber je predstavio niz promjena na paketu podnice. To uključuje nadogradnje na unutarnjim preprekama podnice, vanjskom rubu podnice i difuzoru, čiji je cilj preciznija raspodjela lokalnog opterećenja te povećanje aerodinamičke učinkovitosti podnice, pritom ne ugrožavajući usklađenost bolida s ažuriranim FIA propisima.
Novo prednje krilo prvenstveno je usmjereno na poboljšane performanse, s redizajniranim krajnjim pločama (end plates) koje služe za poboljšanje učinkovitosti vanjskog dijela prednjeg krila i bolju kvalitetu toka zraka.
Utrka u Barceloni mogla bi dati najjasniju sliku dosad o tome tko je najbrže i najuspješnije reagirao na nova pravila. S obzirom na složenost staze i važnost aerodinamičke učinkovitosti, ova runda bit će ključna u razvojnim putevima svih ekipa – i potencijalni razdjelnik između onih koji love formu i onih koji diktiraju tempo sezone.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan članak. 👍
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala na sumiranju :) Neki streberi su zadacu odradili ranije..
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iako, kako zasad stvari stoje, na stazi nema neke revolucije. Čak i u TR komunikaciji nema nekih novih tema, he, he.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mocno je izgledalo kad je Mclaren donio prazan papir nadogradnji i izmjena za Barcelonu.
Jasno postoje razlozi za to koje ste i objasnili, ali bas da ovdje dodju kad su nova pravila sa sluzbeno 0 izmjena nakon sto su ih konstantno pritiskali iz Red Bulla i Ferrarija… poruka je jasna i nista nije slucajno.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Alex Brundle says he asked McLaren’s Rob Marshall how to mitigate the loss from the new front wing TD.
“He looked me square in the eye and said, ‘what loss?'” 😁
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Natjerali ih na promjene koje na kraju budu brze :)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne bi bio prvi put.
2021. Mercedes se pokušao spasiti forsiranjem promjene pravilnika oko podnica. Kad je promjena nastupila u Belgiji, Max je s kaznom od 10 mjesta došao do P1 u 16 krugova.
Kad je RB tražio da se ukine “party mode” na kvalifikacijama, na idućim Mercedes još brži bio.
Tako da ne očekujem pad Mclarena. Za njihovo čuvanje guma nisu samo krila u igri.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
RB-u je teško pao odlazak Roba Marshalla u Mclaren koji je njegovim dolaskom postao puno bolji.
2
0