Dok karavana Formule 1 zaključuje europski triple header, dolazimo na stazu koja nikada ne prašta, ali uvijek razotkriva: Circuit de Barcelona-Catalunya. Španjolska nas vraća korijenima: visoki zavoji, realni testovi mehanike i aerodinamike – i još ponešto drame u vidu tehničke direktive FIA-e o savitljivim krilima koja bi mogla pomiješati poredak.
Ovo je deveta utrka u sezoni i pravi lakmus papir. I za bolide. I za nadogradnje.
Petak, 30. svibnja
FP1: 30°C // FP2: 31°C
Sunčano uz lagani povjetarac. 🌧️ Kiša: 0%
Subota, 31. svibnja
FP3: 29°C // Kvalifikacije: 30°C
Sunčano i vruće. 🌧️ Kiša: <20%
Start: 28–29°C
Vedro s visokom naoblakom. 🌧️ Kiša: 0%
Barcelona nas časti uvjetima kakve inženjeri sanjaju: stabilno, predvidivo i na rubu vrućine. Gume će patiti, a DRS će biti zlata vrijedan.
Nakon dvostrukog flerta s najmekšim komponentama, Pirelli donosi najtvrđi trio:
Očekuje se da će Medium i Soft dominirati utrkom, no visok lateralni stres u zavojima poput T3 i T9 mogao bi prisiliti momčadi na oprez. Pirelli ovdje testira gume za sezonu 2026., što samo po sebi dovoljno govori o važnosti ove staze. Ovo je već treći test na katalonskom asfaltu, nakon prethodnih sesija u rujnu 2024. i siječnju ove godine. Ovotjedno ispitivanje zakazano je za utorak 3. i srijedu 4. lipnja, uz sudjelovanje Mercedesovih vozača oba dana, Racing Bullsa u utorak te Red Bulla u srijedu.
Ima li degradacije? Ima. Ali prije svega, ima razlike u performansama među komponentama, što nudi priliku strateškim umovima u pozadini.
Dužina: 4.657 km
Broj krugova: 66
Zavoji: 14 (8 desno, 6 lijevo)
DRS zona: 1 – startno-ciljna ravnina
Nakon godina eksperimentiranja, staza je 2023. vraćena na svoju bržu završnu konfiguraciju – bez sporih šikana. To je omogućilo duži DRS ulazak u T1, no i dalje je pretjecanje izazov, posebno u jednakim bolidima. Središnji dio staze (T4-T9) je pravo sito za balanse bolida, dok završna dva zavoja testiraju hrabrost u kvalifikacijskom tempu.
Barcelona možda nije najseksipilnija utrka na papiru, ali je možda ove sezone najiskrenija. Zato se od nje toliko i očekuje – od timova, od nadogradnji, ali i od FIA-e koja će prvi put strože provjeravati zakrivljenost prednjeg krila pod opterećenjem. Ako se dogodi pomak u poretku ovdje ćemo ga prvi vidjeti.
Barcelonu bi mogli gledati još sljedeće sezone, za dalje potvrde nema, postoje priče o razgovoru, ali s obzirom na dolazak Madrida 2026. godine malo je izgledno da ćemo gledati dvije utrke u Španjolskoj dalje 2026. godine.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jos jedna staza slicnija Imoli i Japanu. Ocekujem jak Red Bull.
A koliko su se trudili rusiti Mclaren sa svim ovim direktivama u manje od polovice sezone, (koliko ih vjerojatno nije bilo u 3 god dominacije Red Bulla), moguce je da bude i potpuni obrat i na ostalim stazama nakon zabrane flexi krila. Samo sto imam osjecaj da ni to nece biti dovoljno da donese konkurentnije borbe na stazi medu ekipama, jer je nekakva karakteristika ovog dosadasnjeg prvenstva bila ta da vodeci vodi i gradi prednost, a prljavi zrak ogranicava bilo kakve borbe. Miami je bio iznimka ali je u Miamiju Mclaren bio dominantan. Jedina mala nada je to da mozda direktiva donese nesto nasima, ali oni su upropastili sezonu prije nego je i krenula.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadam se da neće biti dosadna utrka jer ova staza je šrot
0
0