Binotto: Audi neće imati najbolji motor u 2026.

Izdvojeno

Čelni čovjek Audijevog F1 projekta, Mattia Binotto, smatra da njegova ekipa neće imati najbolji motor nakon promjene pravilnika za nadolazeću sezonu.

Novi pravilnik za sezonu 2026. trebao bi bolide učiniti agilnijima zbog promjena po pitanju dimenzija, šasije i aerodinamičkog paketa, a najveću promjenu doživjet će pogonska jedinica kod koje će električni pogon igrati znatno veću ulogu.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Upravo je taj pravilnik bio dizajniran da u sport privuče velike ulagače kao što je Audi, koji će se u vidu proizvođača motora uz Ford pridružiti gridu iduće sezone, dok bi Cadillac to trebao učiniti 2029. godine.

Voditelj Audijevog F1 projekta, Mattia Binotto, u intervju za Motorsport.com dao je komentar vezan za nove pogonske jedinice:

„Izrada pogonskih jedinica – dobro to znam jer sam bio inženjer motora – puno je složenija i kompliciranija nego što bi se moglo zamisliti prateći utrke kao gledatelj.“

„Sada, naime, ulazimo u nešto izuzetno napredno što nikada prije nije učinjeno. Stoga ćemo se suočiti s višom razinom težine, a početna točka je uvijek motor. Morat ćemo promijeniti kulturu motora i to neće biti lako.“

Nova pravila propisuju podjelu snage između jedinice s unutarnjim izgaranjem i električne komponente u omjeru 50:50. Uklanja se MGU-H, složena komponenta koji prikuplja toplinsku energiju motora s unutarnjim izgaranjem, a sve motore pogonit će 100% održiva goriva.

Binotto nije skrivao nedostatak optimizma po pitanju Audijevog motora:

„Usredotočeni smo na sebe. Znamo da 2026. neće biti godina u kojoj ćemo biti na vrhu. Nećemo imati najbolju pogonsku jedinicu, ali uvjeren sam da je put kojim smo krenuli onaj pravi.

Predstojeća promjena pravila mogla bi otvoriti i nove načine natjecanja, jer će timovi odlučivati o tome koja goriva koriste u svojim novim motorima. Opcije uključuju e-goriva i biogoriva, što, Binotto dodaje, znači da će „gorivo postati faktor razlikovanja“ za momčadi 2026. godine.

Dok Volkswagen Grupa, čiji je Audi dio, možda ima komparativnu prednost zbog iskustva s e-gorivima, postoje glasine se da bi jedna momčad ponovno mogla okrenuti promjene pogonskih jedinica u svoju korist, a to je Mercedes. Prema tim glasinama, Njemačka momčad već je korak ispred ostalih, a Binottovi komentari idu u tom smjeru:

„2014. godine, kada je uveden hibridni dio pogonske jedinice, na početku je to bilo prvenstvo u motorima. Jer je Mercedes napravio razliku. To je situacija koja bi se mogla ponoviti.“


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

8 komentara

  1. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Lagao bih kad bih rekao da sam šokiran



    9
    9

    0
  2. Bepi Prikaži

    Ali ce imat najjačeg šefa 🤣😂



    1
    1

    0
  3. Matej 29102017 Prikaži

    Formula 1 ce se kad tad morat pocet vracat u “proslost” po nekim pitanjima kao sto su motori po meni ovo nema smisla nikakvog elektromotor kad procitam srce me zaboli… Ne znam vratit 2.4 v8 troskovi puno manji, navijaci zadovoljni win win situacija… (Moje misljenje naravno)



    2
    1

    1
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Zasto bi vracao ista? Sta se to vraca iz proslosti u danasnje doba po pitanju tehnoloskog razvoja? Tehnologija ide naprijed. Cak i WEC-u su imali mogucnost V8 motora u hypercar verzijama, pa su se vecina njih (ukljucujuci Ferrari) odlucili za V6 zbog bolje efikasnosti i performansi u odnosu na V8. I Toyota i Ferrari imaju V6TT, pa su bolji i pouzdaniji od ekipa koje su uzele V8.

      Kad se Rimac prvi put pojavio, unistavao je tehnoloski sve klasicne aute na ravnoj crti zbog tog inicijalnog ubrzanja elektromotora, a sad su se drugi top proizvodjaci toga uhvatili i vise ne izgledaju smijesno. Takve stvari u tehnoloskom razvoju se ne mogu ignorirati. Odgovor u buducnosti ce uvijek biti hibrid ili ako je to pravi i moguci smjer kroz tehnoloski razvoj – potpuna elektrika, a ako F1 zeli ostati vrhunac tehnoloskog razvoja motosporta, mora ici u tom smjeru. U suportnom se F1 moze smatrati reliktom proslosti i odrzavati kao nekakvo legacy natjecanje stare tehnologije, ali za to nema nekakvog interesa vecih proizvodjaca. I sam Alonso je priznao da vracanje stare tehnologije i V10 motora npr. nema smisla, a on je jos i stara garda pa bi se moglo razumjeti da ima dozu nostalgije. Jedini opravdani razlog je prelazak i razvoj tih navodnih odrzivih goriva, ako je to uopce moguce, a i to bi bilo vjerojatno na tako nekakvom V8 motoru uz manji doprinos elektromotora.



      6
      6

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Ne znam. Po meni su se trebali držati benzinskih motora, dok napredak električnih motora ne dopusti vožnju cijele utrke brže.
        Mogli su maksimalno dodati umjesto drs-a napajanje baterija na kočenju pa to koristiti za pretjecanje/obranu.
        U svakom slučaju nikakva dva motrora u bolidu. Nikakvi hibridi.
        Hibridi su uvijek bili prelazak s jedne tehnologije na drugu.
        Tu vidim grešku od početka. Grešku u ideji, koju su vjerojatno gurali proizvođači automobila , svjesni da će ih jednom zamijeniti električni motor.
        Podsjećam prve li/ion baterije su koštale 1.500 eu po nečemu , valjda KW/S
        Kada se digla proizvodnja zbog tableta, pametnih telefona cijena je pala na 500 eu
        Razvojem el auta cijena je dalje pala na 100, danas mislim na 70eu KW/S.
        Usput im se kapacitet udvostručio.
        Pod uvjetom da ne smisle neku novu puno bolju bateriju, za 10 godina cijena će još pasti kapacitet će se dići i auti će postati jednako skupi i teški kao i benzinci ali nemjerljivo kvalitetniji.
        Sam rad bez ikakvih udaraca i potrebe zauljivanja klipova cilindara, bregastih osovina, nego samo kružni pokret između rotora i statora bez dodira rješava nemjerljivo puno problema u autu..
        El. auti su stvarna budućnost, a Formula1 se trebala držati motora s kojim može brže voziti.
        Benzinski motor toliko dugo dok električni (skupa sa baterijama) sa 1,5 tone ne padne na 500 kila


        0
        0

        0
      • Renault
        zd1400rt Prikaži

        @ Fiorano99

        Savršeno napisano!


        0
        0

        0
  4. Formula1
    f1zd Prikaži

    Mlada su ekipa



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.