Nakon Imole, Formula 1 seli na ulice kneževine – u srcu Monte Carla čeka nas drugačiji vikend. Monako je koloplet svega što Formulu 1 čini ikonom: povijest, glamur i vozačka preciznost. Ove godine FIA i F1 uvode zanimljivu novost kako bi sam tijek utrke bio nešto dinamičniji i kako bi se više pažnje usmjerilo na ono što se događa na stazi, a ne samo na ono oko staze. Obavezne dvije promjene guma i odabir najmekših Pirellijevih komponenti trebali bi barem djelomično razbiti reputaciju procesijske utrke.
Pogledajmo što nas sve čeka ovog vikenda na Azurnoj obali.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Petak, 23. svibnja
FP1: 22°C // FP2: 22°C
Uglavnom sunčano, moguća lokalna kiša kasno popodne. Šansa za kišu: 20%.
Subota, 24. svibnja
FP3: 22°C // Kvalifikacije: 22°C
Djelomično oblačno, postoji značajna mogućnost kiše tijekom poslijepodneva – moguća “mokra kvalifikacijska lutrija”. Šansa za kišu: 60%.
Nedjelja, 25. svibnja
Start utrke: 23°C
Suho i djelomično sunčano, bez ozbiljne prijetnje kiše. Šansa za kišu: <20%.
Za drugi vikend zaredom, Pirelli donosi najmekšu moguću kombinaciju iz 2025. linije:
C4 i C5 su obavezne komponente za utrku, no glavni fokus bit će na novom pravilu: obavezne dvije promjene guma tijekom utrke, bez obzira na vremenske uvjete.
FIA je odlučila intervenirati nakon godina kritika da Monako nudi minimalnu stratešku varijabilnost. Ove godine čak i u slučaju kiše timovi će imati dodatni set Full Wet guma kako bi pravilo ostalo na snazi.
Očekuje se da će ovo:
Dužina: 3.337 km
Zavoji: 19 i nema pravih zona izlijetanja – svaki kontakt sa zidom znači potencijalni kraj utrke.
Prosječni gubitak vremena za vrijeme pit-a: 19 sekundi
Rekord staze: Lewis Hamilton (Mercedes) – 1:12.909 – 2021.g.
Velika nagrada Monaka 2025. ima samo jednu DRS zonu, smještenu na startno-ciljnoj ravnini između zavoja Antony Noghès (19) i Sainte-Dévote (1). DRS zona dugačka je 510 metara
Ovogodišnja promjena je novi asfalt od zavoja 12 do 3 – može izazvati graining na početku vikenda, no očekuje se normalizacija nakon što se staza „ugazi”.
Zbog ekstremne konfiguracije, bolidi će koristiti maksimalni aero downforce i posebne postavke ovjesa za maksimalnu agilnost.
VN Monaku ne treba ocjenjivati po broju pretjecanja – to je mjesto gdje svaki centimetar vrijedi više od sekunde. Ove godine s dvjema obaveznim promjenama guma, prognoziranom kišom u subotu i ultra mekšim gumama, možda nas čeka nešto uzbudljivija verzija najpoznatijeg gradskog izazova u svijetu motorsporta.
Iako Monako gotovo nikad neće odnijeti nagradu za „utrku godine“ dok imamo bolide kakve imamo, on i dalje ostaje trkačka Mona Lisa – nije riječ o uzbuđenju, već o simbolici. Pobijediti ovdje ne znači samo osvojiti 25 bodova, već upisati ime uz Sennu, Prosta, Schumachera.
Vozačima donosi ono što nijedna simulacija, podatak ni pretjecanje na DRS-u ne može – vječni prestiž. A to se, u Formuli 1, još uvijek računa.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 29 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baš me zanima koliko će ih se razbiti na treninzima i kvalama.
Što mislite koliko ima šanse da žuta/crvena zastava nekome pokvari kvale?
Po meni šansa je puno veća nego u samoj utrci.
Ne mislim na veću mogućnost kiše u kvalama.
Tada nema smisla niti razmišljati o vjerojatnostima.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ako računamo da nema kiše, ja ne mislim da su posebno velike šanse za crvene u kvalifikacijama. Brojkom bi rekao 20 posto. Dok za utrku safety ili crvene bih rekao dobrih 80 posto.
Isto tako nitko nije prvi put na stazi, svi su je prošli kroz f2 f3…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Treba na svakoj trki to pravilo.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Predlažem i semafor tako da se još više poveća napetost i uzbuđenje.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
a prskalice (vode) ništa?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma može, daj što daš samo da bude zanimljivije, mogu i radovi na cesti :)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Leclerc se nada da će SF-25 dati nešto što nisu do sad vidjeli u Monaku
Hamilton i Ferrari imaju ideju za Monaco
Ferrari je specijalno radio na brzini 1 kruga za Monaco
I kaj reći na ove naslove, diže se prašina, euforija,…
na kraju će biti ćorak.🤌🤌🤌
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To je sve nagađalica, pa ako pogode bit će slavni, a ako ne, nitko se neće niti sjetiti, a oni sami sigurno neće druge podsjećati kako su kolosalno promašili.
0
0