Leclerc kritizira pravila utrkivanja, ali smatra da savršeno rješenje ne postoji

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 dana 4 min 2 komentara

Charles Leclerc komentirao je pravila utrkivanja u F1 koja su regulirana tajnim dokumentom i rekao da, iako mu se trenutačna pravila čine neprirodnima, ne vidi mogućnost stvaranja savršenih pravila s kojima će svi biti zadovoljni.

Ferrarijev vozač žestoko se branio protiv Alexa Albona u završnici prošlotjedne VN Emilia-Romagne i u jednom je trenutku izgurao Williamsovog vozača na šljunak nakon njegov pokušaja prolaska s vanjske strane Tamburella. Ferrari je naredio Leclercu da propusti Albona kako bi izbjegli kaznu, što je dovelo do frustriranog timskog radija monegaškog vozača:

“Ovo je kako utrkivanje sada izgleda? Kad me on ne može proći, ja ga moram pustiti? Ovo je j***na sprdnja. Što sam učinio pogrešno?”

Tajna pravila, koja je javnosti prenio britanski The Race, kažu da vozač koji pretječe s vanjske strane na vrhu zavoja mora imati prednju osovinu ispred prednje osovine vozača kojeg pretječe kako bi dobio pravo na prostor. U ovom dvoboju presuđivali su milimetri i čini se da je Albon za dlaku ispred, no kako je Leclerc propustio Albona, nikad nećemo saznati što bi za tu situaciju rekli suci koji su na temelju toga odbacili istragu.

“Iskreno, kad pogledam borbu sa Charlesom – učinio bih isto na njegovom mjestu. Ne smatram da je učinio išta toliko ludo. Samo se radi o vozaču koji pokušava zadržati svoje mjesto”, izjavio je Albon nakon utrke.

“Neprirodna” pravila

Max Verstappen osvrnuo se na pravila nakon VN Miamija i poručio da je “prilično jasno što je dopušteno, a što nije”. Na pitanje jesu li ona bolja nego lani, rekao je da uvijek preferira da su stvari “čim prirodnije”, stoga su Leclerca nakon utrke u Imoli pitali slaže li se s Verstappenom da utrkivanje više nije prirodno:

“To je istina. Svi mi imamo pravila u glavi te se uvijek pokušavamo igrati s njima i to sam ja pokušavao. Ali, nekad s tim pravilima pričamo o centimetru koji je dovoljan da odluči jeste li ili niste u skladu s pravilima. Procjena toga pri 250 km/h je pomalo zeznuta.”

“Mislio sam da sam taman u skladu [s pravilima], ali očito izvana ne izgleda tako lijepo jer je jedan bolid u šljunku. Ponovo ću pogledati situaciju. Uvijek sam iskren prema sebi i ako ću smatrati da sam pogriješio, reći ću to Alexu, ali zasad ne mislim da jesam.”

“Je li bilo preko granice ili ne? Provjerit ću snimku, ali da, dao sam sve od sebe. Znao sam da moram s gumama koje sam imao u tom trenutku, morao sam iskoristiti sve karte.”

Leclerc ne vjeruje da postoji idealno rješenje

Prema Leclercu, nemoguće je napisati savršen pravilnik i smatra da pretjerana regulacija nije put kojim bi se približilo idealu.

“Uvijek se nešto mijenjalo sa svih strana i nikad nije bilo dobro, stoga je, po mom mišljenju, najbolje ostaviti sve čim prirodnije, onako kako smo odrasli u kartingu i tako dalje. Mislim da postane prekomplicirano kad dodate previše pravila.”

“Mislim da nikad nećemo imati situaciju s kojom će svi biti zadovoljni. To je moje iskreno mišljenje. Jako je teško zadovoljiti sve i mislim da nikad nećemo pronaći taj savršeni balans. Mislim da moramo prihvatiti to.”

“Kad ste kažnjeni za nešto, jednostavno morate prihvatiti to. Nikad neće postojati pravilnik koji opisuje svaku moguću situaciju, a i da postoji, bilo bi nemoguće da zapamtimo sva ta pravila za sve različite situacije.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

2 komentara

  1. David Croft
    Frantic Prikaži

    Hoće li biti malo opširniji članak i za “kako pravilno preticati s vanjske strane”, kao što smo imali i za preticanje s unutrašnje strane?
    Ok, ovdje imamo jedan bitan podatak a to je ovaj detalj sa osovinama, kao što je kod onog drugog preticanja taj detalj “osovina – retrovizor”.’



    3
    3

    0
    • Fernando Alonso
      Lovro Andraka urednik Prikaži

      To je zapravo jedini uvjet za stjecanje prednosti – tu su još standardni uvjeti da se vozi kontrolirano i da se ostane u granicama staze. U ovom videu objašnjena su sva pravila, čak su prikazani baš dijelovi dokumenta (ne znam kako Suljo i kompanija dopuštaju da ovakve tajne kruže internetima).



      1
      1

      0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.