Piastri na poleu, Max iza njega, a Ferrari zapeo u Q2. Tsunoda i Colapinto izazvali crvene zastave

Izdvojeno

Kišni oblaci koji su prijetili nad Imolom čitavo prijepodne razišli su se, što je značilo da su kvalifikacije u prvoj europskoj utrci sezone održane u gotovo idealnim uvjetima. Bez obzira na to, prvi dio treninga ostao je dva puta obojen crvenim zastavama nakon dramatičnog udesa Tsunode na početku, a zatim i Colapintovog izlijetanja na kraju sesije. Druga runda donijela nam je fijasko Ferrarija, dok je treća i posljednja kvalifikacijska sesija pokazala uzbudljivo nadmetanje između Oscara Piastrija i Maxa Verstappena.

Prva kvalifikacijska runda

Suncem okupana staza dočekala je prve bolide u početnom dijelu kvalifikacija od kojih su svi izašli na najmekšoj komponenti guma. Ne treba ni govoriti koliko su bučno diljem staze pozdravljena oba Ferrarijeva vozača uz nadu Tifosa kako će im upravo to dati koju desetinku kako bi završili što bliže vrhu.

U trenucima dok su praktički svi vozili svoje prve brze krugove Red Bullov vozač Yuki Tsunoda imao je žestok susret s ogradom u Villeneuve šikani što je izazvalo crvenu zastavu niti pet minuta nakon početka prve kvalifikacijske sesije. Usporena snimka pokazala je koliko je zapravo ovaj udes bio opasan budući da se Yuki okrenuo u zraku i zamalo završio u publici, što je pomalo i podsjetilo na onaj Barrichellov udes na istoj stazi u onom crnom vikendu 1994. godine. Pozitivna strana svega jest to što je Japanac ostao neozlijeđen. Bit će ovo duga noć za Red Bullove mehaničare.

Prekid je potrajao otprilike 15-ak minuta nakon čega su vozači nastavili sa svojim brzim krugovima. Tempo je odmah postavio Max Verstappen zauzevši prvo mjesto, a top tri su zaokružili Piastri i Alonso. Kvalitetno izdanje u ovim trenucima pokazivao je i Alpineov Pierre Gasly.

U posljednjim krugovima imali smo priliku vijdeti kako su se oba Saubera borila za daljnji ostanak u kvalifikacijama, a upravo u tim trenucima Alpineov vozač Franco Colapinto nastavio je tamo gdje je stao u Williamsu nakon što se razbio na izlasku iz Tamburella i tako uzrokovao još jednu crvenu zastavu. Usporena snimka pokazala je kako je jednostavno izgubio kontrolu i zahvatio travnati dio izvan staze što ga je usmjerilo u ogradu pored.

U konačnici, nakon prve kvalifikacijske runde ostali smo bez Lawsona, Hülkenberga, Ocona, Bearmana i Tsunode.

Druga kvalifikacijska runda

Dugo smo čekali na početak druge kvalifikacijske runde, a osim krpanja ograde oko Tamburella najveći razlog tome je provjera direkcije utrke je li Oliver Bearman na vrijeme postavio svoj krug koji bi ga odveo u Q2. Naime, netom prije Colapintova sudara Bearman je postavio vrijeme koje bi gurnulo Bortoleta s P15 na P16. Provjera ovako nečega potrajala je suludo predugo, a u konačnici je ipak odlučeno kako Bortoleto ostaje u Q2, dok Bearman ispada.

U ranoj fazi druge sesije prvih pet formirali su Piastri, Norris, Verstappen, Russell i Leclerc. U top 10 još su se plasirali Hadjar, Alonso, Sainz i Antonelli, dok su Gasly i Albon, jedni od pretendenata za Q3 u ovoj fazi bili na P12 i P13 tako da se veoma rano iskristaliziralo između kojih vozača će se voditi borba za posljednju rundu kvalifikacija.

Potpuna katastrofa za Ferrari dogodila se na kraju druge kvalifikacijske runde. I Charles Leclerc i Lewis Hamilton ispali su kao P11 i P12 nakon što su ih na medium gumama u ropotarnicu ovih kvalifikacija bacili oba Aston Martina. My god, my god, my god, my god, govorio je frustrirani Charles Leclerc. Uz domaću ekipu ispao je i domaći vozač. Andrea Kimi Antonelli okončao je ovu sesiju na P13, a uz njih dalje nisu prošli Bortoleto i Colapinto koji je u Q2 vođen samo službeno, dok je u stvarnosti njegov bolid bio na restauraciji.

Fantastičan krug odvozio je Williamsov Carlos Sainz koji je drugu kvalifikacijsku rundu završio kao vodeći.

Treća kvalifikacijska runda

Naši obavještajci iz Imole javili su nam da su nakon Colapintovog kolapsa u Q1 njegovi argentinski navijači kud i kamo utišani, a tribine su se lagano počele prazniti nakon eliminacije oba Ferrarija i Kimija Antonelija, što dosta govori o pokisloj atmosferi na sunčanom danu u Imoli.

Bilo kako bilo, u finalno raspucavanje ponovno su ušli vodeći u ukupnom poretku: Piastri, Norris i Verstappen uz obavezno šuljanje Russella iz pozadine i oba Williamsa koji su spremni zaprijetiti. Osim njih u Q3 će se za što bolji plasman boriti Hadjar, oba Aston Martina i Pierre Gasly.

Krenulo je furiozno razmjenom udaraca između Piastrija, Norrisa i Russella te je u prvom naletu Verstappen zauzeo provizornu pole poziciju s +0.049 ispred Oscara Piastrija te +0.190 ispred Norrisa. Top 5 su u ovom trenutku zaokružili Russell i Hadjar, a Aston Martini bili su na više nego solidnim P6 i P7, iza njih slijedila su dva Williamsa te Pierre Gasly na P10, a sve ovo je fino pripremilo teren za posljednje raspucavanje.

A u tom posljednjem raspucavanju najprije je Oscar Piastri skinuo Maxovo vrijeme, Norris je još jednom odvozio slab krug kada je to bilo najvažnije i čekalo se još samo na Maxa. Napetost se mogla rezati nožem i prilikom prolaska u cilju Maxovo vrijeme ipak nije bilo dovoljno za pole s zaostatkom od +0.034 za McLarenom i Piastrijem. Russell je na mediumu odvozio odličan krug i skinuo Norrisa sa P3, a svakako valja istaknuti i Alonsa koji je odvozio odlično i plasirao se na P5.

Iza Španjolca su se smjestili Sainz i Albon na P6 i P7, a iza njih Stroll, Hadjar i Gasly čijim je krugovima zaključena ova uzbudljiva posljednja kvalifikacijska runda.

VozačEkipaVrijeme
1Oscar PiastriMcLaren1:14.670
2Max VerstappenRed Bull1:14.704
3George RussellMercedes1:14.807
4Lando NorrisMcLaren1:14.962
5Fernando AlonsoAston Martin1:15.431
6Carlos SainzWilliams1:15:432
7Alex AlbonWilliams1:15.473
8Lance StrollAston Martin1:15.581
9Isack HadjarRacing Bulls1:15.746
10Pierre GaslyAlpine1:15.787
11Charles LeclercFerrari1:15.604
12Lewis HamiltonFerrari1:15.765
13Andrea Kimi AntonelliMercedes1:15.772
14Gabriel BortoletoKick Sauber1:16.260
15Franco ColapintoAlpine1:16.256
16Liam LawsonRacing Bulls1:16.379
17Nico HülkenbergKick Sauber1:16.518
18Esteban OconHaas1:16.613
19Oliver BearmanHaas1:16.918
20Yuki TsunodaRed Bull

10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

40 komentara

  1. Mclaren
    BNL_McLaren Prikaži

    Ovaj Landooo…OVAJ LANDOOOOOO…Dokle više…



    10
    10

    0
  2. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Ferrari sedma momčad u prvenstvu trenutno. Glave će da lete u ponedjeljak. Koji blam.



    12
    12

    0
  3. Nelson Piquet
    graho Pretplatnik Prikaži

    Bravo za Oscara, ovo je sutra njegova utrka ako Max ne izmisli nešto na startu.
    Max izvlači max., Lando neopterećen bilo čime.
    Bravo i za Astone i Williamse.

    I naravno svaka čast Ferrariju, kakva doktorska odluka da u zadnjoj sezoni trenutnih pravila rade promjenu koncepta.



    19
    19

    0
  4. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Bravo Oscar. Unatoc onoj guzvi pred kraj kruga je uspio osigurati pole.

    Od Ferrarija ocito ne treba vise nista ocekivati ove sezone, osim ako novo poboljsanje ne rijesi ociti problem sa zadnjim dijelom podnice.

    Nakon 3. Treninga sam mislio da Max ima brzinu u bolidu za pole. Tu i negdje je i bio tako da to moze biti super za utrku, osim ako Mclaren ne bude znacajno bolji u utrci kao u Miamiju. Kaze i sam Max da su gume popustile pred kraj kruga, pa nije maksimizirao moguce. Eksperimentalna C6 guma ocito ima problema…



    4
    4

    0
  5. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Oscar, Max i George odlicni, Lando opet u kljucnim trenutcima podbacio.

    Ferrari iz utrke u utrku sve bolji.

    Jeli moguce da je Aston nakon dvije godine napokon donio nadogradnje na bolid.

    Williamsi odlicni.

    Colapinto bi mogao biti skup za Alpine, nastavlja gdje je stao zadnjih par utrka prosle sezone.

    Tradicionalna staza i odmah krs i lom.



    12
    12

    0
  6. Excisys Prikaži

    Dok je Lando svoje prve sezone potrošio na kreveljenje i smijanje sa riciardom i sam sa sobom piastri treću sezonu u f1 niže uspjeh za uspjehom. Bez obzira sto do sada nisu imali ovako jak bolid Noris je morao imati prednost u odnosu na piastria po svemu, sad je gotovo , usao mu je u glavu i nema izlaza. Sto ja najgore Australac ne grijesi i ne daje prilike norisu da okrene moment. Sad neka se vrati smijanju.



    22
    22

    0
  7. Sebastian Vettel
    battery992 Pretplatnik Prikaži

    Piastri srećom izvukao Pole, jer bilo bi stvarno užasno da su mu ona 4 bolida u zadnjem zavoju upropastili odličan krug… Max opet Max, George nastavlja marljivo… A Talijani nastavljaju lomiti srca…



    7
    7

    0
  8. avalon Prikaži

    za krah ferraria je jedini krivac binotto . toliko je unazadija tim (dok je bija na čelu ) da ni vrhunsko vodstvo freda ne može ispravit mattiine greške ….



    8
    0

    8
  9. Formula 1
    gosuasus Prikaži

    Mala utjeha za tifose: ako se uzme aritmetička sredina Red Bullovih startnih mjesta, to je otprilike ovo što Ferrari ima. Nisu Talijani loši—u prosjeku drže korak s konkurencijom. 😆

    Aritmetika > aerodinamika?



    6
    6

    0
  10. Rover
    zjurina Prikaži

    Bravo za Piastria !

    Max šteta zamalo ga ulovio !

    Bravo Alonso & Sainz – Astoni konačno u Q3 – a sad se i Alpine “popišao” po Ferrariju – drago mi baš radi Sainza !



    11
    11

    0
  11. Ferrari
    Hydroid_Prime Prikaži

    Ne pišem često nego većinom pročitam i članak i komentare ali nemoguće je više ovo gledati….
    Leclerc i Hamilton su žrtve ferrarija. Pa nije mi jasno kako do sada nisu naučili nakon svih ovih godina. Jednostavno mi nije jasno.
    Jesu li njih dvojica odlučili da neće odraditi još jedan krug ili? Za što ti ljudi sjede na pitwall-u? Gledaju netflix? Taj Leclerc ima toliko strpljenja s tim ferrarijem da to nije normalno. Ne navijam za njega ali svaka mu čast. Očito toliko voli taj ferrari koji ga svake godine razočara. Nevjerojatno.



    9
    9

    0
    • Pastor Maldonado
      Widowmaker Prikaži

      Sa kojim gorivom bi odradili još jedan krug?
      Da ne spominjem praznu bateriju i soft gumu koja jedva izdrži i taj jedan krug…



      5
      5

      0
      • Ferrari
        Hydroid_Prime Prikaži

        Ako već znaš da si četvrta/peta momčad na gridu ovisno o utrci onda barem pokušaš nekakvu drugačiju strategiju s jednim od bolida. Medium gume su mogli nekome od njih dvojice staviti. Kako je to mercedes napravio. Stavili su Russelu medium gume. Znaju da će teško do pobjede pa barem naprave nešto drugačije pa ako prođe, prođe. Slabiji od 4-5 mjesta teško da će biti a ovako im se može nešto otvoriti s drugačijom strategijom. Imam osjećaj da imaju dva vrhunska bolida da bi opet pitwall sve zeznuo….



        3
        3

        0
  12. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Ahahaha, znao sam pitao sam se. Ne znam zašto je (Max ili Rusell) ono rekao, ali vidjelo se već jučer da su te famozne C6 ubrzane crvene gume “produženog trajanja” bimba i ne mogu izdržati cijeli kvalifikacijski krug a da se ne pregriju, osim možda na MCL i da su žute gume zbog toga ujednačene.
    Ako nisu jednako brze, zbog nemogućnosti pregrijavanja u jednom krugu, onda su u max. desetinku sekunde u zaostatku, ovisno o momčadima koje imaju problem s pregrijavanjem.

    Pitao sam se ako Aston Martin prođe Q1, a mogao bi zbog konfiguracije i kratkoće staze, zašto ne bi drugi pokušaj u Q2 odradili na žutim gumama?
    Crvene ionako ne mogu držati pod kontrolom cijeli krug.
    I jesu. Stavili su ih !!! Svima se donja vilica objesila do poda.
    Adriane ti nemaš ništa s time i dogradnjama, jel da? xexexe
    U Q3 tko je to još pokušao?
    Mercedes normalno. Njima se pregrijavaju gume i mogli bi (vidjeli su kod Aston Martina da ide bez problema)
    Russell, svaka čast.
    Piastri dokazuješ se iz utrke u utrku. Max kao i uvijek…. Alonso,, dobro jutro.
    Nego jeste vidjeli reakciju Hajdara na svoju grešku.
    Pregrijao je gume, zaorao po pijesku i poludio.
    Skoro je slomio volan u bolidu na pola kruga.
    On baš sa živcima ne stoji dobro?
    p.s.
    Ipak sutra ne idem u prirodu.
    Naljutio sam nekoliko osoba zbog toga, ali…. njih ima a Formula 1 je samo jedna.



    6
    5

    1
  13. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Yuki, to si ne smiješ dopustit… brzo će i Yuki letit van iz RB-a



    4
    4

    0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Pretplatnik Prikaži

      Ooo Yuki. A tak si mi drag.
      Kada smo već kod njega i nesreće, da li si ja to uobražavam, ali kada se nešto tako dogodi Maxu, prije Hamiltonu, Kimiju, Alonsu, Vettelu…. Oni upravljaju nesrećom. Puštaju kočnicu, voze unatrag volanom pokušavaju…… dobiti što manje oštećenje.
      Kod prosječnih vozača to izgleda full kočnica i čekanje da bolid stane.
      Pričam gluposti ili…. ja mislim da ne pričam.



      5
      5

      0
  14. Dietrich Mateschitz
    toky13 Pretplatnik Prikaži

    Leclerc će oboliti sa njima.

    Only Sauber & Haas had a slower best lap time than Ferrari 😬

    1. McLaren 1:14:670
    2. Red Bull 1:14:704
    3. Mercedes 1:14:807
    4. Williams 1:15:198
    5. Aston Martin 1:15:431
    6. Alpine 1:15:505
    7. Racing Bulls 1:15:510
    8. Ferrari 1:15:604
    9. Sauber 1:16:260
    10. Haas 1:16:518



    10
    10

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Nakon 2008 , 2010 i 2012 sam godinama očekivao od njih puno. Tamo od 2017-18 sam pomislio mogli bi nešto napraviti no nakon 19-20,21 ne vjerujem više u njih. I ne očekujem ne znam šta. Kao što sam rekao prije početka sezone kako nas povijest uči kod Ferrarija uglavnom nakon dobre sezone ide kriminalno loša, pa nisam očekivao ništa a samim time je razočaranje manje. O nadogradnjama da ne govorim. Od 5 ndogradnji možda jedna valja. Lani je to djelovalo ok i pomislio sam opet evo ih , mozda nešto naprave no kad sam čuo da mjenjaju većinu stvari na bolidu sam više vjerovao u ovakav rasplet nego da će ubosti iz prve. Glupa odluka kao i odluka mjenjati Sainza za Hama pogotovo za takvu lovu koju Ham dobiva. Ferrari treba par ozbiljnih njuški u ekipi ala Briatore pa do par dobrih inžinjera. Moja prognoza je da Leclerc najkasnije poslje 26 daje petama vjetra a Ham zbog nemanja opcija ide u mirovinu. Ferrari će u F1 ovakvim radom doći do sudbine McLarena 15-16 . Znači sad ih guze Williams, Alpine i Racing Bulls. Sekundu sporiji krug od pp-a. Kao njihovom navijaču volio bi da im još gore ide da možda razmisle o totalnom resetu jer izgleda da trebaju dotaknuti dno da bi se netko zapitao što rade. Jedno mi je žao Leclerca jer zaslužuje priliku da pokaže šta zna.



      2
      2

      0
      • Jody Prikaži

        Sve napisano je nažalost bas tako. Kao da sebe slušam. Bolid je kao ementaler, sačinjen uglavnom od rupa, a ni pogonska jedinica nije odlikaš, momcadi sa mercedesovom PU su trokorak ispred. Tuźno i besperspektivno


        0
        0

        0
  15. Ferrari
    miki the pirate Prikaži

    dragi moji tifosi… bodovi se dijele u nedjelju – nadajmo se, bar smo na to navikli



    3
    3

    0
  16. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Pogled u prazno. Nema dalje u ovoj sezoni. Ovo je zadnja linija za Ferrari.


    0
    0

    0
  17. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Mislio sam da je izljetanje Tsunode bilo spektakularno ali je Ferrarijevo takodjer top.
    Vidli Lec i Ham Tsunodu na velikom i ekranu i rekli “hold my beer”



    4
    4

    0
  18. Bmw
    EnoEno Prikaži

    Ljudi sta je ovo sa ovim mojim Spagetti, nisu izgleda jos iskopali dno,kako stvari stoje jos ga istražuju .
    Na kraju prosle.sezone.imas koliko toliko konkurentan bolid,a sada samo dobri u drugom dijelu tabele.

    Kostalom drago mi je zbog Piastria.



    1
    1

    0
  19. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Bravo Piastri. Ferrari očaj.



    2
    -1

    3
  20. Ferrari
    BlackSenna44 Prikaži

    Lando nije loše. Izvukao si maksimalno iz bolida, ali ovaj Piastri je bog ili vanzemaljac nikad viđen u F1… dobiti Maxa sa losijim McL. Svaka cast!



    2
    -1

    3

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.