Novi tehnički pravilnik Formule 1 za 2026. godinu označava kraj ere “ground effect” koja je uvedena prije samo tri godine.
Dok je trenutna generacija pravila bila zamišljena kako bi omogućila uzbudljivije utrkivanje, što se, prema mišljenju mnogih, nije u potpunosti ostvarilo, novi pravilnik temelji se na drugačijoj koncepciji motora. Automobili će većinu snage proizvoditi električnim putem.
Neki su već upozorili da bi to moglo imati negativan utjecaj na utrkivanje. Šef momčadi Red Bulla, Christian Horner, predviđa da će vozači na nekim stazama usporavati i čak prebacivati u niži stupanj prijenosa na dugim ravnicama kako bi maksimizirali povrat energije i postigli najbrže moguće vrijeme kruga.
Bivši testni vozač Formule 1 i vozač Formule E, Gary Paffett, ponudio je novi uvid u to kako bi mogle izgledati Velike nagrade sljedeće godine, nakon što je vozio simulaciju automobila izrađenog prema pravilima koja stupaju na snagu iduće sezone. On pretpostavlja da bi utrkivanje u Formuli 1 moglo nalikovati onome u Formuli E, gdje vozači često voze blizu jedni drugih u ranoj fazi utrke kako bi sačuvali energiju svojih bolida.
“Ako dođete do točke gdje momčadi koriste količinu dostupne energije na različite načine na različitim pravcima, to bi moglo imati velik utjecaj,” objasnio je Paffett u videu koji je objavila tvrtka Canopy Simulations.
“U Formuli E imate trenutke gdje dolazi do dosta ‘lift-and-coasta’, kako bi se uštedjela energija. Način na koji je podešen motor tijekom kruga znači da ćete imati snažna i slabija područja. Ista stvar mogla bi se dogoditi i ovdje. Ako momčadi koriste bateriju na različitim dijelovima staze, moglo bi doći do boljih prilika za pretjecanje.”
Simulacija je također pokazala da bi bolidi za iduću sezonu mogli biti tek jednu sekundu sporiji po krugu u odnosu na trenutne. Paffett očekuje da će vozači osjetiti veću stabilnost pri ulasku u zavoje, ali slabiji odziv pri izlascima iz njih.
“Dok bolid iz 2025. ima jako dobar grip i stabilnost, ponekad zna biti pomalo trom prilikom ulaska u zavoje,” rekao je. “Nasuprot tome, bolid za 2026. čini se osjetno izravnijim pri ulasku u zavoje.”
“Za mene je najteže bilo priviknuti se na ponašanje bolida pri nižim brzinama, posebno pri izlasku iz zavoja.”
“Najveća razlika i ono s čime sam se najviše mučio bili su novi gume u kombinaciji s downforceom, a to se najviše osjeti u sporim zavojima,” objasnio je Paffett. “To će vjerojatno navesti momčadi da traže podešenja koja poboljšavaju trakciju, jer će upravo to biti velika ograničavajuća stavka.”
“Ako se to i dalje pokaže kao problem, tijekom utrka će vozači morati više paziti na taj aspekt, kako ne bi pregrijali gume i uzrokovali dodatne poteškoće.”
“Mislim da će kvalifikacije biti teže, jer će biti teže odvoziti savršen krug. Automobil je jednostavno osjetljiviji. U samoj utrci, pregrijavanje guma bit će veliki izazov. Čak i u brzim zavojima, gdje je sada manje downforcea, gume se više opterećuju.”
“Kako su gume manje, podnosit će manja opterećenja. Dakle, trošenje i pregrijavanje guma, kao i njihovo pravilno upravljanje, bit će puno važnija tema kod bolida iz 2026.”
Paffett predviđa da će bolidi sljedeće godine biti teži za upravljanje, što bi također moglo pozitivno utjecati na samu kvalitetu utrkivanja.
“Bilo je zanimljivo nakon vožnje s komponentama za 2026. ponovno sjesti u bolid iz 2025. To je sjajan automobil jer je jednostavan za vožnju. No kad prijeđete na bolid iz 2026., odjednom je to opet pravi izazov.”
“Mislim da je upravo to ono što navijači žele vidjeti. Vozači će zasigurno biti pod većim pritiskom nego prije, a to bi trebalo utrkivanje učiniti zanimljivijim.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa imamo Formulu E
Zašto trče pred rudo kada ne mogu još postići dovoljno energije standardnim utrkivanjem.?
Opet ćemo imati pimplanje po stazi i berbu struje po ravnim dijelovima umjesto utrkivanja.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To mi smrdi na guranje masovne proizvodnje hibridnih benzinsko električnih auta.
Jedan auto dva motora . Hrpa dijelova i mogućnosti kvarova.
Full električni auti i jesu zanimljivi jer imaju malo dijelove i rijetko se kvare, ne moraš mijenjati kočnicu do kraja vijeka trajanja auta, ulje, svjećice……
Genijalno za servisere.
Ljudi će čekati da el. auti postanu jeftiniji od benzinaca i benzinci će nestati kao i kockasti televizori, telefoni na brojčanik…….
Statistika kaže da je 956% hibridnih auta prodano kompanijama pod tko zna kojim uvjetima,
a 95% full električnih privatnim osobama.
U ovome prste imaju proizvođači benzinskih automobila koji nikako da proizvedu električni a da na njemu zarađuju (osim Tesle i Kineza)
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
greška – 95% hibridnih…….
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kod nas u firmi su na silu ugurali električni auto serviserima, pa smo zbog toga često čekali na njihov dolazak jer su bili na punjenju. Da ne velim kako nisu smijeli paliti klimu jer je brzo ispraznila bateriju. E100 gorivo ako će biti ekonomično potpuno će izbaciti potrebu za električnim automobilima.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čuj nikad ne znaš što donosi budućnost.
Današnje baterije koje koristimo u telefonima, autima…. cijena im je bila 1.500 usd po nečemu (valjda kw/s) brzo je pala s računalima i telefonima na 500, pa sa autima na 100. Danas je oko 70, a usput su uspjeli duplirati kapacitet.
Pod uvjetom da za 10 godina ne smisle potpuno novu bateriju, ova će koštati 10 usd i biti još duplo jača.
Čuj ima svakakvih el. auta.
Išao sam sa susjedom do Banja Luke 4 puta smo stajali puniti prespavati…..
Vozio sam Teslu 3. Svemirski brod. Još uvijek preskup za nas, ali kako radi, domet….
benzinski auto je za njega isto što i zaprežna kočija nakon pojave benzinaca.
Tko zna što će biti za 10 godina.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A ja sam pak misljeda da zivimo u najboljem mogucem trenutku sto se tice prijevoznih sredstava. Nekada davno si mogao ici pjeske. Onda konj, kočije, parni stroj. I onda motor s unutrasnjim sagorjevanjem. Za nas obozavatelje tako nekih auta do 2010 preljepo razdoblje. Gdje imas osjet i mirisa i zvuka, a i puno lijepih auta. Ne zelim sad zvucat ko kromanjonac, ali o cemu cemo kao drustvo pricati u vezi nasih auta. Vjv ce to biti neka tehnologija u autu, ekran ili tako neka pomagala i ajde izgled jer dizajn ce uvijek biti prisutan. Ne kazem da to nece biti bolje u buducnosti, ali mislim da ce auti postati kao gadget, obicno prijevozno sredstvo koje služi svrsi…služi tako i mnogima danas.
Ne znam sta ce u buducnosti biti neka okosnica price muskaraca jer dosad je uvijek veliki udio bio i razgovor o autima. Al ajd prije 100 i nesto godina se moglo i bez toga
Ako nista barem se mozemo veseliti sto je buducnost zasad jos nepoznanica.
Nekidan prosla pored mene Alfa sa V6 bussom…odmah osmijeh
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
junior ovisniče.
Svi žive u najboljem vremenu.
Nas su od rođenja drogirali benzinskim isparenjima i bukom motora.
Bez toga ne možemo. :)
Sve jedno, ja sam vjerojatno malo stariji i više sam se navukao na miris olovnog benzina.
Kada sam prvi puta osjetio miris bezolovne benge, pitao sam:
Tko se uprdio u autu?”
Al stvarno.
Čim bi neki auto ispred vozio na bezolovni, ušao bi miris u naš auto iza, automatski bi vozač u autu morao reći “To smrdi bezolovni benzin” da ljudi ne pomisle da se uprdio. hahaha
Mora da sam se nadisao previše olova :)))
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
NEEEEEEEEEEEE
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo su sve idiotarije. Samo kopirajte pravilnik iz 2004. godine.
5
0