Jack Doohan započeo je sezonu u Alpineu s giljotinom iznad glave, a ona je pala nakon samo šest utrka – na njegovo mjesto od ovog vikenda u Imoli uskače Franco Colapinto.
Argentinac je široj F1 javnosti bio nepoznat sve do trenutka kada je neočekivano dobio priliku da na posljednjih devet utrka prošle sezone zamijeni katastrofalnog Logana Sargeanta u Williamsu. Instantno je osvojio simpatije publike pobjedom nad timskim kolegom u kvalifikacijama i osvajanjem bodova u drugom nastupu, zbog čega fanatični argentinski navijači nisu bili jedini koji su zazivali stalno mjesto za vozača za kojeg u njegovoj matičnoj ekipi nije bilo mjesta jer je Carlos Sainz već bio potpisan za mjesto pored Alexa Albona.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Njegovi nastupi, u kombinaciji s izdašnom financijskom pozadinom i dodatnim tržišnim potencijalnom na području Latinske Amerike, doveli su do interesa Red Bulla, čak s glasinama o izravnom smještanju u prvu ekipu, no tri velika sudara u završnici sezone ohladili su tu priču. Flavio Briatore ozbiljnije je zagrizao za Colapinta i u siječnju je potvrđeno da će biti rezervni vozač Alpinea. U tom je trenutku postalo jasno da će jedino savršeni nastupi spasiti Jacka Doohana od ekspresnog otkaza. Iako nosi prezime motociklističkog velikana Micka, oko Jacka nikada nije bilo pompe i njegova smjena nije izazvala previše rasprava.
Pogledajmo što su Colapinto i Doohan napravili u svojim kratkim karijerama te jesu li narativi koji prevladaju o njima opravdani.
Williams je sezonu 2024. završio na devetom mjestu prvenstva, istom mjestu na kojem se trenutačno nalazi Alpine – to, dakako, ne znači da možemo povući izravnu paralelu, ali obojica su na raspolaganju imala bolide sličnih performansi, sposobne za pozicije u donjoj polovici poretka i eventualne manje bodove.
Colapinto je u svojih devet vikenda, odnosno 12 kvalifikacijskih sesija kad uračunamo sprint format, najbolji plasman ostvario u već spomenutom drugom nastupu, devetim mjestom na VN Azerbajdžana. Nakon toga je još samo jednom dospio do Q3 (10. mjesto na SQ za VN SAD-a), triput se probio do Q2, a ostalih 7 puta nije dospio dalje od prve runde. Prosječni kvalifikacijski rezultat mu je 16. mjesto (15.5).
Doohan je u F1 ukupno odradio devet kvalifikacija, a nijednom nije došao do Q3. Najbolji rezultat bilo mu je 11. mjesto u Bahreinu. U Q2 se pojavio još dvaput, a svih ostalih šest puta ispao je u Q1. Prosječni plasman zaokružen na cijeli broj mu je također 16. mjesto (16.22).
Nakon uspješnih kvalifikacija u Azerbajdžanu, Colapinto je taj rezultat pretvorio u osmo mjesto, što mu je također bio najbolji plasman. U bodove je upao još jednom, 10. mjestom u Austinu, a prosječna pozicija u utrkama u kojima je stigao do cilja mu je 12. mjesto (12.1).
I u utrkama Colapinto ima bolji najviši rezultat jer Doohan nijednom nije uspio doći do bodova. Njegov najbolji rezultat je 13. mjesto s VN Kine, a prosječni završni rezultat ovdje je lošiji od Colapintovog – 16. mjesto (15.71).
Colapintov timski kolega bio je Alex Albon koji je bio uvjerljiv protiv Argentinca s omjerom 9-3. Medijan njegovog zaostatka (izražen u postotku kako bi se korigirale razlike zbog dužine staza) bio je 0.178%.
Doohan je u svim vikendima snage odmjeravao s Pierreom Gaslyjem, a ukupni omjer iznosi 7-2 u korist Francuza. Medijan zaostatka iz ove sezone iznosi 0.51%.
Kad gledamo utrke koje su obojica završila, Albon je s omjerom 4-2 bio bolji od Colapinta koji je na objema utrkama u Austinu završio ispred kolege. S druge strane, Doohan u utrkama nijednom nije uspio završiti ispred Gaslyja i konačni rezultat je 5-0.
Nijedan od ovog dvojca nije uspio izbjeći razne incidente u svojim nastupima. Colapinto je u Meksiku kažnjen s 10 sekundi i 2 kaznena boda za kontakt s Liam Lawsonom, a onda su u Brazilu uslijedile dvije velike samostalne nesreće. Izazovni kišni uvjeti dočekali su ga nespremnog u kvalifikacijama i u utrci, a zatim je i treći vikend zaredom imao incident, kada se razbio u kvalifikacijama za VN Las Vegasa. I u preostalim dvama vikendima sezone imao je kontakte, no za njih nije bio kriv.
Kišni uvjeti bili su presudni i kod Doohanovog sudara na otvaranju sezone u Australiji, nakon čega je u Kini dobio po 10 sekundi kazne u objema utrkama. U sprintu je udario i izvrtio Gabriela Bortoleta, a u utrci je izgurao Isacka Hadjara van staze. Najgori sudar imao je na drugom treningu u Japanu, kada je iz neobjašnjivih razloga pokušao proći prvi zavoj s otvorenim DRS-om, što ga je ekspresno zakucalo u barijere. U Bahreinu je dobio 5 sekundi za previše izlazaka van granica staze u utrci, dok je nastup na VN Miamija, kao i u Australiji, završio već u prvom krugu, ovog puta zbog štete nastale trkaćim incidentom u prvom zavoju u kojem je udario Lawsona.
Dakle, možemo zaključiti da je Colapinto po brzini zaista ostavio nešto bolji dojam u svojim dosadašnjim nastupima, no po pitanju incidenata imaju vrlo sličan skor. Pred Argentincem je sada pet vikenda na kojima ima novu priliku za dokazivanje i na kojima ćemo vidjeti koliko je zapravo – i hoće li biti uopće – poboljšanje u odnosu na Doohana.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Formula 1 će uvijek imati blage talente koji će voziti 1-2 godine i onda produžiti do drugih serija. S druge strane uvijek će biti i onih brutalnih talenata kao Alonso u Minardiju ili Kimi u Sauberu.
1
0