Jack Doohan započeo je sezonu u Alpineu s giljotinom iznad glave, a ona je pala nakon samo šest utrka – na njegovo mjesto od ovog vikenda u Imoli uskače Franco Colapinto.
Argentinac je široj F1 javnosti bio nepoznat sve do trenutka kada je neočekivano dobio priliku da na posljednjih devet utrka prošle sezone zamijeni katastrofalnog Logana Sargeanta u Williamsu. Instantno je osvojio simpatije publike pobjedom nad timskim kolegom u kvalifikacijama i osvajanjem bodova u drugom nastupu, zbog čega fanatični argentinski navijači nisu bili jedini koji su zazivali stalno mjesto za vozača za kojeg u njegovoj matičnoj ekipi nije bilo mjesta jer je Carlos Sainz već bio potpisan za mjesto pored Alexa Albona.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Njegovi nastupi, u kombinaciji s izdašnom financijskom pozadinom i dodatnim tržišnim potencijalnom na području Latinske Amerike, doveli su do interesa Red Bulla, čak s glasinama o izravnom smještanju u prvu ekipu, no tri velika sudara u završnici sezone ohladili su tu priču. Flavio Briatore ozbiljnije je zagrizao za Colapinta i u siječnju je potvrđeno da će biti rezervni vozač Alpinea. U tom je trenutku postalo jasno da će jedino savršeni nastupi spasiti Jacka Doohana od ekspresnog otkaza. Iako nosi prezime motociklističkog velikana Micka, oko Jacka nikada nije bilo pompe i njegova smjena nije izazvala previše rasprava.
Pogledajmo što su Colapinto i Doohan napravili u svojim kratkim karijerama te jesu li narativi koji prevladaju o njima opravdani.
Williams je sezonu 2024. završio na devetom mjestu prvenstva, istom mjestu na kojem se trenutačno nalazi Alpine – to, dakako, ne znači da možemo povući izravnu paralelu, ali obojica su na raspolaganju imala bolide sličnih performansi, sposobne za pozicije u donjoj polovici poretka i eventualne manje bodove.
Colapinto je u svojih devet vikenda, odnosno 12 kvalifikacijskih sesija kad uračunamo sprint format, najbolji plasman ostvario u već spomenutom drugom nastupu, devetim mjestom na VN Azerbajdžana. Nakon toga je još samo jednom dospio do Q3 (10. mjesto na SQ za VN SAD-a), triput se probio do Q2, a ostalih 7 puta nije dospio dalje od prve runde. Prosječni kvalifikacijski rezultat mu je 16. mjesto (15.5).
Doohan je u F1 ukupno odradio devet kvalifikacija, a nijednom nije došao do Q3. Najbolji rezultat bilo mu je 11. mjesto u Bahreinu. U Q2 se pojavio još dvaput, a svih ostalih šest puta ispao je u Q1. Prosječni plasman zaokružen na cijeli broj mu je također 16. mjesto (16.22).
Nakon uspješnih kvalifikacija u Azerbajdžanu, Colapinto je taj rezultat pretvorio u osmo mjesto, što mu je također bio najbolji plasman. U bodove je upao još jednom, 10. mjestom u Austinu, a prosječna pozicija u utrkama u kojima je stigao do cilja mu je 12. mjesto (12.1).
I u utrkama Colapinto ima bolji najviši rezultat jer Doohan nijednom nije uspio doći do bodova. Njegov najbolji rezultat je 13. mjesto s VN Kine, a prosječni završni rezultat ovdje je lošiji od Colapintovog – 16. mjesto (15.71).
Colapintov timski kolega bio je Alex Albon koji je bio uvjerljiv protiv Argentinca s omjerom 9-3. Medijan njegovog zaostatka (izražen u postotku kako bi se korigirale razlike zbog dužine staza) bio je 0.178%.
Doohan je u svim vikendima snage odmjeravao s Pierreom Gaslyjem, a ukupni omjer iznosi 7-2 u korist Francuza. Medijan zaostatka iz ove sezone iznosi 0.51%.
Kad gledamo utrke koje su obojica završila, Albon je s omjerom 4-2 bio bolji od Colapinta koji je na objema utrkama u Austinu završio ispred kolege. S druge strane, Doohan u utrkama nijednom nije uspio završiti ispred Gaslyja i konačni rezultat je 5-0.
Nijedan od ovog dvojca nije uspio izbjeći razne incidente u svojim nastupima. Colapinto je u Meksiku kažnjen s 10 sekundi i 2 kaznena boda za kontakt s Liam Lawsonom, a onda su u Brazilu uslijedile dvije velike samostalne nesreće. Izazovni kišni uvjeti dočekali su ga nespremnog u kvalifikacijama i u utrci, a zatim je i treći vikend zaredom imao incident, kada se razbio u kvalifikacijama za VN Las Vegasa. I u preostalim dvama vikendima sezone imao je kontakte, no za njih nije bio kriv.
Kišni uvjeti bili su presudni i kod Doohanovog sudara na otvaranju sezone u Australiji, nakon čega je u Kini dobio po 10 sekundi kazne u objema utrkama. U sprintu je udario i izvrtio Gabriela Bortoleta, a u utrci je izgurao Isacka Hadjara van staze. Najgori sudar imao je na drugom treningu u Japanu, kada je iz neobjašnjivih razloga pokušao proći prvi zavoj s otvorenim DRS-om, što ga je ekspresno zakucalo u barijere. U Bahreinu je dobio 5 sekundi za previše izlazaka van granica staze u utrci, dok je nastup na VN Miamija, kao i u Australiji, završio već u prvom krugu, ovog puta zbog štete nastale trkaćim incidentom u prvom zavoju u kojem je udario Lawsona.
Dakle, možemo zaključiti da je Colapinto po brzini zaista ostavio nešto bolji dojam u svojim dosadašnjim nastupima, no po pitanju incidenata imaju vrlo sličan skor. Pred Argentincem je sada pet vikenda na kojima ima novu priliku za dokazivanje i na kojima ćemo vidjeti koliko je zapravo – i hoće li biti uopće – poboljšanje u odnosu na Doohana.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Formula 1 će uvijek imati blage talente koji će voziti 1-2 godine i onda produžiti do drugih serija. S druge strane uvijek će biti i onih brutalnih talenata kao Alonso u Minardiju ili Kimi u Sauberu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tek sad sam ovaj članak uhvatio.. ja kao neki prosječni pratitelj zbivanja,iako imam puno iskustva poput gledanja dvostruke pobjede Stewartovih vozača 1999. ,ili štajaznam, Massinog odustajanja na Hungaroringu 3 kruga pred kraj koji su ga koštali titule ne njegovom greškom,ili učenjem ili saznavanjem nekih detalja iz povijesti F1 tipa velikog neustrašljivog Hunta koji je “pičkasto” dovezao svoj auto do P3 da uzme titulu u godini kad je Lauda jedva ostao živ…. ja smatram da je neusporedivo uspoređivati Colapinta koji je pravi trkač u odnosu na ovog Doohana koji je baš ono.. tik tok generacija..Ništa od njega za vijeke vijekova.. Colapinto big lajk !
0
0