Nova C6 komponenta ulazi u igru – Imola kao laboratorij

Izdvojeno

Formula 1 i Pirelli uvest će novu komponentu guma C6 na ovogodišnjoj VN Emilie-Romagne u Imoli, sedmoj utrci sezone 2025. Riječ je o najmekšoj gumi ikad homologiranoj za suhe uvjete u modernoj F1, a cilj nije samo povećanje gripa — već i stimuliranje višestrukih zaustavljanja u boksu.

“C6 je razvijen za manje abrazivne i termalno blage staze. U teoriji, trebao bi ponuditi vrhunski grip na jedan krug, ali neće biti trajan,” stoji u službenoj Pirellijevoj najavi.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Iz C1–C5 svijeta u C6 teritorij: promjena koja može okrenuti utrke

Dosad je Pirelli imao pet slick komponenti (C1 najtvrđa, C5 najmekša) koje su rotirane po stazama ovisno o karakteristikama asfalta i očekivanim temperaturama. Od ove sezone uveden je šesti spoj — C6 — koji nije korišten ni na zimskim testiranjima u Bahreinu, što znači da će podaci iz Imole biti prvi referentni materijal za sve momčadi.

Na rasporedu za Imolu bit će:

  • C4 kao Hard
  • C5 kao Medium
  • C6 kao Soft

S obzirom na prošlogodišnje temperature iznad 50°C i tadašnju dominaciju strategije jednog zaustavljanja, C6 bi ove godine mogao poremetiti tu stabilnost.

Više strategija, više nepoznanica

Ova odluka dolazi nakon inicijative Pirellija iz 2024. kada je Mario Isola najavio želju za većom taktičkom raznolikošću, posebno na stazama s niskim trošenjem guma poput Imole, Monaca i Montreala.

“U posljednjoj godini aktualnih tehničkih pravila, ima smisla uvesti više varijacija putem guma,” rekao je tadašnji Aston Martinov šef Mike Krack.

C6 bi, prema Pirelliju, mogao ponuditi izniman grip u kvalifikacijama, ali se ne očekuje da će preživjeti duže stintove u utrci. To otvara prostor za nove strateške kombinacije – možda čak i povratak klasičnih dvozaustavnih utrka, čega na Imoli nije bilo godinama.

Podaci iz Imole temelj za Monako i Montreal

Premda se C6 vjerojatno neće koristiti kao primarni izbor u utrci, prikupljeni podaci iz Imole bit će ključni za evaluaciju tog spoja za sljedeće utrke, osobito Monako i Montreal, gdje je prianjanje važnije od izdržljivosti.

Ovisno o uspješnosti, C6 bi se mogao proširiti na drugu polovicu sezone, što bi stvorilo potpuno nove izazove u raspodjeli komponenti i postavkama bolida.

U svijetu u kojem timovi već godinama fine-tuniraju strategije oko poznatih spojeva, C6 predstavlja neosvijetljenu stazu, i to doslovno.

Ako ništa, u kvalifikacijama bi mogao ponuditi spektakl. A između njih stoji jedan podatak: ovo je prvi put u dugo vremena da ni Pirelli ni timovi ne znaju što točno očekuju.

I upravo zato — Imola 2025. bi mogla biti više od još jedne europske utrke. Možda postane važan eksperiment godine.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

9 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Smrdi to meni na još brže kvale i jedno zaustavljanje.



    4
    4

    0
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Možda treba reći da su timovi mogli koristiti C6 na predsezonskim testiranjima, ali su ih odabrali ignorirati.



    1
    1

    0
  3. Ferrari
    sisavac Pretplatnik Prikaži

    ovo mi više djeluje kao materijal za Netflixov DFS jer je gledanost pala.
    ajmo unutar sezone dodati novi element da stvorimo dodatnu dramu.
    na kraju će odvoziti po jedan krug u kvalama s tom gumom i utrku odvoziti na M+H s jednim boksom.



    2
    2

    0
  4. David Croft
    Frantic Prikaži

    Možda da uvedu samo 2 komponente, naravno, da ih obje moraš koristiti u trci, ali da je ralika među njima cca. 3s po krugu. Ono, tipa C1 i C6.
    Slično kao u F2, ali level “više” po pitanju razlike u brzini pojedine komponente.



    3
    3

    0
  5. Ferrari
    bore1989 Prikaži

    Bilo bi lijepo kada bi se prestalo sve vrtit oko guma….


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.