Formula 1 i Pirelli uvest će novu komponentu guma C6 na ovogodišnjoj VN Emilie-Romagne u Imoli, sedmoj utrci sezone 2025. Riječ je o najmekšoj gumi ikad homologiranoj za suhe uvjete u modernoj F1, a cilj nije samo povećanje gripa — već i stimuliranje višestrukih zaustavljanja u boksu.
“C6 je razvijen za manje abrazivne i termalno blage staze. U teoriji, trebao bi ponuditi vrhunski grip na jedan krug, ali neće biti trajan,” stoji u službenoj Pirellijevoj najavi.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Dosad je Pirelli imao pet slick komponenti (C1 najtvrđa, C5 najmekša) koje su rotirane po stazama ovisno o karakteristikama asfalta i očekivanim temperaturama. Od ove sezone uveden je šesti spoj — C6 — koji nije korišten ni na zimskim testiranjima u Bahreinu, što znači da će podaci iz Imole biti prvi referentni materijal za sve momčadi.
Na rasporedu za Imolu bit će:
S obzirom na prošlogodišnje temperature iznad 50°C i tadašnju dominaciju strategije jednog zaustavljanja, C6 bi ove godine mogao poremetiti tu stabilnost.
Ova odluka dolazi nakon inicijative Pirellija iz 2024. kada je Mario Isola najavio želju za većom taktičkom raznolikošću, posebno na stazama s niskim trošenjem guma poput Imole, Monaca i Montreala.
“U posljednjoj godini aktualnih tehničkih pravila, ima smisla uvesti više varijacija putem guma,” rekao je tadašnji Aston Martinov šef Mike Krack.
C6 bi, prema Pirelliju, mogao ponuditi izniman grip u kvalifikacijama, ali se ne očekuje da će preživjeti duže stintove u utrci. To otvara prostor za nove strateške kombinacije – možda čak i povratak klasičnih dvozaustavnih utrka, čega na Imoli nije bilo godinama.
Premda se C6 vjerojatno neće koristiti kao primarni izbor u utrci, prikupljeni podaci iz Imole bit će ključni za evaluaciju tog spoja za sljedeće utrke, osobito Monako i Montreal, gdje je prianjanje važnije od izdržljivosti.
Ovisno o uspješnosti, C6 bi se mogao proširiti na drugu polovicu sezone, što bi stvorilo potpuno nove izazove u raspodjeli komponenti i postavkama bolida.
U svijetu u kojem timovi već godinama fine-tuniraju strategije oko poznatih spojeva, C6 predstavlja neosvijetljenu stazu, i to doslovno.
Ako ništa, u kvalifikacijama bi mogao ponuditi spektakl. A između njih stoji jedan podatak: ovo je prvi put u dugo vremena da ni Pirelli ni timovi ne znaju što točno očekuju.
I upravo zato — Imola 2025. bi mogla biti više od još jedne europske utrke. Možda postane važan eksperiment godine.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Smrdi to meni na još brže kvale i jedno zaustavljanje.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Medium-hard/hard-medium i vozi endurance do kraja.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Možda treba reći da su timovi mogli koristiti C6 na predsezonskim testiranjima, ali su ih odabrali ignorirati.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ovo mi više djeluje kao materijal za Netflixov DFS jer je gledanost pala.
ajmo unutar sezone dodati novi element da stvorimo dodatnu dramu.
na kraju će odvoziti po jedan krug u kvalama s tom gumom i utrku odvoziti na M+H s jednim boksom.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jedino ako uspore, a nije da to već nisu radili. Prošle godine su oni koji su koristili soft u utrci (današnji medium) morali dvaput u box.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Možda da uvedu samo 2 komponente, naravno, da ih obje moraš koristiti u trci, ali da je ralika među njima cca. 3s po krugu. Ono, tipa C1 i C6.
Slično kao u F2, ali level “više” po pitanju razlike u brzini pojedine komponente.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa da opet Super Aguri pretiče McLaren, ko u Montrealu
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
fala na podsjećanju na (meni) jednom od najdražih f1 momenata.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bilo bi lijepo kada bi se prestalo sve vrtit oko guma….
0
0