Norris vs. Piastri – McLarenova dilema bez jasnog lidera

Kolumna

x1
x1

Što se dogodi kad momčad ne odredi svog „prvog vozača“, a ispostavi se da ima dominantan bolid? Formula 1 nikada nije bila milostiva prema neodlučnima. Povijest najbržeg sporta na četiri kotača obilježena je trenucima kada je jasno definirana hijerarhija unutar momčadi činila razliku između osvajanja naslova i gubitka istog u zadnjem zavoju.

Momčad papaya-narančastih bolida odlučila je ne imenovati vozača broj jedan, vjerujući u otvorenu konkurenciju unutar garaže. Lando Norris i Oscar Piastri, dva talenta nove generacije, vode McLaren u borbu za naslov bez ikakve formalne hijerarhije. I što je najvažnije – momčad stoji iza te odluke.

Je li takav romantični pristup utrkivanju održiv naspram nemilosrdne učinkovitosti potrebne za osvajanje naslova? Pogledajmo McLarenovu situaciju kroz prizmu povijesnih primjera i aktualnih izazova.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Dva vozača, jedan cilj

McLaren je u 2025. dočekao zoru nove ere. Nakon godina uspona, padova, promjena motora i menadžmenta, napokon su konstruirali bolid sposoban za redovne borbe na vrhu. Rezultati to potvrđuju: pet pobjede u prvih šest utrka. Oscar Piastri vodi u ukupnom poretku, ali Lando Norris mu je za petama.

Zak Brown, izvršni direktor McLarena, otvoreno priznaje da su obojica u ekipi praktički ravnopravni lideri:

“Imamo na neki način dva vozača broj jedan.” – dodajući kako se veseli njihovom pravom dvoboju na stazi.

Šef momčadi Andrea Stella ide još dalje, ističući da ne vjeruje da je imenovanje broja jedan ispravan pristup te da McLaren radije djeluje prema načelima „fair playa i integriteta“. U doba kada većina ekipa koristi “broj 2” kao taktičko oružje, McLaren odabire egalitarnu viziju.

Za navijače, prizor kako dva McLarena ravnopravno jure jedan protiv drugoga za pobjedu vraća dašak starinske sportske romantike. McLaren se profilirao kao osvježenje – momčad koja vjeruje da se titula može osvojiti i dvostrukim pristupom, bez žrtvovanja jednog vozača za drugoga.

Želja da se opet popnu na tron gura ih naprijed – ali svjesno riskiraju unutarnje trzavice držeći obe zvijezde u jednakom fokusu. Upravo zato F1 javnost pomno prati kako će se ova dinamika odvijati i mogu li “papaya” bolidi ostati ujedinjeni do kraja sezone.

Povijest se ponavlja – i opominje

Mnoge velike momčadi kroz povijest imale su situacije s dva snažna vozača bez jasno definiranog “vođe”, s različitim ishodima. Evo nekih značajnih primjera otvorenih dvoboja unutar ekipe:

  • McLaren 1988–89: (Senna vs. Prost) – McLaren Honda bio je apsolutno dominantan krajem 1980-ih. Francuz Alain Prost tada je već bio dvostruki prvak, a mladi Brazilac Ayrton Senna stigao je 1988. kao novi timski kolega – i ubrzo izbio u sam vrh. U sezoni 1988. McLaren je osvojio 15 od 16 utrka, a Senna i Prost su vodili vlastitu bitku za naslov.
    U 1989. rivalitet se rasplamsao do usijanja, narušivši odnose unutar ekipe. Rivalitet Senne i Prosta kulminirao je na Velikoj nagradi Japana 1989. u Suzuki, u odlučujućem okršaju za naslov. U šikani su došli do kontakta – Prost je odustao, Senna nastavio i prošao ciljem prvi, no kasnije je diskvalificiran, čime je Prost osigurao titulu.
    Taj kontroverzni sudar na Suzuki, zajedno s narušenim povjerenjem (Prost je tvrdio da je Senna prekršio prethodni dogovor o nenapadanju na startu VN San Marina 1989.), zatrovao je atmosferu u momčadi. Sukobi su postali toliko teški da je Prost krajem 1989. napustio McLaren i prešao u Ferrari.
    Period dok su dijelili garažu ostaje zapamćen kao jedan od najžešćih unutarmomčadskih dvoboja ikada – dvije superzvijezde gurnule su jedna drugu do granica izdržljivosti, donijevši momčadi uspjehe, ali i razdor.
  • Ferrari 1990. (Prost vs. Mansell): Slavna Scuderia također je iskusila probleme držanja dva “alfa” vozača. Alain Prost došao je te godine u Ferrari kao trostruki prvak, a timski kolega mu je bio Nigel Mansell, miljenik tifosa poznat po svom borbenom duhu. Ferrari isprva nije jasno odredio vođu – oba vozača imala su jednake ambicije.
    Do kraja sezone atmosfera je postala toksična: Mansell je najavio odlazak iz ekipe, osjećajući se potkopanim. Prost je pak javno kritizirao Ferrari zbog lošeg vođenja ekipe – frustriran internim podjelama i kaotičnom strategijom.
    I doista, iako je Ferrari te godine imao brz bolid, titula im je izmakla – Prost je za dlaku izgubio prvenstvo, a unutarnji sukobi sigurno tome nisu pomogli. Primjer Ferrari ’90 često se navodi kao dokaz da dvije zvijezde u jednom timu trebaju jasna pravila ili će momčad patiti.
  • McLaren 2007. (Alonso vs. Hamilton): Još jedan primjer McLarena na ovu tematiku. Dvostruki prvak Fernando Alonso i nadolazeći rookie talent Lewis Hamilton bili su ravnopravno tretirani – i ubrzo su zaratili unutar ekipe. Rivalitet je eskalirao do te mjere da je momčad praktički bila podijeljena na dva tabora.
    Incident u kvalifikacijama za VN Mađarske (Alonso je zadržavao Hamiltona u boksu) i niz javnih prepirki označili su krah timskog jedinstva. McLaren je te sezone imao možda i najbrži bolid, ali je zbog međusobnog trošenja bodova i ogromnih distrakcija (afera “Spygate” dodatno je uzdrmala ekipu) izgubio oba naslova u zadnjoj utrci – Hamilton i Alonso završili su izjednačeni na bodove, jedan jedini bod iza prvaka Kimija Raikkonena.
    To je školski primjer kako otvoreni dvoboj bez jasnih granica može skupo stajati – McLaren 2007. doslovno je prokockao titulu koju je trebao osvojiti.
  • Mercedes 2014.–2016. (Hamilton vs. Rosberg): U ranoj hibridnoj eri Mercedes je dominirao konkurencijom, a Lewis Hamilton i Nico Rosberg bili su slobodni međusobno se utrkivati za naslove. Rezultat?
    Sjajne utrke, ali i više incidenta kako je rivalstvo eskaliralo. Srećom po njih, tih sezona nisu imali prave vanjske konkurencije pa su si mogli „priuštiti“ poneki međusobni izlet sa staze.
    Mercedes je dugo izbjegavao formalne timske naredbe, no nakon jednog od okršaja (kontakt u završnici VN Austrije 2016. prilikom borbe za pobjedu) šef Toto Wolff dao je vozačima posljednje upozorenje – nastavak međusobnih sudara značio bi sankcije ili timske odredbe.
    Mercedes nije uvodio trajnu naredbu „zamrzavanja poretka“ – sve do samog kraja 2016. Hamilton i Rosberg smjeli su se boriti, što je kulminiralo Rosbergovim osvetničkim osvajanjem naslova i trenutačnim povlačenjem iz sporta. Mercedes je osvojio sve naslove te tri godine, ali je platio cijenu u vidu poljuljanih odnosa i velikog stresa unutar ekipe. Tek nakon 2016., dolaskom Valtterija Bottasa kao očito poslušnijeg timskog igrača, u Brackleyju je zavladao mir.

Povijest pokazuje: kad dva jaka vozača nemaju jasna pravila igre, sve je moguće – i dobro, i loše, i legendarno.

Strateška siva zona

Otvoreni dvoboji unutar momčadi donose poseban set izazova za stratege i šefove ekipa. McLaren mora navigirati kroz minu strategijskih odluka:

Kada reagirati timskim naredbama? Koga prvog pozvati u boks? Kome donijeti prve nadogradnje?

Već smo vidjeli primjere: u Mađarskoj 2024., McLaren je balansirao taktiku tako da jedan vozač dobije bolju strategiju, ali drugi pobjedu. Pametno? Dugoročno održivo? Pitanja koja vise u zraku.

Iako Stella tvrdi da se sve “komunicira unaprijed”, stvarnost utrke često ne ostavlja vremena za diplomaciju, često se pribjegava ad-hoc odlukama “na terenu”. To zna stvoriti konfuziju i rizik od gubitka bodova. Kad se dva jaka momčadska kolege nađu kotač uz kotač, postoji realna opasnost od sudara – što znači nula bodova za ekipu. Primjera je mnogo: Vettela i Webbera u Turskoj 2010., dvostruki sudar Hamiltona i Rosberga (Španjolska 2016.).

U situaciji kada imate najbrži bolid, najveća prijetnja može biti upravo – vaš drugi bolid!

Otvorena borba ne vodi samo do fizičkih kontakata. Ponekad suština sukoba leži u tišini između dva garažna zida. Inženjeri čuvaju podatke, mehaničari biraju strane, moral tima se dijeli. Timska kohezija lako puca kada dva ega guraju prema istom cilju – a samo jedan može biti svjetski prvak.

U Mercedesu 2016., Hamilton i Rosberg su prestali surađivati. U McLarenu 2007., Alonso je prijetio razotkrivanjem momčadi. Ako tenzije eskaliraju, nijedna ekipa nije imuna – pa ni današnji McLaren.

Za McLaren je od ključne važnosti da održi harmoniju – Norris i Piastri zasad javno pokazuju međusobno poštovanje i prijateljski odnos, ali kako pritisak borbe za naslov raste, tako će rasti i napetost. Jedan kontroverzan sudar ili sporna odluka mogao bi uzdrmati cijeli projekt.

Sportski romantizam protiv šampionskog pragmatizma

Ovako otvoreni dvoboji u vrhu Formule 1 izazivaju vječnu raspravu: što je važnije, čista, sportska borba ili maksimalna pragmatičnost za osvajanje naslova? McLarenov pristup osvaja srca romantičara sporta, dok stratezi upozoravaju da bi ih to moglo koštati bodova.

Sa stanovišta sportskog romantizma, nema ljepše scene od dvojice momčadskih kolega koji se bez ograničenja nadmeću za pobjede. To je bit sporta – neka najbolji pobijedi, bez “namještanja” rezultata iza kulisa. Navijači diljem svijeta obožavaju takve priče.

Kada tim dopusti otvorenu borbu, gledatelji imaju dojam da su svjedoci pravog natjecanja, ne orkestriranog poretka. Mnogi i danas zamjeraju Ferrariju njihovu rigidnu politiku iz Schumacherove ere, kad je Barrichello morao puštati Michaela bez borbe – takve slike (poput ozloglašenog podija iz Austrije 2002.) izazivaju negodovanje publike. S druge strane, kad su Rosberg i Hamilton 2014. u Bahreinu dobili zeleno svjetlo za borbu do kraja, rezultat je bila spektakularna bitka na stazi koju se i danas rado prisjećamo – i pohvale Mercedesu što nije intervenirao.

Ako imate jednog vozača koji ima i najmanju prednost u bodovima ili brzini, logično je usmjeriti resurse i strategiju prema njemu. Tako se izbjegava oduzimanje bodova jedan drugome i smanjuje rizik od dvostrukih gubitaka.

Maloprije spomenuti Ferrari je dominantno osvojio pet uzastopnih vozačkih titula (2000.–2004.) jer je jasno stavio Schumacherov pohod na vrh ispred svega – čak i po cijenu kontroverzi. Red Bull danas ni ne skriva da gradi momčad oko Maxa Verstappena; drugi vozač služi kao podrška i rijetko mu se dopušta da ugrozi Maxa. Takva racionalna strategija ponekad djeluje okrutno, ali donosi rezultate.

Ukoliko McLaren uđe u završnicu sezone rame uz rame s primjerice Verstappenom, hoće li si moći priuštiti luksuz da Norris i Piastri međusobno otimaju bodove? Pristalice hladne logike kažu: bolje odlučiti se za jednoga čim prije i baciti sve karte na njega – inače bi mogli ostati kratkih rukava protiv fokusirane konkurencije.

U konačnici, ideal bi bio naći ravnotežu: iskoristiti prednosti dva ravnopravna asa uz minimaliziranje međusobne štete. To je, naravno, lakše reći nego učiniti.

Šansa za besmrtnost ili rizik potpunog raspada?

McLarenov pristup 2025. uistinu je intrigantan eksperiment. S jedne strane, donio je fantastične rezultate – momčad je ponovno u vrhu, atmosfera djeluje pozitivno, a navijači uživaju u fer borbi dva talentirana vozača. Norris i Piastri svojim su izjavama zasad lojalni momčadi i jedan drugome. Ako uspiju održati međusobni respekt i izbjeći velike sukobe, otvorena kompeticija mogla bi ih držati “na oštrici” performansi čitave godine – gurajući i tim i bolid ka stalnom napretku.

No s druge strane, tanka je linija između herojske dvostruke pobjede i unutarnjeg kraha. Jedan sudar na stazi između Norrisa i Piastrija u krivom trenutku mogao bi poništiti sav njihov trud. Dovoljan je jedan krivi strateški poziv ili jedno nedovoljno jasno “miganje” tko je glavni, pa da konkurentski vozač iskoristi njihov međusobni duel i protutnji do titule.

McLaren još od 2007. nije imao ovako realnu priliku za naslov – paradoksalno je da im najveća prijetnja sada može biti interna bitka. Ako osvoje prvenstvo s ovim pristupom, bit će slavljen kao hrabar, vizionarski tim koji je vratio romantiku u F1. Ali ako ne uspiju, analiza će biti neumoljiva: brojit će se propušteni bodovi gdje su si međusobno oteli prednost.

Za McLaren, odgovor na ovo pitanje pisat će se do kraja sezone na stazi. Je li ovo hrabar put prema tituli ili najbrži način da je izgubiš? Možda je istina negdje u sredini – hrabar put s mnogo zamki na putu. U sportu ponekad riskantan pristup donese najveću nagradu, a ponekad ostavi gorku pouku.

Vrijeme će pokazati hoće li McLarenov odabir ispisati šampionsku bajku ili poslužiti kao upozorenje budućim generacijama. Jedno je sigurno – ljubitelji Formule 1 mogli bi dobiti priču za pamćenje, bilo s happy endom ili bez njega.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

39 komentara

  1. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Kukate kako F1 nije intersantna, a onda se bunite što McLraen nema prvog vozača. Znači umjesto da se kolju Piastri i Norris pa da nama bude interesantnije bi bi htjeli da samo jedan pobjeđuje.

    2007. je bila vrhunska sezona upravo jer su se borila 4 vozača. Ferrari je tek kasnije odigrao na Kimija dok McLaren nije na nikoga. Tri vozača su mogla biti prvaci u zadnjoj utrci.



    4
    3

    1
    • Nico Hulkenberg
      Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

      Istina, kad imaš “vozača broj 1” – onda je dosadno. Kad nemaš – “previše rizika”. Teško je svima ugoditi, ali nije bila ni poanta reći što je ispravno ili ne, nego dati kratki pregled do čega je to dovodilo u momčadima, od zatrovanih odnosa, raspada prijateljstva (Rosberg-Hamilton), itd… i u isto vrijeme do povijesnih sezona i trenutaka. Za navijače će uvijek biti super slobodno utrkivanje, ali koliko je dobro za momčad kad ti se kao McLarenu dogodi 2007., Rosberg – Hamilton su imali nekoliko godina slobodnog utrkivanja s tim da konkurencija nije bila ni blizu, kao što je sad na samom početku McLarenu situacija, ali sa par nadogradnji ili tom famoznom Španjolskom koja donosi nove testove za prednja krila tko kaže da se playing field neće izjednačiti.



      2
      2

      0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Uspoređivanje sa prošlim vremenima nema baš smisla.
    Još sredinom 2.000tih se zviždalo Barrichellu što propušta Schumahera, a ostali su morali glumiti, “ne radi mi kočnica” “pregrijao mi se motor” kada bi propuštali timskog kolegu.
    Nekada je to jednostavno bilo nepojmljivo čak i ako se kolega bori za naslov prvaka s nekim drugim. Ok propustit će ga ali prvo neka zasluži.
    Do sredine 2.000tih borba dva vozača iste momčadi za naslov se podrazumijevala.
    Da, onda su izmislili momčadski naslov” pa je to postalo normalno i dijelom taktike.


    0
    -1

    1
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Momčadski naslov je izmišljen daaaaaavno prije, a samo malo manje davno je izmišljena podjela novca po momčadskom plasmanu.


      0
      0

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Nije baš daaavno prije, a druga stvar je da su trebale proći godine da bi to zaživjelo među navijačima.
        Prvo nitko nije šljivio momčadski naslov i dalje su navijači zviždali.
        Onda su momčadi kada je trebalo propustiti kolegu godinama simulirale kvarove na motorima…. jer su se svi kleli. “Mi to ne radimo” dok navijačima nije dojadilo zviždanje jer su vidjeli da su sve momčadi počele igrati istu igru i da će momčadi ionako smisliti neku neku – znaš da lažu ali im nemreš dokazati – “ne bi on njega propustio ali lijevi glup šteker mu se olabavio pa…”
        Dok se nisu ohrabrili i natjerali navijače da gledaju to kao normalnu sportsku taktičku varijantu momčadi.
        Naravno znalo se desiti unatoč tome: “E ne propuštam te što god trubili iz boksa, mogu i ja biti pobjednik”
        Ponekad im se to i osvetilo.
        Uostalom toplo se nadam da će se razviti borba Pisatri Norris, jer nemaju strah da će izgubiti momčadski naslov, a ni pojedinačni (vjerojatno)
        Kod te borbe malko se bojim da je Piastri u naletu, a mogao bi taj nalet biti kratkoga daha. Nadam se da neće, pogotovo zbog Norrisove depresivne vožnje kao auto instrukora.
        wapi , Znaš onaj stari vic. A ti si novi? Šaraj malo.


        0
        0

        0
      • Eddie Irvine
        Alphonse Lemerde Prikaži

        Ali tek od sredine 2000 ih je krenulo da je tim iznad vozača… prije je tim osiguravao najbolju moguću opremu da vozač bude prvak u njihovo ime, a potom su sa povećanom raspodjelom novca počeli ubijati individualnost vozača i postavili se iznad. Također, prije je umjesto timskih odredbi postojao gentlemen agreement do kojeg trenutka će vozač poštovati prednost kolege prije napada i većina vozača ga se držala, pa same odredbe nisu imale ni smisla… i imali smo borbu i imali smo trke ( ne kažem da nije bilo također beskrajnih procesija, ali su bar pokušavali…) a šta imamo danas… sve manje stvarnih talenata i vrhunskih vozača, a sve više prosječnih čija je karijera već unaprijed žrtvovana i otpisana za interese tima… a šta je najgore, oni na to i pristaju…
        I iako nisam Maxov navijač još jedino u njemu vidim onaj old school duh i drago mi je da ne popušta i da grize do zadnjeg… donekle još i Fernando, a ostali, kad tata kaže, idu u krevet poslije crtića…



        1
        0

        1
    • Nico Hulkenberg
      Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

      Danas su bodovi u konstruktorima izravno vezani uz budžet i razvojne mogućnosti, pa je logično da se ekipe više fokusiraju na strategiju koja donosi najviše ukupnih bodova.

      Zatim, uvijek će se naći razlog da se zviždi ili viče boo, Barrichellu jer propušta, Vettel jer kod “kontroverznog” Multi-21 ne propušta, zatim malo kasnije negodovanje jer se Bottas sklanja kad god je potrebno. Ne može se nama svima nikada udovoljiti.

      Niže u raspravi sa wapi-jem spomenuo si – Uostalom toplo se nadam da će se razviti borba Pisatri Norris, jer nemaju strah da će izgubiti momčadski naslov, a ni pojedinačni (vjerojatno).
      Dovoljno je uzeti 2024. – u istom ovom trentuku, znači nakon prve četvrtine prvenstva stanje bilo :
      RB – 237
      Ferrari – 189
      McLaren – 124
      i na kraju McLaren okreće vodu da svoj mlin i osvaja. Nitko ne može isključiti da li će McLaren biti RB iz 2023. ili će Vasseur biti u pravu i Španjolska sve resetira.
      Može cijeli McLaren zasad gurat priču da je sve super i sve se na vrijeme diskutira, ali uđe li se u završni dio di svaki bod je važan tko kaže da neće doći do raspada odnosa kao Hamilton – Rosberg. Imaš priliku borbe za naslov, a iduće godine će se karte uvelike promiješati i možda nećeš imati više šanse za tako nešto, ići ćeš maksimalno, kao da sutra ne postoji jer možda i ne postoji.



      3
      3

      0
      • Stefan Bellof
        pigmalion Prikaži

        Kakva “sjena” na kraju rečenice:

        ……..kao da sutra ne postoji jer možda i ne postoji.

        Ako može, bez crnjaka. 😉



        1
        1

        0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Ne znam. To je bilo )to sam vidio ) jednom i bilo mi je veliko iznenađenje. Pa krenuli su u sezonu 2023 na dnu i odjednom se samo penjali.
        2023 je bila najava labuđeg pjeva 2024
        A ovo za 2025 sam se malo loše izrazio.
        Pitanje je koliko će slušati boks ako oboje imaju šansu biti prvaci.
        Uostalom zato volimo F1. Rijetko je nešto zacementirano sigurno, bar zadnjih godina.



        1
        1

        0
      • avalon Prikaži

        grgo … kolumna je tvoje pravo na vlastito mišljenje pa ću se i ja u jednom segmentu kolumne poslužit tim pravom iako je ovo samo replika . kad spominješ austriju 2002. istina i činjenica je da je rubens propustija i prepustija pobjedu MS (0,18 s zaostatak rubensa ) ali često u realnosti nastupi “amnezija” i lako se “zaboravi” indianopolis te iste 2002. kad se MS “revanšira” rubensu , propusija i prepustija mu pobjedu (0,01 s zaostatka MS ) . neko ko prati F1 10ak godina moga bi pomislit da je rubensu “skraćeno” da postane prvak jer je on mora slušat timske odredbe inače MS ne bi osvaja prvenstva i posta jedan od najvećih u povijesti F 1 ?!?!? valjda najvećim dijelom za svoje rezultate/titule treba zahvalit rubensu i nešto sitno josu i herbertu koji su mu bili kolege u benettonu .
        npr upitno mi je i spominjanje 1990. istina , prost je izgubija titulu za “dlaku” ali tome nije kumova mansell koji je ima čak 9 odustajanja Vs prostova 4 pa je vjerovatno i to razlog zašto je nigel prvenstvo završija na P 5 sa tek 37 bodova .
        2007. je lewis izgubija titulu zbog neiskustva i valjda ega pa i peha . da je ima više iskustva ne bi posli nekoliko zavoja ( kad ga je alonso preteka) instant pokuša vratit poziciju … lock up ,izljetanje sa staze i pad na P 7 . možda j ei to izljetanje uzrokovalo problem sa mjenjačem i dok je “stiga” resetirat como pa je na P 18. da je bija iskusan i manje tašt moga je završit iza alonsa na P 4 i osvojit titulu no valjda je bija nezadovoljan “vrapcem u ruci” . želija je “goluba na grani” tj završit sezonu u velikom stilu ,pobjedom i … jbga .
        a šta se tiče ove sezone ako McL bude na ovom nivou mislim da više šanse ima oscar jer mi je kako sam već jednom napisa pomalo “androidan” . čvršći u namjeram dok mi lando izgleda ka “pacifista” koji je i kad izgubi najčešće nasmijan . uostalo u dosadašnjoj karijeri lando je ima odličan odnos sa kolegam u timovima za koje je vozija …
        a z aodnos nice i lewisa u mercu nico je 22.07.2015. izjavija “Postoji dokument koji smo obojica morali potpisati” i još pojasnija taj dolument “Radi se o tome kako se moramo ponašati na stazi. Prilikom starta, kada pretječemo i tako dalje.” kolumna je po mom mišljenju generalno OK ali sa nekim emental momentima :)



        3
        3

        0
        • Nico Hulkenberg
          Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

          Indianapolis je bio naknadno “čišćenje štete”, a ne ravnopravan čin. Poanta u kolumni nije bila da je Rubens “pokraden”, nego da tadašnja kultura u Ferrariju nije dopuštala otvorenu borbu — što McLaren 2025. trenutno dopušta. Austrija se dogodila u 6. utrci sezone – uz 100.000 gledatelja i zvižduke koje ni Schumacher nije mogao ignorirati. A naravno da Rubens nije zbog toga uskraćen da postane najveći, mislim da je normalno iz perspektive Ferrarija da se momčad slagala oko jednog Schumachera, onako kako vidim da se danas Red Bull slaže oko Maxa. Nije da oni grade bolid prema njemu, ali normalno da je ćeš tipu s takvim talentom nastojati “ugoditi”.

          Poanta primjera nije bila broj bodova, nego interna dinamika ekipe. Ferrari 1990. nije imao jasan smjer. Mansell je javno izjavljivao da se osjeća potkopano, Prost je kritizirao ekipu zbog kaosa. Kada ekipa ne zna tko vuče, svi vuku različito.

          Još jednom priča se u 2007. svodi na to da su unutarnji odnosi u ekipi i nedostatak hijerarhije među vozačima kumovali gubitku titule. Da su imali samo Hamiltona ili samo Alonsa uz nekog “poslušnijeg” vozača, hladno bi se uzela titula.

          “Androidan”, kako si rekao, je dobar izraz za Oscara. Lando, s druge strane, ima sve odlike vozača kojeg navijači vole, previše bitnim gleda kako će ga javnost percipirati i što će izjaviti. Pitanje je hoće li ga borba s Oscarom natjerati da razvije “ubilački” instinkt ili će nastojati zadržati “good guy” osobnosti.
          A onda bi ga moglo dočekati da “Ko igra za raju i zanemaruje taktiku, Završit će karijeru u nižerazrednom Vratniku”

          i samo da kažem, ovo nije nikakav napad ni obrana, niti se osjećam prozvanim. Baš suprotno – baš ovakvi komentari otvaraju prostor za dublju raspravu, pa ću si i ja uzimam slobodu da malo proširim kontekst oko onoga što sam htio reći u kolumni.



          1
          1

          0
  3. Fia
    Cale od Lewisa Prikaži

    “Red Bull danas ni ne skriva da gradi momčad oko Maxa Verstappena; drugi vozač služi kao podrška i rijetko mu se dopušta da ugrozi Maxa.”Ovo nema smisla nije da momcad nesto ne dopušta nego ti “kolege” kasne po pola sekunde minimalno.Pa kad to Red Bull ne dopusta nije mi jasno,sta opet teorije zavjere da nije isti bolid samo da Max bude brzi ?


    0
    0

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Jadan Barrichelo, bio bi prvak da ga Ferrari nije sabotirao…. :)
      Dajte ljudi prestanite prepisivati i ponavljati floskule o timskim naredbama. Uvijek ih je bilo i uvjek će ih biti. ¸

      Samo je problem kad postoje dva velika ega u jednakim bolidima pa onda se to može ili ne može menadžerirati. Montezemolo, Ron Dennis, Torger Wolff to nisu znali i mogli. Wolffa je spasilo što je Rosbergu bilo dosta F1 za cijeli život. Zapravo je pametnije ne dovesti se u tu situaciju da imaš dva velika ega. Da Ferrari ima bolji bolid ove godine i tamo bi letilo perje osim ako Vasseur nije do sad neviđeni genije. Todt i Brawn su pazili da imaju jednog za naslov, drugog za podršku



      6
      6

      0
      • Chequered Flag
        AnteF1 Prikaži

        “Dajte ljudi prestanite prepisivati i ponavljati floskule o timskim naredbama. Uvijek ih je bilo i uvjek će ih biti. ¸”

        Ova izjava nema veze s činjenicom da se u McLarenu trenutno dva vozača međusobno bore za pobjede. Dok u RB godinama imamo samo jednog vozača. Imali smo dominaciju Mercedesa Ham-Ros pa je bilo okršaja i uzbuđenja. Vs Bot puno manje. Iako je Vet bio prva violina u Rbu imali smo okršaje s Webberom pogotovo 2010. Ovo što nam je RB priuštio 2022., 2023. i pola 2024. je dosada. Jedan tip na poleu jedan tip vodi sve krugove jedan tip pobjeđuje.



        2
        2

        0
    • Nico Hulkenberg
      Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

      Više je riječ o tome da tim prirodno gradi strategiju oko vozača koji donosi konstantne rezultate. A kad ti jedan vozač stalno izvlači maksimum, naravno da se njemu sve prilagođava. Ne mora biti teorija zavjere da bi bilo logično – samo čista efikasnost.



      1
      1

      0
  4. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Utrkivanje između Hamiltona i Rosberga ili “utrkrivanje” između Hamiltona i Bottasa? Stvarno teško pitanje. Momčadi bi uvijek trebao biti prioritet momčadski naslov, a vozački je bonus. U tom slučaju ne im ne bi trebalo biti bitno da li je poredak Norris-Piastri ili Piastri-Norris. Bitno je samo da eventualni dvoboji na stazi proteknu čisto


    0
    0

    0
    • Nico Hulkenberg
      Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

      Naravno da su Hamilton i Rosberg pružili super stvari za gledanje, ali u tom trenutku nema konkurencije na vidiku za Mercedes, kroz više godina.
      Kao što sam već nekome napisao stanje prošle sezone u istom ovom trenutku, nakon odvoženih 6/24 utrke:
      RB – 237
      Ferrari – 189
      McLaren – 124

      A ako se nađu i situaciji da se moraju žestoko boriti za oba naslova, kao što lani nije bilo daleko, u vozačkom sa Maxom, a konstruktorski sa Ferrarijem, kako dati prednost nekome, kako nekome objasniti zašto je bolje da popusti, a dogodine kad nastupe nova pravila i poredak se zamiješa, možda će se naći da su daleko od podija u svakom pogledu.


      0
      0

      0
  5. Carlos Sainz
    tiptronic Prikaži

    Dok ne izbacuju jedan drugog McLarenu je sve ok – donose bodove obadvojica.
    Ostali bolidi su toliko slabiji da su im mala prijetnja i u šampionatu vozaca.
    Nije bitno ko je od njih dvojice na prvom ili drugom mjestu ako si ti uvijek na trecem zna se kako ce se igra završiti.


    0
    0

    0
    • Nico Hulkenberg
      Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

      Kao što sam već nekome napisao stanje prošle sezone u istom ovom trenutku, nakon odvoženih 6/24 utrke:
      RB – 237
      Ferrari – 189
      McLaren – 124
      Lako se situacija okrene, ne da postanu nekonkurentni već jednostavno da netko drugi postane konkurentan i da se može nositi sa njima, upravo je McLaren 2007 imao siutaciju s najboljim bolidom gdje ostaju bez oba naslova, što zbog afera što zbog dva velika ega u garaži. Ovdje samo još nismo imali priliku vidjeti koliko je tko od ova dva momka spreman ići do granica pa i preko ako situacija bude zahtijevat, te može li ijedan od njih mirno gledati kako kolega uzima titulu do koje je i sam mogao doći.

      iz perspektive McLarena kao momčadi bodovi u konstruktorima su izravno vezani uz budžet i razvojne mogućnosti, pa je logično da se ekipe više fokusiraju na strategiju koja donosi najviše ukupnih bodova.


      0
      0

      0
      • Kimi Raikkonen 7
        Pitstop Prikaži

        Uporno spominješ tu 2007. Pa tko normalan bi prihvatio da se makne momčadskom kolegi, a ima pobjednički ili blizu tome bolid u rukama i bodovno je tu negdje sa tim istim kolegom kao i nekim iz druge momčadi s kojim se bore za naslov? Ako obojica momčadi donose dobre bodove i vode čistu međusobnu borbu, nema potrebe za nekim odredbama jer one utječu na atmosferu u momčadi ako imaju dva jaka takmaca i ega


        0
        0

        0
        • Nico Hulkenberg
          Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

          Naravno da se nitko ne bi maknuo, pričamo o vrhunskim profesionalnim sportašima i smatram normalnim da svatko želi pobijediti.
          Šta ako se nađu u situaciji Lando i Oscar u kakvoj se sad znaju naći s Maxom na stazi, a u nekoj su kritičnoj fazi prvenstva, misliš da neće biti poruka: izgurao me, mora vratiti poziciju, ovo nije uredu,itd…
          Ne moramo se vraćati na 2007., možemo na bilo koju godinu di su rivali za naslov unutar iste momčadi. Da li je to ikada završilo “uredno”? Samo malo krenemo retroaktivno, prva takva borba je Rosberg – Hamitlon, razrušeno dugogodišnje prijateljstvo, više sudara, zamjena mehaničarske ekipe usred sezone…
          Vettel – Webber – da li je ikada to i bila borba, s tim da Webber nikada nije završio ni P2 na kraju, ali s tim da je konkurentan bolid bio isto ima niz primjera, sudar Turska 2010., uzimanje prednjeg krila sa Webberovog bolida da bi se dao Vettelu, Multi – 12 Brazil 2012., Multi 21 – 2013. Cinična izjava Webbera da nije loš posao odradio za vozača broj 2.
          Već opjevana 2007.
          Alonso svoje dvije nema problema.
          Potom Scumacher, najveću borbu imao sa Kimijem 2003. (nisu isti tim).

          Uglavnom trebalo bi dobro začešati u povijest, a i tada je pitanje ima li situacija da se momčadski kolege bore za naslov, a da je završilo u dobrim odnosima i bez tenzija.
          I možda i ne treba, iako je momčad u isto vrijeme se i svatko bori za sebe i svoje bodove i titule.
          A ako McLaren ipak to uspije onda će definitivno ispisati povijest i pokazat će da pravi menadžment može i neke, za mnoge, nezamislive stvari.


          0
          0

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          McLaren možda uspije jer je Lando karakterno pudlica, pa će na njegov račun Piastri uspjeti, ako McL uspije.



          2
          2

          0
        • Kimi Raikkonen 7
          Pitstop Prikaži

          #Grga, zbog svih tih situacija gdje dolazi do sudara ega, usijanih glava, vozača koji misle da su baš oni najbolji, ja i pratim ovaj sport. Da je sve kamilica gdje se unaprijed zna tko će pobijediti, a tko vodu nosi, brzo bi ja odustao od toga. Mene samo zanima fer i čista, unutar pravila, ali žestoka borba



          3
          3

          0
      • Alain Prost
        Alain Prost Prikaži

        Mclaren i Ferrari su bili podjednaki te godine, a tko je gledao samo zadnju trku u Brazilu reka bi da ih je Ferrari pomeo, da je Ron bolje vodio ekipu Alonso bi skoro pa bez drame bio prvak.



        4
        4

        0
        • Kimi Raikkonen 7
          Pitstop Prikaži

          Mclaren odnosno Hamilton je tada naslov izgubio spletom nesretnih okolnosti kad mu se na startu dogodio onaj kvar zbog kojeg je pao na ne znam više koje mjesto. Puno sreće za Kimija, a nesreće za Lewisa. I ovo govorim Kimijev navijač


          0
          0

          0
        • Honda
          zekohonda Pretplatnik Prikaži

          Moje mišljenje da nije bio splet nesretnih okolnosti nego su morali pustit Ferrariju vozački naslov zbog spygatea.



          2
          2

          0
        • Kimi Raikkonen 7
          Pitstop Prikaži

          Hm, ne znam, Ferrari je svakako dobio momčadski naslov jer su Mclarenu oduzeli sve bodove


          0
          0

          0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.