Dostizanje minimalne mase bolida bila je velika tema kada je uvedena trenutačna generacija bolida, a slična priča čeka nas i iduće sezone.
Za razliku od 2022., kada je masa rasla u odnosu na prijašnji pravilnik, bolidi dogodine mogu biti teški najmanje 768 kg, što je smanjenje od 32 kg u odnosu na ovu sezonu. Najveća ušteda proizlazi iz smanjenja dimenzija bolida i guma, no istovremeno stižu nove pogonske jedinice s većim baterijama koje su znatno teže od trenutačnih, a upitne su i same performanse, zbog čega se još uvijek vode rasprave oko konačne raspodjele snage.
Šefovi ekipa složni su u tome da će dostizanje minimalne mase biti velik izazov, što znači da će dobra dijeta bolida biti jedan od ključnih faktora za uspjeh.
“Brojka za masu bolida je izvučena niotkuda. Imamo značajno teže motore i manju masu bolida, stoga će dostizanje toga biti ogroman izazov za svaku ekipu. Smanjenje mase je kolosalno skupo”, rekao je Red Bullov šef Christian Horner za Motorsport.
“Prošlog tjedna se raspravljalo o uvođenju čeličnih ploča na podnici – to bi možda dodalo pet kila trenutačnoj masi. Ali, tako je kako je. Isto je za sve. Ekipe će morati donositi odluke kako bi dosegle masu jer to donosi besplatno vrijeme po krugu.”
Mercedesov Toto Wolff, koji za razliku od Hornera ne želi ikakve promjene po pitanju pravila za 2026. – posebice motora, također očekuje da neće biti lako, ali smatra da je to ispravan put.
“Kao što je Christian rekao, kao ekipa donosite odluke. Koliko vremena po krugu temeljite na masi i balastu? Gdje želite uštedjeti? Možete kompromitirati performanse nekih dijelova ako želite smanjiti masu ili napraviti suprotno. Izazovno je.
Razlog zbog kojeg radimo to je da bismo učinili bolide okretnijima. Je li to nešto što je bilo važno? Ja mislim da je. Moramo krenuti od nekuda. Taj prvi korak je težak, ali isto je za sve.”
David Sanchez, tehnički direktor Alpinea koji se još prošle godine naveliko mučio s masom, rekao je da je zadana minimalna masa “vrlo agresivna”, dok Haasov šef Ayao Komatsu smatra da će to činiti razliku u performansama i da će biti skupo za ostvariti.
Red Bullov glavni inženjer Paul Monaghan upitan je koliko će točno masa bolida utjecati na konkurentnost:
“Odgovor na to pitanje imat ćemo tek u ožujku, kada ćemo vidjeti koliko je svatko pretežak. To je relativna skala. Možemo biti preteški za X kila, a ako su svi ostali X plus, onda nam to nije važno, zar ne?”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jesam nostalgičar, al dajte nek bude jednostavno:
Ferrari F2004
Technical specifications
Power: 900–940 horsepower (670–700 kW) @ 19,000 rpm
Weight: 605 kg
I zvuk simfonija….
15
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baš sam se pitao.
Stavit ćete dva motora pola snage benzinac pola struja.
i kako mislite smanjiti težinu?
Na žalost gumama koje smanjujete, a za ove teške mrcine su bile vizualno taman.
Ali to nije dosta. Dižete težinu el. motora bar za duplo.
Šteta što nije sve išlo u drugom smjeru.
Težina bolida 600-650 kg, a unapređivanje materijala koji to mogu nositi.
Tada su bolidi bili mali, uski okretni i bilo je mjesta na stazama da paralelno voze
jedan do drugoga dok se bore za mjesto. I po ravno i po zavojima.
p.s. Hoće nas muljati kako naftne kompanije idu prema elektrifikaciji.
Mogli ste F1 ostaviti sa benzinskim motorom
i uložiti veći novac u F1 el.
Pa bi imali do tri/četiri dobre utrke po trkačem vikendu.
Bez sprinta
4
0