Hamilton umanjuje tenzije u Ferrariju: Nemam problema niti s ekipom niti s Charlesom

Izdvojeno

Nakon još jednog Ferrarijevog klasika u kojemu je ekipa iz Maranella čitav vikend kotirala kao peta najbrža ekipa, iza McLarena, Mercedesa, Red Bulla i Williamsa, pred Ferrarijem je dugih dva tjedna pauze prije prve domaće utrke u sezoni koja je na rasporedu u Imoli 18. svibnja 2025. godine. Ferrarijevu utrku obilježile su potpuno neorganizirane poruke prema vozačima kada im je trebalo nekoliko krugova da se odluče o prioritetima u pogledu toga koji vozač je trenutačno brži.

Lewis Hamilton osvrnuo se na komentare koji su uslijedili nakon utrke, gdje je bilo teško ne primijetiti njegov ton na timskom radiju tijekom borbe s Charlesom Leclercom. Sedmerostruki svjetski prvak pojasnio je da nije bio ljut niti je imao manjka poštovanja prema ekipi, već prije svega frustriran zbog, kako kaže, prekasne odluke Ferrarija da mu omogući prolazak.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

“Izgubili smo dosta vremena u tim krugovima dok smo se Charles i ja borili. U tom trenutku sam očito bio brži i mislim da odluka nije došla dovoljno brzo.”

“Naravno, tada misliš: ‘ajde, donesite odluku!’ Ali to je zapravo sve.”

“Nemam nikakvih problema niti s ekipom niti s Charlesom. Mislim da možemo bolje. U konačnici, borimo se za sedmo i osmo mjesto.”

Kao jedan od glavnih problema Lewis navodi gubitak performansi guma u trenucima kada se vozio iza svog timskog kolege. Leclerc je bio na hardu, a Hamilton na tada još uvijek bržem mediumu:

“Da, izgubio sam dosta u gumama zbog toga. Bilo bi sjajno da smo mogli napraviti ono što smo Valtteri [Bottas] i ja napravili u Budimpešti prije nekoliko godina – da me puste da pokušam uhvatiti vozača ispred, a ako ne uspijem, vratim poziciju.”

“Ipak, na kraju nije uspjelo. Bismo li ga uopće mogli prestići? Teško je reći. Nismo bili dovoljno brzi.”

Hamilton se također osvrnuo i na svoje poruke na radio vezi upućene prema ekipi:

“Neću se ispričavati što sam borac. Neću se ispričavati što još uvijek želim pobjeđivati. Znam da svi u ekipi to žele jednako kao i ja.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

18 komentara

  1. Michael Schumacher
    senna66 Pretplatnik Prikaži

    Doslovno mi žao čovjeka, ali sada može vidjeti da se mora boriti i protiv vlastitog tima kao što je i Vettel. Na primjer Hockenheim i nesposobnost Ferrarija da kažu Kimiju da je vidno brži vozač iza njega.



    13
    11

    2
  2. David Croft
    Frantic Prikaži

    Nisu sad ta 2 boda (da je neko od njih stigao i prestigao malca), toliko bitna, da će im “preokrenuti sezonu”.
    Međutim, ponovo su na djelu klaunovi level 742 episode 612, jer su se fino potrudili da nijednom vozaču ne pruže priliku dostići Antonellija (drugo je da li bi ga taj koji bi ga stigao, uspio i preteći).
    Trebali su ili pustiti Hamiltona odmah ili ga ne puštati nikako. Ovako su samo izgubili 1,5s (možda i više) na 2 swapa koja su uradili. A zaostatak Laeclerca za Antonellijem je bio 1,5s. Što znači da je mali bio uhvatljiv.

    @senna
    Već sam ranije napominjao, npr. @Heatu koji je pisao kako će Hamdo da ih “postroji”, da nema od toga ništa, ljudi su jednostavno kolektivno nepopravljivi. A ima Lewis još da “popije mlijeka” da dođe na level onoga šta su godinama radili Vettelu, pa poslije (još i gore) Leclercu. Srećom, Vettel i Lewis su se obezbijedili titulama ranije, a Leclerc, daBogda, da išta osvoji sa njima.
    I još kad vidiš izjave Freda o zaostatku od 57s,….., užas.



    16
    16

    0
  3. Susie Wolff
    Napolitanka_97 Prikaži

    Ovaj klaun je vise uzeo Ferrariu, nego sta im je donio..plakat ce oni za Sainzom jos dugo..



    6
    -8

    14
  4. Michael Schumacher
    Slavenowsky Prikaži

    Jednostavno Ferrari nema kičmu u timu. Ponekad se zapitam koja je funkcija TP-a tamo? Da bude mahajuci klovn? Koliko god da smo pljuvali Todta za onu situaciju u Austriji, sada bih platio da vidim da muda kako kaže nekome sta da radi, jer je u koristi tima. Možda 2002 Schumacher nije trebao wingmana, ali Todt je radio u interesu tima, a to što se nama ne svidja, koga briga, prespavati ćemo.

    Ferrari nema bolid za titulu, pa da pruže priliku oboma vozačima iste tretmane, ali da nemaju nikakav plan koji će barem prikriti malo lošu formu i obezbijediti više bodova, to mi nikako nije jasno.



    5
    5

    0
  5. Kimi Raikkonen
    Zeus69 Prikaži

    Gdje se može prijaviti da budem glavni strateg ferarija?



    6
    6

    0
  6. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Ma, onaj iza je bio brži jer je imao DRS i zavjetrinu na onom ogromnom pravcu. Zamijene mjesta i onda ništa od te velike brzine koju misli da ima…

    Naravno Ferrari je to morao brže odlučivati, ali sve momčadi kod takvih odluka gube previše vremena jer paze kako da ne povrijede tanašni ego svojih zvijezda…. Pa se onda pregovara i s onim koji treba propustiti da se pomazi njegov ego…



    4
    4

    0
  7. Formula 1
    gosuasus Prikaži

    Nije bilo vjerodostojnog razloga da puste Hamiltona ispred Leclerca, ali ako su to već išli raditi, dobro je da su to učinili tek u 38. krugu, jer je Sainz predstavljao objektivnu prijetnju za Leclercovu poziciju dok su manevrirali zamjenom.

    Leclerc je prvi dio stinta na hardu vozio u nižem PU modu kako bi imao dovoljno goriva za finalni run “punim gasom”. Postavke strat modova su standardna procedura za svaki stint svakog vozača.

    Također, hard komponenta se stabilizira nakon nekoliko krugova i moguće ju je voziti bez veće degradacije do kraja utrke. Opet, ništa novo za Pirellijev proizvod.

    Hamilton je nažalost bio manje konzistentan u čistom zraku i nije se uspijevao odvojiti od Leclerca čije su gume taman ušle u operativni okvir za finalni run.

    Nakon druge promjene pozicija, Leclercov tempo je bio osjetno bolji od Antonellijevog unatoč vožnji od 15 krugova u prljavom zaleđu, što nas opet vraća na ono s početka da Ferrari nije trebalo uopće ići zadovoljiti Hamiltonov zahtjev. On je diplomatski aludirao na situaciju u Kini, ali svaka utrka je sebi svojstven kontekst. Ne možemo donositi strateške odluke u ovoj utrci na temelju nečega što se dogodilo u drugoj utrci.

    Inženjer neće tumačiti vozačima razloge za ovo ili ono u sred utrke i davati im čitave izvještaje. To se na brifinzima rješava.



    9
    8

    1
    • Stefan Bellof
      denisg Prikaži

      Lijepo napisano



      2
      2

      0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Pretplatnik Prikaži

      Kao prvo ne znam od kuda ti informacija da je Leclerc bio u nižem PU modu . Logično bi bilo da je po tome i Hamilton bio u nižem modu rada. Pogotovo jer je bio na hard gumama. Čak je vozio konkurentna vremena ( jednako brza kao i Leclerc) na tim gumama dok nije zaglavio iza Ocona . U nakon prelaska na medium gume vozi daleko brža vremena od Sainza i Leclerca 31 krug Leclrec 1:33.623, Hamilton 1:31.139. Sainz 1:32.773 Dakle 2,5 sekunde brže od Leclerca i sekundu brže od Sainza. Vozi brže krugove sve dok ih nije dostigao i ušao u njihov prljavi zrak. Još jednom logično bi bilo da bolid koji je sekundu do dvije brži , puste naprijed jer bi puno lakše napao i prošao Sainza. Za vjerovati je da bi puno brže došao do Kimija sa svježim gumama, nego sa pregrijanim i potrošenim kao što smo i vidjeli. To je naravno stvar logičnog razmišljanja i podataka sa staze. Ne čudi da je ferrari tu gdje je i što je prosuo nekoiko dobrih prilika zadnjih godina za pobjede sa ovakvim mindsetom.


      0
      -1

      1
      • Formula 1
        gosuasus Prikaži

        TracingInsights nudi dobar uvid u telemetriju, možeš si ga scrapeati kroz neki py ili js lib pa istrenirati DNN model za napredniju analitiku od onog što ima u GUI-u, ili se ručno igrati s čitanjem. Varijacije u top speedu prvi su indikator promjene strat moda. Zapravo, dalje od toga ne treba ni gledati.

        Između 39. i 52. kruga kada su se dogodile zamjene, Leclerc je imao 9 bržih krugova naspram Hamiltonovih 4. U 31. krugu je Sainz napravio potez nad Leclercom, što je posredovalo lošijim vremenom za oba vozača. Već je od idućeg kruga ta razlika pala na .4s, a nakon VSC-a, kada im se Hamilton približio, bilježio je sporija vremena od Leclerca, i onda se to opet ponavljalo nakon obje zamjene.

        Hamiltonovi najbrži krugovi su zabilježeni oko 30. i oko 50. kruga (pri najjačim strat modovima), što sugerira da su njegove gume bile također izvrsno očuvane pred kraj stinta, međutim tih 20-ak međukrugova je imao problema s oscilirajućim vremenima, tako da su neka bila sporija od Antonellijevih. Leclerc je kontinuirano vozio brža vremena od obojice, i u zaleđu i u čistom zraku, i kroz cijeli stint imao ravniju krivulju (s manje spikeova). To je taj benefit operativne širine kod dobro pripremljene hard gume. Završni dio utrke je Leclerc imao neproporcionalno jak tempo i ponavljao je personal best (iz 35. kruga) kroz 5-6 uzastopnih instanci.

        E sad, mogli bismo korak dublje secirati pa uzeti u obzir utjecaj turbulencije na akceleratorske lossove kroz nisko-trakcijske zavoje ispod highwaya (T16) i ovih nekoliko hairpina (T2 i T18 imaju jake on-throttle lossove) gdje hard ne bi trebao imati nikakvu intrinzičnu prednost, i brzu sekciju od T4-T6 u trenucima kada je bolid jako blizu (praktički na auspuhu) i kada je malo dalje (manja turbulencija). Ako analiziraš krug 37. dok je Hamilton u DRS-u, vidjet ćeš da je ispod highwaya gubio na trakciji, ali je dobio znatno više na DRS pa je to offsetalo laptime. Nakon zamjene, od 39. kruga, vozio je svoja sporija vremena unatoč čistom zraku budući da više nije imao taj offset mehanizam. Već je nakon dva kruga bilo jasno da Hamilton nema racepace prednost na medium gumi jer je Leclerc držao priključak bez DRS-a (dakle, u zavojima). To je čak moglo malo iskustnije gledateljsko oko prepoznati i bez tele dataseta. Tu je onda i Hamiltonov režim motora smanjen kako bi se kompenziralo potrošeno gorivo, što se odrazilo na top speed i gubitke u vremenima u odnosu na Antonellija.


        0
        0

        0
  8. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    A da ni na podij ne može Ferrari.


    0
    0

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Nisu oni ni blizu podija, i mislim da je nakon ovih 6 utrka jasano kao dobar dan da je Ferrari usrao motku. Mogu laganini baciti fokus na 2026 jer oni izgledaju i dalje izgubljeno kao krave u magli. Ono Williams ih je preskočio. Minuta iz pobjednika i tu nikakav upgrade ne može njih baciti u borbu za pobjede. Sav ovaj prelazak na drugi ovjes i sve promjene su cisti promašaj. U sezonu su trebali uči minimalno gdje su lani stali da su mogli imati neakve nade. A moja slobodna procjena je da poslje 2026 ostaju bez oba ova vozača. Jedan ide u mirovinu a drugi bježi glavom bez obzira.



      2
      2

      0
      • Bernie Ecclestone
        Dani Pretplatnik Prikaži

        Prerano je otpisivati ferrari. Pogotovo za 2026. jer ipak su oni preveliki mamac za navijače i sponzore. I zbog toga će im se ponovo progledati tu i tamo kroz prste. I dalje je problem što im je bolid postavljen više nego što bi trebao biti. To je veliki problem koji nema brzo riješenje.



        1
        1

        0
  9. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Standardno Lewisovo laganje pred svima. Prvo radi jedno, a onda objašnjava s lijepim riječima nešto drugo.

    Sedmerostruki svjetski prvak pojasnio je da nije bio ljut niti je imao manjka poštovanja prema ekipi, već prije svega frustriran zbog, kako kaže, prekasne odluke Ferrarija da mu omogući prolazak.

    Znači nema manjka poštovanja prema ekipi, ali ga frustrira Ferrari. Što je Ferrari? Stablo? Livada? Zgrada? Ili ekipa?
    Aj brate budi dosljedan. Reci kratko i jasno da misliš da je ekipa zeznula i gotovo, stani iza svojih riječi. Čemu to izmotavanje uvijek?



    2
    1

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.