Sainz o Hamiltonu: “Kad promijeniš tim, nema prečica”

Izdvojeno

Carlos Sainz se ne osjeća iznenađenim što Lewis Hamilton još uvijek traži ritam u Ferrariju. Ako pitate Španjolca, ne radi se o iznimci nego o pravilu — i on, uostalom, prolazi istu školu.

Nakon što je napustio Maranello i prešao u Williams, Sainz se i sam suočio s izazovima prilagodbe. Iako se činilo da je od starta brži od očekivanja, tek u Saudijskoj Arabiji po prvi je put pobijedio timskog kolegu Alexa Albona. I dok se još upoznaje s FW47, vrlo jasno razumije što Lewis Hamilton proživljava u crvenom bolidu.

“Nisam uopće iznenađen,” rekao je Sainz u Miamiju. “Očekivao sam to i za sebe, i za njega. Kad dođeš u novu momčad i imaš kolege poput Alexa ili Charlesa koji poznaju ekipu i bolid iznutra, znaš da će ti trebati vremena.”

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Vozač u bolidu – ili bolid u vozaču? Umijeće prilagodbe u F1

Hamilton je zasad u 2025. najčešće zaostajao za Leclercom, izuzev Sprint utrke u Šangaju gdje je bljesnuo. No, problemi su dublji — to potvrđuje i sam Sainz, koji ističe koliko je svaki tim specifičan u načinu kako se vozi njihov bolid:

“Kod Williamsa isprobavam sve — visoki i niski engine braking, različite diferencijalne postavke, balanse… doslovno sve,” opisuje Carlos.

“Neke ekipe vole koristiti engine braking (motorno kočenje) dodatnu rotaciju bolida kroz zavoj, druge se više oslanjaju na diferencijal, treće na aerodinamički balans. Imaš 15 do 20 elemenata koje moraš potpuno ponovno naučiti. I kad ti napokon klikne – to je ‘eureka’ trenutak.”

Upravo ta kompleksnost razlog je zašto Sainz smatra da je nemoguće “preskočiti red” i odmah biti bolji od timskog kolege.

Dodatno, današnji bolidi temelje se na ground effect konceptu s vrlo uskim prozorima postavki i ponašanja. Sainz objašnjava da se više ne može improvizirati s vozačkim stilom kao u prošlim generacijama:

“Kod starijih bolida iz 2021., mogao si im pristupiti s različitim stilovima i doći do sličnog vremena. Danas moraš voziti na točno određeni način – ako to ne radiš, jednostavno nećeš biti brz.”

To potvrđuje i Esteban Ocon, koji kaže da postoji “samo jedan pravi način” da se ovi bolidi voze. A ako nisi sinkroniziran s tim stilom, izgubit ćeš dragocjene desetinke u svakom zavoju.

Od intuicije do sigurnosti: Put do razumijevanja bolida

Hamilton, realno, još traži svoje “eureka” trenutke u Ferrariju. Već je u nekoliko navrata priznao da mu nije prirodno sve što mora raditi kako bi bolid natjerao da radi ono što želi.

“Ferrari koristi motorno kočenje za dodatnu rotaciju u zavojima – to nije bio slučaj u Mercedesu,” rekao je Hamilton u Bahreinu.

U Saudijskoj Arabiji patio je od nesigurnosti u brzim zavojima i stražnjeg kraja koji mu “bježi”. Na kočenju se još privikava na Brembo kočnice, koje se ponašaju drukčije od onih u Mercedesu. I dok Leclerc već u drugom krugu zna kako će bolid reagirati, Hamilton još uvijek razmišlja — što u Formuli 1 nije luksuz koji si možeš priuštiti.

Sainz jasno kaže – nema univerzalne formule. Prilagodba ovisi o vozaču, bolidu, timu, odnosima s inženjerima i stilu vožnje. Ali jedno zna:

“Da stvarno upoznaš bolid, treba ti barem pola godine. Ne znači da ne možeš voziti na 97% u tom periodu. Ali da dođeš do 100%, trebaš proći sve scenarije. Kišu, promjene staze, različite stintove…

“Ja ne tražim izgovore – hoću performans odmah. Ali isto tako znam da ću u nekim utrkama pogriješiti. Bitno je da taj proces prigrliš.”

F1 nije plug-and-play

Formula 1 je često prikazana kao jednostavna: stavi najboljeg vozača u najbolji bolid i gledaj kako pobjeđuje. No Sainz nam, kroz vlastitu i Hamiltonovu priču, pokazuje da taj narativ ne drži vodu.

U stvarnosti, performans dolazi iz nijansi, iz povjerenja, iz razumijevanja i iz vremena.

U svijetu koji traži instant rezultate i prosuđuje vozače na temelju nekoliko vikenda, Sainz nas podsjeća da F1 i dalje nije plug-and-play igra.

To vrijedi za njega. I za Hamiltona.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

11 komentara

  1. Alfa Romeo
    Tito Prikaži

    Covjek lijepo objasnio …..



    4
    4

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Ovim člankom (i načinom razmišljanja) nakon umirovljenja osigurano mu je mjesto sukomentatora na Španjolskom prijenosu Formule1



    2
    1

    1
  3. Ferrari
    Gilles Prikaži

    Jedini koji je osvojio naslov u godini kada je promenio tim je bio Kimi…


    0
    0

    0
  4. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Promjena ekipe za vozača je uvijek bila kompleksna situacija, ali sad se sasvim legitimno može otvoriti pitanje – koliko je to realnost, a koliko alibi? Nitko ne spori da je teško, ali isto tako su ti vozači nakon promjene ekipe do danas odradili okvirno 3 tisuće kilometara u novom bolidu (vrlo ugrubo, 800-1500 na testiranjima, kako tko; svaka utrka 300 kilometara; ostatak GP vikenda po 150-200 km).

    Pa da pogledamo nabrzaka unatrag kako su prošli u prvim sezonama u novoj ekipi (izostavio sam slučajeve poput Bottasovog dolaska u Alfu jer je u isto vrijeme došao i Zhou tamo. Ovo su samo promjene kad novi vozač dolazi “starosjediocu” u njegovu ekipu)

    2023
    Alonso -> Aston Martin (brži od Strolla ✅)
    Gasly -> Alpine (brži od Ocona ✅)
    Piastri -> McLaren (sporiji od Norrisa ❌)
    Sargeant -> Williams (sporiji od Albona ❌)
    Hulkenberg -> Haas (brži od Magnussena ✅)

    2022
    Albon -> Williams (brži od Latifija ✅)
    Russell -> Mercedes (brži od Hamiltona ✅)
    Magnussen -> Haas (brži od Schumachera ✅)

    2021
    Sainz -> Ferrari (brži od Leclerca ✅)
    Ricciardo -> McLaren (sporiji od Norrisa ❌)
    Alonso -> Alpine (brži od Ocona ✅)
    Vettel -> Aston Martin (brži od Strolla ✅)
    Perez -> Red Bull (sporiji od Verstappena ❌)
    Tsunoda -> AlphaTauri (sporiji od Gaslyja ❌)

    Na kraju vrijedi pogledati i ovu godinu, kako se pridošlice snalaze zasad:
    2025
    Hamilton -> Ferrari (sporiji od Leclerca ❌)
    Sainz -> Williams (sporiji od Albona ❌)
    Antonelli -> Mercedes (sporiji od Russella ❌)
    Doohan -> Alpine (sporiji od Gaslyja ❌)
    Lawson -> Red Bull (sporiji od Verstappena ❌)

    Zanimljivo je pogledati sad i anketu provedenu prije početka sezone na ovom portalu, a na kojoj je pitanje glasilo: “Što očekujete u unutarmomčadskoj borbi u Ferrariju?”

    Glasovala su 402 člana i rezultati su bili idući:

    Uvjerljivo bržeg Leclerca – 82
    Blago bržeg Leclerca – 144
    Podjednaku borbu – 84
    Blago bržeg Hamiltona – 53
    Uvjerljivo bržeg Hamiltona – 24
    Ne znam – 15



    5
    3

    2
    • avalon Prikaži

      interesantno no fale neke činjenice . npr nije uzeto u obzir da su neki vozači koji su dolazili “starosjediocu” bili bukvalno novi u F 1 pa su se osim na bolid trebali navikavat i na takmičenje na najvišem nivou . yuki , antonelli , doohan , bortoleto su prvi put u karijeri u kokpitu bolida F 1 . yuki je 2021. PRVI put sjedija u kokpitu bolida F 1 i bilo je imaginarno očekivat da će pobjedit gasly – a kojem je to bila 5. sezona . ili npr nisu uzeti u obzir odustajanja . gasly Vs ocon 2023. … pobjeđuje gasly , novak u alpini sa +4 boda više od ocona samo gasly je te sezone ima 3 , a ocon čak 7 odustajanja . je li kevin bija “novak” , a mick “starosjedilac” u haasu s obzirom da je kevin od 2017. do kraja 2020. bija vozač haasa i posli godine pauze ponovno se “aktivira” opet u haasu ?
      mislim da carlos trezveno i objektivni donosi zaključke kad kaže “Ne znači da ne možeš voziti na 97% u tom periodu (prilagodbe). Ali da dođeš do 100%, trebaš proći sve scenarije. ” i još ““Ja ne tražim izgovore – hoću performans odmah. Ali isto tako znam da ću u nekim utrkama pogriješiti. ”
      ““Kod starijih bolida iz 2021., mogao si im pristupiti s različitim stilovima i doći do sličnog vremena. Danas moraš voziti na točno određeni način …” znači li to da su te 2021. ( samo tu sezonu ili još poneku ? ) mogli bit “univerzalci” , a danas evolucijom bolida moraju bit “specijalisti” u vožnji . ako moraju bit “specijalisti” onda je valjda normalno da im treba neko vrime da specijalisti i postanu zar ne ? primjer … naši piloti moraju učiti da bi efikasno koristili rafale iako su i prije toga letili na mlaznjacima . ali OK mig je prestar u odnosu na rafala ali i ukrainci su trebali “doškolovanje” da bi sa SU 27 prešli na F 16 , a nije tako velika razlika u godini proizvodnje između SU 27 i F 16 ka šta je između miga i rafala . jbga … prilagodba , sve je “isto” , a sve poprilično različito , drugačije .



      2
      2

      0
    • Nico Hulkenberg
      Grgo Ljubo Živaljić novinar Prikaži

      Pitanje “realnost ili alibi” nije binarno. Najčešće je — oboje.
      Ako pričamo o prilagodbi, radi se o procesu, a ne samo o rezultatu nakon određenog broja kilometara.
      Brojke ne lažu pa tako je po tvom napisanom vidljivo stanje kroz zadnjih par sezona, ali je opet riječ o cijeloj sezoni, a pričamo o prilagodbi, odmah da kažem, ne mislim da će Hamilton biti bolji od Leclerca ni na kraju sezone, niti tko od rookieja koji su stigli, jedino mislim još uvijek da Sainz može biti bolji od Albona.

      Da se vratim na brojke, ako bi uzeli stanje za te godine nakon pet utrka kao što je sad stanje je ponešto drugačije, pogotovo kad se pogleda koje su bodovne razlike u pitanju:
      2021
      Sainz 38 – Leclerc 40 — ❌
      Ricciardo 24 – Norris 56 —❌
      Alonso 5 – Ocon 12 — ❌
      Vettel 10 – Stroll 9 — ✅
      Perez 44 – Verstappen 104 — ❌
      Tsunoda 2 – Gasly 16 —❌

      2022
      Albon 3 – Latifi 0 — ✅
      Russell 59 – Hamilton 36 — ✅
      Magnussen 14 – Schumacher 0 — ✅

      2023
      Alonso 72 – Stroll 26 — ✅
      Gasly 8 – Ocon 6 — ✅
      Piastri 4 – Norris 10 — ❌
      Sargeant 0 – Albon 1 — ❌
      Hulkenberg 6 – Magnussen 2 — ✅

      2025. je takva kakva je trenutno.
      Mislim da kontekst dolaska u momčad također mnogo diktira, neki vozači dolaze u timove koji se grade oko njih, neki dolaze s nižim očekivanjima, neki nađu odmah balans, itd…
      A i mislim da negdje razlika kvalitete vozača (uz svo dužno poštovanje svakom pojedincu koji je ikada sjeo u bolid) je takva da nikoga nije iznenadilo da je “pridošlica” pobijedio “starosjedioca”.
      Sa tvog cjelosezonskog popisa, osobno kao iznenađenja vidim – 2021 – da je Sainz bio brži od Leclerca i 2022 Russell od Hamiltona. Da li je realno očekivati da Doohan, Antonelli ili Lawson (Tsunoda) budu bolji od kolege ove godine.

      Samo Hamilton i Sainz na kraju sezone mogu biti “poraženi” ako se nastavi ovaj scenarij, svi ostali će više manje palamuditi o godini u kojoj su puno naučili, godina iskustva, itd…

      Otišao sam u puno smjerova, bit je da je Sainzova izjava da im treba pola godine, možemo reći pola sezone, pa možda napraviti tada usporedbu i stanje, da li razlika među kolegama raste, smanjiva se ili je stagnacija na svim poljima.



      1
      1

      0
  5. Bernie Ecclestone
    Dani Pretplatnik Prikaži

    Ove ground effect formule treba promijeniti. Glavna svrha je bilo smanjiti utjecaj prljavog zraka i omogućiti pretjecanja. To je djelomično bilo uspješno prve godine pravila. Međutim sada je situacija gora nego prije uvođenja tih promjena.



    2
    2

    0
  6. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Ne znam, možda je u pravu po pitanju ovih bolida. No isto tako oni koji su brzi budu brzi od samog početka u nekom timu pocevsi od Maxa kad je došao u RB Leclerca kad je došao u Ferrari, Alonsa 2010 Hamiltona 2007 itd da ih ne nabrajam sad sve redom. Vjerovatno nekom vozacu treba više vremena za prilagodbu nego nekom drugom a neki se ne prilagode nikako ( npr Rici u RB u i ostalim timovima) . Moje mišljenje je da u tu jednađbu treba dodati i onu mladost ludost i godine čine svoje. Hamilton ne djeluje kao onaj momak iz McLarena 2007 ( koja je po meni ujedno možda njegova najbolja sezona). Neki vozač ima duži period na maximumu svojih perfomansi netko možda koju sezonu. Evo jos primjer sa onim uskakanjem Russela u Mercedes bez ikakvih testiranja i priprema pa je bio odličan. Kužim da nekim vozacima paše overster ili obrnuto , no ako je taj netko top kalibar mislim da bi se trebao vrlo lako kroz par utrka prilagoditi. Mislim ono, u zadnjoj utrci je Ham u prosjeku kasnio više od 6 desetinki po krugu što je previse. Leclerc je brz vozač no da za njim tako kasni netko kao Tusonada Hulk isl bi bilo previše. Ham se mora trgnuti kroz par utrka jer teško da će se ovakve vožnje još dugo pravdati privikavanjem.



    3
    3

    0
  7. Renault
    zd1400rt Prikaži

    A onda imaš i vozače koji sjednu u neki bolid i odmah voze kako treba…


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.