Od Australije do Saudijske Arabije: Mercedes i McLaren

Analiza

x1

Mercedes

AustralijaKinaJapanBahreinSaudijska Arabija
George RussellP3P3P5P2P5
Andrea Kimi AntonelliP4P6P6P11P6

Lewis Hamilton zamijenio je šarene Tommy Hilfiger kombinacije za skupocjena Ferrarijeva odijela, a George Russell je potom promoviran u lidera Mercedesove ekipe. Nakon osam godina u kojima su osvojili jednako toliko naslova prvaka u konstruktorim uslijedila je ground-effect era kada se Mercedesova ekipa jednostavno nije snašla. Iz godine u godinu pokušavali su pronaći cjepivo za ponašanje bolida koje nikako nisu uspjeli shvatiti do kraja, no ako možemo suditi u ovih pet utrka – čini se da njihovim mukama napokon dolazi kraj.

U dosadašnjem dijelu sezone etablirali su se prije svega kao stabilna ekipa koju njihov F1 W16 napokon služi onako kako su zamislili. Rezultiralo je to sigurnim ubrajanjem bodova od strane obojice vozača koje ih je ujedno dovelo do druge pozicije u poretku konstruktora sa 111 osvojenih bodova. Prvo mjesto čini se trenutno predaleko jer McLaren je već odmaglio na 77 bodova prednosti. Uostalom, Mercedes ove godine odaje dojam kao da su ponovno prodisali. Je li to zbog odlaska Hamiltona ili jednostavno zbog puke promjene u vidu mlade krvi Andree Kimija Antonellija nije toliko ni bitno, no izgleda kao da ponovno uživaju u utrkivanju i borbama za plasmane na postolja.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Drugi razlog Mercedesovog uspona vjerojatno leži i u (ne)očekivanom padu forme Ferrarija i silaznoj putanji Red Bulla – dvije ekipe koje su na kraju 2024. godine bile ispred njih u poretku konstruktora. Stanje u te dvije ekipe promotrili smo u prethodnom tekstu, ali svakako ovdje ne treba ništa oduzeti Mercedesu budući da je njihov bolid već u predsezonskim testiranjima djelovao stabilnije od svoje starije braće W13, W14 i W15.

Odlazak Lewisa Hamiltona značio je pomicanje Georgea Russella u Lewisov bolid i ulogu lidera ekipe, što smo već spomenuli, dok je mladi Andrea Kimi Antonelli sjeo u dojučerašnje Russellove cipele. George je ovdje preuzeo i svojevrsnu ulogu mentora te je za pretpostaviti da ima koji savjet za udijeliti svom mlađem kolegi budući da mu je ovo sedma godina u Formuli 1. A baš ta sedma godina predstavlja i njegov najbolji početak neke sezone. U dosadašnjih pet utrka čak tri puta se plasirao na postolje te se već neko vrijeme profilira kao jedan od jačih kvalifikanata u subotnjim sesijama. U prilog tome govori njegov prošlogodišnji omjer s Lewisom Hamiltonom kojeg je u kvalifikacijama pomeo s 19:5. Imajući u vidu mogućnost da se Hamilton već neko vrijeme nalazi u velikim problemima kada dođe do kvalifikacija, bez obzira na to ovakav rezultat je i više nego hvale vrijedan.

Kada je riječ o kvalifikacijama u 2025. godini Russell ima ostvarenja od P4, P2, P5, P3 i P3 što nam daje prosječnu poziciju od 3,4. pozicije po kvalifikacijskoj sesiji i svrstava ga rame uz rame s oba McLarena i Maxom Verstappenom. U ovom ranom dijelu sezone Russell čini sve što je potrebno kako bi ostao što više u doticaju s vodećima u poretku vozačkog prvenstva i zaostatak od 26 bodova za vodećim Oscarom Piastrijem za sada ga drži na prihvatljivom razmaku i svojevrsnoj ulozi lovca koji iz prikrajka čeka da se prva trojica međusobno eliminiraju kako bi uhvatio svoj plijen.

Drugi Mercedesov vozač, Andrea Kimi Antonelli, još uvijek hvata konce. Priličnu pažnju je izazvao njegov angažman u Mercedesu i s pozitivne strane izgleda da se sa svim tim novitetima nosi sasvim u redu. Negativna strana je ta što je u svim dosadašnjim sesijama, bilo da je riječ o kvalifikacijama, utrci ili sprintu, završio iza svog momčadskog kolege. Međutim, ovih prvih pet utrka mogu poslužiti kao dobar temelj za nastavak sezone i usporedbu s rezultatima koje će ostvariti u sljedećih pet do deset utrka. Detaljniji pogled na njegove rezultate govori nam o ostvarenjima od P16, P8, P6, P5 i P5 u kvalifikacijama uz prosječnu poziciju od točno 8. po kvalifikacijskoj sesiji. Nakon teškog popodneva u Australiji, što mu je ujedno bio i najlošiji dosadašnji rezultat u kvalifikacijama, pokazao je trend rasta i od tada niti jednom nije završio subotnju sesiju prije Q3. Za istaknuti je i to kako je 4 od 5 održanih utrka završio među osvajačima bodova, a vjerojatno bi ih završio i sve da nije bilo prilično upitne Mercedesove strategije u Bahreinu. No, to više nije niti važno.

Život poslije Hamiltona pokazao se lakšim za Mercedes, nego li se život s Hamiltonom pokazao za Ferrari. Za sada imaju stabilan bolid koji solidno radi u puno većem prozoru uvjeta za razliku od zadnjih nekoliko godina. Imaju i uzbudljivu mladu vozačku postavu, koja možda nije najbrža na gridu, ali je možda upravo ono što Mercedesu sada treba. Uteg oko vrata za oba ova vozača može biti činjenica da obojica imaju ugovor još samo za ovu godinu, dok Toto Wolff istovremeno otvoreno lovi Maxa Verstappena. George Russell već je krenuo u zaštitu svog imidža i podizanje dionica izjavom kako je spreman za šampionski naslov, dok Antonelli, po njegovu žalost, još uvijek nema taj luksuz jer mu je učenje i upijanje F1 iskustva trenutno jedini zadatak.

McLaren

AustralijaKinaJapanBahreinSaudijska Arabija
Lando NorrisP1P2P2P3P4
Oscar PiastriP9P1P3P1P1

Naslov konstruktorskog prvaka prošle godine samo je potvrdio ono oko čega je postojao konsenzus već neko vrijeme, a to je da su u McLarenu dizajnirali najbrži bolid. Međutim, put kojim su došli do njega bio je prilično izazovan i u jednom trenutku se činilo kao da pokušavaju napraviti sve što je u njihovoj moći da si taj naslov izbiju iz ruke. Srećom po njih i sve navijače McLarena – do toga nije došlo. Iako, stvari su izgledale itekako klimavo nakon što se Max Verstappen zaletio u Oscara Piastrija na početku utrke u Abu Dhabiju.

Upravo u toj utrci u Abu Dhabiju Lando Norris je pokazao do tada rijetko viđenu razinu nošenja s pritiskom. Suvereno je vodio čitavu utrku i niti u jednom trenutku nije dopustio Ferrariju Carlosa Sainza da ga stavi pod pritisak. Sličnu formu Norris je pokazao i u prvoj utrci ove godine u Australiji kada je, osim one velike greške kada je izletio sa staze, uspio izdržati pritisak Maxa Verstappena te pobjednički ući u sezonu. U Australiji su griješili praktički svi i tko te pita što si napravio, ako si na kraju uspio pobijediti. Međutim, nakon pet utrka ove godine dojam je da je ta greška u Australiji zapravo samo pravilo, a ne iznimka kod Norrisa.

Slavlje u prvoj utrci sezone za sada predstavlja jedinu pobjedu Landa Norrisa. Ostatak sezone obilježile su zapravo tipično Norrisovske pogreške koje možemo nabrojati i u Kini i u Japanu i u Bahreinu, a posebice u Saudijskoj Arabiji kada je u posljednjoj rundi kvalifikacija spucao svoj MCL 39 u zid. Norris jednostavno ne ulazi hladne glave u utrku te kao da razmišlja o svim mogućim negativnim scenarijima koji bi ga mogli dočekati jednom kada utrka krene. Nažalost, njegova dosadašnja izdanja nisu na razini bolida koji mu je dostavila McLarenova tehnička ekipa, a po prvi puta nalazi se iza svog timskog kolege Oscara Piastrija.

Za to vrijeme Oscar Piastri je marljivo radio na svojim greškama. Prethodne dvije sezone nikako nije mogao parirati Norrisu u kvalifikacijama i u tempu koji ovaj ima u utrci. Najveći prigovori prema Australcu odnosili su se upravo na njegovu formu u subotu kada ga je lošiji kvalifikacijski plasman koštao povoljnijeg strateškog položaja u odnosu na njegovog timskog kolegu. Ipak, u svojoj trećoj sezoni Oscar je došao do svoja prve dvije pole pozicije koje je odmah pretvorio u pobjede. S ukupno pet pobjeda u karijeri izjednačio se s Landom Norrisom te je po svemu sudeći ova pauza između Saudijske Arabije i Miamija došla kao naručena da se Britanac odmori i krene u novi duel sa svojim timskim kolegom.

Kada je riječ o kvalifikacijskoj formi Landa Norrisa tada imamo ostvarenja od P1, P3, P2, P6 i P10 koja daju prosječnu poziciju od 4,4. mjesta po kvalifikacijskoj sesiji. Za usporedbu, Oscar Piastri u isto vrijeme je ostvario rezultate od P2, P1, P3, P1 i P2 koja daju prosjek od 1,8. pozicije čime je trenutno najbolji kvalifikant u ovoj sezoni. Također, Oscar je trenutno jedini vozač s više od jedne pobjede na gridu.

S obzirom na to da je razlika između dvaju McLarena zapravo mizerna u odnosu na to koliko je utrka ostalo do kraja sezone, nameće se pitanje kome će u ovoj britanskoj ekipi dati prednost. Općenito, dojam je takav da i sama ekipa zazire od bilo kakvog upuštanja u duele za ova dva vozača, koje smo zaista rijetko, ako ikada, imali prilike vidjeti na stazi, što dovoljno govori samo po sebi. No, ukoliko obojica ostanu u utrci za naslov, a po svemu sudeći tako će biti kroz veći dio sezone, njihov duel je neizbježan. Ali, ako je suditi po prošlim iskustvima, u McLarenu će vjerojatno biti najsretniji ako jedan od vozača jednostavno odmagli od onog drugog.

I dok šef ekipe Zak Brown daje prethodno upeglane PR izjave o odličnom odnosu između dva vozača, konstantne timske naredbe u jednom trenutku će prestati, a potencijalan kontakt, odustajanje i gubitak bodova u odnosu na onog drugog zasigurno neće proći bez iskri pa makar one bile i iza zatvorenih zidova u McLarenu. Dodatno, riječ je o dvije potpune suprotnosti u karakterima jednom kada spuste vizir. I dok s jedne strane imamo Oscara koji poput kakvog kiborga sve hladnokrvno podnosi i komentira, bez natruhe emocije u svom glasu, s druge strane na Landovom licu i iz daljine na licu možemo iščitati nervozu prilikom završnog stavljanja kacige i sjedanja u bolid.

U ovom ranom dijelu sezone Lando plaća veći danak zbog stvari koje ga dovode do grešaka koje čine – bez obzira koje to stvari bile. Oscar ne planira popustiti, a ono što će biti potrebno promotriti jest to koliko su ga bržim i još sigurnijim u sebe učinile prethodne dvije pobjede. Sve ovo stavit će na kušnju i već tradicionalno traljavu McLarenovu pit wall ekipu. Ako nas je Mađarska prošle godine zabavila u trenucima kada i nisu pretjerano pretendirali za vozački naslov, nesumnjivo će doći trenutak kada će poruke od strane trkaćih inženjera i odluka McLarenove vrhuške postati još smiješnije.

Ukoliko se priroda takvih odluka promijeni na bolje – tada će teško McLarenu itko stati na kraj.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.