Od Australije do Saudijske Arabije: Haas i Williams – F1puls

Od Australije do Saudijske Arabije: Haas i Williams

Analiza

x1

Haas

AustralijaKinaJapanBahreinSaudijska Arabija
Oliver BearmanP14P8P10P10P13
Esteban OconP13P5P18P8P14

S odlaskom Guenthera Steinera kao da su prestali svi vicevi o Muji i Haasi te se ova američka ekipa počela ponašati kud i kamo ozbiljnije. Naravno, uvijek se može razglabati je li samo Guentherova prisutnost, odnosno njegov odlazak glavni razlog za sasvim solidan uzlet Haasa u 2024. i prvom dijelu 2025., ali ostaje činjenica kako je ekipa Haasa lani ostvarila čak 46 bodova više od posljednje Steinerove godine u Formuli 1. Uzlet je to ravan šampionskom naslovu za momčad takvog renomea. Izraz takvog renomea definitivno ne povlači za sobom ništa negativno, već upravo suprotno, govori o hvale vrijednom napretku i u imidžu i u rezultatima jer ih više vjerojatno nitko ne smatra za jedine i isključive klaunove u paddocku.

U 2024. godini vjerojatno bi osvojili i šestu poziciju poretku konstruktora da nije bilo kratkotrajnog i ubitačnog uzleta Alpine u Brazilu koji je svojim dvostrukim postoljem pokvario planove baš svima u sredini poretka. Nema veze, sedmo mjesto i solidna forma tijekom čitave prošle godine su i više nego zasluženi, a dovoljno govori podatak da su od 24 utrke prošle godine čak 13 puta s barem jednim bolidom završili među osvajačima bodova. Istovremeno, taj šestoplasirani Alpine 11 puta ostvario je isti poduhvat.

Ove godine nakon pet utrka nalazimo ih tamo gdje su stali lani – na sedmoj poziciji. Istina, bilo je podignutih obrva nakon užasnog vikenda u Australiji u kojemu se prije svega rookie Oliver Bearman čitav vikend nije uspio sastati s bolidom. Međutim, za razliku od prije nije bilo rafalne paljbe i Netflixovskih izjava u stilu drkadžija ili rock zvijezda, već smo imali priliku čuti staloženog šefa ekipe Ayaoa Komatsua koji je uvjeravao javnost kako je rezultat u Australiji samo neka vrsta slučajnosti te da je njihov bolid sposoban za nešto više. Itekako je bio u pravu. Ostvarenja od P5 i P8 u Kini te P8 i P10 u Bahreinu najbolji su pokazatelj navedenog. Zapravo, taj njihov rezultat u Kini najbolje je Haasovo ostvarenje još od 2018. godine i utrke u Austriji kada su Romain Grosjean i Kevin Magnussen uzeli P4 i P5. Istina, takav rezultat došao je kao posljedica prije svega diskvalifikacije dva Ferrarija, no to zapravo više govori o stanju u Ferrariju nego o okolnostima u garaži Haasa i na neki način vraća ovoj američkoj ekipi sav uložen trud u ispravan rad od 2024. godine pa do danas.

A u njihovoj garaži više ne stanuju niti starci Kevin Magnussen i Nico Hülkenberg koji su zamijenjeni već spomenutim Oliver Bearmanom i Alpineovim prognanikom Estebanom Oconom. Za sada se čini kako je ovo bio pun pogodak i da ima tu dovoljno municije za borbu s Williamsom i Racing Bullsima za petu i šestu poziciju u poretku konstruktora. Pogledajmo pobliže njihovu kvalifikacijsku formu. Oliver Bearman je u prvih pet utrka ostvario start iz pit lanea (računat ćemo ga kao P20), P17, P10, P20 i P15, što nam daje prosječnu poziciju od 16,4. S druge strane garaže, njegov timski kolega za to vrijeme ostvario je P19, P11, P18, P14 i P19 uz prosječnu poziciju od 16,2.

Iako ovi brojevi govore da je njihov VF-25 u najboljem slučaju rubni bolid između Q1 i Q2, njihova brzina u utrci je ipak druga priča. Ovo je podebljano i odličnom strategijom koja je ponajviše došla do izražaja kada su Bearmana stavili na hard gume u Kini, što mu je kasnije omogućilo da u drugom stintu na mediumu nadoknadi dobar dio pozicija te čak i bez dvostruke diskvalifikacije Ferrarija dođe do P10.

Što se tiče nastavka sezone, vjerojatno će biti dovoljno da zadrže ovakvu formu da sami budu zadovoljni svojim izdanjem. Ostaje upitno koliko daleko u poretku će ih dovesti ta pozicija, ali već smo vidjeli da se njihovi izravni konkurenti itekako znaju preračunati i pogriješiti onda kada to najmanje treba. Uostalom, takve stvari ni u Haasu nisu nepoznate i upravo će nam to dati zanimljivu borbu za sredinu poretka i finu količinu zelenih novčanica.

Poanta je dakle sljedeća. Haas je prešao dugi put od ekipe bez smisla i čiji je opstanak ostao upitan do sasvim OK ekipe koja odjednom zna što želi i na koji način do toga doći. I to je za sada sasvim dovoljno jer više nemamo onih tipičnih klauna i backmarkera u koloni.

Williams

AustralijaKinaJapanBahreinSaudijska Arabija
Carlos SainzOdustaoP10P14OdustaoP8
Alex AlbonP5P7P9P12P9

Jedan od takvih backmarkera sve do nedavno bio je i Williams koji je vozio ispod svake razine svoje slavne prošlosti. Dolaskom Jamesa Volwesa kao da su se i oni uozbiljili, premda ni u kojem slučaju ne treba zaboraviti sve slavne avanture Latifija, Sargeanta i Colapinta, izmorena lica njihovih mehaničara u garaži ili slučajeve kada nisu imali rezervnu šasiju na raspolaganju koja ih je koštala utrke bez jednog bolida u Australiji prošle godine.

Iako u Williamsu ove godine govorimo o napretku, svakako se valja prisjetiti njihovih bodova od 2021. do 2024. kada su redom na kraju godine imali 23, 8, 28 i 17 bodova, što dovoljno govori o neujednačenosti i diskontinuitetu iz godine u godinu i koliko je daleko Williams od top ekipe s hrpom potencijala o kojoj stalno govori Volwes. Naravno, vozačke postave nisu bile idealne jer je iz daleka bilo jasno da ni Latifi, a ni Sargeant nisu zadovoljavajući kalibar ekipe koja želi napredovati u Formuli 1. A ipak, netko je i tom Sargeantu dao još jednu priliku u 2024. godini i taj netko je potpisao Colapinta koji nakon kratkog bljeska ipak nije pokazao ništa neviđeno u svojih devet utrka koje je vozio u 2024. godini.

S vedrije strane, potpisom Carlosa Sainza koji je bio izuzetan u Ferrariju dobili su po čistoj vozačkoj kvaliteti jednu od najkonkurentnijih vozačkih postava na gridu. Pričao je Volwes kao zaljubljeni tinejdžer o neospornim Španjolčevim sposobnostima koje donosi u Williams, pa je baš zato još komičnije bilo vidjeti kako je Carlos zapeo u zidu netom nakon početka utrke u Australiji. Španjolac se još uvijek traži, ali to je u redu. Prve tri utrke zaista nisu bile dobre. Nakon opisanog fijaska u Australiji (koji god uzrok tome bio), u Kini osvajanje bodova može zahvaliti tek diskvalifikaciji Leclerca, Hamiltona i Gaslyja, a zatim niti izlet u Japan nije prošao najbolje. No, u zadnje dvije utrke čini se da sve polako dolazi na svoje. Vrlo dobre kvalifikacije u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji vratile su Sainza u Q3, a onda i među osvajače bodova te su na taj način donijele na vidjelo zašto je zapravo potpisan i doveden u Williams.

Kada je riječ o Španjolčevim kvalifikacijama imamo sljedeće rezultate: P10, P15, P12, P8 i P6. Ovo daje itekako dobar prosjek od 10,2 pozicije po kvalifikacijama i svrstava Sainza i Williams kao legitimnu i konstantnu prijetnju za Q3, što se, uostalom, od njih i očekivalo nakon predsezonskih testiranja kada su počeli kotirati kao ekipa koja bi mogla zakucati čak i na postolja. Za sada su, ipak, predaleko od takvih ostvarenja.

Drugi Williamsov vozač, Alex Albon, vozi odličnu sezonu i kroz godine se nametnuo kao lider Williamsove ekipe. Ruku na srce, nije imao bog zna kakvu konkurenciju u vidu opjevanih junaka Latifija, Sargeanta i Colapinta, no istovremeno će biti zanimljivo vidjeti njegovo unutarmomčadsko natjecanje protiv Sainza s obzirom na to da tako jakog timskog kolegu nije imao još od Maxa Verstappena i dana koje je proveo u Red Bullu. Od pet održanih utrka Albon je čak četiri puta završio među osvajačima bodova, a najbolji rezultat mu je P5 iz Australije. Promotrimo njegovu kvalifikacijsku formu. U dosadašnjim kvalifikacijama Albon je osvario P6, P10, P9, P15 i P11, što nam daje prosječnu poziciju od 10,2 koja je potpuno identična njegovom timskom kolegi i samo potvrđuje tezu o bolidu za Q3.

Sve ovo stavlja Williams u najjačeg pretendenta za petu poziciju u konstruktorima, što je zapravo i pozicija gdje se trenutno nalaze. Prostora za napredak itekako ima, posebice u rezultatima koje ostvaruje ili bi trebao ostvarivati Carlos Sainz. No, završimo ovaj tekst u pozitivnom kontekstu i recimo da su prvih pet utrka, a posebice posljednje tri koje su održane jedna za drugom bile izvrsna odskočna daska za Španjolca da se što prije i što lakše uhvati u koštac s FW-om 47, a to mu po svemu sudeći polazi od ruke u zadnjim dvjema utrkama.

Tko zna, ukoliko bitka za naslov postane užarena, dva McLarena popzide te se zajedno s Maxom eliminiraju iz utrke, uz kišu koja će obavezno eliminirati oba Ferrarija, eto mjesta za Williams na postolju na kojem ih je dobar dio ljudi uoči sezone vidio barem u nekoj prilici.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.