Australija | Kina | Japan | Bahrein | Saudijska Arabija | |
Yuki Tsunoda | P12 | P16 | / | / | / |
Isack Hadjar | Nije startao | P11 | P8 | P13 | P10 |
Liam Lawson | / | / | P17 | P16 | P12 |
Ekipa koja je 2024. godinu završila na osmoj poziciji u sličnom je tempu započela i ovu sezonu. Eksperiment s Danielom Ricciardom nije uspio. Njega je zamijenio Liam Lawson koji je ekspresno katapultiran u Red Bull, samo da bi se još brže vratio nazad pod okrilje stare ekipe s praktički nepostojećim naznakama da će ikada ponovno na sebe navući zaštitno odijelo u bojama Red Bulla. Nakon pet utrka nisu se pomaknuli ni dolje ni gore, iako je prilike za to sasvim sigurno bilo jer čini se da je bolid tu i da je stabilan, no i dalje su tu gdje smo ih ostavili lani – osmi.
Izgleda da se sve oko njih promijenilo te pozicije u konstruktorima. Čak i ime. Konačno su javno izjavili ono što se šuškalo dobar dio prošle sezone, a to je da je RB u nazivu VCARB zapravo Racing Bulls pa su se tako i nazvali za ovu godinu.
Kada je riječ o njihovim izdanjima u 2025. njihov VCARB 02 bolid se u ovom ranom periodu sezone pokazao stabilnim i dovoljno brzim da ih dovede do pete pozicije za koju po svemu sudeći pretendiraju. U prilog tome govori i njihova forma u kvalifikacijama. Yuki Tsunoda je u svoje dvije utrke u kvalifikacijskim sesijama ostvario P5 u Australiji te P8 (sprint kvalifikacije) i P9 u Kini, što čini prosječnu poziciju od 7,3 po kvalifikacijskoj rundi a predstavlja veoma dobar učinak, pogotovo kada uzmemo u kontekst da je prvih osam pozicija više-manje rezervirano za top 4 ekipe. S druge strane garaže, novi vozač Isack Hadjar također je pokazao zavidnu brzinu u kvalifikacijama s rezultatima od P11, P7, P7, P12 i P14, što daje prosječnu poziciju od 10,2 i svrstava ga na sam rub za Q3 i tako također daje respektabilan rezultat.
Kada smo kod Hadjara, gorak okus u ustima nakon onog pomalo i smiješnog odustajanja u Australiji vrlo brzo je isprao, kao što smo već vidjeli, odličnim kvalifikacijama, ali i osvajanjem bodova u vidu P8 i P10 u Japanu i Saudijskoj Arabiji. Sve ovo svrstava ga ispred svojih timskih kolega, Tsunode i Lawsona, u poretku vozača gdje se trenutno nalazi na 14. poziciji. Na taj način od novih vozača ove sezone ispred njega se nalaze samo Andrea Kimi Antonelli i Oliver Bearman.
Ipak, već spomenuti gorak okus u garaži Racing Bullsa kao da je ostao nakon surove razmjene Liama Lawsona i Yukija Tsunode. Novozelanđanin je inicijalnu prednost koju je imao pred Japancem u vidu angažmana u Red Bullu prosuo prije svega lošim kvalifikacijama, što ga je ostavilo u prilično nezahvalnoj situaciji da se poslije vadi u utrci, posebice kada je jedna od te dvije utrke koje je vozio bila u teškim kišnim uvjetima u Australiji. Lawson se tako vratio u svoju staru ekipu te je u kvalifikacijskim rundama ostvario redom P14, P17 i P12 uz prosjek od 14,3 i tek je u svom trećem pokušaju uspio savladati Hadjara, samo da bi ostao kratkih ruku u Saudijskoj Arabiji. Hadjar je, uostalom, u sve tri utrke bio bolje plasiran od svog novog timskog kolege.
Njihov bolid VCARB 02 pokazao se prilično stabilnim i samo zahvaljujući izuzetno lošim strateškim odlukama na svom računu nema više od ovih osam osvojenih bodova. Spora i loša reakcija ekipe koštala je Tsunodu u Australiji u trenucima kada je kiša ponovno počela padati, a nakon odlične P6 u sprintu u Kini, Yukija je zadesio i nevjerojatan peh u vidu pucanja prednjeg krila kada se vozio u prljavom zraku iza Williamsa. Sve u svemu, bolid se pokazao brzim u Japančevim rukama, a čini se da ostaje takav i kada Hadjar upravlja njime. Potencijalan problem može biti taj što će biti s Lawsonom kojeg je nesumnjivo poljuljalo vrlo rano otkazivanje angažmana u glavnoj ekipi Red Bulla i povratak u staro jato.
Srećom po Lawsona, do kraja sezone je još 19 utrka, a ako su ti šanse za povratak u Red Bull kud i kamo neznatne, zašto ne skrenuti pozornost neke druge ekipe na sebe vožnjama do kraja sezone? Ako mogu Yuki i Hadjar, zašto ne bi i ti?
Australija | Kina | Japan | Bahrein | Saudijska Arabija | |
Fernando Alonso | Odustao | Odustao | P11 | P15 | P11 |
Lance Stroll | P6 | P9 | P20 | P17 | P16 |
Koliko se samo davnim čine oni dani kada je Fernando Alonso nizao postolje za postoljem u 2023. godini. Tu godinu zamijenila je 2024. kada je ekipa bila u slabijoj formi, ali ono što im je bilo zajedničko jest peto mjesto u poretku konstruktora i status najbližeg pratitelja za četiri dominantne ekipe. U 2025. to se duboko izmijenilo te se Aston Martin nalazi na 7. mjestu u poretku konstruktora s 10 osvojenih bodova pored svog imena. Ono što bi možda bilo teško za povjerovati nekome tko se probudio iz kome jest to da je sve bodove za Aston Martin osvojio vozač kojemu se svi volimo smijati – Lance Stroll. Drugi vozač Aston Martina, isti onaj koji je nizao postolje za postoljem u 2023., trenutno je bez bodova.
Za usporedbu, u posljednje dvije sezone nakon prvih pet utrka Alonso je imao 75 bodova u 2023. te 31 lani. U prvoj utrci sezone Španjolac se posve netipično zabio u zid staze u Albert Parku, dok u Kini nije imao sreće s kočnicama zbog kojih je bio primoran odustati u glavnoj utrci. Nije bilo uspjeha niti u sprint utrci u Kini kada je završio na P10 jednu poziciju iza svog timskog kolege. Kada je riječ o kvalifikacijama, Nando ima učinak od P12, P13, P13, P13 i P13 te nema previše smisla računati njegov kvalifikacijski prosjek.
S druge strane, nakon što je osvojio još uvijek stopostotni broj bodova za Aston Martin ove sezone, Lance Stroll kao da se malo odlučio odmoriti te je P6 i P9 u Australiji i Kini zamijenio s P20, P17 i P16 na promenadi od Japana do Saudijske Arabije. Kvalifikacijski učinak daje nam brojeve od P13, P14, P20, P19 i P16, odnosno prosječnu od 16,4 pozicije po kvalifikacijama.
Sve to na neki način i ne treba previše dirati Aston Martin. Istina, pozicija na kojoj se nalaze vjerojatno je puno viša nego što realno zaslužuju, posebice ako znamo koliko su dobre i kvalitetne utrke imali u Racing Bullsima dok ih nisu uprskali. Međutim, svjetlo na kraju tunela moglo bi biti sve bliže jer 2026. godina više i nije toliko daleko, a vijesti iz novog Aston Martinova centra govore kako idejni tvorac njihovog auta za sljedeću godinu, Adrian Newey, radi samo i isključivo na tom projektu te kako vjerojatno neće gubiti ni sekunde na ovogodišnji AMR25.
Kao i uvijek, ostaje pitanje što će biti s vozačkom postavom. Fernando Alonso će sigurno odraditi još barem sljedeću sezonu, dok će Stroll voziti koliko god bude htio. Bez obzira na to, ime Maxa Verstappena konstantno se veže uz ovu ekipu, a posebice ukoliko Red Bull ne uspije ispratiti zacrtani tempo i ostati konkurentan u godinama koje dolaze. Tko nam dalje ostaje na raspolaganju? Možda Charles Leclerc ukoliko mu konačno prekipi s Ferrarijevim bućkurišem koji dobiva iz godine u godinu. Mislim, ovo je čisto nagađanje jer od daljnje i detaljnije analize Aston Martina za ovu godinu nema previše smisla posebice jer se čini kao da i oni jedva čekaju da 2026. dođe što prije.
A ukoliko do tada u nekoj ludoj utrci uleti poneko postolje – nitko sretniji od njih.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tužna stvar oko Aston Martina.
Još mi je neshvatljivo da su napravili tako dobar bolid 2023. a da sa unapređenjima nisu mogli nikoga na gridu pratiti. Kako koja sezona odmiče tako njihova snaga pada.
Drugi dio prošle sezone nisu ni blizu bili petoj poziciji. Spašavala ih je bodovna zaliha prvog dijela sezone.
Alonso je fakat najveći pehista u izboru momčadi.
Ok posao u Aston Marinu želi da bude dugoročan i nakon njegove vozačke karijere koja je na zalazu (a za sve ostale vozače bi već 2023. bila duboka mirovina)
Racing Bulls.
Čini mi se kao nedovoljna zainteresiranost matične momčadi.
Potrebni su im samo kao razvojna momčad i nisu se baš trgali za njihovim uspjesima među ostatkom momčadi.
Dovoljno je vidjeti kako samo grabe (ne po prvi puta) za njihovim vozačem ako im trenutni ne odgovara.
Mislim da je tu i pitanje njihove (RB) vozačke škole.
Više su se posvetili kupovini nego razvoju talentiranih vozača od dječačke dobi pa na dalje.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pero, ne zaboravi Alonso ima duznost da napravi momcad koju zeli.
Mozda je obrnuto, mozda ne treba potpisivat ugovor sa njim.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo pojednostavljuješ problem. Ima “dužnost” koju potpiše u ugovoru. Tu su menageri, njegovi, drugih vozača, momčadi sa svojim idejama i na kraju ono malo mjesta za koje je moguće kalkulirati.
Glede ovoga drugoga, financijska strana me ne interesira i ne pratim ju.
Alonso je to sam izjavio, pa pretpostavljam da ga čeka posao u Aston Martinu i nakon završetka vozačke karijere.
Iskreno ne pratim imena tehničkog i ostalog osoblja…… osim najvećih.
Uživam u utrkama, a sve drugo mi je neizbježni dosadi dodatak.
Tako da komentiram samo stvari oko vozača samih utrka i promjena u Formuli 1. (staza, pravila, bolida…)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
p.s. Vidim da sam pogriješio javnom isprikom ekipi podcasta, posebno g. Vetmi.
Ispalo je da sam zamijenio jedno pitanje sa drugim odgovorom.
Trebao sam to učiniti privatno kao zahvalu za neku pomoć jednom prije.
Nisam dijete da ne znam kako trolovi.
Ne moraju biti ni niti trolovi, ekipa čim osjeti krv pretvara se vojsku trolova. Tako to ide. Zezancija na višem /nižem nivou. )vole šutati nogama kada je netko “na podu”
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Alonso je redao postolja i 2005-2006. Mislim… nista ne znaci sto je bilo ranije.
Koliko ja cujem on je sada prilicno miran, tih. Ne cujem izjave kakve je imao pred prvu penziju.
Ako sam dobro shvatio Antinu grafiku i objasnjenje izgleda da je Stroll jako blizu Fernandu? Pokusavam reci, mozda Stroll nije toliko los. Samo fali Avalon da to potvrdi.
Pohvala za veliki trud ulozen u clanak.
0
0