Od Australije do Saudijske Arabije: Kick Sauber i Alpine – F1puls

Od Australije do Saudijske Arabije: Kick Sauber i Alpine

Analiza

Foto: F1 Youtube kanal (screenshoot).

Prvih pet utrka jubilarne 75. sezone Formule 1 je iza nas, što znači da smo imali priliku odgledati petinu sezone, ali ujedno predstavlja i idealno vrijeme da se po prvi put ove godine pozabavimo komentarima i analizama na svih deset ekipa. Kako su vozili? i Kamo dalje? idealna su pitanja za baš sve.

Kick Sauber Ferrari

AustralijaKinaJapanBahreinSaudijska Arabija
Nico HülkenbergP7P15P16DiskvalificiranP15
Gabriel BortoletoOdustaoP14P19P18P18

Nakon što su prošle godine gotovo čitavu sezonu proveli bez ikakve ambicije osim da samo nižu krugove i tu i tamo se pojave u kadru, a uz to im je trebalo čak 23 utrke da se konačno upišu u osvajače bodova, u ovu godinu su također krenuli u sličnom ritmu. Doduše, prošlogodišnji saldo od 4 boda nadmašili su već u prvoj utrci sezone kada je Nico Hülkenberg u kišnoj Australiji sretno i spretno doplovio do sedmog mjesta što im je donijelo jedinih šest bodova koje su do sada osvojili i zadovoljstvo kako su već sada bolji nego lani. Međutim, u utrkama koje sadrže, nazovimo ih, kontrolirane i stabilne uvjete jednostavno nemaju dovoljno brzine da bi barem izdaleka zaprijetili nekom od mjesta koje garantira bodove.

U kvalifikacijama, doduše, nisu toliko loši i u pet dosadašnjih kvalifikacija dva puta su izašli iz Q1. Prvi put se to dogodilo na već spomenutoj utrci u Australiji kada je rookie Gabriel Bortoleto za devet tisućinki izbacio Mercedesovog Andreu Kimija Antonellija i ušao u Q2, dok je drugi put to bilo već na sljedećem trkaćem vikendu u Kini kada su na startu imali više nego solidnu P12 u vidu Nice Hülkenberga. Ukoliko pogled usmjerimo i na jedini do sada održani sprint, tada im statistika raste jer je i tu Gabriel Bortoleto prošao prvu kvalifikacijsku rundu. Bortoletovi plasmani u kvalifikacijama za glavne utrke bili su P15, P19, P17, P18 i P20, što čini prosječnu kvalifikacijsku poziciju od 17,8. Njegov timski kolega Nico Hülkenberg za to je vrijeme u kvalifikacijama ostvario plasmane od P17, P12, P16, P16 i P18 uz prosječnu poziciju od 15,8.

Ipak, u utrkama teško da mogu ponuditi išta više od toga. I za njih je kao i za sve ostale ekipe počelo prilično turbulentno utrkom u Australiji kada se Gabriel Bortoleto u ogradama pridružio Alonsu, Sainzu, Doohanu i Hadjaru koji su to učinili prije njega. S druge strane, gorak okus definitivno je isprao Nico Hülkenberg sedmim mjestom na istoj utrci. Također, Bortoletovo odustajanje u Australiji ostaje još uvijek jedino odustajanje za ovu ekipu u prvih pet utrka, što je definitivno dobra vijest budući da Brazilcu ne preostaje ništa drugo osim da u ovakvoj ekipi ovakav bolid iz utrke u utrku doveze mirno prema cilju.

Gledajući konstruktorski poredak, Kick Sauber se nakon pet utrka nalazi na posljednjem mjestu te ima jednak broj bodova kao ekipa Alpine i samo dva manje od osmoplasiranih Racing Bullsa. Međutim, dojam je da nakon pet utrka i 292 odvožena kruga jednostavno nemaju dovoljno brzine za nešto više i da će, kako sada stvari stoje, do novih bodova doći isključivo ukoliko netko od njihovih konkurenata zakaže, što nije nemoguće. Njihovi najbliži konkurenti u vidu Alpine i Racing Bullsa u nekoliko su navrata postavili respektabilne rezultate, što u kvalifikacijama, a što u utrkama, dok je kapitalizacija istih na glavnoj utrci izostala upravo zbog pogrešnih odluka u pogrešno vrijeme ili zbog manjka sreće.

Zapravo, možda jedina nada da se Kick Sauber odvoji sa posljednjeg mjesta leži u Aston Martinovom odustajanju od sezone i vozikanju iz vikenda u vikend bez neke prave namjere za ostvarenjem dobrog rezultata, kao što je to upravo Sauber radio u 2024. Razlika je, samo, što Aston Martin jasno zna što želi od svoje budućnosti počevši sa 2026. godinom, dok u Kick Sauberu trenutno nemaju niti ime, niti motor, niti jasnu viziju onoga što žele napraviti. Za to vrijeme Gabriel Bortoleto će, kao i na početku sezone, još uvijek s ljubomorom promatrati ostale debitante u boljim bolidima od njega, a Nico Hülkenberg će na svoje prvo postolje ipak još “malo” pričekati.

Alpine

AustralijaKinaJapanBahreinSaudijska Arabija
Pierre GaslyP11DiskvalificiranP13P7Odustao
Jack DoohanOdustaoP13P15P14P17

Eksperiment sa svefrancuskom postavom u francuskoj ekipi nije dao željene rezultate pa je otkaz ugovora o radu pomalo grubo uručen Estebanu Oconu uoči posljednje utrke prošle sezone vjerojatno kao nagrada za sve glavobolje koje im je uzrokovao. U njegov bolid uskočio je još jedan rookie Jack Doohan, a zli jezici tvrdili su kako razlog za takvu odluku vrlo vjerojatno leži u tome da mladi Australac što prije sam sebe ustrijeli u stopalo kako bi šef ekipe Flavio Briatore mogao dati priliku Francu Colapintu.

Apsolutno je krenulo u tom smjeru. Doohan je u svom debiju u Abu Dhabiju odvozio u najboljem slučaju samo prosječnu utrku koju je završio na P15, dok je njegov timski kolega Pierre Gasly završio na sasvim solidnoj P7. Zatim su Colapintove dionice počele još rapidnije rasti kada je Doohan već u prvom krugu utrke u Australiji izgubio kontrolu nad svojim A525 bolidom i tako ga spucao u ogradu. U njegovu obranu, uvjeti u Australiji zaista i nisu bili najzahvalniji za nove vozače, a donekle olakotna okolnost bila je u tome što se slično dogodilo iskusnim dečkima poput Sainza ili Alonsa. Kritična je bila i Kina gdje je na kraju sprint utrke ušao u kontakt s Gabrielom Bortoletom, što je bacilo sjenu na solidne sprint kvalifikacije u kojima je bio brži od svog timskog kolege. U nastavku trkaćeg vikenda još je zaradio kaznu od 10 sekundi kada je u glavnoj utrci izgurao Isacka Hadjara sa staze. Međutim, njegov konačni plasman na P13 ujedno je i njegova najbolja ovosezonska pozicija koja je došla zahvaljujući diskvalifikacijama Charlesa Leclerca, Lewisa Hamiltona i timskog kolege Pierrea Gaslyja nakon utrke u Kini.

Kada je riječ o kvalifikacijskoj formi Jacka Doohana u glavnim utrkama imamo plasmane na P14, P18, P19, P11 i P17, što čini prosječnu poziciju od 15,8 u kvalifikacijama. Za usporedbu, Pierre Gasly u istim sesijama ima učinak od P9, P16, P11, P5 i P9 uz prosječnu poziciju od točno 10.

U neizvjesnosti oko toga što donosi budućnost drugog vozača za ovu ekipu, Pierre Gasly do daljnjega ostaje glavna uzdanica za Alpine. Iz vremena u kojemu je dijelio garažu s Estebanom Oconom izašao je kao svojevrsni pobjednik, a njegova kvalifikacijska forma daje za pravo očekivati od njega češće plasmane među osvajače bodova. Francuz vještinu za to po svemu sudeći ima, ali ove sezone nedostajalo je i malo sreće. U Australiji je gotovo do pred sam kraj utrke zauzimao respektabilnu P8, samo da bi potom svoje mjesto ustupio dvama Ferrarijima i Oscaru Piastriju i tako ostao na P11 i bez bodova. U Kini je diskvalificiran s P11, dok u Japanu nakon P11 u kvalifikacijama u utrci bez pretjecanja nije imao šanse za ozbiljniji proboj prema naprijed. Vrhunac pak dolazi u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji. Najprije je izvrsno peto mjesto u kvalifikacijama u Bahreinu kapitalizirao sedmim mjestom nakon što ga je tek u posljednjem krugu obišao Max Verstappen. U Saudijskoj Arabiji ponovno je bio izvrstan u kvalifikacijama na P9, ali ponovno nije bilo sreće nakon što ga je duel s drugim vozačem Red Bulla, Yukijem Tsunodom, bacio u ogradu.

Sve u svemu, čak tri plasmana u Q3 sugeriraju da u Gaslyju u Alpinei imaju vozača spremnog voditi ih naprijed. Samo, koliko daleko naprijed? Bojim se da trenutno niti sami nemaju odgovor na to.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.