U utrci gdje se svaki potez broji, a svaka stotinka postaje temelj za plasman – Williams je odradio taktičku vožnju. Carlos Sainz i Alex Albon nisu samo vozili pametno; vozili su zajedno. I upravo je ta sinkronizirana izvedba u posljednjim krugovima Velike nagrade Saudijske Arabije osigurala dvostruke bodove i povratak momčadi iz Grovea u gornju polovicu konstruktorskog poretka.
Sainzov P8 – njegov najbolji rezultat u sezoni – i Albonovo deveto mjesto pomaknuli su Williams ispred Haasa na peto mjesto u poretku momčadi. No, iza te brojke krije se priča o racionalnoj vožnji, strateškom timu i dvojici vozača koji su znali tko kome i kada treba pomoći.
Carlos Sainz je krenuo šesti – pozicija koja često djeluje varljivo dobro, ali koja u Džedi zahtijeva savršeno tempiranje i kontrolu tempa. Za razliku od utrke u Bahreinu, gdje je prerano ušao u borbe koje su ga stajale tempa i guma, Španjolac je ovaj put vozio strpljivo. Izbor bitaka bio je kalkuliran, a rezultat – učinkovit.
“Mislim da smo danas stvarno uspjeli odvoziti jako dobru utrku,” rekao je Sainz. “Pomogao sam i Alexu da zadrži poziciju i uzme bodove, što mi je posebno drago.”
Jedina mrlja na utrci bila je nešto sporiji pit-stop – prvi takav za Williams u ovoj sezoni – koji je možda uklonio šansu za borbu s Lewisom Hamiltonom. No, ni to nije poremetilo Sainzovu završnicu: njegov posljednji krug bio je među najbržima u cijeloj utrci.
“Napravio sam jako brz zadnji krug, što pokazuje da sam danas imao dobar tempo,” dodao je.
Džeda je možda označila prekretnicu u njegovoj prilagodbi na FW47 – bolid koji nije nimalo jednostavan u vožnji, ali koji u pravim rukama može ponuditi više nego što podaci sugeriraju.
“Upozoravao sam da neće biti lako. Ali korak po korak, i ako nastavim ovako, vjerujem da idemo u pravom smjeru.”
Alex Albon je nakon kvalifikacija bio na rubu razočaranja – 11. mjesto, u sredini grida, s puno rizika, a malo prostora za napredak. No, nedjelja je bila drugačija priča. Pametno tempirana taktika s DRS-om i čvrsta kontrola tempa pretvorile su potencijalno marginalni rezultat u konkretne bodove.
“Odlična timska vožnja danas. Znali smo da Isack [Hadjar] dolazi na novim medium gumama, ali Carlos mi je davao DRS i nismo mu dopustili priliku,” rekao je Albon.
Strategija je bila jednostavna, ali zahtjevna za provedbu: Sainz je držao tempo taman dovoljno visok da zadrži Albon u DRS zoni, čime mu je omogućio dodatnu obranu na pravcima. U isto vrijeme, obojica su morali očuvati gume i izbjegavati pogreške na stazi poznatoj po kaznama koje dolaze bez upozorenja.
“Planirali smo ovo još u strategiji, inicijalno zbog Gaslyja. No, kad se situacija promijenila, prilagodili smo se i primijenili isto rješenje na Hadjara. I uspjelo je.”
Šef momčadi James Vowles nije krio zadovoljstvo:
“Ovo su zasluženi bodovi – ne zbog kaosa, ne zbog sreće, nego zbog čistog tempa FW47 i dvije savršeno odvožene partije.”
Williams se ovom izvedbom učvrstio u sredini poretka – ne kao autsajder, već kao momčad s jasnim smjerom i sve većim kapitalom: vozačima koji ne voze jedan protiv drugoga, nego rame uz rame. Nakon godina lutanja i tehničkih kompromisa, Grove se – čini se – konačno vraća na kartu ozbiljnih igrača.
“Imamo dva vozača svjetske klase – i to se danas itekako isplatilo,” zaključio je Vowles.
Džeda možda nije donijela senzaciju na vrhu, ali u pozadini se dogodilo nešto važnije: Williams je pronašao ritam. A s vozačima poput Sainza i Albona, ne djeluju kao momčad zadovoljna petim mjestom – već kao netko tko bi mogao i trebao ciljati više.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teško je kompetetivnom svijetu kakav je F1 biti prijatelj sa vozacem u susjednoj garaži.
Sainzu to nekako polazi za rukom, u svaku ekipu donosi pozitivno ozračje a tada su i rezultati bolji.
Iduce godine očekujem Williams u vrhu.
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
How yes no. Renault, McLaren, Ferrari svi su redom bili u vrhu s gospodinom “ne zelim biti drugi vozac”. Renault je trebao biti visestruki uzastopni prvak s njim i Riccijem, ne znas koji vise donosi pozitivnosti, odnosno rezultata u ekipu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baš si Mrgud , ali vrijeme brzo prolazi brzo ce doci i 2026 .
Pa sa Sainzom se Ferrari borio u konstruktorskom poretku za sami vrh ..gdje su sad, stepenicu iznad Williamsa
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tako je, Ferrari je stepenicu iznad Williamsa, a Sainz je jednu jedinu stepenicu iznad 4 vozaca sa osvojenih nula (0) bodova u prvenstvu.
Ali, ajde da ne budemo djeca:
1) niti je Ferrarijeva trenutna pozicija realna, ja osobno ih vidim na minimalno P2 u WCC na kraju sezone, niti je Sainzova trenutna pozicija realna.
2) nije da ljudi toliko hejtaju Sainza, koliko ovakve izjave; on je pozitivan, donosi pozitivu, iduce sezone ih vidim u borbi za vrh. Na temelju kojih cinjenica temeljite te izjave? Povijest je uciteljica mudrosti nazalost radi protiv vas. Npr., Piastri je vec sad uspjesniji vozac od njega.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Piastri ce do kraja godine biti uspješniji i od Leclerca – budi siguran, naravno PP ce teško nadmašiti ali to nije bitno.
Mislim da je Lec vec na rubu živaca sa Ferrarijem.
A što se tice 2026 – Williams ima Mercedesov motor a kurs im je odlican, Vowles ima jasan cilj, znanje i sredstva da ga ostvari.
To se za Ferrari vec odavno ne može reci ( dobro imaju sredstva) . To ih samo Ti vidiš na P2 u WCC- i mislim niko više.
A što se tice pozitive koju Sainz posjeduje – čudno je kada to nekom smeta. Valjda je biti negativan i namrgođen -IN.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sada i na kraju sezone je velika razlika, 20 utrka. 20 utrka s najboljim bolidom ili ako uzmemo proslu od cca 15-20 ili zbrojeno 35-40 vezanih utrka s najboljim bolidom je nesto sto Leclerc (a ni Sainz isto) nisu imali. Pocetak 2022., prvih 4-5 utrka su bilo ispred i to je to.
Piastri ce s najboljim autom 2025., naravno podnuvjetom da to i ostane, (ne i dominantnim kao neki drugi tokom povijesti) mozda osvojiti WDC, a Lec je trenutno drugi u povijesti s Ferrarija s brojem osvojenih PP-a.
U svim svojim sezonama, Lec osim pocetka 2022. i tih prvih nekoliko utrka, nikad nije imao auto koji je uvjerljivo najbolji na gridu i koji je sposoban pobjeđivati/osvajati naslove u kontinuitetu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Drugi u povijesti Ferraria sa brojem osvojenih PP … i sa SAMO 8 pobjeda.
U tom skoru je sigurno prvi u cijeloj istoriji F1.
Ali pustimo Leclerca , sjajan je vozac, to je dokazao na prošloj trci.
Njegova je greška što je u Ferrariu i ja ga vidim uskoro u AM.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mašio si ceo fudbal. Poantu. Poentu. Ne smeta mi pozitiva, dapače. Ali, da je to preduvjet za uspjeh, Ricci bi sa svakom ekipom u kojoj je bio osvojio sve sto se dalo. Zašto Sainz nije onda bio uspješan u Renaultu, McLarenu, zašto se Ferrari tek u njegovoj trećoj sezoni borio za nešto? Do je njegova pozitiva bila prije? Na koji način će ona točno pomaknuti Williams naprijed? Ili da budem malo bezobrazan, kakvo vam je to glupo rezoniranje? Eto, Piastriju predbacuju da je androgen i ne smije se kao Lando, a mali rastura, a Mclaren ima 188-111 u odnosu na prvog pratitelja. Kako to, kako to?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Došao novinar da intervjuiše jednog 100 godišnjaka i pita ga koja je njegova tajna za dugovjecnost.
Starac mu odgovori: nikad u cijelom svom životu nisam protivrječio glupim ljudima.
Novinar : Ali to nije moguce
Starac : U pravu si to nije moguće
Eto, i ja sam malo bezobrazan
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Drago mi je da si spomenuo samo 8 pobjeda. Do cega nas je to dovelo. Do toga da na kraju ipak bolid na duge staze radi razliku, a na jednom krugu vozac.
Reci mi, u kojem periodu nakon 2004. (ako se uopce sjecas tog perioda) je Ferrari bio bolid sposoban pobjedivati u serijama? Niti 2007. kad je Kimi bio prvak nisu bili najbrzi.
Unatoc tome, imas vozaca koji je uspio izvuci skoro 30 PP ali to nije dobro jer ih je premalo pretvorio u pobjede. Ali, da ga obezvrijedimo, za potrebe rasprave cemo zanemariti objektivne razloge.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
1:1 za bezobraznost, fair enough ;)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Btw, ne smeta mi sto si me nazvao glupim, ali da si to napravio bez argumenata pokusavsi poentirati vicem smatram bezveze.
Ja sam naveo da mi je jednostavno glupost rezoniranje da necija pozitiva donosi sekunde na stazi, a to je upravo ono sto si ti rekao da ocekujes od Sainza i Williamsa za 2026.
Potom sam te pitao na temelju cega imas takvo razmisljanje kada kroz povijest ta pozitiva nije donijela ni njemu ni Ricciju kao ovjekovjecenom pozitivcu nista vise od pokojeg bljeska u potrazi za srecom? Takoder bez konkretnog odgovora. Osim sto si me onda nazvao glupanom kojem ne zelis proturjeciti.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mrgud, nisi u pravu. Ferrari je dokazao da kako sezona odmiče najčešće slabije uspijeva s nadogradnjama od npr: Mercedesa… Prošla sezona je bila malo drugačija, ali nju zaboravi.
Pogledaj na što je spao Aston Martin.
Potpuno su zanemarili ovu sezonu zbog 2026.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“nije da ljudi toliko hejtaju Sainza…” nego koliko ga hejtaju ? nezahvalno je uspoređivat paisatria i sainza jer je oscar doša u F 1 tek 2023. kad je McL tek bija samo solidan , a on početnik koji je sezonu odvozija sasvim solidno . carlos je 2 sezone “gubija” vrime u TR , zatim nešto više od sezone u renaultu koji i nije bija baš bolid za podije makar i najniže stepenice . u solidnom McL i carlos je bija solidan … 2019. je završija 6 . isto ka i 2020. ali je te 2020. ima nešto više bodova nego 2019.
u ferrariu koji je prvenstva konstruktora završava na P 2 ( 2 X ) i P 3 jednom u zadnje 3 sezone carlos je ostvarija 4 pobjede , leclerc 6 i dobro se nosija sa leclercom .nezahvalne su poredbe sainza i piastria jer carlos vozi 11. sezonu (211 trka) ,oscar tek 3. sezonu (51 trku) , carlos je puno iskusniji po “stažu” no velik dio 2024. i ovih 5 dosadašnjih trka oscar vozi bolji , konkuretniji bolid od ferraria . sve rezultate vridne pažnje je ostvarija sa tim bolidom pa je dijelom i zbog toga šta bodovno šta pobjedama bolji od carlosa . ove sezone će u odnosu na carlosa i povečat svoju “kvalitetu” jer willaims nije u kategoriji McL . može i ovakva poredba … leclerc ima 8 , piastri 5 pobjeda i ako McL i ferrari budu “držali” uz poneki +/- ovakvu formu do kraja prvenstva piasti će vjerovatno bit posli svoje 3. sezone bolji od leclerca koji sad vozi svoju 8. sezonu .
” Ferrari je stepenicu iznad Williamsa, a Sainz je jednu jedinu stepenicu iznad 4 vozaca sa osvojenih nula (0) bodova u prvenstvu.” kako ovo interesantno “zvuči” :) stepenica ferraria je “visoka” 78 , a williamsova 25 bodova no to je zbog nekvalitete carlosa , a ne i zbog toga šta je ferrari po konkuretnosti poprilično iznad williamsa . zapravo bolidi su gotovo al pari zar ne ? naravno da treba istaknit da carlos ima tek 5 bodova i uz yukia je na dnu ljestvice osvajača bodova . no treba “zaboravit” da je 2 trke odustaja . da je u bahreinu vozija jako solidno dok nije zbog oštaćenja ( yuki ) odusta .
velika j erazlika vozit merc i ferrari i zato lewisu treba prilagodba , a carlosu ne treba jer williams i ferrari su za vozit isti kur zar ne ?
btw i RB je samo stepenicu iznad ferraria , max je za sada sam skupija više bodova od leclerca i lewisa zajedno , a hoće li ferrari završit prvenstvo na P 2 je upitno jer russell ima 26 bodova više od leclerca , a početnik antonelli ima 7 bodova više od lewisa = merc za sad ima u konstruktorskom 33 boda više i izgleda poprilično bolje od ferraria . McL ih sve “dere” , maxa se na smi podcjenit , yuki bi moga posli navikavanja donit nešto bodova pa bi ferrariu moglo bit izazovno ostvarit P 2 na kraju . s obzirom na raspored snaga williams ima velike šanse da bude bost of the rest šta bi bija veliki uspjeh jer lani su završili na P 9 od 10 timova , a sad posli tek 5 trka imaju 8 bodova više nago lani posli 24 trke ;)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Avalone, probat cu konstruktivno odgovoriti.
1) u mom komentaru se ne radi toliko o odnosu navijaca prema Sainzu, nego o odnosu drugih navijaca prema navijacima Sainza, konkretno ja sam replicirao kolegi da mi argumentira svoj stav. Shvacam i sto ti govoris da se spomenti Piastri i on nalaze u razlicitim stadijima karijere, Piastriju (koji mi je valjda prvi pao u trenutku pisanja komentara) se eto srecom po njega bolje karte otvaraju nego Sainzu. Ali kada se nakon xy godina podvuce crta ispod svacije karijere, rezultat ce biti manje vise jedino mjerilo ocijenjivanja.
2) ovo sa stepenicama je bilo samo odgovor kolegi koji je ponosno utvrdio, da je Ferrari bez Sainza samo jednu stepenicu iznad Williamsa. Tom analogijom, mogao si slican odgovor i njemu uputiti, jer isti argumenti koje si meni uputio vrijede i za tu situaciju.
Ne znam jesi li taj dio mog komentara preskocio, ali dalje sam spomenuo da su mi takve usporedbe djecje i da niti mi je realna trenutna pozicija Ferrarija, a niti Sainza kojeg ocekujem u nekih Top 10-12 ove sezone.
Do iduceg citanja, lp
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tiptronic koliko su Vettel i Sainz uzeli pp a i pobjeda u razdoblju dok im je timski kolega Leclerc? Tih pola pp a nije ni trebao osvijiti jer to nije bila realna brzina bolida. Odnosno Ferrari je često bio brz subotom no nedjeljom naš i ne pogotovo zbog guma koje im nisu trajale. Predpostavljam da je on trebao biti prvak sa bolidima koje je vozio dok Vettel i Sainz su imali losije rezultate. Uz to mu je Ferrari takatima kao i pouzdanost bolida odnjela barem jos toliko pobjeda koliko je ostvario. To vise govori kakav je u kvalifikacijama Leclerc nego kakav je taj bolid zadnjih 6 godina.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Williamsu velika čestitka na timskoj vožnji.
To ne znači da su se već odlučili za 1-2 vozač, ali Sainz je pametan.
Shvaća da on mora otkriti sve čari bolida, a Albon ih itekako zna.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sa stajališta ekipe, pa ono možda je ovo i solidan rezultat, no samo možda i to tek solidan nikako ne bolje od toga…
Jer ajmo bit realni, Albon je usrao kvalifikacije i realnost je da je morao i trebao biti u Q3, te je on sam trebao čak i sa tog 11 startnog mjesta bit bar deseti ili deveti (ispred njega odustali Gasly i Tsunoda)…
Sainz je imao brzinu da se bori sa Hamiltonom za 7 mjesto, no eto sav svoj race pace je žrtvovao i skoro cijeli drugi stint odvezao u teškoj defanzivi nebi li Albon uspio dobit Hadjara…
Sve je to divno i krasno, no rezultat toga su 8 i 9 mjesto ili ti ga 6 bodova, onih istih 6 bodova koje bi Sainz osvojio sam da je eto dobio Hamiltona.
A to je itekako bilo moguće s obzirom da je Sainz bio brz, da je Hamilton cijeli vikend bio spor + u nekom prilično mračnom modu kak je eto sve u banani, kak mu ništ nejde od ruke i bla-bla…
Na kraju krajeva Sainzov FL pokazuje baš to da je osjetno brži od Hamiltona (cca 0,150), te bliži Kimiu (cca 0,070) nego Hamiltonu
Sve u svemu ja ovo uopće ne vidim kao neki napredak za Sainza (dapače ovo je korak nazad, a ne naprijed) ni za Wiliams te napad na vrh, nego eto na zadovoljavanje s mrvicama i upravo na to da isti eto uopće ni ne žele pokušat napast Ferrari (4 ekipa) ispred sebe nego se eto tek zadovoljavaju s tim da ostanu ispred Bullsa koji su tek 8 ekipa u poretku…
0
0