Dok Formula 1 ulazi u posljednju godinu postojećih tehničkih regulativa, pogled se sve češće okreće prema sezoni 2026. – sezoni koja bi trebala redefinirati pojam turbo-hibridne ere. No, iza kulisa raste nervoza: ono što je zamišljeno kao revolucija podjednakog udjela električne i motorne snage – takozvani “50/50 split” – možda neće preživjeti niti prve utrke.
Na sastanku F1 Komisije idućeg tjedna, bit će na stolu ideja koja bi mogla promijeniti srž novih pravila: smanjenje snage baterijskog dijela pogonske jedinice u utrkama s 350 na 200 kW. Time bi se promijenio omjer snage između motora s unutarnjim izgaranjem i električnog sustava na 64/36, u usporedbi s planiranih 50/50, odnosno trenutnih 85/15.
Razlog za ovu radikalnu korekciju? Sve veća zabrinutost da bi nova generacija bolida mogla – doslovno – ostajati bez električne energije nasred pravca. Na stazama poput Monze, gdje se dugi pravci voze s pedalom do poda, inženjeri strahuju da bolidi neće imati dovoljno regenerirane energije da zadrže puni napadni profil kruga.
Kako bi se to spriječilo, FIA je već predložila “turn down ramp rate” – mehanizam kojim se zabranjuje naglo trošenje energije na izlasku iz zavoja. No sada se razmatra i puno dublja promjena koja bi utrke spasila od postajanja ekonomičnim vožnjama u stilu WEC-a.
Kao i obično kad je riječ o promjenama, F1 zajednica je podijeljena. Christian Horner otvoreno podržava smanjenje snage baterije u utrkama, ističući da bi nova rješenja mogla spasiti spektakl:
“Zadnje što želimo je da vozači počnu puštati gas na pola pravca. To ne samo da frustrira njih, nego ubija utrkivanje,” rekao je Horner. “Imamo još osam mjeseci. Sad je vrijeme da se stvari riješe.”
Redukcija na 200 kW značila bi da se dostupna energija može raspodijeliti kroz veći dio staze, s potencijalno više konstante performanse. Osim toga, zadržavanje override funkcije na 350 kW otvara vrata većim razlikama u brzini između napadača i branioca – a to znači više pretjecanja.
No, s druge strane političke arene – očekivano – Toto Wolff. Šef Mercedesa zaziva oprez:
“Dogovorili smo se kako će izgledati motori 2026. Prvo ih treba vidjeti na stazi prije nego donesemo zaključke. Bilo kakve korekcije prije testova temelje se na nagađanjima,” upozorava Wolff.
“Ako bude problema, brzo ćemo reagirati. No za sada nema podataka koji podupiru zabrinutost. Sve su to – samo mišljenja.”
Osim što je ovo tehničko pitanje, jasno je da ispod površine vrije taktički rat između proizvođača. Red Bull, koji je trenutno u procesu uspostavljanja vlastitog motornog odjela (Red Bull Powertrains), možda traži fleksibilniju bazu za razvoj, dok Mercedes kao etablirana snaga preferira stabilnost i kontinuitet.
U svakom slučaju, ovaj potencijalni korak unazad prema većoj ovisnosti o motoru s unutarnjim izgaranjem baca zanimljivo svjetlo na smjer u kojem Formula 1 ide. Iako je ideja 50/50 hibrida privlačna na papiru, prava izvedba u kontekstu utrkivanja mogla bi tražiti kompromis.
Ako kompromis znači više utrkivanja i manje štednje – možda vrijedi riskirati.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Je itko potvrdio ovo da ce se ostajat bez baterije ili su samo spekulacije?
Ne pratim skoro nista o novim pravilima, obicno si ostavim stivo za izmedju sezona.
Redukcija na 200kW sa opcijom overridea na 350 kW uopce ne mogu komentirat.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako su krenuli, za par godina će pogon biti kao u obitelji Kremenko.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ostavite 50/50 inžinjeri će to riješit bez brige.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iskreno, to je i mene zbunjivalo.
Snaga pola/pola, a bolid par kila lakši.
Znači baterija mora biti lagana – mala.
Nisam shvaćao kakao to namjeravaju postići.
Sve jedno.
Slažem se sa Wolffom.
Iako je vjerojatno Mercedes uspio razviti motore (benz. + el.) pa ne žele promjene, ali ako
je nešto dogovoreno, prvo testirajte što ste postigli, pa ako nema dosta juhe dovoljno dugo za utrku s najdužim pravcima i najmanje kočenja, dogovorite smanjenje koje je potrebno, a ne sada, Što?
Izrađivati na brzinu novi jači benzinski motor?
Bedasto i ne dopada mi se da se se toga tek sada sjetili.
Nadam se da je samo strah, ako, možda…..
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
p.s. Kad smo već kod toga.
Čuo sam što je problem sa R.B. zračnim tunelom.
On je nov i moderan, ali su ga stavili u stari hangar/zgradu bez toplinske izolacije, a sami nisu toplinski zaštitili tunel. Tako da tunel radi na temperaturi okoliša, a u Engleskoj gdje živi nije baš vruće.
Vele, jedino je rješenje je bilo napraviti novi tunel.
Ovaj “novi” koji imaju se ne može naknadno izolirati. (Bar ne jeftinije od novog, novog)
0
0