Unatoč povremenim bljeskovima u formi – poput dominantne pobjede u Japanu – Red Bullov RB21 i dalje ostavlja dojam neukroćenog stroja. Bodovi dolaze, ali ne glatko, ne s lakoćom na koju su se naviknuli. A Max Verstappen, vozač koji je posljednje tri godine oblikovao po vlastitom ritmu, sada otvoreno poručuje: problem nije samo u zračnom tunelu.
RB21 više ne izgleda kao bolid koji je rođen za dominaciju – već kao paket kojem nedostaje finog ugađanja.
Nakon bolnog i frustrirajućeg šestog mjesta u Bahreinu, prva violina Red Bulla nije skrivala nezadovoljstvo. Automobil je gubio ravnotežu, gume su kolabirale brže no inače, a ono što je na papiru trebala biti samo još jedna nedjelja borbe za podij – pretvorilo se u mukotrpno preživljavanje. Šef momčadi Christian Horner pokušao je sve objasniti slabostima Red Bullovog starog zračnog tunela– ali Verstappen vidi širu sliku.
“Naravno da nismo u potpunosti zadovoljni i radimo na novom zračnom tunelu, ali to je nešto što znamo već dugo. Još 2023. smo uvidjeli da određene stvari jednostavno ne možeš simulirati,” izjavio je Nizozemac.
Red Bull trenutačno još uvijek koristi stari aerodinamički kompleks u Bedfordu, a novi zračni tunel u Milton Keynesu očekuje se tek 2027. godine. No Verstappen upozorava da ni tada ne treba očekivati čuda ako se ne adresiraju i druge slabosti.
“Taj je tunel još uvijek bio dobar za 2022. i 2023. godinu. Pa čak i 2021. smo imali vrlo konkurentan bolid – a tada smo radili s istom tehnologijom. Tako da ne možemo sve svaliti na tunel.”
U prijevodu: problemi RB21 nisu samo tehničke prirode, nego i filozofske. U trenucima kad se traži krajnja preciznost, Red Bull ponekad djeluje kao da ne zna gdje točno gubi. A u Formuli 1, to je smrtonosna nijansa.
Verstappen je istaknuo kako aktualni problemi ne bi trebali stvarati paniku kad se priča o 2026. i novom tehničkom ciklusu. Zašto? Jer u toj sezoni sve kreće iz nule, i nitko – pa ni Red Bull – nema nikakvu garanciju.
“To je potpuno drugačiji bolid. Ne možeš uspoređivati s ovim. Možda će neka druga ekipa sve pogoditi,” rekao je.
U tom kontekstu, Verstappen šalje suptilnu poruku – dominacija nije nasljedno pravo. I dok McLaren grabi naprijed s tehničkim paketom koji već sada djeluje poput referentnog, Red Bull djeluje ranjivo – i to ne samo u pogledu tehnologije, nego i filozofije razvoja.
Red Bull nije izgubio sve. Pobjeđuju. Drže korak. No ako žele preživjeti novu eru, više neće biti dovoljno samo imati brz bolid. Bit će ključno znati zašto je brz – i kada to više nije – zašto nije. A to je ono što Verstappen očito traži od svog tima: ne izgovor u obliku zračnog tunela, već priznavanje kompleksnije istine.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iliti sada zna kako je voziti Ferrari kada je sve neuglađeno, a očekivanja velika.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Inače je kroz cijelu karijeru imao samo top bolide?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa po pitanju same šasije ima top bolid cijelu karijeru, samo što je dugo godina šasiju gonio Renault motor koji je imao manje snage i bio nepouzdan. Nikad nije ni imao bolid koji ima loše vozne karakteristike do ove sezone, a ni ovaj nije loš nego je stvar što je težak za postavke, ali kad ga postaviš ne bježi mu McLaren toliko koliko se napuhalo kao da McLaren ima bolid na nivou Red Bulla iz 2023.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne treba im tunel imaju tebe.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uf, što bi volio čuti cijelu istinu i točno u tehničkim detaljima što to nije u redu.
To što je tunel radio 2022. i 2023. Možda za 24. i 25. u tunelu nije programiran nedostatak T-ventila koji je misteriozno spomenut i ubrzo nestao iz glavnih tema F1 kao i performanse bolida. Da ti nije pao neki dogovor s FIA-om kao s Ferrarijem kada gorivo teklo u potocima…
Sve ove izjave me toliko frustriraju već godinama. Samo pričaju, a ništa ne kažu. Mislim, trebalo bi, šira slika… Na kraju tresla se brda, a nije se ni miš rodio…
2
0