Evo što nas čeka u Džedi – satnica, vremenski uvjeti, analiza staze i guma

Izdvojeno

Prva trostruka runda sezone 2025. bliži se kraju pod zalaskom sunca nad Crvenim morem. Formula 1 stiže u Džedu, najbržu gradsku stazu na svijetu – grad kontrasta, gdje moderna arhitektura susreće pulsirajuću brzinu, a asfalt doslovno diše uz obalu.

No, ovogodišnje izdanje VN Saudijske Arabije donosi važnu promjenu: po prvi put se utrka vozi u travnju, umjesto u ožujku ili prosincu kao prethodnih godina. To znači više temperature, jače vjetrove i mekšu paletu Pirellijevih guma – sve što može zakomplicirati do sada prilično jednostavnu strategiju s jednim zaustavljanjem.

📅 Raspored i vremenska prognoza

Petak, 18. travnja

  • Prvi slobodni trening: 16:30 – 17:30 lokalno vrijeme (15:30 – 16:30 naše vrijeme)
  • Drugi slobodni trening: 20:00 – 21:00 lokalno vrijeme (19:00 – 20:00 naše vrijeme)

FP1: 31°C | FP2: 29°C

Sunčano, povremeni sjeverozapadni vjetar (do 30 km/h), slabiji prema večeri.

Subota, 19. travnja

  • Treći slobodni trening: 16:30 – 17:30 lokalno vrijeme (15:30 – 16:30 naše vrijeme)
  • Kvalifikacije: 20:00 – 21:00 lokalno vrijeme (19:00 – 20:00 naše vrijeme)

FP3: 32°C | Kvalifikacije: 31°C

Još toplije, mirniji vjetar.

Nedjelja, 20. travnja

  • Velika nagrada: 20:00 lokalno vrijeme (19:00 naše vrijeme)

Start utrke: 31°C

Suho, vruće, vjetar do 35 km/h tijekom dana, smiruje se pred utrku.

🛞 Pirelli donosi dosad najmekšu kombinaciju guma

Za razliku od prošlih izdanja, Pirelli u Džedu donosi:

  • C3 kao Hard (predviđeno trajanje krugova – 40,0)
  • C4 kao Medium (predviđeno trajanje krugova – 14,4)
  • C5 kao Soft (predviđeno trajanje krugova – 10,5)

Ta kombinacija se prvi put koristi u Saudijskoj Arabiji. Cilj? Povećati mogućnosti strategije i unijeti dodatnu nepredvidivost u utrku koja je do sada gotovo uvijek išla prema jednom zaustavljanju – čak i uz Safety Car.

“U suradnji s FIA-om i timovima želimo utrke učiniti zanimljivijima i strategije raznolikima,” poručuju iz Pirellija.

Uz više topline i agresivniji raspored komponenti, dvostruko zaustavljanje i više varijacija u pristupu nisu isključeni.

🏁 Staza u Džedi: iluzija jednostavnosti

Jeddah Corniche Circuit:

  • Dužina: 6.174 m (druga najduža staza nakon Spa)
  • Broj zavoja: 27 (najviše na kalendaru)
  • 80% kruga vozi se punim gasom
  • 3 DRS zone

Unatoč brzini i DRS zonama, pretjecanja nisu jednostavna – manjak jakih zona kočenja otežava direktnu borbu, a zidovi ne praštaju.

Podloga je umjereno abrazivna, ali bočna opterećenja na gume su značajna. Na treninzima je trošenje guma česta pojava, osobito na prljavoj stazi u petak. S vremenom se poboljšava kako se linija čišćenja uspostavi kroz podršku nižih kategorija.

S obzirom na mekše gume i više temperature, sve oči bit će uprte u ponašanje C5 komponente – hoće li biti opcija za utrku, ili ostaje samo oružje za kvalifikacije?

Ispit za gume, taktiku i hladne glave

Džeda je mjesto gdje vizualna jednostavnost skriva tehničku kompleksnost. Bit će to vikend u kojem timovi moraju pronaći savršeni balans između hlađenja, agresije i očuvanja guma.

U trenutku kada više momčadi pleše na rubu desetinki, svaka strateška greška može biti skupa. A ova utrka, više nego prijašnje, mogla bi pokazati tko zaista razumije kako se prilagoditi uvjetima – i gumama koje bi se ovog puta mogle ponašati nepredvidivo.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

6 komentara

  1. Stefan Bellof
    denisg Prikaži

    C4 kao Medium (predviđeno trajanje krugova – 14,4), C5 kao Soft (predviđeno trajanje krugova – 10,5), ovo kao da je pisao neki birokrata iz Brisela koji nema pojma o čemu piše.



    1
    -1

    2
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Ne znam u čemu je problem. Siguran sam da ekipa koja to radi zna jako dobro o čemu piše.
      Vjerojatno su na tvorničkom standardiziranom testu guma dobili prosječan rezultat X km za C4 i Y km za C5. Kad se ti iznosi pretvore u duljinu kruga puta broj krugova, dobije se 14,4 i 10,5. Naravno, razni bolidi imaju različitu potrošnju guma, a i isti bolid troši gume različito u ovisnosti o režimu vožnje. Zato se koriste ovi brojevi koji nastanu u standardiziranim uvjetima i služe samo za uvodnu orijentaciju gledateljima i timovima, a timovi će na treninzima dobiti preciznije informacije kako se gume ponašaju na njihovim bolidima.



      7
      7

      0
      • Niki Lauda
        Vordas Prikaži

        Zar nije logičnije kao prije trajanje gume u krugovima od 10 do 12 ili očekivano zaustavljanje na toj komponenti od tog do tog kruga. Nisu decimale uvijek pogodne za izražavanje. U tehničkim strukama su poželjne ali ovo mi je pretjerivanje jer zbunjuje.



        2
        2

        0
  2. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Hard 40, medium 14, znači 1 ulazak u box



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.