Prva trostruka runda sezone 2025. bliži se kraju pod zalaskom sunca nad Crvenim morem. Formula 1 stiže u Džedu, najbržu gradsku stazu na svijetu – grad kontrasta, gdje moderna arhitektura susreće pulsirajuću brzinu, a asfalt doslovno diše uz obalu.
No, ovogodišnje izdanje VN Saudijske Arabije donosi važnu promjenu: po prvi put se utrka vozi u travnju, umjesto u ožujku ili prosincu kao prethodnih godina. To znači više temperature, jače vjetrove i mekšu paletu Pirellijevih guma – sve što može zakomplicirati do sada prilično jednostavnu strategiju s jednim zaustavljanjem.
Petak, 18. travnja
FP1: 31°C | FP2: 29°C
Sunčano, povremeni sjeverozapadni vjetar (do 30 km/h), slabiji prema večeri.
Subota, 19. travnja
FP3: 32°C | Kvalifikacije: 31°C
Još toplije, mirniji vjetar.
Nedjelja, 20. travnja
Start utrke: 31°C
Suho, vruće, vjetar do 35 km/h tijekom dana, smiruje se pred utrku.
Za razliku od prošlih izdanja, Pirelli u Džedu donosi:
Ta kombinacija se prvi put koristi u Saudijskoj Arabiji. Cilj? Povećati mogućnosti strategije i unijeti dodatnu nepredvidivost u utrku koja je do sada gotovo uvijek išla prema jednom zaustavljanju – čak i uz Safety Car.
“U suradnji s FIA-om i timovima želimo utrke učiniti zanimljivijima i strategije raznolikima,” poručuju iz Pirellija.
Uz više topline i agresivniji raspored komponenti, dvostruko zaustavljanje i više varijacija u pristupu nisu isključeni.
Jeddah Corniche Circuit:
Unatoč brzini i DRS zonama, pretjecanja nisu jednostavna – manjak jakih zona kočenja otežava direktnu borbu, a zidovi ne praštaju.
Podloga je umjereno abrazivna, ali bočna opterećenja na gume su značajna. Na treninzima je trošenje guma česta pojava, osobito na prljavoj stazi u petak. S vremenom se poboljšava kako se linija čišćenja uspostavi kroz podršku nižih kategorija.
S obzirom na mekše gume i više temperature, sve oči bit će uprte u ponašanje C5 komponente – hoće li biti opcija za utrku, ili ostaje samo oružje za kvalifikacije?
Džeda je mjesto gdje vizualna jednostavnost skriva tehničku kompleksnost. Bit će to vikend u kojem timovi moraju pronaći savršeni balans između hlađenja, agresije i očuvanja guma.
U trenutku kada više momčadi pleše na rubu desetinki, svaka strateška greška može biti skupa. A ova utrka, više nego prijašnje, mogla bi pokazati tko zaista razumije kako se prilagoditi uvjetima – i gumama koje bi se ovog puta mogle ponašati nepredvidivo.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
C4 kao Medium (predviđeno trajanje krugova – 14,4), C5 kao Soft (predviđeno trajanje krugova – 10,5), ovo kao da je pisao neki birokrata iz Brisela koji nema pojma o čemu piše.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam u čemu je problem. Siguran sam da ekipa koja to radi zna jako dobro o čemu piše.
Vjerojatno su na tvorničkom standardiziranom testu guma dobili prosječan rezultat X km za C4 i Y km za C5. Kad se ti iznosi pretvore u duljinu kruga puta broj krugova, dobije se 14,4 i 10,5. Naravno, razni bolidi imaju različitu potrošnju guma, a i isti bolid troši gume različito u ovisnosti o režimu vožnje. Zato se koriste ovi brojevi koji nastanu u standardiziranim uvjetima i služe samo za uvodnu orijentaciju gledateljima i timovima, a timovi će na treninzima dobiti preciznije informacije kako se gume ponašaju na njihovim bolidima.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zar nije logičnije kao prije trajanje gume u krugovima od 10 do 12 ili očekivano zaustavljanje na toj komponenti od tog do tog kruga. Nisu decimale uvijek pogodne za izražavanje. U tehničkim strukama su poželjne ali ovo mi je pretjerivanje jer zbunjuje.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Definitivno, s obzirom da ovo nije napisano za ekipe već za gledatelje.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hard 40, medium 14, znači 1 ulazak u box
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da 👍
Medium pa hard
Eventualni Safet u zadnjih 15 krugova može pomrsiti stvari oko strategije
0
0