McLarenova politika pružanja podrške obojici svojih vozača u borbi za naslov znači da bi povremeno jedan od njih mogao biti u nepovoljnom položaju, priznao je šef tima Andrea Stella.
Taktički pristup ekipe na Velikoj nagradi Japana bio je na meti kritika nakon što McLaren nije uspio postaviti ni Landa Norrisa ni Oscara Piastrija ispred Maxa Verstappena, unatoč tome što su imali prednost u brzini bolida u odnosu na Red Bull.
Tijekom utrke, Piastri je povremeno sustizao Norrisa i sugerirao da bi tim trebao narediti zamjenu pozicija. Naredba nije stigla, a Norris je tvrdio da je Piastri jedino smanjio razmak jer se on namjerno povukao kako bi sačuvao gume.
Stella je rekao da bi tim mogao morati podržati jednog vozača u kasnijoj fazi sezone ako se jasno pokaže favorit, kao što je to bio slučaj s Norrisom prošle godine. Također su svjesni da njihova politika ravnopravnog tretiranja obojice može povremeno izazvati nezadovoljstvo.
“Ima prednosti kad imate dva iznimno konkurentna vozača. Dugoročno, prednost je dominantna – to je ono što, po mom mišljenju, želite.”
“No mogu se dogoditi situacije koje će povremeno jednog od vozača ostaviti pomalo nezadovoljnim – jer je tim morao donijeti odluku, ili zbog samog razvoja utrke. Vrlo, vrlo smo svjesni toga.
“Interno ne govorimo o ‘ako se to dogodi’, već o ‘kad se to dogodi’, jer znamo da je ovo vrlo težak posao. Svjesni smo toga kao tim – a i Lando i Oscar su toga svjesni.”
Analiza utrke u Suzuki dodatno je učvrstila Stellino uvjerenje da nisu imali nikakvu strategijsku mogućnost za napad na Verstappena koja ne bi uključivala neprihvatljivo visok rizik po krajnji rezultat.
“Detaljno smo analizirali gdje su mogle postojati prilike za pobjedu,” rekao je. “Mislim da su jedine prilike, ako ih je uopće bilo, bile u ranoj fazi utrke, gdje smo potencijalno mogli biti agresivniji i pokušati undercut na Maxa.”
“No to se nije moglo izvesti bez značajnog rizika – završiti u prometu na stazi s malom degradacijom i teškim pretjecanjem. Moglo je poći poprilično po zlu u slučaju sigurnosnog automobila, i u pokušaju da pobijedimo, mogli smo izgubiti nekoliko pozicija.”
“To je uobičajena dilema u upravljanju strategijom utrke. No treba biti oprezan jer Suzuka 2025. nije bila ona klasična Suzuka. Mislim da mnogi koji komentiraju ne shvaćaju da se radilo o drukčijem kontekstu.”
Prema Stelli, McLaren ne bi pristupio istoj utrci drukčije čak ni da se nalazila u kasnijoj fazi prvenstva kad je u igri manje bodova.
“Ako uzmemo Suzuku kao primjer, ne mislim da bismo toj utrci pristupili bitno drukčije da je bila kasnije u sezoni,” rekao je.
“Osim ako nije posljednja utrka sezone i naslovi su u igri – tada možete ići na vrlo agresivan pristup i reći: ‘OK, idemo probati pobijediti. Može završiti jako loše.’ Očito, na početku sezone se ne pristupa tako.”
“Ali općenito želim naglasiti da su negativne strane agresivne strategije u tom slučaju mogle biti prilično velike. Postoji malo utjecaja, ako želite, zbog toga što je početak sezone i što se pušta da se neke utrke odigraju same po sebi, nauči se nešto više – ali ništa presudno.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Budi prvi koji će napisati komentar!