Velika nagrada Japana okončana je Verstappenovim bacanjem rukavice u lice ponajprije McLarenu, a zatim i svim ostalim konkurentima. Bila je to još jedna demonstracija sile i surovog vozačkog talenta uz obavezan osvrt na izjave iz Papaya tabora u kojima se jasno poručilo kako je upravo McLaren jedina ekipa s dva kvalitetna vozača. I dok bismo na neki način i mogli shvatiti što su autori navedene izjave željeli reći, Max je pokazao da je bolji od oba ta vozača te da mu za biti ispred njih ne treba brži bolid, a na kraju nije propustio niti nasladiti se pobjedničkim zaključkom kako ga u bolidu McLarena ne bismo niti imali priliku vidjeti.
Za to vrijeme Ferrari je treću utrku u nizu proveo u ničijoj zemlji. Tek ih je odličan Leclercov nastup održao ispred prilično bržeg Mercedesa. Monegažanin nije imao nikakve šanse probiti se ispred McLarena i Verstappena, ali zato je čitavu utrku uspio održati Georgea Russella iza sebe. Leclercov timski kolega, Lewis Hamilton, ponovno je bio daleko iza i na taj je način dao naslutiti da njegova selidba u Ferrari ne ide onako kako se nadao. Bahrein tako postaje gotovo pa presudna utrka za ovu talijansku momčad koja se nada da će im nadogradnje koje donosi u pustinju pomoći barem smanjiti zaostatak za vodećim ekipama.
Pobjeda Letećeg Nizozemca u Japanu možda ne predstavlja njegovu najbolju pobjedu u karijeri i isto tako možda je teško evaluirati gdje zapravo na svevremenskim listama stoji njegov kvalifikacijski krug, ali je sasvim sigurno da ga je upravo taj krug lansirao ispred oba McLarena i omogućio mu održati ih iza sebe čitavu utrku. Značaj ove pobjede i tog subotnjeg kruga bit će jasniji tek kako sezona bude odmicala. Za sada je dovoljno reći da je rezultat u Japanu omogućio i Maxu i Red Bullu da održe korak s McLarenom do nove unutarsezonske podjele karata koja će uslijediti na utrci u Španjolskoj. K vragu, pobjeda u Japanu u ovoj fazi sezone omogućila im je i to da čak i poneki slabiji rezultat ostane bez ozbiljnijih posljedica.
Max Verstappen u Bahrein tako dolazi s neznatnim zaostatkom od jednog boda za vodećim Landom Norrisom koji kao da se negdje pita: Što, zaboga, moram napraviti kako bih ga se otarasio? Dok god imaju bolid takvog kalibra ispod sebe, Lando i Oscar mogu držati stvari u svojim rukama. Međutim, ne bi zgorega bilo da se tu i tamo bace Maxu u kotač pa čak i pod rizikom gubitka bodova. Također, svojevrsna novost bila bi i da se jedan drugome ponekad bace u putanju. Konstantno bježanje od duela i traženje isprike u trenucima kada imaš sve adute za uzeti pobjedu samo je nastavak prošlogodišnjih epizoda i konstantnih isprika. Lando Norris je u Australiji na trenutak je izgledao kao da je ostavio iza sebe sve one stvari koje su ga pratile prošle godine, samo da bi se odmah potom kiksevima i u Kini i u Japanu vratio starim navikama. No, nije sve tako loše. Za njega, kao i za sve ostale (osim, možda, za Ferrari) sezona je duga i za razliku od prošlih godina ove su trenutno prvi u oba prvenstva. Upravo je Bahrein izvrsna prilika za vratiti se na pobjednički trak s obzirom da je zbog vlasničke strukture na neki način ovo njihova domaća staza. Dodatno, slavlje u Bahreinu bio bi melem na ranu iz Japana jer pomalo nestvarno zvuči podatak da McLaren tamo nikada nije slavio.
Vratimo se još malo na događaje u Japanu. Treće mjesto u kvalifikacijama ostavilo je Oscara Piastrija bez ikakve šanse za drugom uzastopnom pobjedom. Možda bi do nje i došlo da na P2 nije bio Lando Norris i tu dolazimo do suštine Piastrijeva problema. Za imati ikakve šanse da završi ispred Norrisa i dobiti nekakvu podršku ekipe, Piastri prije svega mora pobjediti svog timskog kolegu u kvalifikacijama. Također, već smo priličan broj puta imali priliku vidjeti da McLaren zazire od bilo kakve borbe na stazi između svoja dva vozača, a čini se da im je zamjena pozicija u Japanu bila posebno nezgodna upravo zbog Norrisova mjesta u vozačkom poretku. Bahrein je tako nova postaja u kojoj će biti zgodno ispratiti sve momčadske odluke i hoće li vozači kao i do sada reagirati na iste posebice ako i Oscar i Lando ostanu ovako blizu jedan drugomu.
Na kraju, nitko ne zna kako će nova pravila u Španjolskoj utjecati na McLaren i ostatak kolone. Sve da ona i ne uspore McLaren uvijek postoji mogućnost da će glavni konkurent u vidu Red Bulla postati brži. No i da ne bude tako, već smo nebrojeno puta vidjeli da imati brži bolid ne znači garanciju da ćeš utrku završiti ispred Verstappena. Prema tome, utrka u Bahreinu na neki način je prilika da pobjedom, na koji god način ona došla, McLaren nastavi ovaj sasvim kvalitetan ulazak u sezonu.
Verstappenova pobjeda vjerojatno će utjecati i na njegovog timskog kolegu, Yukija Tsunodu. Iako je odradio solidne slobodne treninge, kao i svoji prethodnici posrnuo je kada je to bilo najpotrebnije – u kvalifikacijama. Hladan tuš u Japanu Tsunoda će imati priliku ublažiti na vrućoj stazi u Bahreinu. Štoviše, ako je ikad bila idealna prilika za doći u Red Bull onda je to upravo sada, koliko god to čudno zvučalo. Imaš tri utrke u tri tjedna i nove prilike za dokazivanje. Zahtjevne kriterije Red Bullove uprave mogao bi zadovoljiti samim plasmanom u Q3, odakle bi onda mogao nastaviti dalje graditi put do bodova i možebitnog plasmana na postolje.
Čini se da svaki tjedan o Ferrariju mogu napisati isti tekst, ali takve su i njihove utrke koje iz tjedna u tjedan sliče jedna na drugu. I to ne na dobar način. Pozitivan kontekst dugačke sezone možemo staviti uz McLaren, Red Bull i Mercedes od kojih je svaka ostvarila dobre rezultate u prijašnjim utrkama i gdje svaka od navedenih ekipa ima adute za napredak, ali barem za sada isto ne možemo reći za Ferrari. Talijanska ekipa je u Bahrein praktički došla spastiti sezonu. Priličan broj nadogradnji, ponajviše u vidu nove podnice i noviteta na stražnjem krilu trebali bi neposlušan stražnji kraj Ferrarijeva bolida konačno učiniti stabilnim.
Imajući u vidu novitete koje donose, ostaje u najmanju ruku čudna odluka da upravo u ovom trenutku u prvom slobodnom treningu u bolid Charlesa Leclerca sjedne Dino Beganović. U toj sesiji drugi Ferrarijev vozač Lewis Hamilton vozit će bolid s novim dijelovima, dok će Beganović u Leclercovom bolidu imati stare. Možda ne bi bila loša ideja da se ta zamjena odvila za vrijeme nekog drugog trkaćeg vikenda, ali što je tu je. Prvi slobodni trening u Bahreinu ionako nije toliko reprezentativna sesija.
Sve ovo svodi se na poraznu činjenicu da je pred nama već četvrta utrka sezone, ali Ferrari i dalje ne zna gdje je. Takve okolnosti bude uspomene na neke prijašnje Ferrarijeve ekipe. Ukoliko nadogradnje ne daju očekivani rezultat ova sezona prijeti postati potpuna katastrofa koja bi postavila nove standarde loše sezone, čak i za Ferrari. Prema tome, dobar rezultat u Bahreinu postaje apsolutni imperativ. Šef ekipe, Fred Vasseur neprestano spušta loptu na zemlju te je uvjeren da su u sličnoj poziciji bili i prijašnjih sezona. Međutim, pogled u prošlost govori nam da je lani Ferrari nakon tri utrke već imao četiri plasmana na postolje i jednu pobjedu, dok ovogodišnji rezultati nisu ni za kakvu usporedbu. I ponovno, kao i Ferrari, vrtimo se u krug iz tjedna u tjedan i nećemo ispasti preveliki mudraci ako po tko zna koji put ustanovimo da vrijeme za Ferrari ne ide u prilog. Nalaze se, da iskoristim termin pjesme Rolling Stonesa – between a rock and a hard place.
Pogled na tablicu je očajan. Stanje bolida u kvalifikacijama i utrkama ne budi optimizam da će se isto popraviti. Ipak, nadogradnje bi u Bahreinu mogle dati rezultat i konačno približiti Ferrari prema tom postolju. Posebice na ovoj stazi gdje je Ferrari povijesno dobar. No, s obzirom na sve, imaju li u Ferrariju znanja i mirnoće kako bi se vratili u borbu za trofeje?
Dolazak Carlosa Sainza u ekipu Williamsa je kud i kamo podigao apetite ove legendarne ekipe, ali kao i kod, recimo, Lewisa Hamiltona, navikavanje ne ide prema zacrtanom planu. Odustajanje već na početku utrke u Australiji, zatim P10 u Kini samo zahvaljujući diskvalifikaciji Pierra Gaslyja i dvaju Ferrarija i više nego skroman plasman na P14 daleko su od apetita i pretenzija s kojima je Španjolac ušao u ovu sezonu. U isto vrijeme, dolazak u Bahrein mogao bi biti baš ono što je potrebno Sainzu kako bi se približio svom timskom kolegi Alexu Albonu i konačno napravio značajniji rezultat za Williams.
U posljednje tri sezone na ovoj stazi Sainz je ostvario P2, P4 i P3, od čega posebno valja istaknuti taj prošlogodišnji plasman na treće mjesto u prvoj utrci sezone i zapravo prvoj utrci otkako je saznao da ga Hamilton mijenja u Ferrariju. Navedenu utrku obilježio je njegov duel sa Leclercom i vožnja poput kakvog komandosa s nožem u zubima.
A krajnje je vrijeme da se probudi i dvostruki svjetski prvak Fernando Alonso koji kao da, poput čitavog Aston Martina, spava zimski san i čeka sljedeću sezonu. U posljednje tri utrke u Bahreinu Alonso je svaki put završio među osvajačima bodova, te posebno u sjećanju ostaje njegovo treće mjesto iz 2023. godine u svom debiju za Aston Martin.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan tekst od Josipa. Hvala puno.
Meni se čini da, kada govorimo o pijesku o očima, da je Verstappen u Suzuki koja ima konfiguraciju koja ne ide na ruku pretjecanjima zapravo otvorio vrata “nestvarnosti” nama gledateljima i dao nam lažnu nadu da Mclaren možda i nije cijelu klasu ili dvije ispred.
Nakon analize drugog treninga, na stazi koja po prvi put ove sezone daje prilike da dominantan auto doće do izražaja, vidimo koliko je Mclaren snažan. Znam da Mercedes i Red Bull mogu više, ali uzevši u obzir kako dobro Mclaren koristi gume …… protivnici Papaya mogu samo strahovati i kupiti mrvice i nadati se nekoj grešci vozača Mclarena.
0
0