Samo tjedan dana nakon hladne, precizne i na trenutke introspektivne Suzuke – staze gdje miris kiše susreće trešnjine cvjetove – Formula 1 seli u vatreniji ritam Perzijskog zaljeva. Slijedi Velika nagrada Bahraina, drugi čin trostrukog programa i četvrta postaja u kalendaru.
Umjesto vlage i sjeverozapadnog vjetra, sada glavne uloge preuzimaju sunce, visoke temperature i topli sjeverac koji nosi zrnca pijeska preko asfalta. Na stazi poznatoj po brutalnoj degradaciji guma i strateškom šahu, očekuje nas potpuno drukčiji izazov.
Bahrain donosi – doslovno – više vrućine, više podataka s predsezonskih testiranja, više poznatog… ali ne nužno i predvidljivog. Jer iako se ovdje “sve zna”, svaka sezona piše novu priču. A nakon Suzuke u kojoj je bilo teško pretjecati, ovdje bi utrka mogla prodisati.
Petak, 11. travnja
FP1: 33°C | FP2: 29–30°C
Vjetar: sjeverni, 20–30 km/h
Najvrući dan u terminu FP1. Večernji FP2 će dati najrelevantnije podatke jer se održava u vremenu sličnom nedjeljnoj utrci.
Subota, 12. travnja
FP3: 32°C | Kvalifikacije: 28–29°C
Vjetar: blagi sjeverni, lagano pojačan ujutro
Stabilni uvjeti pogodovat će agresivnijem pristupu setupu i preciznijim čitanjima ponašanja guma, osobito kod korištenja C2 i C3 komponenti.
Nedjelja, 13. travnja
Početak utrke: 27–28°C
Maksimum dana: 32°C | Minimum: 25°C
Vjetar: slabi sjeverac, u opadanju tijekom utrke
Topli, ali ne ekstremni uvjeti. Idealni za dvosmjerni pristup strategiji (jedan ili dva stajanja), a degradacija će se više oslanjati na upravljanje ritmom nego na temperaturni šok.
Za razliku od većine utrka, Sakhir nudi poznato okruženje – svi timovi već su ovdje proveli trodnevna testiranja krajem veljače. Ukupno 3.897 krugova, više od 21.000 kilometara i glavnina vožena upravo na komponentama koje se sada vraćaju u igru: C1, C2 i C3. No, jedno se promijenilo – temperature.
Tijekom testova, neuobičajeno hladni i vjetroviti uvjeti smanjili su efekte na gume. Sada, s očekivanim dnevnim maksimumima do 30 °C, timovi će morati prilagoditi strategije i postavke – unatoč svim podacima iz veljače.
To znači širi raspon performansi, odnosno veću razliku u brzinama između komponenti, što bi moglo otvoriti vrata za različite strategije – uključujući realnu mogućnost jednog zaustavljanja, što u Bahreinu tradicionalno nije bio slučaj.
Prosječna duljina stinta po vrsti guma po Pirelliju:
Hard – 21,4 krugova
Medium – – krugova (po Pirelliju nepoznato)
Soft – 13,5 krugova
Prošle godine, Bahrain je otvorio sezonu s jasnom strategijom:
Tehnička anatomija Sakhira
Duljina staze: 5.412 km
Broj zavoja: 15 (9 desno, 6 lijevo)
Površina staze je abrazivna, ali daje dobar grip – dok pijesak povremeno zna smanjiti prianjanje.
3 DRS zone, od kojih dvije slijede nakon sporih zavoja – očekuje se znatno više pretjecanja nego u Japanu.
Nema kiše. Nema turbulencija. Samo sunce, asfalt i taktika. Očekuje nas klasični Bahrain – gdje će razlika pravog i pogrešnog setupa ili odabira guma možda značiti cijeli poredak. A uz podatke iz testiranja, timovi više nemaju izgovore. Vrijeme neće biti izgovor – rezultati će biti na vozačima, inženjerima i strategiji.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Budi prvi koji će napisati komentar!