Pirelli poručuje da želi unijeti više uzbuđenja u utrke, a to bi trebali postići s novom C6 gumom. Naime, razvili su izuzetno meku smjesu koja bi se trebala koristiti do pet puta u sezoni. Njemački Auto Motor und Sport piše da je sad i službeno potvrđeno da će “superljepilo” debitirati upravo u Imoli.
U posljednjim godinama broj ulazaka u boks sve je manji. Inženjeri su svjesno podešavali bolide da što manje troše gume. I vozači su prilagodili svoj stil vožnje. Uz to, na kalendar je ušlo sve više gradskih staza, gdje trošenje guma nije predstavljalo veliki problem.
Novo asfaltiranje mnogih staza također je pridonijelo manjem trošenju guma, kao što se nedavno vidjelo u Suzuki. Rezultat su redovite utrke s jednom izmjenom guma, u kojima nije bilo puno prostora za različite strateške opcije. No, Pirelli sada želi preokrenuti taj trend. Planiraju češće koristiti mekše smjese iz nove generacije guma.
Već na testiranjima u Bahreinu sportski direktor Mario Isola potvrdio je:
“Želimo biti agresivniji u odabiru smjesa i na više vikenda ponuditi kombinaciju C4, C5 i C6.”
Supermekana C6 guma potpuno je nova smjesa na najmekšem dijelu spektra. Do sada je C5 bio najmekša dostupna opcija.”
C6 je odgovor na sve veći broj gradskih utrka u Formuli 1, na kojima gume nisu pod velikim opterećenjem. U Monaku je taj problem posebno izražen. Vozači su više puta dokazali da mogu odvoziti cijelu utrku čak i s najmekšim gumama.
No, prema Isoli, uvođenje “superljepljive” gume nije namijenjeno isključivo Monaku:
“Želimo koristiti C6 u četiri ili pet utrka, ne samo u Monaku. Svi uvijek spominju samo Monako, ali C6 neće riješiti probleme u Monaku. F1 komisija je već odlučila da ćemo tamo pokušati s dvije obavezne izmjene guma.”
Prema Isoli, C6 će debitirati u Imoli:
“Planiramo prvo korištenje u Imoli. Nakon toga slijedi Montreal. Onda ćemo vidjeti kako je prošlo. Obje staze su reprezentativne. Ako sve bude u redu, C6 bismo mogli vidjeti i u Singapuru i Las Vegasu. Zajedno s Monakom, to bi bilo pet utrka.”
Vrijedi primijetiti da ovo nije i ne može biti panična reakcija na Kinu i Japan koje su imale jedno zaustavljanje u boksu – gume su morale biti isporučene prije tih GP vikenda.
Debi C6 u Imoli mogao bi iznenaditi neke navijače. No, na Pirellijevoj domaćoj stazi nema puno brzih zavoja. Najmekša kombinacija guma trebala bi vozačima pomoći posebno pri izlascima iz sporih zavoja:
“Asfalt tamo nije posebno agresivan. U prošlosti su vozači često imali problema s prianjanjem. Ako donesemo C4, C5 i C6, to bi možda moglo pomoći u tom pogledu.”
Isola se nada da će gume sklonije trošenju otvoriti nove taktičke mogućnosti:
“Duljina boks zone u prošlosti je bila prepreka za strategiju s dva ulaska u boks u Imoli. Gubi se 28 sekundi pri izmjeni guma, što je u većini slučajeva previše. No, uz agresivniji odabir smjesa, naše simulacije pokazuju da se povećava vjerojatnost za strategiju s dvije izmjene. Kod svih drugih kombinacija, momčadi bi toliko čuvale gume da bi s jednom izmjenom mogle završiti utrku.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To što oni žele ne znači da ekipe žele. Moguće da će to postati isključivo kvalifikacijska guma, što je i već sada slučaj za soft na dosta utrka. Rješenje bi bilo ponuditi gumu koja donosi očite i izrazito značajne prednosti u brzini u odnosu na druge dvije (ili dodatno značajnije usporiti tvrđe), a da ne propadne rapidno kroz 2-3-5 krugova. Ovako nitko ne želi riskirati jer efektivno ne dobiju ništa s toliko malom razlikom u brzini, a gube vrijeme na dodatnom pit stopu.
3
0