Nakon zanimljivih kvalifikacija u subotu, očekivanja su bila visoka. No, kad je u nedjelju nizozemski prvak poveo od prvog do posljednjeg zavoja i pritom ostavio konkurente bez prave šanse za napad, društvene mreže su eksplodirale – dosadna utrka, procesija, ovo više sliči na testiranje nego utrkivanje.
U zatišju buke i kritika – koje su dodatno pojačali i sami vozači u cooldown roomu – oglasio se čovjek čiji je proizvod neizbježno dio svake rasprave o uzbudljivosti Formule 1: Mario Isola, šef Pirellija.
U svojoj izjavi Isola priznaje da Suzuka 2025. nije bila spektakl koji će ući u antologije, ali odbacuje tezu da je bila potpuno sterilna:
“Kad prvih šest s grid pozicija završi utrku u istom poretku, lako je utrku proglasiti dosadnom,” kaže Isola. “No, ne bih išao toliko daleko da kažem kako smo svjedočili najgoroj predstavi u povijesti sporta.”
Posebno ističe kvalifikacije u kojima su prva tri vozača bila unutar 0.044 sekunde, a utrku su završili unutar dvije sekunde jedan od drugoga – što, smatra Isola, ukazuje na pravu ravnotežu snaga u vrhu.
“U drugom dijelu utrke, vozači su vozili na limitu – čak 14 od 20 postavilo je svoj najbrži krug u posljednjih pet krugova. To govori da je ritam bio visok i da su gume omogućile napad.”
Jedan detalj posebno je zapeo za oko Pirellijevom stručnjaku: najbrži krug Kimi Antonellija.
“Vozio je 1:30.965, što je 2.741 sekunde brže od najbržeg kruga u istoj utrci prošle godine – koji je, zanimljivo, tada postavio upravo Verstappen,” podsjeća Isola.
Na stazi poznatoj po brutalnom tretmanu guma, nova mješavina C1-C2-C3 – unatoč sumnjama uoči vikenda – omogućila je ne samo stabilnu degradaciju nego i stratešku varijabilnost, iako je nedostatak virtualnih ili pravih sigurnosnih automobila utrku učinio linearnijom nego što su fanovi priželjkivali.
Da budemo pošteni: problem nije (samo) u gumama. Suzuka je, povijesno gledano, staza na kojoj se pozicija na startu rijetko mijenja na vrhu. Prebrza, preuska za DRS, i previše aerodinamički osjetljiva da bi omogućila jurnjavu kotač uz kotač bez vanjskih faktora.
No ono što su Verstappen, Norris i Piastri demonstrirali u kvalifikacijama bio je dokaz koliko je 2025. sezona ipak uzbudljivija na vrhu nego prethodna – razlike su se stisnule, a pobjeda se više ne podrazumijeva.
U vremenu u kojem F1 publika traži spektakl u svakom zavoju i svaka utrka mora imati “Netflix moment”, ne čudi da Suzuka – bez kiše, bez kaosa, bez žutih zastava – ne pali mase.
Ali kad vozači voze najbrže krugove u zadnjih pet krugova, kad bolidi drže ritam kroz 53 kruga bez pada performansi, i kad se na kraju Verstappen i McLareni nađu unutar dvije sekunde… možda ne gledamo dosadnu Formulu 1.
Možda gledamo novu i sofisticiraniju, sad samo ostaje pitanje: Tko što voli???
Možda je Suzuka bila šah, a ne street fight – ali i šah ima publiku.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aha, je. Isto tak volim političare dok govore.
Što je sa ostalim razlikama iza šestog mjesta od 5 do 10 sekundi?
Što je sa pretjecanjima?
Ok, Suzuka nije bila baš poznata po tome bar dok kiše nema, ali su vozači pokušavali.
Sada ništa. Procesija.
p.s.
Hoćete da opet drobim o gumama i pišem referate, xeexe
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bas sokantno, najbrzi krugovi kad su auti na zadnjim litrama goriva cak i nevidjeno od kad je Pirellija..
Zanimljivost utrke je nerijetko subjektivna i svakako da nam je zanimljivija kad imamo svog “igraca” u utrci pa tako i ocjenjujemo. Utrka je svakako bila napeta (bila bi napetija da je Max na toj udaljenosti pratio dvojac iz McLarena) , zanimljiva meni osobno i ne toliko.
Ne znam tko je reka da je najgora utrka u povijesti :)
3
0