Pirelli kontra kritika: Statistika Suzuke ne laže

Izdvojeno

Nakon zanimljivih kvalifikacija u subotu, očekivanja su bila visoka. No, kad je u nedjelju nizozemski prvak poveo od prvog do posljednjeg zavoja i pritom ostavio konkurente bez prave šanse za napad, društvene mreže su eksplodirale – dosadna utrka, procesija, ovo više sliči na testiranje nego utrkivanje.

U zatišju buke i kritika – koje su dodatno pojačali i sami vozači u cooldown roomu – oglasio se čovjek čiji je proizvod neizbježno dio svake rasprave o uzbudljivosti Formule 1: Mario Isola, šef Pirellija.

Isola: “Statistika kaže drukčije od dojma”

U svojoj izjavi Isola priznaje da Suzuka 2025. nije bila spektakl koji će ući u antologije, ali odbacuje tezu da je bila potpuno sterilna:

“Kad prvih šest s grid pozicija završi utrku u istom poretku, lako je utrku proglasiti dosadnom,” kaže Isola. “No, ne bih išao toliko daleko da kažem kako smo svjedočili najgoroj predstavi u povijesti sporta.”

Posebno ističe kvalifikacije u kojima su prva tri vozača bila unutar 0.044 sekunde, a utrku su završili unutar dvije sekunde jedan od drugoga – što, smatra Isola, ukazuje na pravu ravnotežu snaga u vrhu.

“U drugom dijelu utrke, vozači su vozili na limitu – čak 14 od 20 postavilo je svoj najbrži krug u posljednjih pet krugova. To govori da je ritam bio visok i da su gume omogućile napad.”

Jedan detalj posebno je zapeo za oko Pirellijevom stručnjaku: najbrži krug Kimi Antonellija.

“Vozio je 1:30.965, što je 2.741 sekunde brže od najbržeg kruga u istoj utrci prošle godine – koji je, zanimljivo, tada postavio upravo Verstappen,” podsjeća Isola.

Na stazi poznatoj po brutalnom tretmanu guma, nova mješavina C1-C2-C3 – unatoč sumnjama uoči vikenda – omogućila je ne samo stabilnu degradaciju nego i stratešku varijabilnost, iako je nedostatak virtualnih ili pravih sigurnosnih automobila utrku učinio linearnijom nego što su fanovi priželjkivali.

Suzuka kao simptom, ne uzrok

Da budemo pošteni: problem nije (samo) u gumama. Suzuka je, povijesno gledano, staza na kojoj se pozicija na startu rijetko mijenja na vrhu. Prebrza, preuska za DRS, i previše aerodinamički osjetljiva da bi omogućila jurnjavu kotač uz kotač bez vanjskih faktora.

No ono što su Verstappen, Norris i Piastri demonstrirali u kvalifikacijama bio je dokaz koliko je 2025. sezona ipak uzbudljivija na vrhu nego prethodna – razlike su se stisnule, a pobjeda se više ne podrazumijeva.

U vremenu u kojem F1 publika traži spektakl u svakom zavoju i svaka utrka mora imati “Netflix moment”, ne čudi da Suzuka – bez kiše, bez kaosa, bez žutih zastava – ne pali mase.

Ali kad vozači voze najbrže krugove u zadnjih pet krugova, kad bolidi drže ritam kroz 53 kruga bez pada performansi, i kad se na kraju Verstappen i McLareni nađu unutar dvije sekunde… možda ne gledamo dosadnu Formulu 1.

Možda gledamo novu i sofisticiraniju, sad samo ostaje pitanje: Tko što voli???

Možda je Suzuka bila šah, a ne street fight – ali i šah ima publiku.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

2 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Aha, je. Isto tak volim političare dok govore.
    Što je sa ostalim razlikama iza šestog mjesta od 5 do 10 sekundi?
    Što je sa pretjecanjima?
    Ok, Suzuka nije bila baš poznata po tome bar dok kiše nema, ali su vozači pokušavali.
    Sada ništa. Procesija.
    p.s.
    Hoćete da opet drobim o gumama i pišem referate, xeexe


    0
    0

    0
  2. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    “U drugom dijelu utrke, vozači su vozili na limitu – čak 14 od 20 postavilo je svoj najbrži krug u posljednjih pet krugova. To govori da je ritam bio visok i da su gume omogućile napad.”

    Bas sokantno, najbrzi krugovi kad su auti na zadnjim litrama goriva cak i nevidjeno od kad je Pirellija..

    Zanimljivost utrke je nerijetko subjektivna i svakako da nam je zanimljivija kad imamo svog “igraca” u utrci pa tako i ocjenjujemo. Utrka je svakako bila napeta (bila bi napetija da je Max na toj udaljenosti pratio dvojac iz McLarena) , zanimljiva meni osobno i ne toliko.
    Ne znam tko je reka da je najgora utrka u povijesti :)



    3
    3

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.