Početak sezone ispod očekivanja jasno je potaknuo radnu skupinu predvođenu Loicom Serrom da već od prvih trenutaka revidira planove razvoja. Najprije Australija, zatim Kina, i konačno Japan, iznijeli su na vidjelo probleme s kojima je rođen SF-25.
“Ne možemo postaviti bolid onako nisko kako bismo htjeli,” rekao je Lewis Hamilton bez puno uvijanja nakon kvalifikacija u Suzuki.
Ta rečenica bila je konačna presuda o ograničenjima koja sprječavaju da Ferrari pokaže svoj pravi potencijal. Tijekom prva tri nastupa, bolid je ostao praktički isti u smislu aerodinamičke konfiguracije, no unatoč tome, pokazivao je neke karakteristike koje su još uvijek nejasne Vasseurovim ljudima:
“Moramo riješiti probleme s balansom koji nas ograničavaju. Ako izvučemo maksimum iz bolida, mislim da još uvijek ima potencijala.”
Problemi sa stražnjim krajem koji je strukturno previše mekan pojavili su se već na testiranjima – Leclerc je o njima već pričao s nekim bliskim osobama. Ti su problemi postali potpuno očiti u Melbourneu.
U Kini je Ferrari odlučio riskirati s postavkama, što je rezultiralo diskvalifikacijom Lewisa Hamiltona zbog prekomjernog trošenja podnice.
Suzuka je bila utrka u kojoj je došlo do potpune svijesti: SF-25, ograničen povećanom visinom – govori se o dodatnih 3 mm – pokazao je potencijal koji je dovoljan tek za četvrto mjesto među momčadima. Rezultat nije dobar, te pokazuje da je Ferrari tijekom jedne zime izgubio 3-4 desetinke po krugu u odnosu na McLaren. Vožnja s postavkama koje smanjuju performanse SF-25 za oko 20 bodova downforcea daje važan doprinos tehničkom zaostatku za trenutno referentnim MCL39.
Dok se čekaju konkretni rezultati rada u Maranellu i dolazak specifičnih korektivnih mjera, postaje jasno da bolid ima probleme koje nije lako brzo riješiti.
Prvi korak u evoluciji pod vodstvom Loica Serre bit će proveden na stazi Sakhir, za koju postoji mnogo referenci zahvaljujući predsezonskim testiranjima krajem veljače. Tehnička potjera za McLarenom ne izgleda kao nemoguća misija, ali neće biti ni tako brza kao što bi se moglo očekivati (ili nadati).
Dolazak novih dijelova već za četvrtu utrku je, samo po sebi, koncentracija komponenti koje su bile planirane za nekoliko idućih GP vikenda. Ferrari nikada nije planirao donijeti nove dijelove u Suzuku, kako zbog logistike tako i zbog timskih odluka, iako je već tada bilo jasno da će morati voziti defenzivno. Za Bahrain je, međutim, najavljena prva revizija kompletne podnice njihovog SF-25.
Područja zahvata su bila ona ključna, gdje je svaka intervencija osjetljiva jer može “izbaciti iz ravnoteže” određene varijable u ponašanju bolida. Ipak, s obzirom na stanje stvari, automobil je trebao preraspodjelu downforcea, kako bi izmjene učinile bolid predvidljivijim.
Noviteti su zahvatili venturijeve kanale i difuzor, koji su kompletno ažurirani. Riječ je o velikoj nadogradnji, usmjerenoj isključivo na performanse i stabilnost, a razvijena je tijekom zime u zračnom tunelu i odobrena je tek početkom sezone.
Jasno je da problemi balansa SF-25 neće biti potpuno riješeni već u Bahrainu. S ovom generacijom bolida često smo vidjeli da aerodinamički paketi daju manje od očekivanog, ali je bilo i slučajeva gdje su nadmašili predviđanja. Unatoč svemu, iz Maranella dolazi blagi optimizam da će novi koncept SF-25 ipak donekle profitirati od novih dijelova, kako bi se postigla veća ravnoteža i omogućilo konstantnije iskorištavanje potiska.
Nadogradnje za Bahrain uključuju i dodatne “kozmetičke” izmjene uz glavnu nadogradnju podnice. Dakle, riječ je o prilično sveobuhvatnom paketu koji čini prvi korak prema daljnjim unapređenjima. Ona su, pišu Talijani, već u pripremi.
Plan za vikend je još u fazi odlučivanja, ali čini se da će Lewis Hamilton odmah isprobati nove dijelove na SF-25, dok će debitant Dino Beganović, koji će zamijeniti Leclerca u FP1, odraditi svoje krugove s bolidom opremljenim starom podnicom, radi izravne usporedbe. Ostale novosti bit će koncentrirane na stražnjem dijelu bolida, uključujući izmjene na nosaču stražnjeg krila i novi usis zraka za kočnice.
Loic Serra će nakon Bahraina odlučiti koji je put za budućnost, uz pristup koji bi mogao uključivati češće, postupnije nadogradnje, za razliku od agresivnijih odluka iz prošlosti, poput onih pod vodstvom Enrica Cardilea.
Kako trenutno izgleda, idući veći paket trebao bi biti spreman za Miami, u korist kasnijih utrka u svibnju. Francuski tehnički direktor trenutno dijeli svoje radno vrijeme na razvoj SF-25 i razvoj projekta za 2026., no dostupne informacije jasno govore da razvoj SF-25 ostaje prioritet barem do sljedećeg mjeseca, koji će biti ključan za nastavak ulaganja u aktualni bolid.
Spasiti sezonu 2025. ostaje, dakle, i dalje glavni cilj, s posljedicama koje ćemo na stazi vidjeti u nadolazećim tjednima.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dragi su mi Talijani. Vole humor i uvijek ima nešto novo za pročitati.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je vrijeme za rebrend Ferrarija.
Za novo ime predlažem
“Trotter independent traders F1 team”
Jedino mi to ime ima smisla kakve sve komične izjave dolaze iz njihova tabora
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ah ima ih na gridu poveća količina za taj branding samo Ferrari privlači najviše pažnje.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari nisu Trotteri, oni su ipak malo otmjeniji. Boycie recimo
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A Trigger? Jel ima mjesta za njega na gridu i u čijem taboru?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@blejky
Renault 😉
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
👍👏👏👏😉🤣
A koju bi funkciju imao Triger ?
Legende iz Mučki bi bolje složile ekipu nego ovi sada ,samo što bi Del Boy sigurno završio u zatvoru ili dobio neku gadnu kaznu kao Briatore
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
i ja bi da jedan plus ali onda primjetim da je sve ovo “ispriča” sierra koji je francuz pod šefom vasseurom koji je također francuz , dakle “vrh” tima nisu taljani . izgleda da se u glavama “portalista” ništa nije prominilo . kad je šef bija binotto kenjalo se po taljanima , sad kad su glavni francuzi opet se kenja po taljanima . btw , andrea stella je također taljan , a McL sasvim dobro ide zar ne ?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
McLaren upravo šteka u stvarima koje Stella direktno upravlja… Recim odluke o odnosima među vozačima u utrci.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja to gledam više ovako.
Imaš teglu senfa koju ne opereš nakon potrošnje i u nju naliješ svježe mljeko i dalje imaš sranje samo malo manje smrdi nego prije.
Dva zrnca šečera u moru soli more je i dalje slano.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“….čini se da će Lewis Hamilton odmah isprobati nove dijelove na SF-25, dok će debitant Dino Beganović, koji će zamijeniti Leclerca u FP1, odraditi svoje krugove s bolidom opremljenim starom podnicom, radi izravne usporedbe.”
Koliko mi je bilo drago čuti da će Dino voziti prvi trening, sad više i nije, u kontekstu poređenja starih i novih dijelova.
Trebao bi to Leclerc odraditi.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dino im za to testiranje nije nikakva referenca
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To je dokaz njihove glupsoti po ne znam koji put. Ako hoćeš usporedbu dali taj dio nešto donosi ostavi vozačku postavu na miru. Oni stavljaju momka da vozi prvi trening na kojem neće pojma imati kakva je razlika u odnosu na staru podnicu. Uostalom od njih me više ništa ne cudi.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa Dino će i da vozi sa tom starom. 😉
Ali je glupost, slažem se, nek’ se Dino “ne ljuti”.
Poređenje 2 podnice (i drugih dijelova) trebaju odraditi glavni vozači ekipe, a ne rezervni.
Momku su trebali dati neki drugi, manje bitan, FP1.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svejedno je, prava usporedba bi bila da Hamilton odveze s jednom pa onda s drugom podnicom. Sve ostalo nije testiranje u istim uvjetima. Dakle ako dva vozača testiraju onda se momčad oslanja na neko objektivno mjerenje, a ne na nešto što ovisi o vještini vozača.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I to samo ako možeš u okviru istog treninga.
A ne možeš, u principu, jer valja zamijeniti podnicu.
Već na drugom treningu imaš (i u slučaju jednog te istog vozača) drugačije parametre – drugačiju temperaturu, više položene gume, itd…..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uglavnom čini mi se da se oslanjaju na Hamiltona da primjeti razliku bez obzira što je staza drukčija. A klinjo je tu radi usporedbe objektivnih parametara…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Upravo tako ,samo diletanti iz ferrarija mogu donijeti takvu odluku ,kakvi klaunovi
Dini možemo poželiti samo puno uspijeha !!!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači sezona traje 3 utrke, a mi imamo gomile naslova samo na ovom portalu tipa: Ferrari isprobao milijun novih simulacija, Ferrari konačno otkrio u čemu je problem, Ferrari kreće u lov… itd, itd.
A Ferrari stoji u mjestu ili nazaduje.. Pa dajte se već uhvatite posla ako ste nesposobni sklepat bolid. Znam da je rano, ali 3 utrke su za nama, zaostatak samo raste i činjenica je da nisu ništa prćkali preko zime, možda bi bili konkuretniji, to je žalosno već. Oni ponosno izjave da su promijenili 99% bolida preko zime… bolida koji je bio konkurentan…u zadnjoj godini pravila… prije velikih promjena u 2026. Zbilja za zamislit se i divit genijalnostima.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Misliš da Ferrari piše članke na raznim portalima ili portali pišu članke o Ferrariju jer članci o Williamsu baš ne donose baš puno interesa?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne. Članke pišu novinari koji valjda imaju neki uvid u ono što se radi, koji su dobar dio svog života u materiji o kojoj pišu kako bi nama prenijeli što točnije informacije. Članke često ”prodaju” bombastični naslovi, čak i ako imaju samo zrce činjenica ili istine u sebi. S time ovi gore spomenuti naslovi sigurno privlače više klikova nego npr.: Ferrari zadovoljan plasmanima od 5. do 10. mjesta
Isto tako, svako od nas bi kliknuo na članak naslova npr.: Max u Williamsu od 2026 tako da bi i tu bilo interesa za članak o Williamsu. Za sada, isto istine ima u takvom naslovu kao i u ovima gore o Ferrariu.
@wapi: poštujjem što si napisao, ali kao i dosta navijača ovdje, hvatam se za svaki pozitivni naslov, kao neku nadu da će krenuti na bolje sa Ferrariem, ali od toga još ništa.. i nije to mjesec dana, tako je već XY godina.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na primjerima vijesti o vozačkim transferima si mogao primjetiti da ti portali i novinari nisu često ništa bolje informirani od tebe nego pokušavaju pogoditi i pri tome imati nešto što će dovesti oči na njihov portal. Pa ako pogode onda će reći “jesmo vam rekli”, a ako ne pogode ti si ionako već zaboravio gdje si što pročitao. Užasno su rijetki insideri.
A oko nesposobnog Ferrarija. Ferrari je u užasno rijetkim godinama jako loš.
U zadnjih 50 sezona (1975-2024)
WCC mjesto | broj
1 14
2 16
3 11
4 7
5 1
6 1
7 0
8 0
9 0
10 1
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odgovor za WCC i broj:
Problem je što se od Ferraria očekuje 1 14, eventualno 2 16, a oni su sad bliže 3 11 ili 4 7.
Očekivanja, očekivanja…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Upravo tako – očekivanja. Ali onda treba prepoznati da su to “očekivanja”, a ne činjenice.
Trenutno smo obavili 1/8 sezone. To je ništa. Prošle godine je RB pomeo sve do 10. utrke sezone pa na kraju nije bio wcc, a ne bi ni Max bio WDC da nisu trapavi u McLarenu. Dakle McLaren je bio loš na prve 4 trke, onda su malo nadošli. 10. utrku je Max jedva iščupao, Perez je već bio truba. Nakon nje McL je zaostajao 93 boda za wcc.
S time da je teže loviti McL nego RBR jer McL ima dva vozača u značajnim bodovima, a RBR samo jednog (dok se ne dokaže suprotno).
Sa svime ovime hoću reći nije ništa gotovo, pogotovo kad imaš dva sposobna vozača. McL bi se mogao unesrećiti s Webberom.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve to stoji, mali dio sezone je prošao i svakakvi obrati su još mogući, ali u velikom dijelu su sami postavili takva ”očekivanja” na temelju činjenica da su na kraju prošle godine bili konkurentni, isto kao na testiranjima ove godine.
Na kraju krajeva možda nam sve izrežiraju u scenariju: Ferrari kriminalan na početku sezone, a onda epski povratak u drugoj polovini sezone. Svakako blockbuster za novu sezonu Drive to survive (šalim se naravno). Čekamo Bahrein!!
Ostaj ti meni dobro kolega…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Oni su glavom i bradom u 2026. Sve priče o napadu na naslov i nekom agresivnom razvoju su nestale u vjetru. Sada pričaju o spašavanju 2025. Sve to skupa je priča za fanove i sponzore. Cilj je novi pravilnik, tko tu napravi dobar posao ima šanse za nekoliko naslova.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma da ,nada umire posljednja ,ako i kada ferrari osvoji naslov ,možemo napisati isti grafit kao kad je Ivanišević uzeo Wimbledon ,ono fala k….u ferrari
PS. Puno bolji potez bi bio da su doveli Adrian Neweya nego Hamiltona ,kako je moguće da tako jedno veliko ime u svijetu motosporta kao ferrari ima takve diletante u vrhu ja ne mogu vjerovati i to godinama
0
0