Četiri crvene zastave na drugom treningu: Grozan sudar Doohana, izlijetanje Alonsa i dva zapaljenja trave

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci 4 min 11 komentara

Foto: Formula 1/ X

Veći dio kaotičnog drugog slobodnog treninga u Japanu prošao je pod stanjem crvene zastave nakon čak četiri odvojenih incidenata. Prvi, ujedno najveći, bio je onaj kojeg je izazvao Jack Doohan strašnim izlijetanjem u barijere prvog zavoja. Ubrzo nakon restarta novi prekid izazvao je Fernando Alonso koji je zaglavio u šljunku, a niti idući period zelene zastave nije potrajao jer se zapalila trava u blizini zavoja 8. Posljednju minutu treninga novom crvenom zastavom prekinuo je nešto veći požar kod zavoja 13.

Tek nešto više od 20 minuta treninga bilo je dostupno za vožnju, a najbrži nakon minimalne kilometraže za sve bio je Oscar Piastri s pola desetinke ispred drugog McLarena Landa Norrisa i četiri desetinke ispred Isacka Hadjara u Racing Bullsu.

Vozači su krenuli na stazu s medium i hard gumama, a prve probleme na samom početku javio je Carlos Sainz. Njegov Williams poskakivao je “kao lud” u zavoju 13, stoga je Španjolac ušao u boks i tražio da mu se provjeri stražnji kraj.

Samo sedam minuta nakon početka sesije došlo je do Doohanove užasne nesreće. Australac je propustio prvi trening kako bi Ryo Hirakawa vozio pred svojom publikom, a onda je pri ogromnoj brzini izletio u svom prvom brzom krugu. Doohan je punim gasom ušao u prvi zavoj, pri čemu nije zatvorio DRS na vrijeme – DRS se inače automatski zatvara prilikom kočenja, stoga je ovdje trebalo ručno obaviti zatvaranje, nešto što je Doohan napravio prekasno, potpuno zaboravio ili je doživio kvar.

Stražnji kraj bolida instantno ga je agresivno zabacio u stranu i zabio u barijere. Doohana smo vidjeli na nogama nakon sudara, no ovakav udarac mogao bi vratiti Hirakawu u bolid – Franco Colapinto nije u Japanu, stoga je Japanac u ulozi rezerve.

Čišćenje onoga što je ostalo od tog Alpinea i popravljanje barijera potrajalo je preko 20 minuta, a onda je nakon samo četiri minute zelene zastave Alonso ponovo prekinuo akciju. Španjolac je preširoko ušao u zavoj 8 (Degner 1), pri čemu je dodirnuo travu, što ga je bacio u šljunak iz kojeg se nije mogao izvući.

Uslijedilo je sedam minute crvene zastave, pet zelene pa opet sedam crvene. Ovog puta uzrok je bilo zapaljenje trave pored zavoja 8, a nakon što je to riješeno, isti problem konačno je zaustavio trening u posljednjoj minuti, kada se kod zavoja 13 zapalio veći komad travnate izletne zone.

Vozači su ipak nekako uspjeli odvoziti neke brze krugove na softu kako bi skinuli inicijalna vremena s početka treninga na tvrđim gumama, a kao najbrži su završili McLareni ispred Hadjara, Hamiltona i čini se ugodno smještenog Liama Lawsona u novoj ekipi i bolidu. Slijedi najbrži s početka treninga George Russell, a top 10 zaključuju Leclerc, Verstappen, Gasly i Sainz.

Treći slobodni trening, na kojem će svi tražiti nadoknadu izgubljenog vremena, vozi se sutra od 4:30 po našem vremenu.

Rezultati

P#VozačKonstruktorZaostatakKrugovi
181Oscar PiastriMcLaren Mercedes1:28.11413
24Lando NorrisMcLaren Mercedes+0.049s12
36Isack HadjarRacing Bulls Honda RBPT+0.404s12
444Lewis HamiltonFerrari+0.430s14
530Liam LawsonRacing Bulls Honda RBPT+0.445s13
663George RussellMercedes+0.453s13
716Charles LeclercFerrari+0.472s14
81Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT+0.556s9
910Pierre GaslyAlpine Renault+0.643s13
1055Carlos SainzWilliams Mercedes+0.718s9
1123Alexander AlbonWilliams Mercedes+0.909s11
1227Nico HulkenbergKick Sauber Ferrari+0.948s12
135Gabriel BortoletoKick Sauber Ferrari+1.221s13
1431Esteban OconHaas Ferrari+1.393s13
1587Oliver BearmanHaas Ferrari+1.540s10
1612Kimi AntonelliMercedes+1.619s13
1714Fernando AlonsoAston Martin Aramco Mercedes+1.864s5
1822Yuki TsunodaRed Bull Racing Honda RBPT+2.511s12
1918Lance StrollAston Martin Aramco Mercedes+2.731s12
207Jack DoohanAlpine Renault+3.545s4

10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

11 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Strava…… sada mi je još više krivo što neću moći gledati kvale i utrku………… :facepalm:

    Što se tiče Doohana, očito da Colapinto / Briatore sprega utječe na njega. 🫤



    4
    4

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Ma Briatore je štetočina, rookiju u Suzuki oduzeti FP1 je nemoralno i kaj se mene tiče kriminalno. Ali tako je to kad porezni utajivači, burzovni mešetari upravljaju F1 momčadima, a F1 im to dopušta. Kao što postoji superlicenca za vozače, trebala bi postojati i za team principale, a likovi višestruko osuđivani za utaje poreza i prevare, a na koncu konca i za namještanje F1 utrke nikad ne bi smjeli raditi u F1.



      15
      15

      0
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Ovo zapaljenje trave je FOM svinjarija. Daska ispod auta je nekad bila drvena, ali trebalo je povećati show pomoću (inače ultraskupog) titana da bi bilo atraktivno iskrenje ispod bolida. A s druge strane organizatori u Japanu, kao da prvi put organiziraju utrku, gase zapaljenu travu s aparatima za gašenje požara na bolidima umjesto da proliju kantu vode.



    2
    2

    0
    • Formula1
      Patrick Majetic Prikaži

      Daske su i dalje drvene.



      4
      4

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Misliš da riječ daska implicira drvo. Ajde – možda, iako ne bi rekao.


        0
        0

        0
        • David Croft
          Frantic Prikaži

          Ne mora riječ “daska” nužno implicirati da je drvena.
          Ali u slučaju visokotehnološkog čuda koje se zove “F1 bolid”, da, daska ispod bolida je ipak drvena.
          Fosna, što bi rekli



          2
          2

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Evo. Ja sam u pravu da titan iskri i da je dodan naknadno, stvarno je komad drveta, zaštićen titanom…

          BTW fosna je od bukve. Čini se da ima neki Ličanin u toj FIAi….

          F1 cars have a plank underneath, which runs from the rear to just before the front wheels. It was introduced by the FIA to reduce under-body aerodynamics – though this is no longer the case due to the introduction of ground-effect cars in 2022 – as well as prevent the car from bottoming out on the straights. ‘Bottoming out’ occurring when the underbody of an F1 car hits the track surface.

          An F1 plank is made out of Jabroc, which comes from beechwood built in a composite process, with veneers and resin used on each layer.

          The sparks on F1 cars come from titanium skid blocks which are embedded within the plank. An F1 skid block exists to prevent the plank from getting damaged, and they protrude out from the plank itself by no more than 3mm. When the car ‘bottoms out’ the skid blocks hit the ground first, creating a shower of sparks behind the car in the process.

          Titanium skid blocks were originally used in the 1980s and 1990s, and were reintroduced to F1 in 2015.

          https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Honda_RC-F1_2.0X_bottom_Honda_Collection_Hall.jpg



          3
          3

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          @Frantic i @Patrick Majetic
          Zahvalan sam vam za ovu edukaciju. Zato volim ovaj portal…
          Sad još kad bi znao staviti prikladni smajlić sa sklopljenim rukama…. ali eto zamislite ga da je tu.



          4
          4

          0
  3. Jordan Forever Prikaži

    Mozda se varam, ali jos mi je krivo da nisu u Alpine uzeli Schumachera umjesto Doohana. Poslije forsiraju Colapinta, ok, ali cini mi se da bi Schumacher danas bio zreliji.



    9
    9

    0
  4. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Da su stavljene Bernijeve prskalice sada vatre ne bi bilo 😂



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.