Vikend odmora koji je uslijedio između utrka u Kini i Japanu došao je kao naručen da mnogi od nas stanu na loptu i krenu s analizama i špekulacijama o tome gdje se koja ekipa nalazi. Pogled na rezultate i tablicu više je nego jasan, a on govori ono što je svima poznato: McLaren je izdominirao obje utrke te se nitko osim McLarena ne može pohvaliti niti pole pozicijom, niti najbržim krugom, a kamoli pobjedom na nekoj od prve dvije utrke. Slavlje Lewisa Hamiltona na sprint utrci u Kini valja tako staviti po strani jer je riječ tek o sprintu, nikako o pravoj utrci, posebice kada znamo kako se taj isti bolid raspao nakon određenih podešavanja između sprinta i utrke. Prema tome, ako znamo da je McLaren na vrhu kolone, postavlja se pitanje kakav je odnos snaga iza njih uoči predstojećeg trostrukog vikenda koji nudi priliku za novo miješanje karata.
Osim McLarena i Ferrarija, čini se kako će sve oči gledati prema dvije garaže koje su obojane u Red Bullove boje. Zamjena vozača koja je došla (pre)rano u sezoni i debi Yukija Tsunode u Japanu koji se neće suditi samo po tome koliko će biti udaljen od Verstappena, nego i gdje će se naći sa svojim dojučerašnjim kolegama u Racing Bullsima nešto je što će sasvim sigurno plijeniti pozornost na legendarnoj Suzuki. Samo malo dalje u paddocku, od novog vozača Williamsa, Carlosa Sainza, sasvim sigurno se očekivalo više u prve dvije utrke, a dugačak vikend u Kini spasila je diskvalifikacija dvaju Ferrarija i Pierrea Gaslyja čime se Sainz nekako dogegao do desete pozicije i jednog boda. Stoga, pogledajmo što nas očekuje u Japanu!
Već su nebrojeno puta pokazali da imaju bolid za apsolutno sve vrste staza, a ako je i bilo ikakvih upitnika oko performansi, dvije utrke na posve drugačijim stazama u Australiji i Kini i to u dijametralno suprotnim vremenskim uvjetima otklonili su bilo kakvu sumnju u to. Činjenica da konkurencija zaostaje više od očekivanja daje im za pravo da se bave samima sobom. Da nije bilo Piastrijeve avanture pored staze u Australiji sasvim sigurno bismo govorili o dvije dvostruke pobjede, ali što je tu je. Trenutno se čini da su Piastri i Norris dva glavna pretendenta za naslov, ali obojica su pokazali jednaku dozu slabosti i kvalitete u utrkama iza nas.
Norrisovo odlično izdanje u Australiji i velike najave nekog novog Landa kao da su ostale zasjenjene nakon nastupa koji je obilovao pogreškama u Kini. Slična je priča i s Piastrijem koji je izlijetanje u Australiji zasjenio prvim poleom u karijeri te nakon toga i pobjedom. McLarenov dvojac trenutno kormilari vrhom F1 kolone, ali istovremeno mogu zahvaliti čitavoj diviziji kvalitetnih inženjera koji su im dostavili bolid sposoban pokriti sve njihove pogreške koje rade iz utrke u utrku. I to je suština McLarena: idealan bolid isprepleten sa upitnim osobljem koje ga vodi do cilja.
Postavlja se pitanje i hoćemo li u Japanu napokon imati priliku vidjeti duel dva McLarenova vozača budući da je ekipa isti spriječila u Australiji, dok je u Kini Piastri ipak bio malo predaleko naprijed. Do sada je praksa bila takva da prednost u najvećem broju slučajeva ima onaj koji ostvari bolje vrijeme u kvalifikacijama ili barem onaj koji izađe ispred svog timskog kolege iz prvog zavoja. Ukoliko se nastavi ovaj niz pobjeda McLarena, a sva je prilika da hoće jer Suzuka je staza skrojena upravo prema zahtjevima trenutnog McLarenovog bolida, bit će teško takve unutarmomčadske dvoboje iz utrke u utrku ostavljati po strani i dirigirati njihovim utrkama isključivo putem timskih naredbi.
Sezona jedva da je i započela, a Ferrariju gori pod nogama.
Koliko sada davno izgledaju oni dani paljenja guma na ulicama Milana uoči sezone i najave u kojima očekuju najmanje jedan naslov. Već je opjevana priča kako Ferrari bilo kakav oblik naslova čeka još od 2008. i ukoliko žele da ova sezona bude Ta, Suzuka je krajnje vrijeme za proboj barem na postolja. No, imajući u vidu da McLaren trenutno ne pokazuje znakove posustajanja te činjenicu da u Ferrariju još uvijek ne razumiju karakteristike svoga bolida, sva je prilika da će sami plasmani na postolja biti premalo za hvatanje u koštac sa sada već velikim zaostatkom od 61 bodom za vodećim McLarenom.
U Ferrariju na sve načine pokušavaju dokučiti koje su krajnje mogućnosti njihova SF-a 25, uvjereni kako one leže tu negdje i kako je pitanje trenutka kada će taj čuveni potencijal biti otključan. Nažalost po navijače Ferrarija, loših vijesti je više nego onih dobrih, a osim dvostruke diskvalifikacije u Kini ne obećava činjenica da su isprobali preko dvadeset različitih postavki bolida u svom simulatoru, da taj simulator možda nije dobro podešen, ali i da u Maranellu već planiraju izradu nove podnice već za Bahrein. Problem je taj što prije Bahreina slijedi Japan koji prijeti postati još jedna propuštena prilika, a figurativni ili doslovni početak sezone od četvrte utrke nikako ne može buditi optimizam.
S druge strane, eventualna pobjeda u Japanu ili dvostruki plasman na postolje uvijek mogu rapidno pomaknuti raspoloženje u crvenim garažama. Charles Leclerc je nakon utrke u Kini bio uvjeren kako bi imao tempo dostojan pobjede samo da nije ostao bez dijela prednjeg krila već u prvom zavoju utrke. Također, Lewis Hamilton uzeo je pobjedu u sprintu koju bi sasvim sigurno mijenjao za onu u glavnoj utrci, ali i ovo je bilo dovoljno za pristojnu količinu likeova i medijskih naslova o prvoj pobjedi u crvenom, premda je ista došla u subotu, a ne u nedjelju. Zlobnici bi rekli da je izabrao pogrešan dan za uspjeh.
Da se Ferrarijeva sezona ne pretvori u pravi kaos i patnju, dobar rezultat u Japanu je imperativ, ali kao takav apsolutno mora biti potvrđen jednako dobrim plasmanima u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji koji slijede odmah poslije. Jedino i isključivo na taj način Ferrari može vratiti optimizam u sezonu i spasiti ju da ne postane upravo ono je prethodno spomenuto – brojač likeova i medijskih naslova o suštinski nebitnom rezultatu.
Yuki Tsunoda je možda ostao bez svake nade da će ikada nastupiti za glavnu ekipu Red Bulla, ali onda su dr. Helmut Marko i šef ekipe Christian Horner donijeli odluku o kojoj je napisan već zavidan broj redaka i Yuki je dobio samo takvu priliku da debitira za Limenke ni više ni manje nego u Japanu. Pridružio se tako Tsunoda čitavoj plejadi vozača koji su prošli kroz Red Bull kao timski kolege Maxa Verstappena, a uskoro ćemo saznati hoće li biti pometen od strane Letećeg Nizozemca kao i svi njegovi prethodnici.
Međutim, čitava ova hajka oko ponašanja prema Liamu Lawsonu i njegovo po svemu sudeći ipak prerano degradiranje u Racing Bullse došla je kao naručena da baci sjenu na ono što je glavni problem Red Bulla – performanse bolida. Dojam je da su se ovih tjedana bavili svime i svačime samo da bi maskirali činjenicu prema kojoj taj bolid nije niti sjena one zvijeri koja je ostavljala sve ligama iza sebe, već je postao derište kojim više niti lik poput Maxa Verstappena ne može upravljati.
O tome jesu li postigli ikakav napredak u prethodna dva tjedna saznat ćemo već od prvog slobodnog treninga, a u nedostatku bilo kakvog parametra za koji se vrijedi uhvatiti ponajprije će biti potrebno obratiti pozornost i usporediti vožnju i vremena Yukija Tsunode s Liamom Lawsonom i Isackom Hadjarom, jer Verstappen je ionako razina za sebe.
Prema tome, što god tko mislio o brzini Tsunode, Lawsona i Hadjara, trenutno se zaista čini kako je bolid Racing Bullsa prilično stabilniji za vožnju. Jednako tako, najčešće postavljanje pitanje ovih dana odnosilo se na to što ako Tsunoda ponovi Liamova izdanja iz prve dvije utrke. Možda bi takvo pitanje na trenutak trebalo zamijeniti i zapitati se: što ako Yuki uspije?
Vjerojatno nećemo pogriješiti ako ustvrdimo kako Carlos Sainz ni u kojem slučaju nije očekivao onako traljav start za Williams. Jaka prethodna sezona u Ferrariju dala je svima za pravo očekivati da će upravo Sainz biti vođa Williamsa u novoj sezoni, ali kao da se pritom zaboravilo koliko je brz i kvalitetan Alex Albon. Plasmani na P5 i P7 u prve dvije utrke ujedno predstavljaju njegov najbolji početak neke F1 sezone. Međutim, utrka u Japanu predstavljat će izazov i priliku za prekid neugodne tradicije koja nam govori da je u svoja četiri nastupa u Japanu Albon tek jednom došao do cilja. Bilo je to već davne 2019. godine kada je završio na P4 u bojama Red Bulla. No, u posljednja tri nastupa u Japanu Albon niti jednom nije došao do cilja.
S druge strane, Carlos Sainz imat će sav motiv ovog svijeta da počevši s Japanom pokaže zašto je doveden u Williams. Uzorak od dvije utrke sasvim sigurno je malen (pitajte samo Lawsona), a isti oni zlobnici bi rekli da su odustajanje u prvom krugu u Australiji i sretni P10 u Kini mogli dobiti i od lika kao što je Franco Colapinto. Sainz je doveden za nešto više i sljedeće tri utrke nude savršenu priliku upravo za to.
Ipak, i s jednim bodom na svom kontu Sainz je uspješniji od cijele jedne ekipe koja se zove Alpine. Francuzi su trenutno jedina momčad koja u dvije pune utrke i sprintu nije ostvarila niti jedan bod. Pierre Gasly u Australiji nije bio daleko od plasmana među osvajače bodova, dok je u Kini s P11 na koncu diskvalificiran. No, što tek reći za Jacka Doohana koji šeta s metom na svom čelu i kojemu čak niti tri diskvalifikacije u Kini nisu pomogle da se domogne barem jednog boda. Japan, Bahrein i Saudijska Arabija ponudit će i Doohanu i svim ostalim debitantima prijeko potrebnu priliku da u tri klasična trkaća vikenda dobiju toliko potrebno vrijeme za upoznati se s bolidima u slobodnim treninzima kako bi mogli izgraditi bazu za uspješne nastupe kako u kvalifikacijama, tako i u utrkama.
Konačno, nitko od debitanata nije pod takvim pritiskom kao Doohan kojeg jedna loša vožnja u Japanu dijeli od mača koji bi mu Flavio Briatore mogao uručiti kako bi poput kakvog samuraja učinio harakiri i otvorio put Francu Colapintu da isporuči štogod već zna u bolidu Formule 1.
It’s easy when you’re big in Japan.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pohvale na odabiru pjesme. 👍
Lijepo je ponovo čuti Sandru. 🤘
Bez obzira što je ovo zapravo cover Alphaville-ovog hita iz 1984.
Šta ću kad nisam ljubitelj njemačkog synth-popa. 🤪
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Otkud ova rečenica o Suzuki skrojenoj prema zahtjevima McL bolida? Na stranu sad što je rečenica besmisleno formulirana jer staza ima nekoliko desetljeća, a ovaj bolid nekoliko mjeseci… pa ne može staza biti skrojena prema zahtjevima bolida nego eventualno obrnuto.
Ali da preformulirano: na čemu se zasniva autorovo uvjerenje u to da Suzuka odgovara McLarenu?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nešto i vi preskačete Aston Martin.
A mogao bi iznenaditi.
0
0