VN Japana 2025: Najava vikenda, vremenski uvjeti i nove karakteristike staze

Izdvojeno

Niti jedan vikend u Formuli 1 ne dolazi bez novih izazova, ali Suzuka – kultna japanska staza – za VN Japana 2025. donosi i nešto novo i nešto staro. Dok zadržava svoj legendarni karakter, ključne promjene na podlozi i gumi mogli bi ovaj vikend učiniti posebno zanimljivim.

Petak, 4. travnja

  • Prvi slobodni trening: 11:30 – 12:30 lokalno vrijeme (04:30 – 05:30 naše vrijeme)
  • Drugi slobodni trening: 15:00 – 16:00 lokalno vrijeme (08:00 – 09:00 naše vrijeme)

Idealni uvjeti za testiranje uz temperaturu do 16 °C, bez najave ikakve kiše i sjeverozapadni vjetar 16–24 km/h. Očekujte punu kilometražu.

Subota, 5. travnja

  • Treći slobodni trening: 11:30 – 12:30 lokalno vrijeme (04:30 – 05:30 naše vrijeme)
  • Kvalifikacije: 15:00 – 16:00 lokalno vrijeme (08:00 – 09:00 naše vrijeme)

Lagana naoblaka koja je najavljena za subotu ne bi trebala značajno utjecati na kvalifikacijski tempo. Šanse za kišu su 10%, temperature ostaju više manje iste, ali porast vlage ide ka 55%.

Nedjelja, 6. travnja

  • Velika nagrada: 14:00 lokalno vrijeme (07:00 naše vrijeme)

Za dan utrke su najavljeni mogući pljuskovi kroz cijeli dan, kroz različite meteo modele vjerojatnost kiše za vrijeme utrke se kreće od 30-50%, no prognoze će se precizirati kako se približi dan utrke.

Najtvrđa Pirellijeva postava debitira

Po prvi put ove sezone, Pirelli na stazu donosi C1, C2 i C3 – tri najtvrđe mješavine u paleti za 2025. godinu. Suzuka slovi za jednu od fizički i termalno najzahtjevnijih staza, s brzim i dugim zavojima poput 130R i S-Es u prvom sektoru. Zato najtvrđe gume nisu iznenađenje, ali njihovo ponašanje – posebno novog C2 i C3 koji su ove sezone mekši nego lani – svakako jest.

Pirelli je uoči vikenda prilagodio i minimalne tlakove u gumama – prednje su spuštene s 25 na 24.5 psi, stražnje podignute s 23 na 23.5 – što odražava specifična očekivanja vezana uz novu podlogu.

Prosječna duljina stinta po vrsti guma po Pirelliju:

  • Hard – 20,0 krugova
  • Medium – 15,8 krugova
  • Soft – 10,7 krugova

Nova asfaltna dionica i veći izazovi

Najveća novost na stazi: novi asfalt od izlaska iz šikane do kraja prvog sektora. Taj dio uključuje slavne S-Es i tehnički kompleksne zavoje, a novi asfalt bi – ako se ponovi situacija iz Kine – mogao značajno povećati grip i spustiti vremena po krugu. Valja napomenuti da drugi i treći sektor nisu nanovo asfaltirani, pa nas možda očekuje zanimljiv kontrast unutar samog kruga.

No nije samo asfalt drugačiji: rubnjaci su promijenjeni (npr. novi dvostruki rubnjak na zavoju 9), a šljunak je vraćen umjesto sintetičke trave na više ključnih zavoja (2, 7, 9, 14, 17), što znači da greške više neće biti besplatne.

Suzuka – klasik s karakterom

Smještena u prefekturi Mie, Suzuka je jedina staza s “figure-eight” layoutom i s pravom je smatraju jednom od najboljih. U vlasništvu Honde, originalno sagrađena 1960. za testiranje cestovnih automobila, staza danas slavi 36. godinu u F1 kalendaru (prva utrka: 1987.).

Sa 18 zavoja na 5.807 km, kombinira tehničke sekcije, visoke brzine i vrlo ograničene mogućnosti za pogrešku – pravi izazov za ljude i strojeve.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

5 komentara

  1. Bmw
    EnoEno Prikaži

    Jel ima netko Idee gdje gledati.
    SK se ugasio,sada dalit ce prenositi jos Japan ne mogu nigdje da nadjem.

    Malo bezveze sada.


    0
    0

    0
  2. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Odličan članak za zagrijavanje!
    Uz sve novitete na stazi još je tu Yukijev debi za sporiju sestrinsku momčad 😂.



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.