Niti jedan vikend u Formuli 1 ne dolazi bez novih izazova, ali Suzuka – kultna japanska staza – za VN Japana 2025. donosi i nešto novo i nešto staro. Dok zadržava svoj legendarni karakter, ključne promjene na podlozi i gumi mogli bi ovaj vikend učiniti posebno zanimljivim.
Idealni uvjeti za testiranje uz temperaturu do 16 °C, bez najave ikakve kiše i sjeverozapadni vjetar 16–24 km/h. Očekujte punu kilometražu.
Lagana naoblaka koja je najavljena za subotu ne bi trebala značajno utjecati na kvalifikacijski tempo. Šanse za kišu su 10%, temperature ostaju više manje iste, ali porast vlage ide ka 55%.
Za dan utrke su najavljeni mogući pljuskovi kroz cijeli dan, kroz različite meteo modele vjerojatnost kiše za vrijeme utrke se kreće od 30-50%, no prognoze će se precizirati kako se približi dan utrke.
Po prvi put ove sezone, Pirelli na stazu donosi C1, C2 i C3 – tri najtvrđe mješavine u paleti za 2025. godinu. Suzuka slovi za jednu od fizički i termalno najzahtjevnijih staza, s brzim i dugim zavojima poput 130R i S-Es u prvom sektoru. Zato najtvrđe gume nisu iznenađenje, ali njihovo ponašanje – posebno novog C2 i C3 koji su ove sezone mekši nego lani – svakako jest.
Pirelli je uoči vikenda prilagodio i minimalne tlakove u gumama – prednje su spuštene s 25 na 24.5 psi, stražnje podignute s 23 na 23.5 – što odražava specifična očekivanja vezana uz novu podlogu.
Prosječna duljina stinta po vrsti guma po Pirelliju:
Najveća novost na stazi: novi asfalt od izlaska iz šikane do kraja prvog sektora. Taj dio uključuje slavne S-Es i tehnički kompleksne zavoje, a novi asfalt bi – ako se ponovi situacija iz Kine – mogao značajno povećati grip i spustiti vremena po krugu. Valja napomenuti da drugi i treći sektor nisu nanovo asfaltirani, pa nas možda očekuje zanimljiv kontrast unutar samog kruga.
No nije samo asfalt drugačiji: rubnjaci su promijenjeni (npr. novi dvostruki rubnjak na zavoju 9), a šljunak je vraćen umjesto sintetičke trave na više ključnih zavoja (2, 7, 9, 14, 17), što znači da greške više neće biti besplatne.
Smještena u prefekturi Mie, Suzuka je jedina staza s “figure-eight” layoutom i s pravom je smatraju jednom od najboljih. U vlasništvu Honde, originalno sagrađena 1960. za testiranje cestovnih automobila, staza danas slavi 36. godinu u F1 kalendaru (prva utrka: 1987.).
Sa 18 zavoja na 5.807 km, kombinira tehničke sekcije, visoke brzine i vrlo ograničene mogućnosti za pogrešku – pravi izazov za ljude i strojeve.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jel ima netko Idee gdje gledati.
SK se ugasio,sada dalit ce prenositi jos Japan ne mogu nigdje da nadjem.
Malo bezveze sada.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo si me prestrašio, to je valda samo za Srbiju i BiH. Za Hrvatsku, će biti i tu nešto? Zna netko? Vidim da radi još na EONu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U Hrvatskoj i Sloveniji SK zasad ostaje kakav je bio i zadržava sva prava koja je imao, dok se u ostatku regiona sve seli na Arenu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
SK jos ima samo Bundesligu sto me zanima a i sire gledateljstvo.. F1 sam preselio na F1TV.. Arena im je sve uzela.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan članak za zagrijavanje!
Uz sve novitete na stazi još je tu Yukijev debi za sporiju sestrinsku momčad 😂.
2
0