Red Bull je održao sastanak s Maxom Verstappenom nakon VN Kine kako bi ga uvjerio u svoje planove razvoja.
Svjetski prvak započeo je obranu naslova s očiglednim poteškoćama, dok je Lando Norris nakon prva dva GP vikenda stekao osam bodova prednosti. Verstappen je u Kini završio četvrti, iza McLarenovih vozača i Georgea Russella. Iako ga je ohrabrila brzina bolida u završnici utrke, priznao je da je previše vremena izgubio u početnom dijelu.
“Početak nije bio lagan, samo sam pokušavao voziti u skladu s tempom koji smo planirali, ali to naravno nije bila ista razina kao kod bolida ispred mene,” rekao je za službeni F1 kanal.
“Na medium gumama je bilo malo teže.”
Tijekom utrke Verstappen je timu rekao da je mogao voziti brže tijekom svog prvog, 13-krugovnog stinta na srednje tvrdim gumama.
“Na tvrdim gumama, u drugoj polovici utrke, činili smo se konkurentnijima. To je bilo barem zabavno, pokušavati sustići bolide ispred, boriti se malo.”
“Mislim da to možemo uzeti kao pozitivan znak – da bolid ima brzinu u određenim trenucima. Samo trebamo bolje razumjeti zašto se to nije dogodilo na početku i zašto je na kraju utrke bilo bolje.”
Red Bullov savjetnik za motosport Helmut Marko izjavio je da je ekipa imala produktivan sastanak s Verstappenom ovog tjedna.
“Nakon povratka iz Kine, održan je sastanak u Milton Keynesu na kojem smo istražili kako i kada će Red Bull Racing ponovno imati pobjednički bolid,” rekao je Marko za Red Bullovu publikaciju Speed Week.
“To je bio dobar razgovor između Maxa i inženjera. Uspjeli smo Verstappenu prikazati opći smjer razvoja bolida i koje se konkretne nadogradnje provode.”
Marko je priznao da RB21 ima potencijal, ali i jasne nedostatke.
“Zaostajemo za McLarenom, bolid je težak za vožnju, a podešavanje nije baš jednostavno,” rekao je.
“No, vidjeli smo u drugom dijelu utrke u Kini: ako stvari funkcioniraju, kao što je to bio slučaj na kraju utrke kada je Verstappen vozio na tvrdim gumama, može biti jednako brz ili čak brži od vodećeg. No, moram pošteno dodati – vodeći Piastri sigurno nije vozio punom brzinom.”
“Naša pogreška bila je u korištenju srednje tvrdih guma u prvom dijelu utrke u Kini. Max je tamo bio preoprezan, temeljem svojih iskustava iz jedinog slobodnog treninga i sprint utrke, kada su se prednje gume trošile vrlo brzo. Verstappen je to još uvijek imao na umu. S obzirom na to, mogao je biti agresivniji.”
Jučer je Red Bull šokirao objavom da je zamijenio Verstappenovog momčadskog kolegu, Liama Lawsona, za nadolazeću utrku u Japanu. Marko je rekao da su se “pogreške uvukle” u Lawsonovu vožnju nakon što nije mogao nastupiti u završnom treningu na VN Australije.
“Ovaj trend nastavio se i u Kini. Morali smo djelovati prije nego što Liam potpuno izgubi samopouzdanje. U ovom kontekstu ne smijemo zaboraviti – njegova karijera nije gotova. Vraća se u Racing Bulls, momčad s bolidom koji je uvijek sposoban osvajati bodove, bolidom koji je također znatno lakši za vožnju i, u konačnici, momčad u kojoj neće biti uspoređivan s Maxom Verstappenom.”
“Još jedan problem, s kojim se 2024. godine morao nositi i Sergio Perez: Red Bullov bolid, sa svojom uskom optimalnom radnom zonom, težak je za vožnju. Osim toga, zaostajemo dvije do tri desetinke sekunde za vodećima, što situaciju čini još težom.”
Marko je naglasio da Red Bullova rana promjena vozača nije ništa neobično:
“To smo već radili s Pierreom Gaslyjem i Alexom Albonom, a obojica su i dalje etablirani vozači u Formuli 1, s uspješnim karijerama.”
Red Bull je odlučio promaknuti Yukija Tsunodu na Lawsonovo mjesto, iako ga je na kraju prošle godine preskočio za promociju.
“Naravno, sada će mnogi znalci prigovoriti: Zašto Tsunoda nije bio prvi izbor od početka? To je zato što je Yuki često imao uspona i padova u karijeri; nije baš imao imidž pouzdanosti i dosljednosti. No sada je napravio veliki napredak u svom razvoju, uključujući fizičku pripremu – Tsunoda je sada prava mišićna mašina.”
“Yuki je pružio impresivne nastupe tijekom prva dva trkaća vikenda. Dakle, ono što smo prošle godine vidjeli kod Lawsona u drugoj polovici sezone, sada vidimo kod Yukija.”
Odbacio je nagađanja da je Red Bullov dobavljač motora Honda pritisnuo ekipu kako bi Tsunoda prešao u glavni tim prije utrke na njihovoj domaćoj stazi u Suzuki.
“Činjenica da je do ove promjene došlo baš prije njegove domaće utrke u Japanu i na Hondinoj domaćoj stazi – slučajnost je,” rekao je. “Sigurno pomaže da Yuki dobro poznaje ovu stazu, ali isto vrijedi i za Lawsona. To nije bio presudan faktor.”
Napomena: Krugovi ulaska u boks izuzeti su iz grafa zbog preglednosti.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Budi prvi koji će napisati komentar!