Talijanski mediji: Ferrari je doživio potpuni krah, a sad se zna i zašto

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 mjeseci 8 min 1 komentara

Talijanski mediji jučer donijeli opsežne izvještaje o Ferrarijevom vikendu u Kini, a novinari bliski Maranellu su poručili da je sad jasno koji je njihov glavni problem.

Podsjetimo, McLaren je uspio preokrenuti vikend u svoju korist i dominirao Velikom nagradom Kine, dok se Ferrari nakon obećavajućeg početka potpuno izgubio, završivši utrku šokantnom dvostrukom diskvalifikacijom.

Oscar Piastri i Lando Norris bez problema su kontrolirali tempo svojih pratitelja – nitko nije imao brzinu kojom bi ih ozbiljno ugrozio. Degradacija guma bila je pod kontrolom na svim komponentama, a Andrea Stella je potvrdio da su, prateći tempo Lancea Strolla (koji je startao na tvrdim gumama), zaključili kako je jedna izmjena guma najbolja strategija. I Haas je profitirao od pametne strategije, prilagođavajući se uvjetima na stazi.

Max Verstappen imao je loš start, ali je uspio smanjiti zaostatak kako je utrka odmicala. Ipak, RB21 djeluje kao blijeda sjena prethodnih Red Bullovih bolida. George Russell pokušao je držati korak s McLarenima i pokazao solidnu konzistentnost.

Ferrari je već u prvom zavoju bio blizu katastrofe – Charles Leclerc se sjajno borio unatoč puknuću prednjeg krila. Iako je zbog toga izgubio oko 0,2 do 0,3 sekunde po krugu, neko je vrijeme imao bolji tempo od sedmerostrukog prvaka. Talijani tvrde da je to pokazalo koliko su Hamiltonove postavke s visokim downforceom bile izvan optimalnog raspona.

“Ali, najgore je tek dolazilo. SF-25 je ostao nepredvidljiv bolid na duge staze. Od dominacije u sprintu do dvostruke FIA-ine diskvalifikacije sat i pol nakon utrke – Ferrari je doživio ogroman pad.”

“Tehnički inspektori FIA-e utvrdili su da bolidi nisu bili u skladu s pravilima: Leclercov SF-25 bio je 1 kg lakši od minimalne dopuštene težine. Hamiltonov bolid (br. 44) diskvalificiran je zbog prekomjernog trošenja zaštitne podnice.”

“Zajedno s Gaslyjevim Alpineom, i njih dvojica su izbrisani iz rezultata utrke. Pravila o tehničkoj usklađenosti su jasna i nepromjenjiva – ovo nije prvi put da se bolid diskvalificira zbog prekomjernog trošenja donjeg dijela. No, dvostruka diskvalifikacija je neprihvatljiva za bilo koju momčad.”

“Ferrari od ovih nepravilnosti nije imao nikakvu stvarnu korist u performansama, što ih čini teškim, ali u suštini neopreznim pogreškama. Postavke jednostavno ne funkcioniraju u uvjetima duge utrke, za razliku od sprinta. Na glatkoj podlozi kakva je trenutno u Kini, ovo nije moglo proći nezapaženo.”

Strukturalni problemi SF-25

Kako piše talijanski Autoracer, prekomjerna potrošnja zaštitne podnice nije uzrok, već posljedica. Stražnji kraj bolida ne pruža očekivanu krutost, što znači da je tim prisiljen povećati visinu ovjesa u parc ferméu kako bi zaštitio bolid pri opterećenju od 100 kg goriva.

Glavni krivac? Stražnji ovjes, homologiran u srpnju prošle godine, zajedno s novom mjenjačkom kutijom.

Haas koristi iste mehaničke komponente i izgledao je solidno nakon lošeg nastupa u Australiji, ali nema ni približno istu razinu aerodinamičkog razvoja kao Ferrari. SF-25 trenutno pati od pretjerane mekoće ovjesa, što kompromitira stabilnost bolida. Ovo podsjeća na probleme koje je prošle godine imao Mercedesov W14.

Ferrari, kad se nađe u pravim uvjetima, može generirati znatno više downforcea nego prošlogodišnji bolid. Sprint utrka pokazala je što SF-25 može s 35 kg goriva u spremniku. No, kada je došlo vrijeme za kvalifikacije i utrku, očekivanja su ponovno uništena – manje downforcea u zavojima i nestabilniji stražnji kraj.

Maranello traži rješenja

Loïc Serra pridružio se Ferrariju tek u listopadu, što znači da je kasno uskočio u razvoj projekta kodnog imena 677. Francuski tehnički direktor trenutno radi u Maranellu kako bi poboljšao učinkovitost i pouzdanost bolida, ali još je prerano za konkretna rješenja ili procjenu vremenskog okvira za poboljšanja.

Problem je složen i nije ga lako riješiti. Inženjeri već rade na ažuriranjima koja će donijeti nove dijelove iz Bahreina – a Ferrari sada mora brzo djelovati kako bi preokrenuo situaciju.

Vremena Hamiltona i Leclerca


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

1 komentar

  1. Bepi Prikaži

    Kad objave nema,narod se razuzda….


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.