Četiri pobjednika i četiri gubitnika Velike nagrade Kine

Osvrt

Josip Jelušić

Prije 3 mjeseci 11 min 9 komentara

Utrka u Kini dodatno je otkrila s kakvim adutima raspolažu sve ekipe na gridu od kojih su neke dobile čitavu skalu, neke druge sasvim pristojne parove, dok ostali pak nervozno čekaju sljedeću podjelu kako bi se vratili u igru. Pogledajmo što se dogodilo u Kini.

Pobjednik: Oscar Piastri

Nakon što je u Australiji ostao uskraćen borbe za vodeću poziciju zahvaljujući šeprtljavo tempiranim timskim naredbama, a zatim i bez postolja kada je završio u travi – u Kini je sve došlo na naplatu. Drugo mjesto u sprint utrci došlo je kao savršena priprema za ono što će uslijediti u ostatku vikenda. Naime, jedan od glavnih prigovora koji je bio upućen prema Piastriju u pauzi između sezona odnosio se na njegovu brzinu u kvalifikacijama i činjenicu da nikada nije zauzeo pole poziciju. Piastri je i takvim prigovorima stao na kraj te je svoj prvi pole pretvorio u treću pobjedu u karijeri.

Očito svjestan činjenice da u McLarenu šansu za borbu s Norrisom može dobiti jedino tako da bude brži od njega u kvalifikacijama, prionuo je na posao i u tome uspio. Utrku je osvojio maestralno te njegovo vodstvo i konačna pobjeda niti u jednom trenutku nisu dolazili u pitanje. Čitav vikend imao je potrebnu brzinu i napokon je uzeo mjeru svom timskom kolegi koji se teže od Piastrija snalazio na stazi kroz čitav vikend.

Pokazao je tako i Norrisu da se osim Maxa Verstappena najbliži konkurent za naslov svjetskog prvaka nalazi odmah pored njega u garaži. Piastri odiše mirnoćom i staloženošću u svojim izjavama, porukama na radiju i općenitom ponašanju te uvijek iznova šokira podatak da mu je samo 23 godine i da možda gledamo buduću superzvijezdu u usponu. Možda nije vozač kalibra prethodno navedenog Nizozemca, ali, k vragu, definitivno zna uzeti ponuđeno. S nestrpljenjem možemo čekati sljedeću utrku u Japanu da vidimo s kakvim odnosnom snaga dolaze Piastri i Norris u još jednom obračunu unutar McLarena.

Gubitnici: Ferrari

Navijači Ferrarija trebali su pričekati samo dvije utrke za ostvarenje svojih najgorih noćnih mora jer se grubo razočarenje iz Australije u Kini pretvorilo u pravu tragediju. Prijatelj mi je nakon utrke rekao da ne brine za Ferrari jer su tek dvije utrke iza nas. Međutim, stvar je u tome što su već dvije utrke iza nas, a Ferrarijev zaostatak za vodećim McLarenom iznosi čak 61 bod i ova sezona je veoma rano poprimila obrise najgoreg mogućeg fijaska u Maranellu.

Sve one najave o borbi za barem jedan naslov, ako ne i dva, te neizbježnom duelu Hamiltona i Leclerca za vozački tron duboko i bolno tonu u vodu. Ne samo da su oba naslova već jako daleko, nego, što je još gore, u Ferrariju još uvijek ne razumiju svoj bolid i upadaju u apsurdne okolnosti da SF-25 postaje brži kada mu nedostaje komad krila nego kada je kompletno skrpan prema inženjerskim zamislima. Ne želim ovdje omalovažiti bilo koga, ali činjenica da u četvrtoj godini ground-effect pravila još uvijek tapkaš u mjestu i gledaš u leđa jednom Mercedesu koji je konačno sredio bolid, a za koje svi znamo kakve su muke prošli, govori dovoljno o Ferrariju.

Nakon dvije utrke i dvostruke diskvalifikacije u Kini čini se da će Ferrarijev jedini showdown biti onaj na ulicama Milana prije sezone. Hamiltonova pobjeda u sprint utrci u suštini je postala nebitna i privremena šminka za sve probleme koje imaju i za koje je pitanje kada će i hoće li ih uopće riješiti. Špekulacije o tome tko je brži od dvojice vozača također prijete doći na margine jer je zaista nebitno koji vozač će biti šesti, a koji sedmi u poretku. Charles Leclerc vrlo brzo je postao vrlo nervozan i sva je prilika da već kumi i moli sve Red Bullove, McLarene i Mercedese ovoga svijeta da ga uzmu pod svoje i spase njegov bogom dani talent.

A jedini način da Ferrari spasi ovu sezonu jest taj da počnu pobjeđivati i to odmah s obzirom da konkurencija ne pokazuje znakove usporavanja. U suprotnom, ova sezona mogla bi završiti puno prerano što će mnoge u Maranellu vrlo vjerojatno stajati posla. A za Tifose ionako nitko nikada nije mario te će još jednom poslužiti kao zgodna kulisa za sve loše što se događa unutar Ferrarija.

Ipak, nije sve tako crno. Godina 2026. samo je osam mjeseci daleko.

Pobjednici: Russell i Mercedes

Dva treća mjesta u dvije utrke, na potpuno različitim stazama i u još više različitim vremenskim uvjetima govore nam da je Mercedes po svemu sudeći konačno shvatio svoj bolid i da su ponovno tu, pri vrhu. George Russell pokazuje se kao više nego dostojna zamjena za Lewisa Hamiltona i to dokazuje tamo gdje je najvažnije – na stazi. Russell ima brzinu u kvalifikacijama, ima pristojnu brzinu u utrci i naučio je kako kapitalizirati ono što mu se ponudi.

Osvajanje trećih mjesta iz utrke u utrku možda neće samo po sebi biti dovoljno za izravnu bitku za naslov, ali će ga sasvim sigurno držati tu negdje u prikrajku jer bi neizbježnim duelima dvaju McLarena mogao uzeti ponuđeno kao onog ljetnog popodneva u Austriji 2024. godine. Problem za njega je što je i Verstappen tu u blizini. Ali Verstappen je ionako problem za čitav grid.

S druge strane garaže, i Andrea Kimi Antonelli pokazuje da je sposoban završavati među osvajačima bodova iz utrke u utrku. Istina, iza nas su samo dvije utrke, ali mladi Talijan za sada nije pao pod pritiskom očekivanja kako se radi o novom Verstappenu. Sve što on zapravo treba pokazati jest da se radi o Antonelliju koji je pokazao da je voljan učiti i koji bi vrlo brzo mogao pokucati na vrata postolja. Ispred njega su i pogreške i uspjesi, ali najbitnije je da u Mercedesu, čini se, ima i podršku i prije svega konkurentan i stabilan bolid koji bi mu trebao osigurati angažman u godinama koje dolaze i koje bi mogle biti predivne.

Gubitnici: Yuki Tsunoda i Racing Bulls

Već drugi vikend u nizu imamo brzog i konkurentnog Yukija Tsunodu koji čini se poprima sindrom Charlesa Leclerca pa bude izigran od strane ekipe. U Australiji je plasman na peto mjesto bio realnost, samo da bi ostao predugo na stazi kada je pala kiša. Slična stvar dogodila se i u Kini, ekipa je ponovno uprskala strategiju, a onda je i Tsunoda ostao bez dijela prednjeg krila nakon što se vozio iza Williamsa na startno/ciljnoj ravnini.

Čini se da u Racing Bullsima imaju izrazito brz bolid. Prema Tsunodinim riječima nakon utrke, kao da se previše oslanjaju na čiste performanse bolida pa onda zakažu u drugim dijelovima pripreme utrke. Tsunoda tako poslije dvije utrke kraj svojeg imena ima upisana tri boda, no taj broj bi trebao biti kud i kamo veći. Međutim, Tsunoda ima i zgodnu perspektivu ispred sebe, a to je mjesto možebitnog budućeg vozača Red Bulla i to možda već od sljedeće utrke u Japanu.

Pobjednik: Max Verstappen

Četverostruki svjetski prvak plovi mirno i drži se na dohvatljivoj udaljenosti od naslova. Ako prihvatimo tezu da je tvoj bolid dobar onako kako ga vozi tvoj drugi vozač, onda je Red Bullov bolid vjerojatno najlošiji na gridu i to je nešto što potvrdio i sam Verstappen. Dakle, ako je ovo točno, predložio bih sljedeće: prebaciti Hadjara u Red Bull, a Maxa da vozi uz Tsunodu za Racing Bullse i čini se da bi problem bio riješen.

Max Verstappen osvojio je sve bodove za Red Bull još od utrke u Kataru, a ovu sezonu otvorio je odličnim drugim mjestom u Australiji i prilično uvjerljivom završnicom utrke u Kini koju je okrunio lijepim pretjecanjem Charlesa Leclerca na izlasku iz prvog zavoja. Ukoliko Red Bull barem malo poboljša performanse svoga bolida možemo biti sigurni da će Max ponovno imati glavnu riječ u borbi za naslov prvaka. Trenutno gledamo jednog smirenog i staloženog Verstappena koji kada sve uzmemo u obzir možda vozi i najbolje u svojoj karijeri.

Dvije, za njegove pojmove, ispodprosječne utrke, bile su sasvim dovoljne za trenutnu drugu poziciju u prvenstvu i razmak od samo osam bodova do Landa Norrisa. Sezona je dovoljno duga i ne treba niti malo sumnjati da će Verstappen u svakoj utrci uzeti sve što može.

A to nije dobra vijest za ostatak grida.

Gubitnici: Red Bull i Liam Lawson

Red Bull se možda i prvi put u svojoj povijesti nalazi u situaciji da njihova druga ekipa ima stabilniji bolid od njih samih. Kako drugačije objasniti činjenicu da bolid Red Bulla ne može voziti nitko osim Maxa Verstappena? Od Liama Lawsona očekivanja su bila isključivo da bude bolji od svog prethodnika Sergia Pereza, samo da bi veoma brzo potonuo dublje nego se Meksikanac ikada zakopao. Dvije utrke bez bodova i plasmani ispod svake razine u kvalifikacijama dovele su do najave izvanrednog sastanka u Red Bullu. A možda i izvanrednog otkaza.

Tema tog sastanka vrlo vjerojatno će biti i status Liama Lawsona koji nikoga, a ponajmanje dr. Helmuta Marka, nije oduševio svojim izdanjima u protekla dva vikenda. Premda Lawson nije oduševio niti u duelima s Yukijem Tsunodom u VCARB-u prošle godine, ipak je dobio angažman u glavnoj ekipi. Međutim, upravo Tsunoda odlično kotira kao ekspresna zamjena za Lawsona što možda i ne bi bilo loše dok mu ugled i karijera u Red Bullu ne postanu nepovratno ukaljani.

No, ako je Yuki Tsunoda odgovor za Red Bull, što je onda pitanje? Odgovor možda prije svega leži u tome da se pronađe način kako zadržati Maxa Verstappena u Limenkama u godinama koje dolaze jer Red Bull već neko vrijeme nije sjena one dominantne ekipe koja je tako suvereno pomela 2022. i 2023. godinu. Potencijalni odlazak Maxa Verstappena ostavio bi ih na dva vozača koji se po svemu sudeći ne bi snašli u ovom zahtjevnom bolidu, a to ujedno znači i plasman pored svoje Racing Bullsa i scenarij u kojemu se više ne bi znalo tko pije, a niti tko plaća.

Pobjednici: Haas

Nakon salve kritika koja je upućena prema Haasu nakon utrke u Australiji i čudnog kockanja s gumama kada kao da ni sami nisu bili na čisto ostati na slicku ili prijeći na gume za mokro, u Kini su sve naplatili i to s kamatama. Diskvalifikacijom dvaju Ferrarija Esteban Ocon skočio je na peto mjesto, što je najbolji plasman za neki bolid Haasa još od prve utrke u Bahreinu 2022. godine kada je, također na petom mjestu, bio i Kevin Magnussen koji se tada okoristio dvostrukim odustajanjem Red Bulla. Ovo je ujedno i šesti top 5 plasman za Haas u nekoj utrci u Formuli 1.

Vrlo dobar je bio i Oliver Bearman koji je izvrsno upravljao gumama u oba stinta i zapravo u maniri rutinera došao do plasmana među osvajače bodova. Bljesak Haasa u Kini gotovo ih je odmah katapultirao na šestu poziciju u poretku konstruktora i samo dokazuje koliko će ta borba biti tijesna kroz čitavu sezonu. Sve u svemu, utrku u Kini položili su s vrlo dobrim uspjehom koji im daje fini vjetar u leđa i pristojnu količinu samopouzdanja za dalje, posebice kada znaju da njihovi konkurenti u vidu Racing Bullsa nisu skloni složiti pristojnu strategiju iz vikenda u vikend.

Gubitnik: Fernando Alonso

Iako odustajanje radi problema s kočnicama u Kini nije njegova pogreška, ostaje nepobitna činjenica da je Fernando Alonso jedini vozač koji nije uspio doći do cilja u prve dvije utrke ove sezone. Dublji pogled u povijest govori nam da je ovo drugi put u karijeri da je odustao u prve dvije utrke, a prvi put je to bilo sada već davne 2017. godine kada je vozio za McLaren Hondu. U više navrat spomenuo sam da su sve oklade Aston Martina bačene na Adriana Neweyja i 2026. godinu.

Ne smatram da ovdje godine igraju ulogu, možda je čisto do motiva. U njegovu obranu, ako je u Australiji pogriješio vozač takvog renomea, onda je to dokaz u prilog tezi da su uvjeti zaista bili nezahvalni. Ali opet, od njega uvijek očekujemo više. Ovo sve poprima još veći naglasak kada znamo da je njegov timski kolega Lance Stroll, vozač za kojeg mnogi smatraju da mu možda i nije mjesto na gridu, obje utrke završio među osvajačima bodova.

Dobra stvar i za Alonsa i za Aston Martin je ta što im ne gori pod nogama, a sezona je dovoljno duga da sve još uvijek stigne preokrenuti u svoju korist i tako pokaže da još nije za mirovinu jer mirovine su ionako preniske.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

9 komentara

  1. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Vezano za zadnji dio teksta, što autor navodi, zašto Alonso “loše” vozi i kaže; “možda je čisto do motiva” a kad sam ja pisao da je i Hamilton vozio većinu utrka u Mercedesu bez motiva i inspiracije, isti me ovaj portal ismijavao…
    Definitivno igra ulogu motivacija i inspiracija kod tih velikih šampiona..
    Neće se Alonso ubijat kad vidi da je bolid u najmanju ruku LOŠ.. čeka Neweya i 2026…
    Tako je i Lewis odvozio puno utrka za Mercedes čekajući bolje dane.
    A ovo da Max sad vozi najbolje u karijeri, pa on vozi na ovoj razini već 5 sezona.. nije sišao s te visoke razine tako da reći da je sad ovo najbolja vožnja u karijeri jednostavno nije istina



    5
    3

    2
  2. Vw
    Crni molo Prikaži

    Kod alonsa bi najprije rekao da su ga godine stisle i da više nije dobar, stroll će ga bodovono dobiti ove sezone


    0
    -12

    12
    • Racing Point
      BatteryVolttas Prikaži

      Dovoljno je samo 1 slab vikend (Australija) i jedan tehnički kvar u Kini da te Crni molo pokopa ,zakopa i pošalje u penziju… a 8 postolja Alonsa za Aston Martin dok je Lance Stroll bio van bodova više neg u bodovima u tim utrkama…
      Nekad je bolje da se ne pojavljujem i ne čitam svakakve gluposti…



      19
      17

      2
  3. Nelson Piquet
    graho Pretplatnik Prikaži

    “Red Bull se možda i prvi put u svojoj povijesti nalazi u situaciji da njihova druga ekipa ima stabilniji bolid od njih samih.”

    Ja bih rekao da je i recimo ’08 STR imao bolji paket od RBR-a.



    6
    6

    0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Zapravo sam iznenađen formom Aston Martina (ako maknemo nesretni tehničku pogrešku na Alonsovom bolidu)
    Od početka kada su bili iznenađenje sezone stalno su išli silaznom putanjom.
    Nekako mi momčad i bolid ove sezone izgleda stabilnije.
    Ali sve karte (novac i inženjeri svih momčadi) su ionako bačene na sezonu 2026.
    Ovo što gledamo ove sezone je rezultat koliko su dobro razmjestili “flastere” po bolima na mjestima koja su ih usporavala, zabrinjavala.


    0
    0

    0
  5. Carlos Sainz
    tiptronic Prikaži

    Izvrstan osvrt na prve dvije trke, čista desetka !



    3
    3

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.