VN Kine 2025.: Satnica, uvjeti na stazi i izbor guma – F1puls

VN Kine 2025.: Satnica, uvjeti na stazi i izbor guma

Izdvojeno

Formula 1 vraća se ovog vikenda Velikom nagradom Kine – evo kakvi vremenski uvjeti očekuju vozače u Šangaju za prvi Sprint vikend ove godine.

Nakon dramatične, kišne utrke u Australiji, vozače Formule 1 u Šangaju očekuju uglavnom ugodni i topli vremenski uvjeti tijekom cijelog vikenda

Prvi put utrka se održava već u ožujku, kad temperature u prosjeku ne prelaze 18 °C. Ovog vikenda ipak možemo očekivati znatno toplije uvjete od uobičajenih, a iako su uvjeti neuobičajeno topli za ovo doba godine, slični su temperaturama tijekom prošlogodišnje utrke koja je vožena kasnije, u travnju.

Petak, 21. ožujka

  • Prvi slobodni trening: 11:30 – 12:30 lokalno vrijeme (04:30 – 05:30 naše vrijeme)
  • Sprint kvalifikacije: 15:30 – 16:14 lokalno vrijeme (08:30 – 09:14 naše vrijeme)

Sunčano vrijeme uz lagani povjetarac, s udarima vjetra do 40 km/h. Temperatura tijekom FP1 oko 24°C, a tijekom kvalifikacija za sprint 23°C. Bez kiše.

Subota, 22. ožujka

  • Sprint: 11:00 – 12:00 lokalno vrijeme (04:00 – 05:00 naše vrijeme)
  • Kvalifikacije: 15:00 – 16:00 lokalno vrijeme (08:00 – 09:00 naše vrijeme)

I dalje sunčano, uz blagi vjetar. Tijekom Sprint utrke očekuje se temperatura oko 25°C, dok će za kvalifikacije biti oko 24°C. Povremeni udari vjetra mogli bi dosezati do 35-40 km/h navečer. Bez kiše.

Nedjelja, 23. ožujka

  • Velika nagrada: 15:00 lokalno vrijeme (08:00 naše vrijeme)

Oblačnije, ali i dalje suho vrijeme za vrijeme trajanja utrke, s mogućnošću slabe kiše tek nakon završetka. Početna temperatura utrke bit će oko 26°C, uz lagani vjetar i 40% šanse za kišu tijekom večeri.

Gume na raspolaganju

Za VN Kine Pirelli je pripremio isti izbor smjesa kao i prošle sezone – C2 kao tvrdu, C3 kao srednju i C4 kao meku komponentu. Podsjetimo, srednja i meka smjesa već su korištene prošlog vikenda u Australiji, dok su momčadi tvrdu komponentu detaljno isprobale još na testiranju u Bahreinu krajem veljače.

Međutim, treba uzeti u obzir važnu činjenicu – ovogodišnje su smjese drukčije od lanjskih. Posebno treba istaknuti tvrdu smjesu (C2), koja je sada nešto mekša nego prije te samim time bliža srednjoj smjesi (C3), što bi moglo utjecati na strategiju tijekom vikenda.

Staza u Šangaju dugačka je 5,451 kilometar, a njezin jedinstveni izgled inspiriran je kineskim znakom „shang“, što znači „gore“ ili „prema gore“. Radi se o vrlo raznolikoj stazi koja sadrži nekoliko sporih zavoja, primjerice kompleks prvih triju zavoja te zavoje broj 6 i 14. Tu su i brzi zavoji, a najizazovnija je poznata kombinacija između sedmog i osmog zavoja.

Osim tehničkih dijelova, Šangaj je prepoznatljiv po dvije vrlo duge ravnine. Prva je ona koja prolazi startno-ciljnom linijom, dok druga povezuje zavoje 13 i 14 te se proteže preko jednog kilometra, što ju čini jednom od najdužih u kalendaru.

Vozači će imati priliku za pretjecanje na dvije DRS zone, a prva od njih ove godine produljena je za dodatnih 75 metara u odnosu na prošlu sezonu, što bi trebalo dodatno povećati akciju i atraktivnost utrkivanja tijekom vikenda.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

6 komentara

  1. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Sprint definitivno preskačem,sorry.. em je prerano em je nepotreban..
    U nedjelju u 8 lijep termin uz kavicu popratit utrku


    0
    0

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Već sprint?
    Sve rade kao da mi žele dići tlak.
    Ako se netko slučajno nije informirao ove sezone sprint utrke su u:
    Kina – Shangaj
    SAD – Miami , Austun
    Belgija – SPA
    Bazil – Sao Paulo
    Quatar – Lusail
    Nisam ni sumnjao da će ih staviti na pravim autodromima. Ok, osim Miamija.
    To je još jedan pokazatelj besmislenosti.
    Jer ako ih stave na ulične utrke, bit će procesija čuvanja bolida na najjače.
    Bit će i ovako, ali ih je više na uličnim utrkama vidjelo bi se golim okom po X sekundi sporijim krugovima u “Sprintu”.
    I onda stave “Sprinteve” potpuno nepotrebno na najbolje staze sezone.
    Kao da su ljubomorni na SPA, Austun, Sao, Paulo, Shangaj,pa i Quatar-Lusail je dobra staza.
    Što će stazama na kojima gledamo super utrke “Sprint” koji sve razvodni?
    Možda je lova u igri? Da prava trkališta koje je skupo održavati više zarade na taj način?
    Nekako sumnjam.



    2
    2

    0
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Nije “možda lova”, već je sigurno lova. Znači sve što rade, rade radi većeg profita. I to je to.
      U jednu ruku se veselim vidjeti više startova i sl., ali što kažeš, opet bude nekako razvodnjeno i utrka u nedjelju mali gubi na ekskluzivi jer Sprint često spojla utrku.



      2
      2

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Ma jasno da je lova. Loše sam to napisao.
        Mislio sam više love za “autodrome” koji koštaju puno više od ulica zatvorenih na par dana, ali to isto nema smisla. Dići ionako paprenu cijenu karata ni za što.

        Ma ne bih ja bio protiv dodatne utrke, ali daj ako nije dobro rješenje, promijenite nešto.
        Evo, lupit ću.
        Mogli bi recimo napraviti “Sprint” utrku s njihovim trećim vozačem i posebnim bolidom koji može biti jeftiniji….. Jednostavno utrku F1 mladih nada ili rezervi, vikendima na kojima se ne vozi i F2 pa imaju dosta vremena za obje satnice.

        Ovako poremete vozačima i momčadima tijek treninga.
        Sve skupa završi sa razvodnjenom glavnom utrkom, vozačkom sumnjom i nesigurnošću u bolid kojemu su vadili mast i dušu dan prije, a ne pripremali za utrku.
        Kao da namjerno žele dodati još kaosa i kockanja.

        U svemu tome čudim se kako više vozača i momčadi ne protestira zbog toga.
        petak: 1 trenig + kvalifikacije
        subota: mala utrka + kvalifikacije
        Nedjelja: ostatak


        0
        0

        0
  3. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Koji dobar početak sezone. Dva vikenda za redom. Može, samo daj.



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.