Vrijeme nalaže da svaki sport tu i tamo zatreba svježu krv. Nova lica donose nepredvidljivost, uzbuđenje i dinamiku koja često nedostaje kada se poredak ustali. Kad je prošle godine potvrđeno da će vozački sastav nakon mnogo godina konstantnih izmjena ostati identičan onome iz 2023., mnogi su ljubitelji Formule 1 osjetili razočaranje. Ne nužno zbog nepovjerenja u tadašnje vozače – iako su neki svojim rezultatima sugerirali (i sugeriraju i dalje) da im možda i nije mjesto u elitnom društvu – već zato što debitanti često čine sezonu zanimljivom, uzbudljivom i nepredvidivom.
Mladi vozači u svojim prvim sezonama nerijetko prave neobične greške, prave uobičajene pogreške, prilagođavaju se bolidu, momčadi i često nepoznatim stazama. No, upravo taj proces sazrijevanja čini sezonu uzbudljivom. Zatim je tu dio u kojem se dokazuju kao novi, mladi talenti, buduće velike nade sporta. Neki od njih već na startu pokazuju drskost i hrabrost, dok drugi s vremenom procvjetaju. Naravno, ima i onih koji nikada ne uspiju opravdati svoj potencijal.
Sezona 2025. započela je s čak pet debitanata, što se u modernoj F1 rijetko viđa. Već prva utrka bila je dokaz koliko mlada generacija može unijeti uzbuđenja. Isack Hadjar nije ni stigao započeti utrku, a Jack Doohan, iako tehnički nije potpuni rookie, završio je izlijetanjem sa staze. Oliver Bearman, koji je već imao iskustva s bolidom Formule 1, ali se još uvijek može voditi kao debitant, završio je na posljednjem mjestu među vozačima koji su došli do cilja. S druge strane, Andrea Kimi Antonelli pružio je spektakularan nastup i završio na impresivnom četvrtom mjestu. Njegov rezultat već sada osnažuje i proširuje već postojeća nagađanja o tome je li pred nama budući velikan. Ipak, treba li već sada početi povlačiti paralele s legendama sporta?
Kakvo god mišljenje imali o svakom od ovih uspjeha ili neuspjeha, svi ovi momci definitivno zaslužuju dobrodošlicu svijet fanova F1. Svaki od njih novi je junak, novi karakter koji stvara nove zaplete, nova uzbuđenja – sve to za nas ispred malih ekrana. Stoga niti jedan od njih ne bi trebao očajavati i nitko od nas ne bi trebao otpisivati ove mlade momke odmah nakon prve utrke. Ili uzdizati.
Povijest nam je najbolja učiteljica. Ako se osvrnemo unatrag i pogledamo kako su prošli vozači koji su danas sinonim za uspjeh, uočit ćemo da njihovi debiji nisu uvijek bili blistavi. Prva utrka ne znači puno, a ponajmanje je pokazatelj nečije budućnosti.
Max Verstappen nije završio svoju prvu utrku 2015., kao ni Oscar Piastri prije dvije godine, 2023.. Michael Schumacher 1991. također nije vidio ciljnu liniju u svom debitantskom nastupu. Fernando Alonso završio je 12. na svom prvom nastupu 2001., kao i Lando Norris 2019., dok je Charles Leclerc 2018. bio 13., a George Russell 16.
S druge strane kroz povijest se našlo i par poznatih imena koji su u prvim utrkama već osvojili bodove za svoje momčadi. Lewis Hamilton i Sebastian Vettel debitirali su iste godine, 2007., iako ne na istoj utrci. Hamilton je odmah završio na postolju kao treći, dok je Vettel zauzeo osmu poziciju. Kimi Räikkönen, još jedan svjetski prvak i još jedan Kimi, na svom je debiju 2001. bio peti, dok je Nico Rosberg 2006. završio sedmi.
U posljednjih 25 godina tek se nekolicina debitanata može pohvaliti plasmanom u prvih pet u svojoj prvoj utrci. Mark Webber 2002. završio je peti. Prije 4 dana Kimi Antonelli osvojio je sjajno 4. mjesto. Lewisa smo već spomenuli. I za kraj, najbolji od svih debitanata bio je… Kevin Magnussen! Svoj debi u Australiji 2014. završio je ni više ni manje nego 2.!
Ono što nas povijest uči jest da prvi nastup nije mjerilo budućeg uspjeha. Nitko ne bi trebao biti prerano otpisan, ali ni prerano uzdizan. Formula 1 nije sprint, već maraton – karijere se grade godinama, ne u jednoj utrci.
I dok su navijači uzbuđeni, a analitičari brzi u donošenju zaključaka, važno je sjetiti se jedne stvari – ovim mladićima Formule 1 nije samo posao, već ostvarenje sna. Oni su od djetinjstva zamišljali trenutak kada će sjesti u bolid najbržeg sporta na svijetu.
Formula 1, sa svoje strane, jednako toliko treba mlade vozače koliko i oni nju. Legende možda žive vječno, ali svježina, mladost i nepredvidljivost ono su što donosi novu strast u sport. Stoga, živjela sezona 2025. i neka ovi mladi talenti imaju priliku i još malo vremena dokazati nam od čega su sazdani.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A da mi za prvu ruku Antonellija ipak zovemo Andrea, a ne Kimi jer da dođe do institucije zvane Kimi treba ipak malo više juhe pocrkat :)
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne! Zovemo ga Kimi!
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja ga zovem Andrea.
Za prozivanje / imenovanje po Kimiju treba još pure i žganaca.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ha, čuj. Utrku sa teškim uvjetima na stazi odvozio je hladne glave.
Možda ime Kimi nosi za sobom led u žilama.
Vidjet ćemo.
Ja ga za sada zovem Antonelli.
Baš dobro ime.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sebastian Vettel je imao debitantsku utrku u Indianapolisu 2007 kad je mjenjao ozlijeđenog Kubicu i osvojio je 8. mjesto što je donosilo 1 bod u BMW Sauberu te sezone …Nije mu Australija bila prva utrka karijere.. gdje si izvukla devetu poziciju Vettela u debitantskoj utrci ??
Vrlo sam osjetljiv na te statistike i odmah mi je upalo u oči to ..Nije mi jasno.. koje deveto mjesto Vettela ???
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ispravljeno, hvala!
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Protiv rookia nemam ništa (djelotvorno)
Šalim se.
Imali su nesreću prva utrka kišna, gotovo bez zona izlijetanja.
Možda smo i vidjeli nešto.
Mladi Antoneli je pokazao veliku dozu strpljenja.
Uvjeti su bili koma. On je odlučio završiti utrku na bilo kojem mjestu.
Nije se upuštao u rizična pretjecanja…..
Na kraju mu se posrećilo.
Baš me zanima njegov napredak.
Nije ga Mercedes bez veze uzeo.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se. Ova jedna utrka ne znači ništa. Kaos na kiši. I stari znalci su “plivali” i “klizali”, a kamoli neće klinci. Polako. Dajmo im barem desetak utrka da pokažu što znaju i mogu.
Vidjet ćemo kako će se razvijati.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni su najbolji youtuberi koji se zgražaju nad “toksičnosti” F1 i Helmuta Marka. Oživio bih Sennu da svakom stisne jednu šamarčinu. Formula 1 vozači trebaju biti gladijatori, oni koji su spremni umrijeti dok publika kliče. Ljutnja je ok, cmizdrenje jer si pogodio zid prije utrke nije. Manji mi je grijeh da je Max svojedobno šakom odalamio Ocona nego Marisol i Esmeralda moderna osjetljiva ekipa.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja sam protiv uvođenja ovolikog broja početnika odjednom u F1….
Mislim da bi F1 trebala biti smotra najboljih raspoloživih vozača koji se bave ovakvim tipom utrkivanja, a ovoliki broj početnika je prije svega razvodnjavanje natjecanja, drastičan pad kvalitete i apsolutni pad sigurnosti…
Prije je trebao jako dug put skupljanja iskustva i dokazivanja za jednog mladog vozača da dođe do F1, ulasci klinaca kao što je bio Kimi ili J. Button su bili rijetki i spektakularni, a danas kako je krenulo, skupljat će desetogodišnjake direktno iz kartinga i prodavati nam ih kao elitu motorsporta… Bezveze
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je poanta izostala. Nije isto debitirati 3.mjestom sa McLarenom koji se te sezone borio za naslov ili debitirati 5.mjestom sa Minardijem koji je bio usred 10-sezonskog razdoblja tijekom kojeg je osvojio samo 5 bodova (od čega 2 Webber na toj utrci). Nije isto ne završiti utrku kao Hadjar izlijetanjem ili Schumacher koji je odustao zbog kvara, a prethodno je toliko impresionirao (u kvalifikacijama) da je već nakon tog nastupa dobio ugovor u Benettonu. Dakle, nedostaje kontekst.
Ipak, najjači je Magnussen. Podij u debiju u bolidu McLarena, a onda do kraja karijere 184 utrka, bez podija.
2
0