Zašto popularnost Formule 1 pada od 2008. godine?

Izdvojeno / Okrugli stol

Ante Vetma

Prije 8 godina 10 min 15 komentara

VN Brazila 2008.

VN Brazila 2008.

Luka Maloić

Teško je objasniti ovaj kompleksan problem u nekoliko rečenica. F1, kao sport, proživljava teške dane ponajprije uzrokovane lošom i neplanskom strategijom razvoja i nastupa na tržištu. Prvi, možda i najveći problem, je pad gledanosti diljem svijeta zbog sve manje vidljivosti ovog sporta na malim ekranima. Godišnje pretplate (primjerice za SKY sports) dosežu basnoslovne iznose i ljudima je zaista teško izdvojiti tolike novce. Primjerice Channel 4 iz Velike Britanije prenosit će samo 10 utrka (od 21) na platformi koja će biti besplatna – to je premalo. Novinari autosporta došli su do podataka da je F1 u prosjeku preko TV kanala 2011. godine pratilo 515 milijuna fanova, a 2014. godine taj broj je pao na 425 milijuna. Za F1 nije najveći problem pad broja gledatelja, nego urnebesno nizak postotak novih fanova koji tek upoznaju ovaj sport. Kao prvo, nemaju ga gdje upoznati i vidjeti ukoliko ga ne vide na TV kanalu, a ni ovih godina F1 nije ni posebno uzbudljiva da bi ih privukla.

Moramo priznati, potrebno je zaista mnogo živaca i volje da izdržite pojedine utrke koje nemaju sadržaja. O tehničkom pravilniku da ne pričamo – čak ni TV komentatori ponekad ne mogu gledateljima objasniti što se točno događa, zašto je netko dobio kaznu i sl. Obični gledatelj teško da može razumjeti nešto o kompleksnim pogonskim jedinicama i sve to udaljava ljude od sporta. Najveća razlika između nogometa i F1 – kao velikih konkurenata u svijetu sporta i broja fanova – je taj što je nogomet već godinama isti, ništa se ne mijenja. Tko bi pratio nogomet da se jedne godine smije imati 13 igrača u polju pa da se ukine zaleđe i skrati poluvrijeme na 30 minuta? Upravo to rade čelni ljudi F1 – konstantno kompliciraju i udaljavaju ljude od sporta. Očito je, dakle, da F1 treba čovjeka koji će imati dugoročnu viziju i plan razvoja sporta kao i nastupa na krajnjem tržištu. F1 je ovdje zbog nas, a ne radi proizvođača motora – to se ne smije zaboraviti!

Ivan Papak

Formula 1 već neko vrijeme je brod bez kormilara. Kad to kažem, mislim da oni koji s njom upravljaju nemaju jasnu viziju njezine budućnosti. Postala je sama sebi svrha, a takva ” vizija” je dugoročno neodrživa. Kola su krenila nizbrdo otprilike kad je počela velika kriza koja je zadesila cijeli svijet. Slučajno ili ne, Formula 1 od tada bilježi pad popularnosti. Moje mišljenje je da faktora koji su na to utjecali ima nekoliko, međutim onaj koji mi nekako najviše iskače jest sterilnost kojom odiše današnji oktanski cirkus. Osobno spadam među one koji uvođenje DRS-a smatraju jednom od najvećih budalaština u modernoj F1. Zatim promjena pravila unutar same sezone kako bi se potkresala krila vodećim momčadima (koje god bile). Sve to s ciljem pokušaja sprečavanja pada gledanosti koji je bio neizbježan. Formula 1 mora (po)ostati trkaći sport u kojem najbrži pobjeđuje. Ona ne smije postati sport slučajnosti, već sport u kojem trud, inženjerska ingenioznost te vozačka virtuoznost kreiraju onaj stari nedjeljni nemir tijekom ručka. Formuli ne trebaju ni nadolijevanja goriva, ni dodatne utrke subotom što neki predlažu, ni medalje. Formuli treba sloboda u razvoju, poticanje inovacija u svim pogledima, jer na koncu Formula 1 je sport kroz koji dolaze mnoge inovacije u cestovne automobile. Ona se ne smije kriti iza ušteda i hibridnih motora,čiji razvoj onda košta 10 puta više nego dosadašnji motori. Ona je kraljica motorsporta i kao takva mora biti primjer ostalima, a ne da Formulu 1 gledamo kroz prizmu MotoGp-a, WTCCA, NASCAR-a itd. Vratite nam nedjeljni nemir.

Marko Rakić

Mislim da pada zato jer se Formula 1 odrekla nekih tradicija i starih stvari koje su bile temelj i značka ovog sporta. Jedna od najvećih greški je promjena na V6 turbo hibride, čime je nestao prepoznatljivi zvuk Formule 1. I sam mogu posvjedočiti da motori uživo zvuče šuplje, tiho i prdekavo. Što se tiče kalendara, mislim da nema velike veze sa zanimljivošću utrka, jer smo doživjeli demantij gotovo svaki put kad bi ocrnili neku stazu. Naravno da postoje specifične staze na kojima je teže pretjecati, ali na većini njih možemo doživjeti sjajnu utrku (prisjetimo se 2012.). Mislim da je kritika na današnju Formulu 1 previše, ponajprije jer se svaki čovječuljak može izjasniti preko interneta, i njegovo mišljenje će biti prikazano nekolicini ljudi. A ono što je loše se vrlo brzo širi, pa po sportu pljuju i oni koji to prvotno nisu mislili. Ista stvar kao i zviždanje, počne njih par, pa ostali uhvate priključak kao kojekakve ovce.

Što se tiče promjene pravila, mislim da su prečeste i nepotrebne te su one jedan od glavnih krivaca za današnju Formulu 1. Što je falilo 2008. godine, pa da se onako radikalno promijenio dizajn bolida, koji izgleda kao ralica za snijeg s onom lopatom od prednjeg krila? Od 2005. do 2008. smo imali tako lijepe borbe za naslov, i to uvijek između dvije momčadi, što se više cijenilo i gledalo s uzbuđenjem. 2008. je BMW Sauber uhvatio priključak, te se za 2009. moglo očekivati da će uhvatiti Ferrari i McLaren te voditi bitku za naslov na čelu s Robertom Kubicom. Ali, dođoše nova pravila i dosadnjikava 2009. Sljedeća sezona i 2012. su bile sjajne, i to opet iz istog razloga, borba za naslov između dvije li više momčadi. To je ono što pali gledatelje i drži za kauč. Doduše, ne više za kauč jer nema besplatnog prijenosa, pa se svi motamo po kompjuterima i tražimo nekakve streamove podnošljive kvalitete. Nije nam lako.

Oton Ribić

Po meni, tri su glavna razloga. Najveći i najvažniji je što Formula 1 ne uspijeva više prikupljati nove mlade poklonike brzinom kojom “prirodno” gubi postojeće. Nove, urbane i mlade generacije u zapadnom svijetu više nisu toliko očarane automobilizmom koliko je to bio slučaj prije desetak godina – pogledi i život su se promijenili. Uostalom, čak i da su nove generacije očarane automobilizmom, kako će same dobiti želju za nečim što u mnogim važnim tržištima moraju platiti? U doba kad se od skoro svega masovnog očekuje da bude sad, ovdje, odmah, besplatno?

Drugi razlog je jako rašireno, ali pogrešno mišljenje da je današnja Formula 1 samo sukob konstruktora i da, figurativno rečeno, ti bolidi ionako “voze sami sebe”, a vozač je tu eventualno kako bi klikao po tipkama na upravljaču. S takvim mišljenjem publika nema toliku inicijativu stvarati i glorificirati svoje idole, heroje.

A treći je, barem meni, sterilizacija i PR-filtriranje sporta koji su uzeli puno maha posljednjih godina. Za vozače je gotovo nemoguće više održavati svoj pravi istinski imidž (kakav god bio), već se od svakoga gradi marketinški korektan stereotip uspješnog, zdravog, dobrog, simpatičnog, razboritog dobročinitelja, timskog igrača koji u svakom intervjuu “vjeruje da je ekipa izvrsna”, “da svi daju 110%” itd. Ima izuzetaka ali mislim da premalo, ostatak mi više djeluje kao vojska prodavača osiguranja.

Ante Vetma

Postoji više uzroka pada popularnosti Formule 1, i to imamo nesreću da su se svi naredali u kratkom vremenskom periodu. Najprije, popularno je mišljenje kako je kriva medijska pokrivenost. Naravno, ona je slabija jer F1 seli na programe za koje se mora izdvojiti još i pokoja dodatna kuna, ali to ne bih izdvojio uopće kao jedan do glavnih problema. Vjerujem da bi popularnost porasla u nebo kad bi se samo poslušalo što navijači žele. Ili barem kad bi se uzelo u obzir što eksplicitno ne žele. DRS je idealan primjer za to, a u zadnje vrijeme smo imali (i srećom – izgubili) princip duplih bodova u zadnjoj utrci. Jednako važno i jednako iritirajuće – staze danas opraštaju gotovo sve. Lako je igrati se kukavice kočeći do neke banalne bijele linije, a malo teže ako je ispred vas zid. Naravno, ne treba raditi cirkus i sigurnost je na prvom mjestu jer vozači nisu tamo da ginu da bi nam skratili nedjelje, ali ipak, nije sve crno ili bijelo, pa se tako može postići barem minimum – a to je da se skrate asfaltne izletne zone koje su šire nego sama staza. Trava ili pijesak umjesto asfalta pa da vidimo čija majka crnu vunu prede.

Manje razgovora o pogonskoj jedinici i tehnikalijama koje jedva da razumiju i inženjeri u Hondi (kamoli prosječan gledatelj ili čak fanatik), a više utrkivanja do granica i preko njih. Jedino tako će vozači opet biti superheroji, a ne marionete. A jednom kad pratiš svog heroja, pa sačuvat ćeš valjda i 50 kuna mjesečno za odgovarajući TV program ili internet uslugu.

David Vidović

Mislim da popularnost Formule 1 nije u padu isključivo od 2008. Sezone od 2010. do 2012. su bili jako uzbudljive, usudio bih se reći da je 2012. bila zanimljivija od sezona prije 2009. i velike promjene pravila. Nova turbo era je nešto što je dokrajčilo Formulu 1, od tada brojke počinju vrtoglavo padati, a problemi se samo množe. Bezbroj tekstova je napisano ne temu zašto je Formula 1 mijenjala svoj izgled u trenutku kada možda i nije trebala, ali sada imamo ono što imamo na rukama i trebamo se nositi s tim a najbolji način je ne oplakivati bolju prošlost. Razloga za pad popularnosti ovog sporta je puno, a najveći su bolno dosadne i gotovo nesadržajne utrke u protekle dvije sezone. Počeli smo se veseliti i najmanjem potezu na stazi, kao što smo nekada slavili pobjede omiljenog vozača, sada slavimo pretjecanje, pa makar i uz pomoć DRS-a. Zašto potrošiti vrijedna 2 sata nedjeljne popodnevi na nešto što je gotovo negledljivo? To je osnovni problem današnje Formule 1, nisu to spori bolidi, jer kada gledate utrku, gledate utrkivanje, a ne brzinu kojom idu, i malu pažnju obraćate na vremena krugova prije 10 godina i sada. Nije to niti tehnologija bolida, jer kada gledate utrku ne mislite o onome što se nalazi ispod karbona, gledate utrkivanje. Dašak neizvjesnosti je svakako potreban Formuli 1. Pogledajte finalni poredak vozača iz 2015. i dobro ga analizirajte. Što primjećujete? 10 vozača iz 5 momčadi, i svaki par vozača je zauzeo mjesta koja odgovaraju plasmanu njihove momčadi u konstruktorskom poretku. Dva Mercedesa, dva Ferrarija, dva Williamsa, dva Red Bulla, pa dvije Force Indije. Vozači ispod 10. mjesta nisu rangirani na taj način, ali ne zato što je ispod bilo neizvjesnije, već nažalost zato što su imali ogromne probleme s kvarovima pa su gubili veliki broj bodova kroz sezonu. Tužno je današnje stanje Formule 1, ali zašto odustati od nje sada kada ste ostali vjerni kroz dvije najteže sezone u dugo, dugo vremena? Bolji dani će sigurno doći, Formula 1 kroz povijest prolazila kroz mnogobrojne krize, ali svaki put je isplivala neka nova Formula 1, tako će biti i ovaj put. Nostalgičari mogu odmah odustati od težnje za starim vremenima jer se ona neće ponoviti, ali će doći nova koja će biti zanimljiva na svoj način.


Odgovor

15 komentara

  1. Juan Manuel Fangio
    Estoril Prikaži

    Slažem se s vama dečki.
    Najviše mi se sviđa Otonov opis za vozače. Vojska koja prodaje osiguranje :D


    0
    0

    0
  2. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Pad popularnosti pogadja i nascar npr. Nije f1 tu izuzetak. Mislim da je Ribic najblizi istini. Takodje, novije generacije kupuju manje automobila… Zele svoje vikende provesti aktivno baveci se amatetskim sportom a ne pratiti profesionalce u 4 zida. Stil zivota se mjenja, slobodno vrijeme se koristi aktivnije i mnogo je cijenjeno. Automobili i utrke nisu vise neko cudo, nije ni sigurnost igrala dobru ulogu u svemu tome. Rizk je jedna od stvari sto privlaci gledaoce. A izbor ekstremnih sportova je groman na samo par klikova odavde. I sto kaze Ribic za vozace… kako onakve dosade od vozaca mogu pomoci popularnosti (jasno mislim na PR)


    0
    0

    0
  3. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    Ajdemo stvari postaviti dramatičnije.Avio industrija počne u avione ugrađivati nekakve “visokotehnološke” hibridne motore,ovi padaju ko kruške a aviokompanije se u čudu pitaju-Zašto se nitko neće voziti avionom?-Oni to naravno neće napravit nit im to pada na pamet ali u formuli se može ljudima uvalit svašta i potom se se pravit blesav i pitati-Zašto se gubi interes?-Čitam komentare po svim dostupnim svjetskim portalima i svugdje isto-mravojedi,kosilice,usisavači -i slični epiteti,tako da to nije izmišljotina HR portala već univerzalno mišljenje a FIA izgleda živi u svom svemiru ,ne sluša glasove fanova već tjera po svome i ponovo dolazimo do tog čarobnog pitanja-Zašto?-ali ovaj puta postavljeno od nekog tko decenijama prat F1 i tko se nada kako će FIA konačno napraviti F1 za utrkivanje a ne za eksperimentiranje.Kad to jednog dana naprave bit će manje-zašto?-.



    1
    1

    0
  4. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Na kraju, kada podvučemo i saberemo, ono što je uništilo Formulu 1:

    POHLEPA ZA NOVCEM PO SVAKU CIJENU


    0
    0

    0
  5. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    niste morali dva odlična članka ovaj i onaj f1/wec/fe ispucat u jedan dan.


    0
    0

    0
  6. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    U vezi zona za izljetanje.. Trava ili pijesak nisu opcije zbog nemogucnosti zaustavljanja/ zakopavanja i prevrtanja.. Ali majku mu, zar je problem napraviti super abrazivnu povrsinu koja je zaustavit bolid ali ce gume pojest do zice..


    0
    0

    0
  7. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Glavni razlog.. VOD ili praćenje uz plaćanje. Prije toga nije bilo, nacionalne televizije su prikazivale F1 i ljudi su to gledali u nedjeljno popodne, umjesto ‘Plodova zemlje’.



    1
    1

    0
  8. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    eh da, dvije stvari bi spomenuo koje utječu na pad popularosti:
    1. skupe karte – nema se tu što dalje objašnjavat
    2. FOM-ovo neprihvaćanje/nerazumijavanje* korisnosti interneta i društvenih mreža. – mislim, počeli su nešto, ali sve je to jadno. s ovim se odbija mlađa publika, koja se okreće nekim drugim vidovima motorsporta koji su puno transparentniji. koliko je ođe članova mlađih od 20 godina? ja bi reko 10%. admini, imate li kakve podatke?

    *bernie izričiti krivac


    0
    0

    0
  9. gidra Prikaži

    Jedino je od ovih gore ljudi, bit pogodio Ante Vetma.

    Najveći problem današnje F1 osim ne prikazivanje FTA na državnim televizija, su staze!
    Ponajprije ove rigotine od Tilkea sa dosadnim asfaltiranim zonama izlijetanja, dobiva se osječaj kao da se vozi na velikom parkingu gdje su samo nacrtali crte. To ljudi ne žele vidjeti da vozač napravi grešku te se vrati na staazu kao da se ništa nije desilo, naprotiv nekad čak i profitira. O tome trubim već dvije godine.


    0
    0

    0
  10. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Pohvala deckima za clanak i sa svima se slazem…
    Ja mislim da je nazalost sa Senninom smrti umro i dio duse F1. Njegova tragedija je najveca prekretnica i br.1, a slijedeca br.2 je bila Schumijeva “pretjerana dominacija”. To dvoje je najvise utjecalo na smjer F1. Naravno, ima tu jos puno stvari, ali u grubo je to tako.
    1.) Zbog Senne: pretjerana paznja na sigurnost, sto je ljudski ali je kontradiktorno sa srzi samog sporta, a za mene je to “voznja na rubu”, “izazivanje vraga sa rizikom” i ganjanje u tim okolnostima. Onda si morao biti malo “lud” za to (sto je ljudima fascinantno i zanimljivo), a danas vise “spretan”… Slicno se dogadja i sa boksom. Nekad su umirali od poslijedica meca i boksao je onaj tko je bio “spreman i na to”. U zivotu, prosjek i umjerenost su dobre, ali nezanimljive…
    2.) Zbog Schumija: imam osjecaj da su nakon te najduze dominacije ikad zapravo polako krenula kemijanja sa pravilima i ogranicenjima da se to ne ponovi jer nije zanimljivo, a nazalost se opet dogadjaju… Meni je bilo zanimljivije to i cekanje na nekog tko ce prekinuti dominaciju nego ova “umjetna pretjecanja” danas… citiram prijatelja Vetmu i dijelim misljenje s : zanimljivije mi je kad se dugo voze jedan iza drugog nego kad se pretjecu svaki krug…
    Individualnost vozaca i momcadi bi trebali biti vise u prvom planu, ispred “tehnikalija”, “glamura” i biznisa… Nemam trenutno ljubimca medju vozacima, ali me cude ponekad komentari s “negativnom konotacijom” na npr Hamiltona da je “playboy”, na Alonsa da je “tezak karakter” itd… Pa neka je! nek je i prefrigan, prgav, premazan svim mastima, bezobrazan…! Takvi su bili svi najveci i zbog takvih je sport bio zanimljiv. i bili su sto je najvaznije srcani i svoji.
    Istaknuo bi i slozio se da je nedostupnost na malim ekranima takodjer problem, kao i nedostatak vizije, a to je i povezano jedno s drugim. Vjerujem da nije lako uklopiti sve sto sam naveo sa “modernim svijetom” i sa silnim biznisom koji diktira stvari…
    Vjerojatno sam preveliki nostalgicar i ne znam u kojem ce smjeru F1 otici. Svjestan sam da se nece i ne moze vratiti u 80te ili 90te, ali trenutno definitivno ne stima… Moze i mora bolje!


    0
    0

    0
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      A mozda je stvar i u meni. Mozda ne mogu prihvatiti da je F1 danas nesto drugo od onog sto bi ja htio da bude. Pritom ne mislim da je losa, ali meni, a vidim po clanku i vecini, jednostavno nesto fali…


      0
      0

      0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Dobro, ali ne mislim pritom na Trulli-vlakić :mrgreen: Recimo pamtim Vettel vs. Raikkonen u Bahreinu mislim 2013. kada nije bilo pretjecanja, ali je bila vrhunska drama. Raikkonen je napadao, ali nije uspio proć iako je izgledalo da je brži. To je nemjerljivo zanimljivije od toga da mu se približio, iskoristio DRS i prošao kraj njega kao kraj spomenika.


      0
      0

      0
  11. avalon Prikaži

    interesantne analize … nedostatak strategije razvoja , komplicirane PU/motori , skupe ulaznice , nema besplatnih prenosa/promocije F1 , izmjene pravila , nerazumjevanje istih , dosadne trke , DRS , pad zanimanja kod mlađe publike , dosadne staze sa prevelikim i asfaltnim ili betonskim zonama izljetanja , loš , nejak zvuk itd , itd pa ko sve ovo može riješit ? prije su prenosi bili besplatni , uključeni u TV pretplatu ( kod nas ) .. btw , kad je ono TV ex države prestala sa prenosima F 1 i zašto ? davno , a objašnjenje je bilo … pomankanje interesa gledatelja . a onda je sve bilo za bar 5 ;) prije su mnogi ljubitelji vrlo dobro poznavali motore/tehniku primjenjenu u F 1 ? ma da … 100 % su kužili npr tadašnje turbo motore , hidraulični razvod ventila itd . da ljudi nisu kvarni možda bi se pravila rjeđe minjala jer sjećam se izjave irvina (1993. – 2002. ) kako se u F1 oduvik varalo i to su svi radili ! sitite se npr flavia , kritika onih koji nisu bili skloni MS , benettonu kako se uvik site mislim kutije/softvera za koju nije dokazano da je korištena ali … bila je montirana ., “poteza” renaulta u to vrime , a u novije “igranja” sa spojlerima , kutovima paljenja , količinama goriva u Q koje na kraju nisu bile dostatne za analizu , pritiscima u gumama itd sve bi to trebalo dozvolit ? i doping u sportu npr atletici , biciklizmu jer navedeni primjeri bi se mogli grubo nazvat “doping” u F1 . jer je to varanje , a varanju se doskoči pravilima . kako se širi paleta varanja tako i paleta pravila . pstojala su i prije pravila/izmjene /ograničenja . zar nije bilo ograničenja goriva , guma , “narezane” gume , promjena sistema bodovanja … uvik je bilo trke za profitom ali manje drastične nego danas pa se neke stvari nisu limitirale . timovi su mogli “trošit” motore ka u priči , testirat kad ti se “digne” no opet … je li se ko upita koliko je to bilo korisno za recimo male , siromašne timove koji takve uvjete sebi nisu mogli priuštit ? da nije bilo npr mateschitza možda danas ne bi bilo RB ( ex stewarta , jaguara , TR ( ex minardia ) ili mallye koji je sa kupovinom FI ( ex jordana , midlanda , spykera ) sačuva dio tradicije F 1 . F1 je nekima bila izvor reklame , potencjalnog uspjeha u komercjalne svrhe i prije krize F1 koja je vjerovatno dijelom uvjetovana u financijskom krizom . zar bogata toyota ili BMW nisu odustali jer su puno ulagali ( naročito toyota ) , a malo dobili zauzvrat … bar po njihovom mišljenju ? kompliciranos PU je možda/valjda jedan od razloga ? a današnji automobili , pametni mobiteli , kompjuteri nisu komplicirani ? ljudi ni ne znaju šta im se nalazi ispod haube , u kučištu mobitela ili kompa pa ih ipak masovno kupuju i ne opterećuje ih kopliciranost …. ovde bi se složija sa ribićom kad piše “Nove, urbane i mlade generacije u zapadnom svijetu više nisu toliko očarane automobilizmom koliko je to bio slučaj prije desetak godina – pogledi i život su se promijenili. ” još lani ( ako se ne varam ) sam napisa da zanimanje mladih ( nasljednika nas starih ;) ) za F1 opada zbog promine načina života , drugačijih interesa uvjetovanih razvojem tehnologije .. čitaj pametnih mobitela pa čak i igračih konzola . bulji se u mob , stalno se visi po društvenim mrežama , razmjenjuju poruke , fotke , informacije … ko jbe F 1 . neki su toliko zaokupljeni igrama ( a ne curama ) da su prisiljeni odlazit na odvikavanja ?!?!? primjer … lani šetam rivom i vidim troje mladih turista , side na klupi uz more i … ne razgovaraju , ne gledaju “ljetno razgolićene” cure nego bjesomučno tipkaju … bem ti i takvo ljetovanje :( neko je ispod napisa da i americi opada interes za NASCAR – a ! jbga , nekad je manje više … lako je izabrat kad je izbor ograničen ali kad je šarolik ka danas onda se i zainteresiranost raspršuje . ni sociolozi nemaju pravi odgovor zašto su globalna kretanja u društvu takva kakva su ( a u ta kretanja ulazi i F1 ) pa čisto sumljam da itko od nas može čak i natuknut istinu . i opet se slažem i citiram ribića “Najveći i najvažniji je što Formula 1 ne uspijeva više prikupljati nove mlade poklonike brzinom kojom “prirodno” gubi postojeće. ” , a valjda ne može “odgojit” mlade jer im je tehika i tehnologija dala neke nove “zanimacije” kojih prije 10ak godina nije bilo ka danas da dalje u prošlost ne idem . kome je prije bilo interesantno satima buljit u nekakav monokromatski ekrančić mobitela koji nam je “prezentira” par crtica teksta ? a danas sve pršti od boja , wi fi – a , društvenih mreža itd …. da se sve vrati/resetira ( ;) ) i bude onako kako mnogi pišu/priželkuju misleći da bi tada bilo bolje , da bi se interes vratija … čisto sumljam da bi se to dogodilo , a ako i bi interes bi bija minorno uvečan .


    0
    -1

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.