Stara je vijest da Netflixova serija Drive to Survive ima tendenciju ispričati priču o sezoni na način da frizira događaje kako bi ispali dramatičniji nego što su u stvarnosti bili ili da u potpunosti izostavi one koji su bili značajni za sezonu. Kao takva, ima popriličan broj vjernih gledatelja, ali i onih koji ne gaje pozitivne emocije prema njoj.
Jučer je izašlo 10 novih epizoda kojima su kreatori serije pokušali prikazati turbulentnu prošlogodišnju sezonu. Gledajući seriju, sasvim je jasno da su njezina ciljana publika gledatelji koji su došli do sedme sezone s razvijenim zanimanjem za sport, ali ga prate relativno površno. Dojam vjernih pratitelja sporta je da su to gledatelji koji povremeno bace oko na utrku, ali da većinom prate Formulu 1 putem društvenih mreža i Instagram reelsa. Ništa loše u tome – svakome njegovo.
Serija se otvara jednom od glavnih priča s početka sezone 2024. – istragom protiv šefa Red Bulla, Christiana Hornera, zbog navodnog neprimjerenog ponašanja prema zaposlenici. Drive to Survive ne izbjegava ovu temu, već joj posvećuje značajan dio prve epizode. Na kraju epizode prikazana je informacija da je žalba na odbijanje pritužbe podnesena, ali nije usvojena. Iako serija detaljno prati događaje, možda ipak ne uspijeva u potpunosti dočarati napetost i dramatičnost situacije u prvim tjednima sezone.
Podrazumijeva se da je jedan od glavnih motiva početka serije i vrlo značajan događaj kojim je sezona otvorena – Ferrarijevo potpisivanje Lewisa Hamiltona za 2025. godinu. Toto Wolff otkriva kako to nije očekivao, ali i da ni u kojem trenutku nije razgovarao s Verstappenom o njegovom prelasku u Mercedes, jer je to obećao Hamiltonu. Međutim, sada se to mijenja, no na kraju završava Verstappenovom potvrdom da ostaje u Red Bullu.
Netflix nije mogao odoljeti igri riječi u nazivu epizode “Carlos Signs”, koja se fokusira na troboj između Williamsa, Saubera i Alpinea za potpis Carlosa Sainza nakon njegovog odlaska iz Ferrarija. Flavio Briatore, novi savjetnik Alpinea, predstavljen je kao ključna figura koja pokušava nagovoriti Sainza da promijeni odluku. U intervjuu Sainz otkriva da je već bio spreman potpisati za Williams, ali ga je Briatoreov poziv naveo na razmišljanje. Završni dio epizode prati nervozu Jamesa Vowlesa dok pokušava osigurati potpis Španjolca i spriječiti Alpine da ga preotme. Konačno, Sainz potpisuje ugovor s Williamsom, no scena njegovog dolaska u hotel identična je ranijoj sceni u kojoj je prikazano da nije došao, što dodatno pokazuje Netflixovu tendenciju dramatizacije stvarnih događaja.
Ono što je u prethodnim sezonama bio Daniel Ricciardo, u ovoj sezoni postaje Lando Norris, koji dobiva najviše vremena na ekranu. Detaljno je prikazana njegova prva pobjeda u Miamiju, ali u tim scenama jasno se vidi upravo ono što oduzima kredibilitet seriji. Primjerice, scene iz cooldown rooma prikazuju ljutitog Verstappena, no zapravo su te scene preuzete iz utrke u Zandvoortu, a ne iz Miamija. U Miamiju je, naprotiv, Verstappen nakon utrke bio dobro raspoložen i šalio se s Norrisom, sretan zbog prve pobjede svog kolege i prijatelja. No, s obzirom na to da je serija već ranije radila na stvaranju antagonista od Verstappena, zbog čega je on i odbio sudjelovati u nekoliko sezona, takvo uređivanje materijala nije iznenađenje.
Još jedan neobičan trenutak događa se kada se Velika nagrada Velike Britanije na Silverstoneu prikazuje kao utrka koju je George Russell “izgubio”, iako gledatelji vide da je odustao zbog tehničkog kvara. Njegova priča o iskupljenju dolazi kroz odlučujući strateški potez u Spa-Francorchampsu, iako epizoda prikladno izostavlja činjenicu da je Russell kasnije diskvalificiran zbog nedozvoljene težine bolida.
Jedna od najvećih snaga Drive to Survive jest sposobnost prikazivanja stvarnih i sirovih emocija u sportu, zavirujući iza kulisa na nenametljiv način. Primjer za to je peta epizoda, “Le Curse of Leclerc”. Pozadinska priča koja prikazuje Leclercovu agoniju na prijašnjim utrkama u Monaku i njegovu dugogodišnju želju da pobijedi na domaćoj stazi završava velikim uspjehom s vrlo emotivnim krajem.
Još veća promjena došla je sa sedmom epizodom, “In The Heat Of The Night”, gdje su Leclerc, Gasly, Norris, Albon i Russell sami snimali dijelove svog vikenda u Singapuru. Iako su neki možda željeli više saznati o fizičkim i mentalnim izazovima jedne od najtežih utrka u kalendaru, epizoda pruža uvid u prijateljstva u paddocku i osobnosti vozača – poput scene igranja padela, zajedničke večere Gaslyja i Leclerca te opuštenih razgovora među vozačima.
Sedma sezona serije pokrila je mnoge teme, ali neke važne priče su ili jedva spomenute ili potpuno izostavljene. Jedna od njih je zamjena Logana Sargeanta s Francom Colapintom u Williamsu usred sezone. Iako se Colapinto povremeno pojavio u kadrovima, serija nije ozbiljnije obradila njegov utjecaj u devet utrka koje je vozio. Još jedno veliko propuštanje bio je impresivan debi Ollieja Bearmana za Ferrari u Saudijskoj Arabiji, kada je zamijenio Sainza nakon operacije slijepog crijeva. Također, serija samo površno spominje odlazak Sergia Péreza iz Red Bulla, iako je epizoda Elbows Out prikazala kako je njegovo mjesto bilo ugroženo. S obzirom na to da su Pérez i Ricciardo dugogodišnji vozači u F1, očekivalo se više pažnje njihovim odlascima.
Jedan od kroničnih problema Drive to Survive, koji se ponavlja i u sedmoj sezoni, jest beskrajno recikliranje istih kadrova i priča. Netflixova produkcija očito voli vizualno upečatljive trenutke – bilo da su to usporeni snimci timskih šefova kako zure u ekrane ili dramatično prikazane radio-komunikacije – no kada se iste scene vrte iz epizode u epizodu, efekt više nije napetost nego iritacija. Primjer za to je uporno korištenje istih radio-poruka vozača, često izvučenih iz konteksta kako bi odgovarale narativu. Umjesto da iskoriste pristup iza kulisa za svježe perspektive i dublje analize, serija se često oslanja na repetitivni narativ, zbog čega nailazi na brojne kritike. Bilo kako bilo, tajming serije je svakako jako dobar jer ljubitelje utrka koji je pogledaju, nakon predstavljanja i testiranja bolida, “zagrije” za novu sezonu do koje sada već odbrojavamo sitno.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Totalni promasaj , imaju priliku prikazat razvoje kroz sezonu unutar timova i bitke za konstruktore i odluce radije prikazivat lazne drame, norrisa k patnika i maxa ka bezosjecajnog krvnika ,gleda san do epizode di nisu prikazali diskvalifikaciju russella nego da se dokaza i nemam potrebu gledat dalje osim leclercove pobjede i adio
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baš sam danas pogledao epizodu u kojoj Wolf i Russell sjede u čamcu prije ronjenja. Wolf tumači Russellu kako mora smanjiti greške da bi bio dobar vozač, a onda prikažu utrku u Belgiji i Russella kako pobjeđuje, bez imalo naznaka da je kasnije diskvalificiran.
Dobro da sam pročitao ovaj, inače odličan, tekst pa znam da do kraja sezone to nisu objelodanili. :)
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlična analiza, hvala. Ionako nisam mislio odgledati ovaj krš od serije, pa hvala na prenesenom.
Prva sezona je bila donekle dobra, od tada samo pad u sve veći mulj.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Puno hvala na TLDR! Sad sam 100% siguran da ništa ne propuštam.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neka ste vi nama pojasnili što je istina.
1
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
DTS je dobar ako apsolutno nema ništa drugo da se pogleda, ili u slučaju zatvora.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da nitko tko zbilja prati F1 ne može gledati ovo sranje.
Pokušao sam prije par godina i odustao nakon 2 epizode.
F1 za kućanice.
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Smatram da je bolje da ga ima nego da ga nema. Volim ga zbog behind the scenes situacija, a dramu se nekako i “prozvaka”
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Negdje sam odusto u drugoj sezoni, ne znam tocno gdje.
Prvu sam gleda do pola kako spada, kasniju u kuhinji dok sam rezucka nesto za rucak, nisam siguran da li sam I zavrsio drugu sezonu.
Dva puta sam proba nastavit, bezuspjesno.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odustao sam negdje prilikom najave prve sezone….
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jako lijepo analizirano i opisano. Lajk :)
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
NE.
Srećom od prve ideje snimanja serije nečega što se događa u živo mi je bilo glupo gledati reprizu, još po nečijoj viziji koja u svakom slučaju nije moja.
OK, možda je meni bedasto, ali ne i novim fanovima koji ne razumiju do kraja taj sport, pogotovo u SAD-u, pješčano naftnim državama…..
Stvarno sam htio pokušati ali se nisam uspio natjerati pogledati niti jednu epizodu bilo koje sezone.
I teško da ću ikada pogledati.
Za mene je to sport u kojem uživam cijeli život nedjeljama.
Nekakva glupava serija mi ne treba. Ima ih pregršt.
Evo preporučam vam umjesto ove moronarije seriju SEVERANCE.
Baš je dobra. Napokon je nekome pala na pamet nova ideja.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pogledao sam svih 6 sezona do sada (a pogledat ću i sedmu) i je mi se živo što samozvani “pravi pratitelji F1” misle o tome.
Slažem se s Perom da nema smisla gledati kreativno editirane reprize utrka pa taj dio epizoda preskačem.
Zanimljiviji su dijelovi koji nisu direktno vezani uz same utrke/kvalifikacije.
Nešto je izrežirano, nešto editirano, nešto dobro prikazuje situaciju “iza kulisa”.
Sve treba uzeti sa zrncem soli.
Pozdrav od “F1 kućanice koja nema problema s probavom”
😎
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A jbg… tvoje pravo… netko gleda i Gospodin savršeni…
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da li u Gospodinu savršenom
– Max priča kako u F1 ne voze uvijek najtalentiraniji vozači nego oni koji uz talent ulože jako puno truda i upornosti?
– Leclerc svira klavir kako bi se opustio pred domaću utrku?
– Norrisa zovu “Lando No Win”?
– Sainz pita Lewisa što se događa s Mercedesom, zbog čega Lewis prelazi u Ferrari?
– Sainz objašnjava da iako nije sretan s odnosom Ferrarija prema njemu odvoziti će sezonu najbolje što može jer mu to postiže cijenu
…
Ako da – reci gdje se prikazuje 😎
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma ne, možda sam to pogrešno sročio.
Ja osobno ne mogu gledati, jer me bediraju nakon utrke zakulisne igre i bilo kakve priče za “zelenim stolom”…..
Uživam u utrkama i ne želim se dovesti u situaciju da mi to nešto poremeti.
Otprilike kao da gledam reprizu nogometne utakmice, s dodatkom “par pametnih generala poslije bitke” u studiju. (nema veze sa F1 podcastom da ne bi netko pomislio)
Nova vremena novi načini zarade, pregršt novih podataka koje nisi mogao pohvatati na utrci, sve je to ok.
Nikome ne branim niti omalovažavam gledanje serije.
Jednostavno se ne mogu natjerati (a comp mi je pun… 5-6 x terabajtnih diskova prepunih filmova serija…..)
To je isključivo do mene i moje vrste užitka gledanja utrka.
Ne kažem da je pametnija od drugih.
pozdrav svima
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pogledao sam prve dvije sezone, treću počeo i odustao. Prva je još bila ok. Sve u svemu drago mi je da je DTS tu jer je to emisija koja je uvukla moju sestru u F1 (ni njoj se ne sviđa kako je DTS dalje išao), sada je totalni F1 fan do te mjere da idemo zajedno sa bratom na Spa ove godine.
Hvala Drive to Survive!
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Max kao najjači tip i takvi mu kao navijači. Haha, nitko ne cvili više od Maxa i njegovih navijača. Snowflakes.
2
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ti si baš došao sijat’ pamet. Hvala na doprinosu raspravi i konstruktivnim komentarima.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To sranje od serije je samo za Amere i one koji ne prate F1…..tipicni amercki shit show
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam pogledao nikad niti jednu jedinu epizodu ..nikad
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jako dobar tekst.
Kratko, sažeto i jasno.
0
1