FIA se suočava s prijetnjom pravnih postupaka nakon što su neki od njezinih članova isključeni s sastanka Svjetskog vijeća za motosport zbog odbijanja potpisivanja novog sporazuma o povjerljivosti.
David Richards, predsjednik britanskog motosporta, sporazum je nazvao “naredbom o šutnji” i bio je među onima koji su ga odbili potpisati. U izjavi u ime odbora rekao je:
“Obavijestili smo FIA-u da ćemo, ako ne riješe pitanja koja smo pokrenuli, poduzeti daljnje pravne radnje.”
72-godišnji Richards, koji je također predsjednik Prodrivea, istaknuo je da je 2021. podržao kandidaturu Mohammeda Ben Sulayema, ali je naveo da predsjednik FIA-e nije ispunio svoja obećanja. Izrazio je zabrinutost zbog odlaska nekoliko visokorangiranih članova FIA-ina osoblja i promjena u etičkom odboru organizacije.
Richards je rekao da novi sporazum o povjerljivosti “nije u skladu sa statutima FIA-e i proturječi obećanju transparentnog upravljanja za koje smo glasali.” Njegov zahtjev da se to pitanje raspravi na sjednici Svjetskog vijeća za motosport (WMSC) odbijen je.
Dok je pozivao FIA-u da riješi njegove zabrinutosti, Richards je također naglasio da je “ovo godina u kojoj će predsjednik ili biti ponovno izabran ili će biti imenovan novi.”
“Važnije je nego ikad podsjetiti FIA-u na njihove odgovornosti i nastaviti ih pozivati na odgovornost u ime sporta i njegovih članova diljem svijeta, i upravo to namjeravam učiniti”, zaključio je Richards.
Poštovani nositelji licenci, klubovi, službenici i volonteri,
kao vaš predsjednik, oduvijek sam vjerovao, zajedno s odborom i zaposlenicima Motorsport UK-a, da smo odgovorni vama za sve naše postupke. U konačnici, naša je zadaća služiti najboljim interesima motosporta u ovoj zemlji i predstavljati vas, naše članove. U svojoj ulozi člana Svjetskog vijeća za motosport također sam odgovoran cjelokupnom članstvu FIA-e diljem svijeta i ovo pismo jednako se odnosi i na njih.
Već neko vrijeme zabrinut sam zbog narušavanja odgovornosti i dobrog upravljanja unutar FIA-e. Kao što ste možda vidjeli u medijima, nedavno se pojavilo pitanje koje me prisililo da zauzmem stav i koje zahtijeva objašnjenje.
Prije svega, vratimo se malo više od tri godine unatrag kada smo, zajedno s Kraljevskim automobilskim klubom, podržali Mohammeda Ben Sulayema u njegovoj kandidaturi za predsjednika FIA-e. Mnogi su se možda iznenadili što nismo podržali britanskog kandidata Grahama Stokera, ali odbor je razgovarao s oba kandidata i bio uvjeren u dobro osmišljene planove koje je predstavio Mohammedov tim za kampanju, a koji su se uvelike poklapali s našim viđenjem kako bi se FIA trebala transformirati.
Ključne poruke u njihovoj prezentaciji bile su:
- Predsjednik koji će biti neizvršni i koji će delegirati svakodnevno vođenje FIA-e profesionalnom izvršnom timu
- Imenovanje osnaženog i sposobnog glavnog izvršnog direktora (CEO) koji će upravljati FIA-om prema profesionalnim standardima
- Potpuna transparentnost djelovanja i najviši standardi upravljanja u sportu
Nažalost, tijekom posljednje tri godine svjedočili smo jasnom neispunjavanju tih obećanja. Zapravo, situacija se progresivno pogoršavala, pri čemu su medijski izvještaji potvrđivali da su brojni visoki dužnosnici FIA-e i volonterski službenici ili otpušteni ili su pod nejasnim okolnostima dali ostavke. Nadalje, opseg rada odbora za reviziju i etiku ozbiljno je ograničen te sada nema autonomiju od predsjednikovog autoriteta, dok je naš britanski predstavnik, koji je dovodio u pitanje određena pitanja, smijenjen zajedno s predsjednikom odbora za reviziju. Također su korištene razne metode s ciljem ograničavanja ispravnog funkcioniranja Svjetskog vijeća za motosport, ponajprije kroz elektroničko glasovanje (e-voting), čime se uklanja mogućnost prijeko potrebne rasprave o ključnim temama.
To je postajalo sve zabrinjavajuće, a kap koja je prelila čašu za mene dogodila se prije tri tjedna, kada su mi dali na potpis novi sporazum o povjerljivosti koji sam smatrao “naredbom o šutnji”. Kada sam 2021. imenovan u Svjetsko vijeće za motosport, već sam potpisao sporazum o povjerljivosti i, štoviše, bio sam obvezan člankom 4. FIA-ina Kodeksa etike. Ostajem predan svojim obvezama povjerljivosti iz tog sporazuma i članka 4., koji su još uvijek na snazi. Međutim, novi sporazum o povjerljivosti išao je puno dalje od toga, a tjedan dana prije sastanka rečeno mi je da, ako ga ne potpišem, neću moći prisustvovati idućem sastanku Svjetskog vijeća za motosport.
Ključne odredbe kojima sam se protivio bile su:
- Sve je sada smatrano povjerljivim, bez ikakvih iznimaka, čime mi je onemogućeno dijeljenje informacija koje smatram relevantnima
- FIA bi, prema vlastitom nahođenju, mogla odlučiti je li netko prekršio uvjete novog sporazuma o povjerljivosti, bez jasnog postupka ili referentnog okvira
- Odmah bi mi bila izrečena kazna od 50.000 eura za bilo kakvo kršenje, uz prijetnju neodređenih dodatnih odšteta
Izrada ovog novog ugovora o povjerljivosti nije u skladu sa Statutima FIA-e i proturječi obećanju o transparentnom upravljanju za koje smo glasali. Stoga sam zatražio da o toj temi raspravljamo na Svjetskom vijeću za moto sport, koje se trebalo održati za samo nekoliko dana, umjesto da nam se ono nametne kao uvjet za sudjelovanje.
Moj zahtjev, zajedno s onima nekolicine drugih članova koji dijele naše mišljenje, odbijen je i zabranjeno nam je sudjelovanje na sastanku. To predstavlja potpuno kršenje Statuta FIA-e, koji zahtijevaju da svi izabrani članovi imaju puni pristup sastancima. Želim naglasiti da sam Upravni odbor Motorsport UK-a tijekom cijelog procesa u potpunosti informirao kako bih osigurao njihovu potporu.
Naši pravni zastupnici iz Motorsport UK-a, zajedno s francuskim pravnim savjetnicima, osporili su postupke FIA-e iznoseći jasan niz pitanja na koja vodstvo FIA-e mora odgovoriti. Vrlo je razočaravajuće izvijestiti da još uvijek nismo dobili odgovor na njih niti na temeljno pitanje koje sam postavio: gdje u Statutima FIA-e stoji da se izabranom članu može zabraniti sudjelovanje na sastanku?
Otvoren sam za potpisivanje odgovarajuće izmijenjenog ugovora o povjerljivosti, ako se to smatra potrebnim, ali tek nakon što razjasnimo ključno pitanje – što se smatra povjerljivim informacijama i, što je još važnije, tko odlučuje o kršenjima, provođenju sankcija i prema kojem postupku. Smatram da imam temeljnu dužnost držati vas, naše članove, potpuno informiranima, a način na koji je predloženi novi ugovor o povjerljivosti strukturiran spriječio bi me u tome.
Svjestan sam da su tijekom protekle tri godine mediji očito dolazili do osjetljivih informacija iz FIA-e, uključujući pitanja za koja bi predsjednik razumno očekivao da ostanu povjerljiva. Međutim, to se odnosilo na izvješća revizijskih i etičkih odbora, a ne na Svjetsko vijeće za motosport, gdje rijetko raspravljamo o stvarima koje ne bi trebale biti otvoreno podijeljene s našim članovima i klubovima te širom FIA zajednicom. Uostalom, upravo je to bit transparentnog upravljanja za koje smo glasali. Nitko, pa ni ja sam, ne dovodi u pitanje činjenicu da određeni podaci moraju biti povjerljivi i osjetljivi za vanjsko objavljivanje. Međutim, ne smijemo dopustiti da se ta osnovna istina zloupotrijebi kako bi se volonterskim predstavnicima u ključnim vijećima i odborima nametnuo opći nalog šutnje. Takvo ponašanje nije primjereno organizaciji koju vode i pokreću njeni članovi.
Također želim spomenuti Roberta Reida, koji je izabran za FIA-ina zamjenika predsjednika za sport, uz obećanje da će mu biti omogućeno surađivati s izvršnim timom FIA-e u cilju razvoja moto sporta. Mislim da je u tome napravio izvrstan posao i ostvario pozitivan utjecaj diljem svijeta. Međutim, sve se češće poduzimaju radnje koje podrivaju ispravno funkcioniranje njegove izabrane uloge – uskraćen mu je pristup materijalima, zabranjeno mu je sudjelovanje na sastancima, pa čak i prisustvovanje svjetskim prvenstvima. To, ponovno, nije ono za što smo glasali.
Što slijedi?
Integritet je temeljna vrijednost Motorsport UK-a i ključni dio onoga što jesmo. Naš Upravni odbor i Izvršni tim uvijek će djelovati na otvoren i transparentan način kako bi naši članovi vjerovali i poštovali naš glas. U potpunosti smo usklađeni s Kodeksom upravljanja Sport Englanda i UK Sporta, koji postavlja zlatne standarde transparentnosti, odgovornosti i integriteta u sportskom upravljanju. Stoga imamo obvezu zahtijevati iste vrijednosti od našeg krovnog tijela, FIA-e. Ovi postupci FIA-e predstavljaju kršenje njezinih vlastitih Statuta. Kao rezultat toga, obavijestili smo FIA-u da ćemo, ukoliko ne adresiraju pitanja koja smo postavili, poduzeti daljnje pravne korake.
U godini kada će predsjednik ili biti ponovno izabran ili će biti imenovan novi, važnije je nego ikad podsjetiti FIA-u na njezine odgovornosti i nastaviti ih pozivati na odgovornost u ime sporta i njegovih članova diljem svijeta. To je ono što namjeravam učiniti.
S poštovanjem,
David Richards i Upravni odbor Motorsport UK-a
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Europa kao da se predala. Svi smo slijepi kraj zdravih očiju i ne vidimo što se dešava.
Onda ćete se za desetak godina čuditi kada klubovi UEFA Champions League igraju utakmice isključivo u Saudijskoj Arabiji, Abu Tabu , Qataru, Americi…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izgleda da je tako…loši krojači sudbinu kroje.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teška tema, i težak tekst, ali sam uz David Richardsa i ekipu, iako mi je postao mrzak kada je dao pedalu Jacques Villeneuveu.
Jacques bi osvojio prvenstvo 2004. da je ostao u BAR Hondi.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ben Sulayem vs British media 😆
Trk u komentare.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jedna od mržih stvari mi je britansko licemjerstvobali bilo kako bilo Bin Sulejman je bivsi predsjednik FIA. Pitanje je samo da li će dočekati kraj mandata ili ce biti smijenjen ranije. Ne moze se reći nezasluženo. Ali što nosi novi dan veliko je pitanje. Samo da ne dodje jos gori.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ko je njemu uopce dao tu ovlast predsjednika? “Poznati” su kao nacija s tradicijom auto-moto sporta (i ostalih sportova takodjer).O postivanju ostalih stvari,necemo,jer tome tu nije mjesto!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ben Sulayem received 61.62% of the votes from FIA Member Clubs to Stoker’s 36.62%, with 1.76% abstaining.
3
0