Mercedes je prije početka sezone 2014. shvatio da će njihovi vozači dominirati prvenstvom te je odlučio nametnuti “pravila ponašanja” za njih dvojicu.
Bivši strateg tima, James Vowles, otkrio je kako su Lewisu Hamiltonu i Nicu Rosbergu naglasili važnost međusobne suradnje kao momčadskih kolega dok se bore za naslov.
Vowles je opisao kako su koristili jedan od najkontroverznijih trenutaka u karijeri Michaela Schumachera kao primjer kako vozači mogu uništiti svoju ostavštinu nesportskim incidentima. Schumacher se sudario s rivalom Jacquesom Villeneuveom dok su se borili za naslov u posljednjoj utrci sezone 1997., zbog čega je bio diskvalificiran iz prvenstva.
Mercedes je, prema Vowlesu, prije početka sezone znao da će biti uvjerljivo najjača momčad. Stoga su naglasili Hamiltonu i Rosbergu da se utrkuju pošteno i ne ugrožavaju momčad.
“Obojica, i Nico i Lewis, znali su da će netko od njih dvojice osvojiti naslov te godine”, rekao je Vowles. “I znali su to, usput rečeno, čak i prije nego što smo prvi put izašli na stazu.”
Vowles je napisao interni dokument koji je jasno definirao “granice ponašanja” – kako izvan staze, tako i u međusobnim interakcijama na njoj.
“Sve je započelo s etosom u koji i danas vjerujem”, objasnio je Vowles, koji je sada šef momčadi Williamsa. “Cijela prva stranica bila je o tome što znači biti sportaš. Objašnjavalo se da možeš osvojiti naslov prvaka, ali ako to učiniš na nepošten i nesportski način, imat ćeš kajanja do kraja života.
“Možeš imati titulu, ali ona će biti okaljana. Neće biti čista.”
“Mi smo tada željeli pobjeđivati tako da budemo bolji od svih ostalih – ne zato što smo pronašli neke rupe u pravilima, već jednostavno jer smo bolji. To se odnosilo na vozače, ali i na inženjere i dizajnere unutar tima.”
Tim je želio da vozači shvate:
“Možeš postati najbolji sportaš na svijetu i time stvoriti nasljeđe koje će trajati desetljećima, ili možeš pobijediti u utrci na način koji šteti ili nanosi nepravdu tvom timskom kolegi. Kojim putem želiš ići?”
“Kada to ovako predstavite sportašima, izbor je vrlo jednostavan”, rekao je. “Oni u konačnici žele ono što će ih ostaviti u sjećanju kao velikane.”
“Michael – nevjerojatan čovjek, ali još uvijek obilježen 1997. godinom. To svima ostaje u pamćenju. Mi smo željeli stvoriti način razmišljanja: ‘Ne želim da me pamte po tome. Želim da me pamte kao dio dominantne sile koja je međusobno surađivala.'”
“Mercedes je vozačima dao jamstvo da će, unutar dogovorenih pravila, “najbrži vozač kroz 20 utrka pobijediti”, rekao je Vowles.
“Ne onaj najbrži u jednoj utrci, ne onaj koji je možda pronašao neku kratkoročnu prednost – nego najbrži kroz 20 utrka.”
“Mi ćemo tako igrati i osigurati jednake prilike za obojicu. Oni su to prihvatili i stvoreno je dobro okruženje.”
Unatoč naporima Mercedesa, u odnosu između Hamiltona i Rosberga ponekad su se događali “kratki spojevi”, a najpoznatiji slučaj bio je sudar i obostrano odustajanje u prvom krugu VN Španjolske 2016.
“Još uvijek mi je to u mislima jer su to dvojica sportaša koji su bili stavljeni u određene okvire, a onda su jednostavno postali frustrirani”, rekao je. “Ali ono što tada radite nije da se povučete, već da udvostručite napore i kažete im: ‘Ovako će biti.'”
Schumacher je vozio za Mercedes između 2010. i 2012., prije nego što ga je zamijenio upravo Lewis Hamilton. Vowles smatra da je Rosbergov naslov 2016. bio rezultat onoga što je naučio promatrajući sedmerostrukog prvaka.
“Michael je Nicu naučio kako marljivo raditi”, rekao je. “Michael nije bio najtalentiraniji vozač u bolidu – to je bio Lewis. Ali znao je izvući svaku milisekundu iz sebe i iz momčadi.”
“Bio je vođa koji bi rekao: ‘Idemo ovim putem.’ Momčad bi ga slijedila. Toliko da su obje strane garaže željele njegov uspjeh, toliko da mi je jedna od najvećih karijernih žaljenja što nismo uspjeli pobijediti s njim. To me i danas boli. Zaslužio je pobjedu.”
Schumacherov odnos s ostatkom tima i fokus na izvlačenje maksimuma iz sebe ostavili su dojam na Rosberga, smatra Vowles.
“Imao je iskren interes za to tko ste i kakav vam je život. Jednom smo zajedno vozili motore na stazi Paul Ricard i bilo nam je nevjerojatno. Smijali smo se tome još godinama kasnije.”
“Znao je kada je rođendan moje partnerice, poslao bi cvijeće kući i time me osramotio jer ja nisam učinio toliko. Iskreno ga je zanimalo tko ste, tko je vaša obitelj, što vas pokreće – svaki član momčadi. To je teško učiniti.”
“I nije to radio da bi stekao prednost. Radio je to jer mu je stvarno stalo. To je Michael. Michael kojeg ste vidjeli pred medijima potpuno je drugačiji od onog iza kulisa.”
“Tako je funkcionirao. Uvukao bi sve u svoju priču i poveo ih na putovanje. Iscijedio bi iz sebe svaku milisekundu, radio bi do kasno koliko god je trebalo, sve sate koje je trebalo. Tako je operirao.”
“Nico je od njega naučio nevjerojatno mnogo. To ga je na kraju oblikovalo u prvaka – vozača koji je iz sebe izvukao sve, po svaku cijenu.”
Zaigrajte F1 igru reakcije Trenutni rekord: /
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobra slika.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zanimljivo.
Ja da sam u poziciji na kojoj je je bio James, ako bi već htio da ukažem vozačima na posljedice nesportske vožnje, ja im ne bi uzimao za primjer i ukazivao na incident u kojem je vozač nesportskim potezom IZGUBIO titulu, već bi kao primjer uzeo incident i nesportski potez nekog vozača koji je tim potezom OSVOJIO titulu.
Naravno, nakupilo se toga do 1997., i od drugih vozača (prije nego je MS počeo nastupati u F1), da bi se na kraju na njemu slomilo, pa je fasovao diskvalifikaciju za tu sezonu. OK. I nije neka šteta, jer je on odustao nakon tog poteza (po principu “sam pao, sam se ubio”). I neka je, ja ću to (kao veliki fan dotičnog) prvi reći. Nije zaslužio tu titulu, bez obzira što je u tom, relativno inferiornom Ferrariju F310B (spram Williamsa FW19) došao do toga da može u zadnjoj trci da se uopšte bori za titulu. Jasno je da je ta diskvalifikacija i najbitniji detalj kojeg je James htio istaknuti.
Međutim, reći da će MS ostati obilježen 1997. godinom, pored svega drugog što je napravio na stazi i van nje (u okviru F1), kao i van okvira F1, je, u najmanju ruku, smiješno. Zato James mijenja priču, te je ostatak priče sve super i sve pozitivno kad je u pitanju MS.
Na kraju, kako koji put se prisjetim ovog poteza (ili vidim ovu sliku) sve sam više ubjeđen da bi Jacquesa i dan-danas izvlačili iz “pješčane klopke” na vanjskoj strani Dry Sac zavoja da ga MS nije lupio, te posljedično usporio i usmjerio udesno, da koliko-toliko prođe zavoj. Dive je bio nenormalan, malo je reći da je promašio je apex i jedva je smotao i prošao zavoj (čak i uz Michaelov poguranac). Tako da je i to greška MS, jer ga je jednostavno trebao propustiti i lagano napraviti cut-back. Kao što rekoh, “sam pao, sam se ubio”, jbga.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
meni je ok što je dao primjer u kojem je vozač nesportskim potezom izgubio titulu i kažnjen kao nikad prije i poslije.
on je zaposlenik mercedesa, mora mislit na reputaciju brenda, ne tebaju im nesportski potezi (i posljedično kazne) kad je pitanje samo hoće li vozač a ili vozač b osvojit.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aaaa, zabunom minus. Mrzim se. :bang:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo je politički korektan odgovor na pitanje kako ste kontrolirali vozače. Istinu ćemo saznati kada Hamilton napiše obećanu knjigu oko 2026, t.j., kada na vrbi rodi grožđe. Iako je
mislim da je veću ulogu u držanju stvari među vozačima pod kontrolom imao Lauda.
Za procjenu učinka kontrole može se usporediti 2014. – 2016. s 2021. kada su se borili s Maxom u Red Bullu.
Mislim da bi za slučaj o kojem se radi bilo puno bolje vući paralele sa suparništvom Prosta i Senne ali Michael je popio kaznu pa se to valjda zato izvlači. Iako Volvwes koji ga je osobno znao i tu pokušava biti (politički) korektan.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Najveći svih vremena” nije dobio kaznu, iako je javno rekao da je to namjerno napravio…
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“ Mercedes je, prema Vowlesu, prije početka sezone znao da će biti uvjerljivo najjača momčad.”
A ovo nikome nije sumnjivo? Kako je on moga proje pocetka sezone znati stanje? S kojim informacijama je baratao?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pusti ta sranja. Ima toga u prošlosti koliko hoćeš i bit će ponovo ako Cigina žena postane šef FIAe.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Priča je da su na testiranjima jako šparali motor da ne bi bili prebrzi. Znali su da imaju i jednako brz bolid. Ali im je odgovaralo da svi misle da je sve do motora.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@sisavac
jedan običan dan na zimskim testiranjima 2014:
https://www.crash.net/f1/results/200535/1/first-bahrain-f1-test-times-combined
+ i ovo što dani zbori.
objavljivao sam bio na forumu intervjue sa cowellom, sa the-racea i racecar engineeringa.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa rivalstvo i je proslo skroz korektno. Par sudara sto je bilo za ocekivat i napetost u ekipi. To je neizbjezno.
Samo je meni i dalje ludo sto je to rivalstvo postojalo jer Rosberg je bio jako dobar vozac, ali ne bi trebao stvarati problem Lewisu u 2 od 3 sezone.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Mi smo tada željeli pobjeđivati tako da budemo bolji od svih ostalih – ne zato što smo pronašli neke rupe u pravilima, već jednostavno jer smo bolji. To se odnosilo na vozače, ali i na inženjere i dizajnere unutar tima.”
Ne ni zato jer ste dobili uvid u pravila za nove motore prije svih ostalih?
BTW Proud Merc user since 1990.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kako vowles pažljivo dozira povratak u prošlost . vratija se i 1997. da “objasni” šta je to nekorektni potez , a moga je npr vratit se i u 1989. ili 1990. pa komentirat poteze senne i prosta samo … za iste stvari obojica su nagrađeni titulom , a MS je dobija kaznu koju niko prije pa ni do danas nije dobija . ali lakše je za potez “blatit” MS nego vozača koji je poginija na stazi . ili spomenut prosta koji je izgleda mnogima irelevantan usprkos 4 titule i odličnoj karijeri .
izgleda da vowles ima posebnu vagu za vaganje talenata i uz njenu pomoć je zaklučija da je lewis , a ne MS bija najtalentiraniji vozač u bolidu . Ms je po vowlesu bija sami najveći radnik i onaj koji je moga iscjedit sve iz bolida . znači kad je lewis 2008. u McL osvojia titulu pokaza je talent samo … di je bija talent 2009./10./11./12. kad je u McL završava na 4. i 5. mistima ? a MS je dolaskom u “razvaljeni” ferrari prvenstva završava na 3. (1996.) , 2.(1998.) , 1999. je završija na P 5 zbog loma noge no do tog trenutka je drža P 2 iza hakkinena . da 1997. nije diskvalificiran prvenstvo bi završija na 2. mistu . odlični rezultati u takvom ferrariu nisu plod talenta nego marljivog rada ? za maestralnu vožnju u kišnim uvjetima treba marljiv rad ili talent ? šta , neko zaljeva stazu , a vozač marljivo vozi da se izvježba za takve uvjete ? ili je potreban talent ? MS je od 30 pobjedija u 17 “mokrih” trka , mislim da je to rekord .
kad je u MC odvozija P 1 u mercu vrtila se analiza na kojoj se vidi kako juri 250 i podešava bias kočnica . ali OK za to ne treba vještina , talent samo uporna vježba . MS je vjerovatno zamolija princa alberta da svaki dan zaustavi promet na nekoliko sati da bi mischael uporno vježba pa je samo zbog toga i inferiornom mercu ostvarija PP . čudo je kakve rezultate može “isporučit” uporan rad zar ne ? jer ako kompariramo najveći talent =lewis sa marljivim radom =MS s obzirom da je lewis odvozija 49 trka više od michaela , da ferrari nikad nije bija dominantan ka lewisov mercedes turbo ere razlike između “talenta” i “marljivog rada” i nisu baš nešto … lewis ima više pobjeda (14) , PP (36), podija (47) , grand slams ( 1) ali manje FL (10 manje ) , hat trics ( 3 manje ) . možda su bitna i odustajanja … lewis je odustaja 32 , a MS 68 X . pričat o “količini” talenta je jako nezahvalno za rne ?
i nešto šta nema veze sa talentom … ljudskost , odnos prema neposrednim suradnicima . ne kažem da su se lewisovi mehaničari “potajno” smijuljili kad je ovaj kiksa ali nikad nisu plakali ka mehaničari MS kad je ovaj odusta u japanu 2006. steve machetta iz benettona je reka “Michael se odlično uklopio u Benetton kada je došao. U početku sam mislio da glumi kako bi nam se dopao, ali sam kasnije shvatio da je on zaista takav. Michael Schumacher je neko ko voli ljude i koga će ljudi veoma brzo zavoljeti” zna je imena djece , žena svojih mehaničara . svojim novcem im je kupova skupe poklone kao znak pažnje za njihov trud . svi koji su bilo kada radili sa michaelom tvrde da je to bio najbolji čovjek kojeg su ikada upoznali. tu je vowles iskren kad govori o MS . nemilosrdan na stazi ali jako lojalan prema prijateljima van staze kako je izjavija veliki suparnik hakkinen . zato spominjanje poteza MS u herezu 1997. , a zaboravljanje poteza senne pa i prosta 7, 8 godina ranije pa čak i lewisa vs maxa u silverstonu mi je pa nekako …. neprimjereno .
3
0